Hibrid hajtás alkalmazása harcjárművekben

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Nagyon szar a hatékonysága. A beletett energia ~20 százaléka hasznosul a felhasználásakor.
Ez mennyiben is oldja meg az itt leginkább problémásnak mondott H2 kezelési problémákat? :rolleyes:
Semennyire, ez arra egy opció, hogy lejjebb szorítsák a járműnek az árát és ne az legyen, hogy az üzemanyagnak használt hidrogén meg az autó vételára is jelentősen emelkedjen a mai szinthez képest.
Nyomortanyának tűnik? Franciaországban közúton 1003km-t tettek meg vele egy tankolással.
2021%20Mirai%20X-Ray%20Photo%20002_0.jpg
 

ssgtzlan

Well-Known Member
2020. május 10.
1 250
5 430
113
Nem éppen. Az akku tömegéhez képest egy H tartály röhejesen könnyű.
De alapvetően a hidrogén tartályok feltöltése sem lényegesen hosszabb idő, mint egy sima üzemanyag feltöltés. Az akku csere egy logisztikai rémálom.

Hát az elektromos buszokban elég jól megoldják
Hat, ahhoz kinn a szabadban igen sok hidrogennek kellene lennie, hogy meglegyen a gyueleg - mert benn a tartalyban semmi nincs es a tulnyomas miatt ugy jon kifele, mint az allat, meg amikor meglovik is. :)


Hát a hidrogén a tartályban van. Elkezd kiaramlani mert a 700 bár nyomás nem csekély. A levegőben K sok oxigén van. Tartàlyból pedig K sok hidrogén fog kiaramlani. És már kész is a durranógáz ami robban.

Ergó oltani nehéz a robbanásveszély miatt.....
 
K

kamm

Guest
Hát az elektromos buszokban elég jól megoldják


Hát a hidrogén a tartályban van. Elkezd kiaramlani mert a 700 bár nyomás nem csekély. A levegőben K sok oxigén van. Tartàlyból pedig K sok hidrogén fog kiaramlani. És már kész is a durranógáz ami robban.

Ergó oltani nehéz a robbanásveszély miatt.....
Csak nem igy mukodik a durranogaz ti. ahhoz egy bizonyos arany kell. :)

Kismillió tesztet csinaltak, a FC gyakorlatilag mindenben biztonsagosabb, mimt a gazolaj avagy a benzin.
 

ssgtzlan

Well-Known Member
2020. május 10.
1 250
5 430
113
Csak nem igy mukodik a durranogaz ti. ahhoz egy bizonyos arany kell. :)

Kismillió tesztet csinaltak, a FC gyakorlatilag mindenben biztonsagosabb, mimt a gazolaj avagy a benzin.

Hát ha előveszed általános iskolás kémia kísérlet emlékeid a durranógáz próba pont azt bizonyítja hogy ha tiszta hidrogén levegővel keveredik a legapróbb bezárásra robban.
 
K

kamm

Guest
Hát ha előveszed általános iskolás kémia kísérlet emlékeid a durranógáz próba pont azt bizonyítja hogy ha tiszta hidrogén levegővel keveredik a legapróbb bezárásra robban.
Nem tudom, te hova jartal, de ahova en, ott az az eghetoseg feltetele, amit feljebb mar kitargyaltunk, hogy abban is sokkal elonyosebb (ti a nagy nyomasu tartaly miatt flameout tortenik.) Robbanashoz zart kozeg kell es valami 30-50% keverek, de mar nem emlekszem konkretan.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 248
33 547
113
Szerintem az a baj, hogy mivel semmilyen nyelven nem beszelsz, ezert gondolom forditozol.
Viszont lathatoan az alapjaid nincsenek meg a temaba vagott leforditozott irasok ertelmezesehez, igy aztan teljesen abdszurd, gyakran irrelevans dolgokat irogatsz temakba annak alapjan, altalaban amit kiotolsz sajat kutfobol.
Mi koze a nitroglicenrinnek a fuel cell tartalyhoz, azt rajtad kivul senki nem erti, lefogadom. :D

Az energiasuruseges marhsagodat mar 2x helyre tettuk, szerintem fogadd fel: rosszul tudtad.
Raadasul a diametrikus ellenkezoje igaz, mint amit te hajtogatsz sajat kutfobol, a haromszorosa a dieselenek. :D


