Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nem ő a legmegfelelőbb személy a feladatra.Kínlódás a betöltés, 35 sec.
Valóban nem.Nem ő a legmegfelelőbb személy a feladatra.
A bizonyító erejű inkább az, hogy kb. az M1, a Challenger 1 és a Leo2 óta nemigen terveztek nem automata töltős harckocsit 0-ról. Ezek is 40+ évesek ma már.Sikerült találni egy ilyen videót...és ez már bizonyító erejű...
Nincs is más választás. Új, korszerű hk vleg már 130-140 mm loveggel lesz, azt már ember nem bírja tölteni.Valóban nem.
A bizonyító erejű inkább az, hogy kb. az M1, a Challenger 1 és a Leo2 óta nemigen terveztek nem automata töltős harckocsit 0-ról. Ezek is 40+ évesek ma már.
N-E-GY-V-E-N.
A Challenger 2 az, ami csak kb. 30 éves.
Mik az azóta tervezett harckocsik, amik automata töltősek?
Összevissza kettő harckocsi van manuális töltéssel tervezve.
- K1, K2 (RoK)
- Type 90 és Type 10 (JAP)
- Leclerc, (FRA)
- Armata T-14 (RUS)
- T-90 család (RUS)
A török Altay és az indiai Arjun.
Amiből az egyikről lehet tudni, hogy pocsék. Már nem biztos, hogy a kézi töltés miatt, de akkor is...
Az Ariete egy itteni komment szerint csak egy igen erős Leopard 1 módosítás, ergo az sem játszik.
Szóval most vagy mindenki idióta, mint a I. vh előtti a csatacirkáló lázban és az elszállt agyatlan méret hajszolásnál, vagy a többség úgy látja minden konzervatizmus ellenére, hogy jó az az automata töltő...
Valóban nem.
A bizonyító erejű inkább az, hogy kb. az M1, a Challenger 1 és a Leo2 óta nemigen terveztek nem automata töltős harckocsit 0-ról. Ezek is 40+ évesek ma már.
N-E-GY-V-E-N.
A Challenger 2 az, ami csak kb. 30 éves.
Mik az azóta tervezett harckocsik, amik automata töltősek?
Összevissza kettő harckocsi van manuális töltéssel tervezve.
- K1, K2 (RoK)
- Type 90 és Type 10 (JAP)
- Leclerc, (FRA)
- Armata T-14 (RUS)
- T-90 család (RUS)
A török Altay és az indiai Arjun.
Amiből az egyikről lehet tudni, hogy pocsék. Már nem biztos, hogy a kézi töltés miatt, de akkor is...
Az Ariete egy itteni komment szerint csak egy igen erős Leopard 1 módosítás, ergo az sem játszik.
Szóval most vagy mindenki idióta, mint a I. vh előtti a csatacirkáló lázban és az elszállt agyatlan méret hajszolásnál, vagy a többség úgy látja minden konzervatizmus ellenére, hogy jó az az automata töltő...
Sikerült találni egy ilyen videót...és ez már bizonyító erejű...
Látom nem ment át. Egy izraeli katona-nő tölti be 35 sec alatt (1min alatt 2x) addigra 4x kilövik.
Szemmel láthatóan alig bírja a lövedéket és nehezen tölti be kézzel. Erre írtam, hogy sokkal jobb az automata töltő.
A bizonyító erejű inkább az, hogy kb. az M1, a Challenger 1 és a Leo2 óta nemigen terveztek nem automata töltős harckocsit 0-ról.
Látom nem ment át. Egy izraeli katona-nő tölti be 35 sec alatt (1min alatt 2x) addigra 4x kilövik.
Szemmel láthatóan alig bírja a lövedéket és nehezen tölti be kézzel. Erre írtam, hogy sokkal jobb az automata töltő.
Ahogy nézem egy nehezebb repeszrombolót töltene be
Ne haragudj, de úgy látom, hogy neked csak az a hobbid, hogy belémköss.És az mit bizonyít hogy nemigen terveznek automata töltős harckocsit mostanában, amikor nem is igen terveznek harckocsit..?
Feje tetejére állított logika. 40 éve továbbra is ugyanazok a túlnyomórészt kézi töltésű harckocsik állnak rendszerben, és senki sem siet lecseréli őket.
