Így van! A t-34 V12-es mellékhajtórudas motorját faragták a t-90-ig bezárólag! Egyedül a t-64-ben volt egy extra motor (nem ismerem különösebben, de valami ellendugattyús kialakításra emlékszem) Egyébként maradt a 150-es furat, a bal hengersornál 180mm a jobb hengersornál 186mm-es löket (vagy fordítva), T-34 500Le, T-55 580Le, T-62 580Le, t-72 780Le, T-90 kb. 1000Le. És megvan a fejelsztés hiányához az ideológia is, sok a csereszabatos alkatrész! Nem mellesleg a motor 38,8 liter lökettérfogatból tudja ezeket a számokat, az MTU 873 1500Le-s 27 literből, a Leclerc 1500Le-s kb. 16 literből. Ki is tud mbt motort tervezni? Irónikusan és viccesen kérdeztem él nélkül!
Habozás nélkül az Oroszt választom,az egyszerű szerkezet,egyszerű gyártás/gyárthatóság,olcsó technológia,megbízhatóság,és az ára miatt.
A nyugati technika inkább csak túlárazott vacak nekünk.
A leclerc motor nekem kb értékelhetetlen agymenés.
Bő 25 éve kezdtem a szovjet gépekkel,majd kitört a demokrácia,megjelentek nálunk is nyugati gépek,velük az elszabaduló alkatrész,üzemeltetési költségek,stb.
Most ott tartunk,hogy tavaly dolgoztam észak írben,ahol Oroszországból vettek új hitachi kotrót,meg powerscreen darálót,fél m£ körül,mert ott még a mechanikus adagolós kotró rakja a mechanikus adagolós darálót,és épül a föderáció programozás nélküli injektorokkal,meg ad blue nélkül is...
Vicces volt a csúcstechnika Orosz nyelvű menüvel a kijelzőn.
Az indiai piac dettó.