Most mar vegkepp fogalmam sincs, hova akarsz kilyukadni...
Bocs,de időnként olyan szinten vagy,mint ki térképpel se tudja megtalálni a saját seggét se-de okoskodni azért okoskodik.
Hidrogén energiasűrűsége tömegre vetitve állandó,de a térfogatra vetitve nem.Az nagyon változik.500 LITER köbtartalom dizeloljanak nagyobb az energiasűrűsége,mint ugyanilyen KÖBTARTALOM 700bar nyomáson lévő hidrogén gáznak.
És teljesen mindegy,milyen nyelven olvasod,a fizika minden nyelven fizika.Avagy attol még,hogy angol térképet is el tudod olvasni,a saját seggedet azzal se tudod megtalálni.....
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
K

kamm

Guest
Bocs,de időnként olyan szinten vagy,mint ki térképpel se tudja megtalálni a saját seggét se-de okoskodni azért okoskodik.
Ez kulonosen vicces egy teherautosofortol... :cool:


Tankoltal ma mar? Mindjart megerted, miert kerdezem...

Hidrogén energiasűrűsége tömegre vetitve állandó,de a térfogatra vetitve nem.
Ami viszont itt nemigen lenyeges, ugye.

Az nagyon változik.500 LITER köbtartalom dizeloljanak nagyobb az energiasűrűsége,mint ugyanilyen KÖBTARTALOM 700bar nyomáson lévő hidrogén gáznak.
Dehogy. A gaznak, ertelemszeruen, sokkal alacsonyabb lenne a volumetrikus azaz terfogatra vetitett surusege, ebben nincs semmi meglepo. Nem veletlenul taroljak 700 baron, mert bar valoban meretes tank kell neki, de 4x olyan magas a sulyra vetitett (gravimetric) energiasurusege azaz egy 120 literes tankban 5-6kg hidrogen eleg 500-600km egy kettonnas Miraiban, ami 135kW kepes tolni, 300 Nm (~220ftlb) mellett. Ez egy kis szemlyautoban igenyelt nemi gondolkodast, de megoldottak ott is, nagyobb jarmuben meg gyerekjatek.
Osszehasonlitasul az uj HX3 10x10 truckban a 10.5 (!) literes, 1.1 tonnas (!!) MAN 2066 turbo hatos 260-360kW (1600Nm) korul teljesit, max sulya a jarmunek 44 tonna lehet - ez messze sok is egy uszaskepes 8x8-nak.

Erre probaltam utalni a tankolassal: milyen messze jutsz el 5-6kg gazolajbol?
Hiaba kisebb a tankod meretre, ha elb@szott nehez plusz ott van meg a tonnas dieselmotor es annak osszes bonyolultsaga, zaja, mozgo alkatresze meg annak allando maintenancence versus 4x arany a compressed hidrogen javara ugyanolyan sulynal akkora kulonbseg onmagaban, hogy hulyeseg az egeszet egyaltalan hasonlitgatni.
Maradjunk iskolas szinten: az egyetlen nagymeretu dolog a tankok lesznek - tudod mekkora a BTR80A tankja? 300 literes. :cool:
Ha csak ennel maradunk, akkor 3x 120 literes hidrogen tankbol kapsz ~20kg hidrogent, a Mirai FC stackjet megharomszorozva meg kapsz vagy 350kW teljesitmenyt es igy tovabb, mikozben maradt pillekonnyu a motor.
Egy 8x8 harcjarmuben boven lesz hely akar tobb hidrogenre is, sulya a HX3 10x10 maximuma alatt lesz, azaz a hajtasnak 300-350kW korul elegnek kellene lennie, a nyomatekot nem tudom, de az a kis aksi erre van minden FC jarmuben, gyorsitasnal meg besegit es itt ugye full torque van alacsony sebessegnel is... szerintem aranyosan siman hozni fog 800km hatotavot telerakva is, de ez mar csak az en durvanal is durvabb becslesem, biztos van itt nem egy gepesz, aki majd kijavitja ezeket az ebed utani kave melletti becsleseim. :)


És teljesen mindegy,milyen nyelven olvasod,a fizika minden nyelven fizika.Avagy attol még,hogy angol térképet is el tudod olvasni,a saját seggedet azzal se tudod megtalálni.....
Tudod, nem akartam ezt mondani, de az a problema most is veled (mint mindig), hogy lathatoan felkeszuletlen vagy ahhoz, hogy megerts mindent abbol, amit osszeolvasol, igy aztan mindig az a vege, hogy itt orbakolsz ilyen utszeli-alpari stilusban szemelyeskedve, amikor nem sikerul...
 
