Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Torsen
A Leclercnél használt motorról tudnál írni egy kis ismertetőt? Engem nagyon érdekelne
Torsen
A Leclercnél használt motorról tudnál írni egy kis ismertetőt? Engem nagyon érdekelne
Torsen
Big like!
Érdekes megoldás.
Én azt hittem, hogy a gázturbina és a motor külön van, és valamilyen módon a gázturbinára vagy egy generátort (APU) lehet rákapcsolni, vagy pedig egy külön kompresszort hajt meg valamilyen módon az igényektől függően.
De ezek szerint k valamiért egybe építették a motorral az egészet. Ez meg ugye sok hővel jár....
Amúgy a közös nyomócsöves befecskendezés, hogy hogy csak 1997-óta van?
Azt hinné az ember, hogy elvi szinten egyszerű a szerkezet.
(Itt most nem a mai piezo-kristályos nagyon bonyolultra gondolok....)
Torsen
Big like!
Érdekes megoldás.
Én azt hittem, hogy a gázturbina és a motor külön van, és valamilyen módon a gázturbinára vagy egy generátort (APU) lehet rákapcsolni, vagy pedig egy külön kompresszort hajt meg valamilyen módon az igényektől függően.
De ezek szerint k valamiért egybe építették a motorral az egészet. Ez meg ugye sok hővel jár....
Amúgy a közös nyomócsöves befecskendezés, hogy hogy csak 1997-óta van?
Azt hinné az ember, hogy elvi szinten egyszerű a szerkezet.
(Itt most nem a mai piezo-kristályos nagyon bonyolultra gondolok....)
Amúgy a közös nyomócsöves befecskendezés, hogy hogy csak 1997-óta van?
Azt hinné az ember, hogy elvi szinten egyszerű a szerkezet.
Igen a közös csöves megoldás már teljesen kiszorított minden mást és úgy tűnik, hogy régóta fut. A Bosch csinálta meg az Alfa megrendelésére 1997-re. Azóta mint a pestis, úgy terjed! Elvi szinten persze egyszerű, de már az első generáció is 1350 Bar nyomással dolgozott és kommersz áron kellett gyártani.Szerintem ez utóbbi miatt sokáig nem is próbálkotak vele.
Nem ismerem a darálótok motorját, és biztos igazad lehet, hogy CR rendszerű. Hogy mióta gyárthatják, nem tudom. A külünbség az egy szárazföldi jármű és egy stabil motor között (amúgy megnéztem a motort, eredetileg a MaK gyártotta hajómotornak, ami kvázi stabilmotor, csak a CAT felvásárolta a Thyssentől a céget), hogy egy tankban gyakran és gyorsan kell terhelést változtatni. Egy CR rendszer ritkán használja ki a benne rejlő elvi max, nyomást, de amikor kell, akkor kell. A stabil motorok esetében ilyen terhelésváltási igény alig van, így a 600bar bőven elég lehet a stabil üzemhez. (Csak egy példa amit jól ismerek: a PSA 2.0HDI alapjárati nyomása 270-360bar, közepes terheléseken és fordulaton kb. 500-550bar -ez egyébként a vészüzemi nyomás is- és csak 4000-es fordulat fölött jön ki belőle 1350bar.) Egyébként a forgóelosztós rendszerek is tudtak már akár 1500bart is és több adagos befecskendezést is, de csak magas fordulaton (lsd. Audi A6 v6 2,5TDI VP44-es Bosch szivattyú)Az ipari motoroknál előbb lett közös cső,a 2002-as daráló cat c-9motorja már közös csöves,még csak 600 bar,de már közös csöves,most kapott 6 injektort,fel kellett programozni őket,rángatózott is a főnököm arca a kasszánál.
Az Armata x-motorjanak milyen elmeleti elönyei lehetnek, hogy az oroszok ezt vàlasztottàk?
Tud valaki (csak röviden)erröl valamit?
Engem is érdekelne!!! Több okból is!
Egyrészt, mi lesz a hőkibocsátással ilyen kis térfogatban, teljesen zárt felépítményben? (Ezt a használat és az idő válaszolja meg)
Másrészt hogy néz ki a forgattyús rendszer? A 4x3 henger miatt ugyanis bár rövid a főtengely, de nagy a nyugvócsapágyak közötti távolság (4hajtórúd egy kurblira dolgozik) Hogy bírja a főtengely és a csapágyak. (ne adj isten gördülőcsapágyas?) Vagy mellékhajtórudas, hogy még rövidebb legyen a motor? Az meg járásegyenletesség és kopási problémákat vet fel. Vagy villáűs hajtórudakat alkalmaznak mint a Maybach a HL230-asnál? Mindkettő nagyon kiment a divatból.