Az orosz vonalon pedig nincs változás, a 60-as években letették a kisebb védendő felület és méret jegyében a személyzet három fősre csökkentése és az automata töltés mellett.
Hogy ebből te hogyan vontad le hogy mindenki rém elkötelezett az automata töltő iránt, valami csodálatra méltó logikai csavar.
Merkava is kézi szerintem.Valóban nem.
A bizonyító erejű inkább az, hogy kb. az M1, a Challenger 1 és a Leo2 óta nemigen terveztek nem automata töltős harckocsit 0-ról. Ezek is 40+ évesek ma már.
N-E-GY-V-E-N.
A Challenger 2 az, ami csak kb. 30 éves.
Mik az azóta tervezett harckocsik, amik automata töltősek?
Összevissza kettő harckocsi van manuális töltéssel tervezve.
- K1, K2 (RoK)
- Type 90 és Type 10 (JAP)
- Leclerc, (FRA)
- Armata T-14 (RUS)
- T-90 család (RUS)
A török Altay és az indiai Arjun.
Amiből az egyikről lehet tudni, hogy pocsék. Már nem biztos, hogy a kézi töltés miatt, de akkor is...
Az Ariete egy itteni komment szerint csak egy igen erős Leopard 1 módosítás, ergo az sem játszik.
Szóval most vagy mindenki idióta, mint a I. vh előtti a csatacirkáló lázban és az elszállt agyatlan méret hajszolásnál, vagy a többség úgy látja minden konzervatizmus ellenére, hogy jó az az automata töltő...
Merkava IV.Zsidók továbbra is a kézitöltésre adták a voksukat.(videó nálam valamiért nem jelenik meg).Bár egy időben úgy hirlett,hogy a toronyban van egy kis kapacitású autómata töltő a IV-ben,azóta kiderűlt,hogy az csak egy adogató a töltőnek.Ne haragudj, de úgy látom, hogy neked csak az a hobbid, hogy belémköss.
Felsorolom a 3 db nyugati harckocsit, amit 40+ éve megterveztek 1979-ig, amiknél kézileg töltenek. Aztán felsorolok 7 db harckocsit (T-72 utód nélkül csak 6 db), amit ezek után terveztek a 80-as, 90-es években és még később, ami automata töltős és összesen kettő darabot, ami új, és nem olyan. Erre te benyögöd, nem terveznek harckocsit manapság.
Ezekről van szó.
Ne haragudj, de ez mégis mi? Mi a tököm az, hogy nem terveznek új harckocsit?
- K1, K2 (RoK)
- Type 90 és Type 10 (JAP)
- Leclerc, (FRA)
- Armata T-14 (RUS)
- T-90 család (RUS)
Ha a T-90-est lehúzod, akkor is kétszer több automata töltős harckocsi van, mint kézi és azok gyártási darabszáma messze felülmúlja a tervezési és gyártási idejüktől fogva azt, ami nem. Senkit nem érdekel, hogy 70-es évek vége és 1990 között legyártottak a németek, jenkik és angolok sokezer hk-t. Az utána következő időszakban sokkal kevesebbre volt szükség, de abból a sokkal kevesebből
Plusz a kínai harckocsik, az exportra tervezett kisebbel mind auto töltős.Ne haragudj, de úgy látom, hogy neked csak az a hobbid, hogy belémköss.
Felsorolom a 3 db nyugati harckocsit, amit 40+ éve megterveztek 1979-ig, amiknél kézileg töltenek. Aztán felsorolok 7 db harckocsit (T-72 utód nélkül csak 6 db), amit ezek után terveztek a 80-as, 90-es években és még később, ami automata töltős és összesen kettő darabot, ami új, és nem olyan. Erre te benyögöd, nem terveznek harckocsit manapság.
Ezekről van szó.
Ne haragudj, de ez mégis mi? Mi a tököm az, hogy nem terveznek új harckocsit?