  • Vicces
Reactions: Negan

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
7 217
20 593
113
Ez kulonosen vicces egy teherautosofortol... :cool:


Tankoltal ma mar? Mindjart megerted, miert kerdezem...


Ami viszont itt nemigen lenyeges, ugye.


Dehogy. A gaznak, ertelemszeruen, sokkal alacsonyabb lenne a volumetrikus azaz terfogatra vetitett surusege, ebben nincs semmi meglepo. Nem veletlenul taroljak 700 baron, mert bar valoban meretes tank kell neki, de 4x olyan magas a sulyra vetitett (gravimetric) energiasurusege azaz egy 120 literes tankban 5-6kg hidrogen eleg 500-600km egy kettonnas Miraiban, ami 135kW kepes tolni, 300 Nm (~220ftlb) mellett. Ez egy kis szemlyautoban igenyelt nemi gondolkodast, de megoldottak ott is, nagyobb jarmuben meg gyerekjatek.
Osszehasonlitasul az uj HX3 10x10 truckban a 10.5 (!) literes, 1.1 tonnas (!!) MAN 2066 turbo hatos 260-360kW (1600Nm) korul teljesit, max sulya a jarmunek 44 tonna lehet - ez messze sok is egy uszaskepes 8x8-nak.

Erre probaltam utalni a tankolassal: milyen messze jutsz el 5-6kg gazolajbol?
Hiaba kisebb a tankod meretre, ha elb@szott nehez plusz ott van meg a tonnas dieselmotor es annak osszes bonyolultsaga, zaja, mozgo alkatresze meg annak allando maintenancence versus 4x arany a compressed hidrogen javara ugyanolyan sulynal akkora kulonbseg onmagaban, hogy hulyeseg az egeszet egyaltalan hasonlitgatni.
Maradjunk iskolas szinten: az egyetlen nagymeretu dolog a tankok lesznek - tudod mekkora a BTR80A tankja? 300 literes. :cool:
Ha csak ennel maradunk, akkor 3x 120 literes hidrogen tankbol kapsz ~20kg hidrogent, a Mirai FC stackjet megharomszorozva meg kapsz vagy 350kW teljesitmenyt es igy tovabb, mikozben maradt pillekonnyu a motor.
Egy 8x8 harcjarmuben boven lesz hely akar tobb hidrogenre is, sulya a HX3 10x10 maximuma alatt lesz, azaz a hajtasnak 300-350kW korul elegnek kellene lennie, a nyomatekot nem tudom, de az a kis aksi erre van minden FC jarmuben, gyorsitasnal meg besegit es itt ugye full torque van alacsony sebessegnel is... szerintem aranyosan siman hozni fog 800km hatotavot telerakva is, de ez mar csak az en durvanal is durvabb becslesem, biztos van itt nem egy gepesz, aki majd kijavitja ezeket az ebed utani kave melletti becsleseim. :)



Tudod, nem akartam ezt mondani, de az a problema most is veled (mint mindig), hogy lathatoan felkeszuletlen vagy ahhoz, hogy megerts mindent abbol, amit osszeolvasol, igy aztan mindig az a vege, hogy itt orbakolsz ilyen utszeli-alpari stilusban szemelyeskedve, amikor nem sikerul...
Imádom ezeket a kamm-Negan vitaesteket! Mintha egy perui szappanoperát olvasnék!:):D
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 248
33 547
113
Ez kulonosen vicces egy teherautosofortol... :cool:


Tankoltal ma mar? Mindjart megerted, miert kerdezem...


Ami viszont itt nemigen lenyeges, ugye.


