Harckocsik harctéri alkalmazása

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 036
54 126
113
Így van! A t-34 V12-es mellékhajtórudas motorját faragták a t-90-ig bezárólag! Egyedül a t-64-ben volt egy extra motor (nem ismerem különösebben, de valami ellendugattyús kialakításra emlékszem) Egyébként maradt a 150-es furat, a bal hengersornál 180mm a jobb hengersornál 186mm-es löket (vagy fordítva), T-34 500Le, T-55 580Le, T-62 580Le, t-72 780Le, T-90 kb. 1000Le. És megvan a fejelsztés hiányához az ideológia is, sok a csereszabatos alkatrész! Nem mellesleg a motor 38,8 liter lökettérfogatból tudja ezeket a számokat, az MTU 873 1500Le-s 27 literből, a Leclerc 1500Le-s kb. 16 literből. Ki is tud mbt motort tervezni? Irónikusan és viccesen kérdeztem él nélkül!:)


Habozás nélkül az Oroszt választom,az egyszerű szerkezet,egyszerű gyártás/gyárthatóság,olcsó technológia,megbízhatóság,és az ára miatt.
A nyugati technika inkább csak túlárazott vacak nekünk.
A leclerc motor nekem kb értékelhetetlen agymenés.
Bő 25 éve kezdtem a szovjet gépekkel,majd kitört a demokrácia,megjelentek nálunk is nyugati gépek,velük az elszabaduló alkatrész,üzemeltetési költségek,stb.
Most ott tartunk,hogy tavaly dolgoztam észak írben,ahol Oroszországból vettek új hitachi kotrót,meg powerscreen darálót,fél m£ körül,mert ott még a mechanikus adagolós kotró rakja a mechanikus adagolós darálót,és épül a föderáció programozás nélküli injektorokkal,meg ad blue nélkül is...
Vicces volt a csúcstechnika Orosz nyelvű menüvel a kijelzőn.:D
Az indiai piac dettó.
 
  • Tetszik
Reactions: rejsz felügyelő

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 470
55 523
113
Torsen

"Nem mellesleg a motor 38,8 liter lökettérfogatból tudja ezeket a számokat, az MTU 873 1500Le-s 27 literből, a Leclerc 1500Le-s kb. 16 literből. Ki is tud mbt motort tervezni?"

A leopárd 2-ben lévő MTU 47.6 literes....
 
T

torsen

Guest
Habozás nélkül az Oroszt választom,az egyszerű szerkezet,egyszerű gyártás/gyárthatóság,olcsó technológia,megbízhatóság,és az ára miatt.
A nyugati technika inkább csak túlárazott vacak nekünk.
A leclerc motor nekem kb értékelhetetlen agymenés.
Bő 25 éve kezdtem a szovjet gépekkel,majd kitört a demokrácia,megjelentek nálunk is nyugati gépek,velük az elszabaduló alkatrész,üzemeltetési költségek,stb.
Most ott tartunk,hogy tavaly dolgoztam észak írben,ahol Oroszországból vettek új hitachi kotrót,meg powerscreen darálót,fél m£ körül,mert ott még a mechanikus adagolós kotró rakja a mechanikus adagolós darálót,és épül a föderáció programozás nélküli injektorokkal,meg ad blue nélkül is...
Vicces volt a csúcstechnika Orosz nyelvű menüvel a kijelzőn.:D
Az indiai piac dettó.

Van benne igazság...
 
T

torsen

Guest
Torsen

"Nem mellesleg a motor 38,8 liter lökettérfogatból tudja ezeket a számokat, az MTU 873 1500Le-s 27 literből, a Leclerc 1500Le-s kb. 16 literből. Ki is tud mbt motort tervezni?"

A leopárd 2-ben lévő MTU 47.6 literes....

Elírtam, és tudom is miért... A leo-2-ben az MTU 873Ka501 van, ahogy írtad 47,6 liter/1500Le, az EuroPowerPackban, amit a Leclerchez adtak az MTU 883Ka501 van szintén 1500Le-vel de "csak" 27,6 literrel.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 620
77 548
113
Nah ennek a zászlóaljnak kb nagyobb tűzereje van mint a Honvédségnek.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 316
13 816
113
Érdekes, hogy egyre inkább elterjednek a fele-fele megoldások. Ebben az esetben két harckocsi és két gépesített gyalogos századot lehet látni a zászlóalj keretében. A hidegháború alatt ilyen arányban általában a független egységek voltak kialakítva.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 620
77 548
113
Érdekes, hogy egyre inkább elterjednek a fele-fele megoldások. Ebben az esetben két harckocsi és két gépesített gyalogos századot lehet látni a zászlóalj keretében. A hidegháború alatt ilyen arányban általában a független egységek voltak kialakítva.

Már régen is voltak a gépkocsizó lövész zászlóaljaknak(akkoriban így hívták őket)harckocsi századaik(itthon általában T-55-ös harckocsikkal).Ezen kívül a harckocsizó zászlóaljaknak is volt egy lövész századuk.Tehát már elég régóta működik ez a fajta hadrend.
 
  • Tetszik
Reactions: honved

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 620
77 548
113
Vagy a harckocsizó hadosztálynak volt lövész zászlóalja ennek utána nézek de előtte kaja.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 316
13 816
113
Már régen is voltak a gépkocsizó lövész zászlóaljaknak(akkoriban így hívták őket)harckocsi századaik(itthon általában T-55-ös harckocsikkal).Ezen kívül a harckocsizó zászlóaljaknak is volt egy lövész századuk.Tehát már elég régóta működik ez a fajta hadrend.
Igen, de általában 1:3 arány volt. Egy gyalogos zászlóaljnak alapból volt három százada, amit mondjuk megerősítettek egy harckocsi századdal. Valamint a harckocsi zászlóaljak is kaptak egy gyalogos századot a három harckocsi mellé. De itt 2:2 az arány.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 316
13 816
113
De mondjuk volt a hideg-háború idején egy gyalogos hadosztály, amiben van három gyalogos és egy harckocsi ezred vagy dandár, viszont a parancsnoknak közvetlenül alá volt rendelve egy független zászlóalj és általában ezeknek a független zászlóaljaknak volt ilyen felépítésük.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 960
18 485
113
Már régen is voltak a gépkocsizó lövész zászlóaljaknak(akkoriban így hívták őket)harckocsi századaik(itthon általában T-55-ös harckocsikkal).Ezen kívül a harckocsizó zászlóaljaknak is volt egy lövész századuk.Tehát már elég régóta működik ez a fajta hadrend.

Megerősíteni tudom. Annyit tennék hozzá, hogy a felállás az volt, szervezetileg természetesen, önálló hk és lövész zászlóaljak voltak. Azonban harcban teljesen együtt működtek. Egy lövész dandárban volt 3 lövész zászlóalj és 2 hk zászlóalj. Harcban a lövész alakulatoknál, századonként általában egy hk szakasz volt a megerősítő. Tovább lebontva tehát, egy lövész szakaszhoz tartozott 1 harckocsi. A harcrendben ez úgy nézett ki, 1 hk elől, mögötte szétbontakozva 3 db. BMP-1 és a lövészek, támadásban. Védelemben, a lövészek és a BMP-1-esek elöl, beásva, mögöttük a hk. Távköz kb., 25-50 m. Tömören mindez, nem tudom mennyire érthető persze, de talán igen. :)