- K1, K2 (RoK)
- Type 90 és Type 10 (JAP)
- Leclerc, (FRA)
- Armata T-14 (RUS)
- T-90 család (RUS)
Ha a T-90-est lehúzod, akkor is kétszer több automata töltős harckocsi van, mint kézi és azok gyártási darabszáma messze felülmúlja a tervezési és gyártási idejüktől fogva azt, ami nem. Senkit nem érdekel, hogy 70-es évek vége és 1990 között legyártottak a németek, jenkik és angolok sokezer hk-t. Az utána következő időszakban sokkal kevesebbre volt szükség, de abból a sokkal kevesebből
Merkava is kézi szerintem.
Upsz, ezt kihagytam. Viszont ez sem valid. Mert a Merkva család a 70-es évekre nyúlik vissza. Akkor nyugaton minden kézi töltős volt. A Merkava II, III és IV esetén a számok okkal vannak... Mert valamiből származnak.Merkava IV.Zsidók továbbra is a kézitöltésre adták a voksukat.(videó nálam valamiért nem jelenik meg).Bár egy időben úgy hirlett,hogy a toronyban van egy kis kapacitású autómata töltő a IV-ben,azóta kiderűlt,hogy az csak egy adogató a töltőnek.
Kérdés az,hogy az utóbbi 70év hk hadviselésben legtapasztaltabb hadereje miért maradt meg a kézi töltés mellet? Merthogy ha akarnának,bizton tudnának automata töltőt csinálni,de valamiért nem akarnak.
Ezeket is kihagytam.Plusz a kínai harckocsik, az exportra tervezett kisebbel mind auto töltős.
Az Abramsnak 3 féle automata töltőt is terveztek,csak nem vették őket használatba.De a lehetőség megvan rá.Merkava IV meg kb úgy viszonyul az I-hez,mint a mostani legmodernebb T90változat a T72 alapváltozatához.Upsz, ezt kihagytam. Viszont ez sem valid. Mert a Merkva család a 70-es évekre nyúlik vissza. Akkor nyugaton minden kézi töltős volt. A Merkava II, III és IV esetén a számok okkal vannak... Mert valamiből származnak.
Ezért van az, hogy a Leopard 2A7 is kézi töltéses és az M1A2 SEP és az M1A3 is az marad...
Ezeket is kihagytam.
Tehát továbbra is azt látjuk, hogy a 70-es évek után tervezett harckocsi típusok és azok legyártott mennyisége többsége nem kézi töltéssel megy.
Az Abramsnak 3 féle automata töltőt is terveztek,csak nem vették őket használatba.De a lehetőség megvan rá.Merkava IV meg kb úgy viszonyul az I-hez,mint a mostani legmodernebb T90változat a T72 alapváltozatához.
Újonnan tervezett harckocsikról volt szó, ergo ezek megint nem érvek semmire. Főleg úgy, ha nem is alkalmazzák egyiket sem.Leo2-höz meg a KUKA dolgozott ki automata töltőt,a japánok meg már a type74hez is csináltak,de aztán,akkor még,mardtak a kézi töltésnél.
Valószínüleg, mert akkor nem csak teljesen új tornyot, de új járművet kellene tervezni. Jelenleg még elfogadható teljesítményre képes a kézi töltés, de ha áttérnek majd a 130-140mm-es lövegekre, akkor úgy is elkerülhetetlen lesz! Akkor meg minek költsenek felesleges fejlesztésre. Ugyan ez a csuka van a németek lábán is. Nem véletlen az MGCS iránya sem.Merkava IV.Zsidók továbbra is a kézitöltésre adták a voksukat.(videó nálam valamiért nem jelenik meg).Bár egy időben úgy hirlett,hogy a toronyban van egy kis kapacitású autómata töltő a IV-ben,azóta kiderűlt,hogy az csak egy adogató a töltőnek.
Kérdés az,hogy az utóbbi 70év hk hadviselésben legtapasztaltabb hadereje miért maradt meg a kézi töltés mellet? Merthogy ha akarnának,bizton tudnának automata töltőt csinálni,de valamiért nem akarnak.
T90 leánykori neve T72,mégis mindenki teljesen új hk-ként kezeli.Tegyük hozzá,joggal.Ez a Merkavára is igaz.Lövegtől a felfüggesztésig,páncélzatot is beleértve a IV csak az elrendezésében hasonlit a Merkava I-hez.Újonnan tervezett harckocsikról volt szó, ergo ezek megint nem érvek semmire. Főleg úgy, ha nem is alkalmazzák egyiket sem.