Dehogy. A gaznak, ertelemszeruen, sokkal alacsonyabb lenne a volumetrikus azaz terfogatra vetitett surusege, ebben nincs semmi meglepo. Nem veletlenul taroljak 700 baron, mert bar valoban meretes tank kell neki, de 4x olyan magas a sulyra vetitett (gravimetric) energiasurusege azaz egy 120 literes tankban 5-6kg hidrogen eleg 500-600km egy kettonnas Miraiban, ami 135kW kepes tolni, 300 Nm (~220ftlb) mellett. Ez egy kis szemlyautoban igenyelt nemi gondolkodast, de megoldottak ott is, nagyobb jarmuben meg gyerekjatek.
Osszehasonlitasul az uj HX3 10x10 truckban a 10.5 (!) literes, 1.1 tonnas (!!) MAN 2066 turbo hatos 260-360kW (1600Nm) korul teljesit, max sulya a jarmunek 44 tonna lehet - ez messze sok is egy uszaskepes 8x8-nak.

Erre probaltam utalni a tankolassal: milyen messze jutsz el 5-6kg gazolajbol?
Hiaba kisebb a tankod meretre, ha elb@szott nehez plusz ott van meg a tonnas dieselmotor es annak osszes bonyolultsaga, zaja, mozgo alkatresze meg annak allando maintenancence versus 4x arany a compressed hidrogen javara ugyanolyan sulynal akkora kulonbseg onmagaban, hogy hulyeseg az egeszet egyaltalan hasonlitgatni.
Maradjunk iskolas szinten: az egyetlen nagymeretu dolog a tankok lesznek - tudod mekkora a BTR80A tankja? 300 literes. :cool:
Ha csak ennel maradunk, akkor 3x 120 literes hidrogen tankbol kapsz ~20kg hidrogent, a Mirai FC stackjet megharomszorozva meg kapsz vagy 350kW teljesitmenyt es igy tovabb, mikozben maradt pillekonnyu a motor.
Egy 8x8 harcjarmuben boven lesz hely akar tobb hidrogenre is, sulya a HX3 10x10 maximuma alatt lesz, azaz a hajtasnak 300-350kW korul elegnek kellene lennie, a nyomatekot nem tudom, de az a kis aksi erre van minden FC jarmuben, gyorsitasnal meg besegit es itt ugye full torque van alacsony sebessegnel is... szerintem aranyosan siman hozni fog 800km hatotavot telerakva is, de ez mar csak az en durvanal is durvabb becslesem, biztos van itt nem egy gepesz, aki majd kijavitja ezeket az ebed utani kave melletti becsleseim. :)



Tudod, nem akartam ezt mondani, de az a problema most is veled (mint mindig), hogy lathatoan felkeszuletlen vagy ahhoz, hogy megerts mindent abbol, amit osszeolvasol, igy aztan mindig az a vege, hogy itt orbakolsz ilyen utszeli-alpari stilusban szemelyeskedve, amikor nem sikerul...
Továbbra sem érted meg a súly/energia,és a térfogat/energia különbségét.700 bar nyomáson lévő hidrogén gázbol 4x akkora ürtartalom kell,mint dizelolajbol.Lényegtelen,hogy ez súlyra vetitve kisebb,mert a tartály és az azt védő páncél súlya azt az előnyt úgy is anulálja.
Szóval továbbra sem találod a hátsó feledet.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
T

Törölt tag 467

Guest
Ha már fizikusnak képzelitek magatokat, lehetne hanyagolni a súlyt, és valami abszolút mértékegységet használni.
 
K

kamm

Guest
Továbbra sem érted meg a súly/energia,és a térfogat/energia különbségét.700 bar nyomáson lévő hidrogén gázbol 4x akkora ürtartalom kell,mint dizelolajbol.
WHAT. :D

Lényegtelen,hogy ez súlyra vetitve kisebb,mert a tartály és az azt védő páncél súlya azt az előnyt úgy is anulálja.
Te nagyon kemeny vagy, komolyan. Most irtam le, baszki - el sem olvasod, hanem hajtogatod a hulyesegedet tovabb? Zsenialis figura vagy te. :D

Szóval továbbra sem találod a hátsó feledet.
Nezd, ne kerulgessuk tovabb a dolgot - mar az alapok is hianyoznak nalad es ezen rajtad kivul senki nem tud segiteni. :cool:

Ha már fizikusnak képzelitek magatokat, lehetne hanyagolni a súlyt, és valami abszolút mértékegységet használni.