A következő gondom a járásegyenletességgel van. Az X elrendezés miatt nem lehet egyenletes gyújtásközöket alkalmazni, így a főtengelyben komoly torziós lengések alakulhatnak ki, ami anyagfáradási gondokat jelenthet (valahol. A főtengelyben vagy az erőátvitel bizonyos pontján)) Csak nem alkalmaznak tán a ruszkik kettőstömegű lendkereket 1500Le-nél és 4500Nm-nél? A másik megoldási lehetőség a tiszta hidraulikus erőátvitel ami kisimítja a lengéseket, de az meg üzemanyag pazarló (Valaki linkelt itt egy armata hajtóművet, ami egy VW DSG váltó volt, tehát megy a dezinformáció). Harmadik lehetőségként felmerül az elektronikus lendkerék alkalmazása is, ami súlyt és térfogatot spórol, de nem nézem ki a ruszkikból...
Nem aggódnék,tudnak mbt motort gyártani szergejék.
Nem jellemző rájuk,hogy alul méreteznék a dolgokat.
Nem aggódnék,tudnak mbt motort gyártani szergejék.
Nem jellemző rájuk,hogy alul méreteznék a dolgokat.
Ne lenne jellemző? A PSZH-ik mind ironikusan alulmotorizáltak voltak, emiatt nem volt pl. légkondícionálás bennük.
Sokszor nem a méretezéssel van a gond, hanem a gyártással... a mérnök tudja a dolgát, a fél(?)alkesz gyártómunkás már nem "annyira" gondos. Amúgy a t-72-ig bezárólag szerintem nagyrészt a T-34 motorjából éltek, egy-két oldalágat kivéve.
Köszönöm. Remélem, elöbb-utóbb többet tudunk meg....Engem is érdekelne!!! Több okból is!
Egyrészt, mi lesz a hőkibocsátással ilyen kis térfogatban, teljesen zárt felépítményben? (Ezt a használat és az idő válaszolja meg)
Másrészt hogy néz ki a forgattyús rendszer? A 4x3 henger miatt ugyanis bár rövid a főtengely, de nagy a nyugvócsapágyak közötti távolság (4hajtórúd egy kurblira dolgozik) Hogy bírja a főtengely és a csapágyak. (ne adj isten gördülőcsapágyas?) Vagy mellékhajtórudas, hogy még rövidebb legyen a motor? Az meg járásegyenletesség és kopási problémákat vet fel. Vagy villáűs hajtórudakat alkalmaznak mint a Maybach a HL230-asnál? Mindkettő nagyon kiment a divatból.
A következő gondom a járásegyenletességgel van. Az X elrendezés miatt nem lehet egyenletes gyújtásközöket alkalmazni, így a főtengelyben komoly torziós lengések alakulhatnak ki, ami anyagfáradási gondokat jelenthet (valahol. A főtengelyben vagy az erőátvitel bizonyos pontján)) Csak nem alkalmaznak tán a ruszkik kettőstömegű lendkereket 1500Le-nél és 4500Nm-nél? A másik megoldási lehetőség a tiszta hidraulikus erőátvitel ami kisimítja a lengéseket, de az meg üzemanyag pazarló (Valaki linkelt itt egy armata hajtóművet, ami egy VW DSG váltó volt, tehát megy a dezinformáció). Harmadik lehetőségként felmerül az elektronikus lendkerék alkalmazása is, ami súlyt és térfogatot spórol, de nem nézem ki a ruszkikból...
Ha jól emlékszem a t90 motorja ua a furat,löket,mint a t72,csak fejlesztettek rajta,gondolom változtattak a fejben csatornák kialakításán,emelték a töltőnyomást,hozzá igazították a vezérlést,befecskendezést,hűtést,stb.
Viszont működik, még az arabok kezében és karbantartásával is.Így van! A t-34 V12-es mellékhajtórudas motorját faragták a t-90-ig bezárólag! Egyedül a t-64-ben volt egy extra motor (nem ismerem különösebben, de valami ellendugattyús kialakításra emlékszem) Egyébként maradt a 150-es furat, a bal hengersornál 180mm a jobb hengersornál 186mm-es löket (vagy fordítva), T-34 500Le, T-55 580Le, T-62 580Le, t-72 780Le, T-90 kb. 1000Le. És megvan a fejelsztés hiányához az ideológia is, sok a csereszabatos alkatrész! Nem mellesleg a motor 38,8 liter lökettérfogatból tudja ezeket a számokat, az MTU 873 1500Le-s 27 literből, a Leclerc 1500Le-s kb. 16 literből. Ki is tud mbt motort tervezni? Irónikusan és viccesen kérdeztem él nélkül!