dudi
Értelem szerűen nem ismerem a páncélzatok pontos összetételét. De szívesen leírom amit tudok róluk:
Leopárd 2:
A nagymacska páncélzatának az alapja acél, a toronyban az A4 verziótól kezdődően megjelent egy "titán-wolfram ötvözet" amiről csak annyit lehet tudni, hogy iszonyat jó és drága is egyben, és, hogy a franciák is kidobták a Leclercből a saját maguk által fejlesztett páncélzatot és ezt tették be helyette!
A harckocsi többi részén az AMAP-B márkanevű , speciális szilícium-karbid páncélzatot használják. Ez elvileg 30%-al erősebb a hagyományos szilícium karbidnál. De ez is jó drága. Nem véletlenül kerül egy Leopárd 2A7 újonnan olyan sokba. (18 millió euró). Ezen felül a páncélzat elrendezése üreges többrétegű és dinamikus kialakítású.
M1A2:
Az USA harckocsi páncélzatának egy része szintén üreges többrétegű kialakítású. A páncélzat nagyrészt acél páncél. Állítólag használnak kerámiát is, de erről semmilyen meggyőző bizonyítékot nem láttam. Viszont a harckocsiteknő front páncélzata és a torony frontpáncélzata szegényített urán betétekkel rendelkezik, ezt biztosra lehet tudni.
Szóval én úgy gondolom, hogy az M1A2 páncélzata acél és szegényített urán alapú.
T-90A/MS
Az orosz harckocsinál más megoldásokat alkalmaztak, mint a nyugati társainál. A páncélzata NEM üreges többrétegű, mert az üregek föl vannak töltve egy speciális energia elnyelő anyaggal ami nagyban megnöveli a harckocsi védelmét KE lövedékekkel szemben, alacsony súly mellet. Az oroszok állítása szerint egy ilyen energiaelnyelő részt is tartalmazó páncélzat olyan hatékony, mintha teljesen tömör lenne, de sokkal könnyebb adat térfogara vetítve. Szerintem az energia elnyelő anyag alumínium hab.
A harckocsi alap páncélzata itt is acél. Viszont nagy mennyiségben használtak alumíniumot és műanyagokat.
E mellet a toronynál és a frontpáncélzatnál használtak kerámiát (szerintem szilícium karbidot) és wolfram ötvözetet.
Én ennyit tudok róluk.
Értelem szerűen nem ismerem a páncélzatok pontos összetételét. De szívesen leírom amit tudok róluk:
Leopárd 2:
A nagymacska páncélzatának az alapja acél, a toronyban az A4 verziótól kezdődően megjelent egy "titán-wolfram ötvözet" amiről csak annyit lehet tudni, hogy iszonyat jó és drága is egyben, és, hogy a franciák is kidobták a Leclercből a saját maguk által fejlesztett páncélzatot és ezt tették be helyette!
A harckocsi többi részén az AMAP-B márkanevű , speciális szilícium-karbid páncélzatot használják. Ez elvileg 30%-al erősebb a hagyományos szilícium karbidnál. De ez is jó drága. Nem véletlenül kerül egy Leopárd 2A7 újonnan olyan sokba. (18 millió euró). Ezen felül a páncélzat elrendezése üreges többrétegű és dinamikus kialakítású.
M1A2:
Az USA harckocsi páncélzatának egy része szintén üreges többrétegű kialakítású. A páncélzat nagyrészt acél páncél. Állítólag használnak kerámiát is, de erről semmilyen meggyőző bizonyítékot nem láttam. Viszont a harckocsiteknő front páncélzata és a torony frontpáncélzata szegényített urán betétekkel rendelkezik, ezt biztosra lehet tudni.
Szóval én úgy gondolom, hogy az M1A2 páncélzata acél és szegényített urán alapú.
T-90A/MS
Az orosz harckocsinál más megoldásokat alkalmaztak, mint a nyugati társainál. A páncélzata NEM üreges többrétegű, mert az üregek föl vannak töltve egy speciális energia elnyelő anyaggal ami nagyban megnöveli a harckocsi védelmét KE lövedékekkel szemben, alacsony súly mellet. Az oroszok állítása szerint egy ilyen energiaelnyelő részt is tartalmazó páncélzat olyan hatékony, mintha teljesen tömör lenne, de sokkal könnyebb adat térfogara vetítve. Szerintem az energia elnyelő anyag alumínium hab.
A harckocsi alap páncélzata itt is acél. Viszont nagy mennyiségben használtak alumíniumot és műanyagokat.
E mellet a toronynál és a frontpáncélzatnál használtak kerámiát (szerintem szilícium karbidot) és wolfram ötvözetet.
Én ennyit tudok róluk.