A standard ezugyben a sulyra (avagy tomegre) vetitett energiasuruseg, mindenhol ezzel szamolnak. Szerintem o mar legelejen nem ertette, gyanitom nekiallt valamit guglizni meg forditozni, benezte a terfogattal (ami fel sem igazan merul a temaban), majd azt plane benezte a folyekony hidrogennel, azert beszelt meg nemregen is minusz 200 fokos tartalyokrol, majd azota gorcsosen ragaszkodik a tevedesehez... szokasos musora. :)

FYI ha elolvasod amit ideztem, eleg vilagosan ott van: az a 100-120 literes tartaly a Mirai stb kocsikban az 5-6kg hidrogent tarol 700 baron, amibol a Mirai pl 135kW korul produkal, egy akkora motorral, mint egy kisborond, ezzel elmegy 600 (!) kilometerre ugy, hogy a kocsi 1.9 tonnas.
A BTR tankja 300 liter, azt vegyuk 3x a Mirainak, ahhoz ha egy harom kisborondnyi FC stack van, akkor ~400kW korul produkal, amivel mar odaver a 10.5 literes (!) vadiuj MAN dieselnek, ami a legnagyobb 10x10 hajtja az uj HX3 katonai tgkocsiban, 44 tonnaig tervezve, de ugye a 8x8 nem lesz szerintem 30 tonna sem, de meglatjuk... ezutan meg rengeteg dolgon lehetne beszelgetni meg agyalni, nyomatekok stb, de ehelyett Negan a szokasos csokonyos, ertelmetlen musorat nyomja.


Kerlek. 1kg hidrogen = 33kWh vs 1kg diesel = 12kWh
Idekint ugy szoktak osszefoglalni, hogy 1kg hidrogen energiajanak 1 gallon (!) diesel felel meg - ebbol adodik, hogy osszepreselve mar nem problema a terfogat, viszont megmarad a legalabb 3x gyakorlati elony. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 467

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 155
130 432
113
WHAT. :D


Te nagyon kemeny vagy, komolyan. Most irtam le, baszki - el sem olvasod, hanem hajtogatod a hulyesegedet tovabb? Zsenialis figura vagy te. :D


Nezd, ne kerulgessuk tovabb a dolgot - mar az alapok is hianyoznak nalad es ezen rajtad kivul senki nem tud segiteni. :cool:



A standard ezugyben a sulyra (avagy tomegre) vetitett energiasuruseg, mindenhol ezzel szamolnak. Szerintem o mar legelejen nem ertette, gyanitom nekiallt valamit guglizni meg forditozni, benezte a terfogattal (ami fel sem igazan merul a temaban), majd azt plane benezte a folyekony hidrogennel, azert beszelt meg nemregen is minusz 200 fokos tartalyokrol, majd azota gorcsosen ragaszkodik a tevedesehez... szokasos musora. :)

FYI ha elolvasod amit ideztem, eleg vilagosan ott van: az a 100-120 literes tartaly a Mirai stb kocsikban az 5-6kg hidrogent tarol 700 baron, amibol a Mirai pl 135kW korul produkal, egy akkora motorral, mint egy kisborond, ezzel elmegy 600 (!) kilometerre ugy, hogy a kocsi 1.9 tonnas.
A BTR tankja 300 liter, azt vegyuk 3x a Mirainak, ahhoz ha egy harom kisborondnyi FC stack van, akkor ~400kW korul produkal, amivel mar odaver a 10.5 literes (!) vadiuj MAN dieselnek, ami a legnagyobb 10x10 hajtja az uj HX3 katonai tgkocsiban, 44 tonnaig tervezve, de ugye a 8x8 nem lesz szerintem 30 tonna sem, de meglatjuk... ezutan meg rengeteg dolgon lehetne beszelgetni meg agyalni, nyomatekok stb, de ehelyett Negan a szokasos csokonyos, ertelmetlen musorat nyomja.



Kerlek. 1kg hidrogen = 33kWh vs 1kg diesel = 12kWh
Idekint ugy szoktak osszefoglalni, hogy 1kg hidrogen energiajanak 1 gallon (!) diesel felel meg - ebbol adodik, hogy osszepreselve mar nem problema a terfogat, viszont megmarad a legalabb 3x gyakorlati elony. :)
Persze csak a fizikába a tömeg nem= súly. Csak poén.
De ebbe a vitába nem folynék bele mert nagyon nem értek hozzá.
 
