Harckocsik harctéri alkalmazása

A hadvezetesnek annyi rechnikaval kell szamolni amennyi rendelkezesre all anmyi emberrel municioval stb... A meglevo technikahoz kell kidolgozni a hadmuveleteket. Ez jelenleg igy is van gyakorlatokon...

Hk t javitani harcteri korulmenyek kozott tudunk. Hogy a szerelok leterhwltek mas teszta az hogy az oreg roka hksok szinte mar javitoi tudassal rendelkeznek megint mas dolog... /mi valtot segitrttunk javitani ventilatort olajat csereltunk toltoautomatat butykoltunk stb. Kezszem kent. A mi szemszogunkbol a corosag mas szemszogebol a maar hks uber kepzett muszakilag./
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Én sem értem ezt. Miért hiszi azt sokmindenki, hogy a sokszor 0 mozógalkatrészt tartalmazó elektronika megbízhatatlanabb, mint a mechanikus dolgok? A bringámon soha nem ment még tönkre a sebességmérő (amíg volt), de hogy a láncot és a hajtáslánc vagy a fék elemeit hányszor cseréltem, azt inkább meg sem számolom már...

Az ESA radarok megbízhatósága (MTBF) kb. 15 éve veri a mecha legyezésűeket a jenkiknél repfedélzetnél...


A hozzászólásod az ott sántít, hogy én egy biciklit kompletten meg tudok szerelni, pedig leírtam a korlátaimat, a sebességmérőn kívül. Ha azt ellopják vagy tönkremegy, akkor újat kellene rá vennem. Persze neked is többször tönkremenne a sebességmérőd, ha naponta RPG-vel lövöldöznének rá...
 
Oké, értem mit írsz, de sajnos nincsen infóm ahhoz, hogy tábori körülmények között ezek az eszközök hogyan javíthatók. Ez nem kedv kérdése, hanem a tényeké. Én sajnos nem hallottam még ilyen tapasztalatokról. Nem vagyok -másoktól eltérően- az abszolút tudás birtokában...

Én sem vagyok, de Irakban a britek és az amerikaiak is megoldották az Abrams üzemeltetést. De még a Kanadiaiak is Afganisztánban a Leo2 üzemeltetést.
Más kategória, nem vitás, de voltak problémás esetek, és sikerült általában megoldani őket.

Csak abból tudok kiindulni, hogy a saját szgk-mat sem tudnám javítani saját magam, rá vagyok utalva a szervízre...

Ez sem feltétlen igaz, hiszen (függően attól, milyen autód van), kell egy CAN csati és egy laptop, és máris tudsz például hibaüzeneteket kiolvasni (ezt mikor tudta egy mechanikus megoldás?), sőt, részletesebb adatokat is kaphatsz akár a motorműködésről, elektromos rendszerről, és így tovább. Ahogy ahhoz is kellett idő, kézikönyv, vagy egy tapasztaltabb szaki, aki hajlandó volt átadni a tudását, hogy tudd magad javítani az autódat, itt is így van.

Kell tartalék mindenből, ami pusztulhat a tornyon..

Ez eddig is így volt. A sima periszkópok is cserélhetőek voltak, a modern EO/IR periszkópok is azok...

Lehet, hogy a T-64, -72, 80 vonal túlhaladott volt, de azért a T-90 is ennek a vonalnak a leszármazottja...Az pedig az előzőekhez képest újabb fejlesztés eredménye...

Mi is az új benne? A T-90 leánykori neve T-72BU. A teknő az alapszériánál egy-az-egyben a T-72B-ből származott, csak kapott egy új tornyot. Majd a T-90A esetében egy mégújabbat. Jegyezzük meg, hogy a T-72 család alapvetően már az 1980-as évek végén második vonalbeli egységekhez tartozott, az első vonal T-80 vagy T-64-eket használt. A T-72BU célja az volt, hogy a T-72 családot használó másodvonalbeli egységeknek egy, a T-80-nál olcsóbb alternatívát nyújtson tűzvezető számítógép, optika, stb. terén. A T-90 egy kényszerpálya volt az adott pillanatban. A Harkoviak egy torony nélküli harckocsit terveztek, Molot név alatt, az Omszki iroda a Csjornij Oriol (Fekete Sas), ami a T-80 meghosszbított alvázára került, az Uráliak pedig az Objekt 195-ön (T-95) dolgoztak. A szovjetunió széthullása után a Harkovi gyár ukrajnába került, a Molot fejlesztése leállt, inkább a T-80UD továbbfejlesztésén dolgoztak, ez a T-84 és az Jatagán/Oplot. Az Uráliak megkapták a pénzt a T-72BU / T-90 építésre, ami életben tartotta a gyárat. Az Omszkiak bemutatták a Fekete Sas protot 1997-ben, akkor úgy is tűnt, az állami megrendelés is adott. Aztán kiderült, hogy mégse. 2001-ben az állami pénzeket megvonták, az Omszkiak ismét előhozták a Fekete Sas-t, és igyekeztek exportra kínálni - nem működött, az Omszki harckocsigyár tehát becsődölt. Maradt az Objekt 195 a jövőre, és a T-72BU / T-90, hogy a gyártást életben tartsák - de ugye mint tudjuk, olyan vargabetükkel, hogy francia Catherine FC tűzvezető rendszert kaptak, hőképalkotós éjjellátóval (ami nem volt gyártáskész állapotban oroszországban).