K

kamm

Guest
Persze csak a fizikába a tömeg nem= súly. Csak poén.
Ertem en, de itt pont nem csak poen, hanem adja magat. :p

De ebbe a vitába nem folynék bele mert nagyon nem értek hozzá.
Olvasd vegig, ez kb altalanos iskolas szinten van (engem is csak idekint kezdett el erdekelni a tema - sajnos, egyelore csak Caliban van elfogadhato szamu kut hozza, maskulonben siman vennek egy Hyundai Nexot holnap. :D)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 248
33 547
113
Persze csak a fizikába a tömeg nem= súly. Csak poén.
De ebbe a vitába nem folynék bele mert nagyon nem értek hozzá.
Pedig nagyon egyszerű. @kamm nem képes megérteni,hogy a tömeg/energia arány állandó,viszont a térfogat/enrgia arány nem a hidrogén (és egyéb gázok) esetén.5kg hidrogén energiatartalma ugyanannyi folyékony állapotba,mint 1atmoszféra nyomású gázként-de a térfogata közben több nagyságrenddel növekszik.700bar nyomáson 100liternyi dizelolaj energiatartalmát kb 400 liternyi hidrogén gáz tartalmazza.Ez sima általános iskolás fizika.Teljesen mindegy,milyen nyelven olvassák,a gázok sürithtőségének fizikája ugyan az marad.A gáz összenyomható,és igy változik a sűrűsége,ergó az ürtartalomra vetitett enrgiatartalma.A folyamat folyamán a tömege viszont nem változik,csak a térfogata (folyékony halmazállapotig,amitől fogva tovább nem nyomható össze,mert a folyadékok összenyomhatatlanok.Hűtéssel lehet szilárd halmazállapotúvá tenni,de a hidrogén esetén ehez az abszorut 0 fokot kéne elérni)
 
K

kamm

Guest
Pedig nagyon egyszerű. @kamm nem képes megérteni,hogy a tömeg/energia arány állandó,viszont a térfogat/enrgia arány nem a hidrogén (és egyéb gázok) esetén.5kg hidrogén energiatartalma ugyanannyi folyékony állapotba,mint 1atmoszféra nyomású gázként-de a térfogata közben több nagyságrenddel növekszik.700bar nyomáson 100liternyi dizelolaj energiatartalmát kb 400 liternyi hidrogén gáz tartalmazza.Ez sima általános iskolás fizika.Teljesen mindegy,milyen nyelven olvassák,a gázok sürithtőségének fizikája ugyan az marad.A gáz összenyomható,és igy változik a sűrűsége,ergó az ürtartalomra vetitett enrgiatartalma.A folyamat folyamán a tömege viszont nem változik,csak a térfogata (folyékony halmazállapotig,amitől fogva tovább nem nyomható össze,mert a folyadékok összenyomhatatlanok.Hűtéssel lehet szilárd halmazállapotúvá tenni,de a hidrogén esetén ehez az abszorut 0 fokot kéne elérni)
Te olyan fogalmatlan vagy, hogy azt mar lassan nekem kinos itt olvasni... :D Komolyan, keptelen vagy meg annyit is megerteni, hogy a volumetric meg a gravimetric density az ket kulonbozo dolog es abbol az utobbi a lenyeges, mert a 700 bar miatt mar reg a toredeke a terfogata, de ugyanannyi marad a gravimetric energiasurusege, baszki.
Pontosan emiatt van az, hogy a hidrogen kiloja 33kWh, a diesel kiloja meg 12kWh - ertsd mar meg, hogy sokkal rosszabb a budos, koszos, iszonyu nehez es komplikalt motort kivano dieselnek a fajlagos energiasurusege.
Az hagyjan, de a tetejebe meg a tonnas dieselmotorod irgalmatlan mennyisegu energiat veszit peldaul ho formajaban (disszipal), ami tovabb csokkenti a hatekonysagat, ami mindossze 30 szazalek koruli - mikozben a fuel cell hajtas meg 60-70% kozotti, messze a legmagasabb.