A vége ugye az lett, hogy az Objekt 195 is el lett kaszálva, mert túl drágának tartották. Lett belőle egy T-14 Armata család, ami majd az első vonalas megoldás lesz, addig pedig a T-90 családot reszelik tovább (M / MSz).
 
Mondom kk kent valtot csereltunk hutoventilatort hutorenvsert foltoztunk olaj es hidraulika csovket bakonyba a szaabad eg alatt... Egy szerelonek segitve... De volt torony mozgatorendszer javitas lanctag kivetel stb mind a bakonyba egy szerelokocival az eg alatt... Egy hutoventilator csere 1,5-2 ora de nagyjabol minden fo elem cereje ennyi 1-1,5-2 ora.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Mondom kk kent valtot csereltunk hutoventilatort hutorenvsert foltoztunk olaj es hidraulika csovket bakonyba a szaabad eg alatt... Egy szerelonek segitve... De volt torony mozgatorendszer javitas lanctag kivetel stb mind a bakonyba egy szerelokocival az eg alatt... Egy hutoventilator csere 1,5-2 ora de nagyjabol minden fo elem cereje ennyi 1-1,5-2 ora.

De ezt nem tudjátok megtenni logisztika nélkül mert nincs hozzá szerszám meg pót alkatrész.Az,hogy tevőlegesen ki csinálja részlet kérdés(ugye ha megmutogatják bárki képes csavarokat ki-be csavargatni)a fontos az,hogy ki adja hozzá a dolgokat és emiatt nem képes a személyzet javítani szinte semmi tönállóan.
 
72 be nem sok wlektronika van de annak javitasa tabori korulmenyek kozott se nagy valami ha biztositek kicsereled ha komolyabb kikapod beraksz helyette egy masikat a rosszat meg hatrakuldod javitasra aztan jo napot. Minden zl nel vannak akiknek megvan a javitasra a kepzesuk ha nem hiradas technika mert azt meg feljebb kell kuldeni. De cserelni azt is lehet.
 
Cifu

A T-72B-t én nem tartom másodvonalas cuccnak. És a maga korában a T-72A sem volt rossz technika. A T-80 valamivel erősebb konstrukció volt, de drágább is, és kevésbé volt ergonomikus a belső tere. E mellet a gázturbina inkább hátrány volt, mint előny.
A T-90 alapvetően a T-72 továbbfejlesztése, de a T-90A egy nagyon erős tovább gondolás. Nem véletlenül nem lehet T-72-őt T-90A-ra modernizálni, csak T-72B3-ra. A T-90A esetén a páncéltest is változott már.
 
És az is fontos,hogy te cseréről beszélsz az meg nem javítás hanem csere.Nagyon jól látszik,hogy már a 72-esen sem lehet javítani semmit, kevés kivételtől eltekintve mindent cserélnek.Az meg tök mind1,hogy egy görgőt cserélsz vagy egy elektronikai blokkot,semmit nem bonyolít a kiszolgáláson.
 
Uzemanyaggal es loszerrel el tudnank latni a hk kat /eddig az volt a baj hogy csupa olyan beszerzes folyik amivel olni nem lehet most meg pont azt hiamyolja valaki./

Sajnos ezt a hsz-t nem értem egyáltalán. Mert ölni csak azzal lehet, ami képes rá. Persze Sztálingrádnál is be lettek vetve még 42-ben olyan T-34-esek, amikben nem volt optika sem. A harceljárás szerint az irányzó forgatta a tornyot, míg a töltö nézett végig a lövegcsövön. Aztán közvetlen irányzással tüzeltek. Persze ez volt minden, csak nem hatékony forrásfelhasználás és nem volt hatékony harcászatilag sem. Ergo, túl kevés németet lehetett ezáltal megölni. Félek félreértettelek...
 
Meg van a logisztika ott a logz erre vannak es hozni is hoztak mindent... Potalkatresz is van mindenbol mar vasra tudni lehet melyik mit eszik... A bakonyba a plusszos tultoltott szazadbol egy gep volt ami az utolso napig nem tudtunk megjavitanai de az lovegesen volt szar es mivwl amugy is tartalek volt nem volt surgos ilywn jellegu melo /meg azt mi vegkepp nem csinalhattuk./ amug minden nap 3-4 hk volt javitva. Nem kis javitasokkal.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
A hk k bevethetosegi taja azert olyan alacsony mert 1\3 a mindig javitva van 1\3 a szolgalatot vagy kesszenletet ad a maradek meg hajtva van vag demozik valami programon...

A sok meghibasodas meg az intenziv hasznalat mellett az hogy venek mint az orszagut ennyi idos autok se nagyon gurulnak mar ezek meg azert kicsit intenzivebb hatasnak vannak kiteve.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
A lenyeg nem a szerelesel van a gond vagy az alkatreszek hianyaval hanem azzal hogy eloregedett mind a technika mind a tartalek alkatresz keszlet.
 
Ha egy leo 2 flottara lenne ennyi munkaora forditva mint ezekre a ven vasakra a telephelyen modernizalnak oket...
 
És az is fontos,hogy te cseréről beszélsz az meg nem javítás hanem csere.Nagyon jól látszik,hogy már a 72-esen sem lehet javítani semmit, kevés kivételtől eltekintve mindent cserélnek.Az meg tök mind1,hogy egy görgőt cserélsz vagy egy elektronikai blokkot,semmit nem bonyolít a kiszolgáláson.

Valószínűleg azért van bennem ez a tapasztalat, mert amiről itthon hallottam üzemeltetni, Pld.: MIG-29, hát azért az sem volt semmi... történet. Az elektronizált dolgokkal pedig az a tapasztalatom, hogy, amit cserélni kell az rohadt drága... Azaz nem biztos, hogy itthon rendelkezésre állna... Persze ez egyéni nézőpont, saját szoc. probléma és nem objektív ismeret... De azért csak annyit, hogyha javítani akarsz egy páncélost, kellenek vontatók is.. Ha nem akarsz a hadszíntérre vasúton vagy lánctalpon menni, kellenek trélerek is... És ezek a képességek is leépültek, bár már a II. VH-ban is elég sok sérült, német, magyar nehézjármű veszett oda a vontató hiány miatt is...
 
Persze lehetne tobb muszaki es a kezszemnek nem kellene komoly javitasokat eszkozolni. De nem ez a fo problema
 
Meg van a logisztika ott a logz erre vannak es hozni is hoztak mindent... Potalkatresz is van mindenbol mar vasra tudni lehet melyik mit eszik... A bakonyba a plusszos tultoltott szazadbol egy gep volt ami az utolso napig nem tudtunk megjavitanai de az lovegesen volt szar es mivwl amugy is tartalek volt nem volt surgos ilywn jellegu melo /meg azt mi vegkepp nem csinalhattuk./ amug minden nap 3-4 hk volt javitva. Nem kis javitasokkal.


Szerintem azért nem harci sérült hk-kat javítottatok. Én úgy képzelem ez kb. annyira lehet más, mint a normál autószerelés, meg a karambolos gk. javítása. Az, hogy MO-n mi öregedett el és mi nem, szerintem nem lényeges. Mert az alap HSZ-om lényege más volt. Egyszerűen egy adott típus elég intenzív harci használatáról szólt csak... Az MO-i helyzet belekeverése nélkül...
 
Vannak bikak meg trelerek is. /sot meg t55 kis bika is van tartalekba/ de a masik 72 is elvontatja a masikat ez mar nem 2 vh le/t arany
 
Cifu
A T-72B-t én nem tartom másodvonalas cuccnak. És a maga korában a T-72A sem volt rossz technika. A T-80 valamivel erősebb konstrukció volt, de drágább is, és kevésbé volt ergonomikus a belső tere. E mellet a gázturbina inkább hátrány volt, mint előny.

  1. A T-72 egy lebutított, olcsóbb technika volt a T-64 után, nézd meg a tűzvezető rendszert, nézd meg a töltőberendezést, stb.
  2. A T-64 és aztán a T-80 volt az első vonal, mindig ők kapták meg az új technikákat, lövegcsőből indítható rakéta, Kontakt EDZ / Kontakt-5 reaktív páncélzat, stb. mind ezeknél jelent meg előbb, aztán a T-72-esekhez egy lépéssel később szivárgott le.
  3. A T-80UD pl. diesel-motoros volt, az oroszok viszont szinte mindet kivonták, mondván az ukrán gyártású verziók karbantartása nem kifizetődő, inkább a hazai ipart támogatják (a T-80U ugye oroszország területén volt gyártva, és volt kiépült karbantartó bázis is hozzá, míg az UD-hez csak ukrajna területén).
 
Egyszerubb serulest uan ugy kijavitasz egy hkn csavarok meg kabelek hulyebiztosan. Ha meg komoly a serules azt a ruszki ae a harcteren javitja vasuttal barmikor eljutathato szinte barhova a hatorszagba... Egyebkent milyen serulesre gondolsz kiegtt gep? Nem erdemes javitani repedt panceltest? Befoltozhato tabori korulmemyek kozott ha erdemes. Feszito tores szinten szerkezeti elem deformacio nincs ertelme harcteren javitani.