Szerinted melyik problemasabb egy 8x8 IFV tervezojenek: szetpakolni mondjuk 2-3 darab 200 literes tankot, ami szinte akarmilyen alaku lehet es mindossze ~8kg benne a fuel sulya meg egy mondjuk 100-200kg kozotti hajtast (elso-hatso axle legyen kulon), egyutt legyen mondjuk 150-200kg - avagy 2x 200-250kg tankot, majd egy 1 tonnas egyetlen, hatalmas, ormotlan 10 literes dieselmotort elhelyezni es onnan kardant stb vinni...?
Mindezt ugy, hogy minden kilo szamit az armor meg a fegyverzet miatt, mikozben kicsivel hosszabb lehet, de nehezebb semmikeppen (pl uszaskepesseg avagy a MIllenium miatt stb.)
Komolyan mondom, kabare ez az egesz.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 248
33 547
113
Te olyan fogalmatlan vagy, hogy azt mar lassan nekem kinos itt olvasni... :D Komolyan, keptelen vagy meg annyit is megerteni, hogy a volumetric meg a gravimetric density az ket kulonbozo dolog es abbol az utobbi a lenyeges, mert a 700 bar miatt mar reg a toredeke a terfogata, de ugyanannyi marad a gravimetric energiasurusege, baszki.
Pontosan emiatt van az, hogy a hidrogen kiloja 33kWh, a diesel kiloja meg 12kWh - ertsd mar meg, hogy sokkal rosszabb a budos, koszos, iszonyu nehez es komplikalt motort kivano dieselnek a fajlagos energiasurusege.
Az hagyjan, de a tetejebe meg a tonnas dieselmotorod irgalmatlan mennyisegu energiat veszit peldaul ho formajaban (disszipal), ami tovabb csokkenti a hatekonysagat, ami mindossze 30 szazalek koruli - mikozben a fuel cell hajtas meg 60-70% kozotti, messze a legmagasabb.

Szerinted melyik problemasabb egy 8x8 IFV tervezojenek: szetpakolni mondjuk 2-3 darab 200 literes tankot, ami szinte akarmilyen alaku lehet es mindossze ~8kg benne a fuel sulya meg egy mondjuk 100-200kg kozotti hajtast (elso-hatso axle legyen kulon), egyutt legyen mondjuk 150-200kg - avagy 2x 200-250kg tankot, majd egy 1 tonnas egyetlen, hatalmas, ormotlan 10 literes dieselmotort elhelyezni es onnan kardant stb vinni...?
Mindezt ugy, hogy minden kilo szamit az armor meg a fegyverzet miatt, mikozben kicsivel hosszabb lehet, de nehezebb semmikeppen (pl uszaskepesseg avagy a MIllenium miatt stb.)
Komolyan mondom, kabare ez az egesz.
Juj,de nem vagy képes felfogni az általános iskolai fizikát sem.
Hajtáslánc szempontjábol is van egy halom probléma.Ami egy közuti járműnek megfelel,az egy terepjáró harcjárműnek már nem.Mert terepen időnként előfordulhat,hogy egy tengelyen kell leadni a teljes mozgáshoz szükséges teljesitményt.Ez egy tengelyenkénti/kerekenkénti motorral nem megy.
Szintén nem érted,hogy a hidrogén gáz mennyire nehezen kezelhető,és mennyire nem felel meg a katonai szempontoknak.Egy sérült üzemanyagrendszerű dizelmotoros jármű még lehet mozgásképes,egy gázos nem.Egy mindenevő dizelmotor több féle üzemanyaggal képes üzemelni,a hidrogéncella meg nem.
És valójában a hidrogéncella drágább,és amig van viszonylag olcsó olaj,drágább is marad üzemeltetni.De egyenlőre a szintetikus dizel,vagy a biodizel is olcsóbb a hidrogéncellás üzemnél.
Az igazság az,hogy a polgári életben is csak mesterséges szabályozókkal próbálják versenyképessé tenni a hidrogéncellát,katonai felhasználásra meg lényegében ökörség.Egyszerűen a technológia nem tart ott,hogy valóban versenyképes legyen egy katonai járműben a jol bevált,és még mindig fejleszthető dizelmotorral szemben.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 155
130 432
113
Ertem en, de itt pont nem csak poen, hanem adja magat. :p


Olvasd vegig, ez kb altalanos iskolas szinten van (engem is csak idekint kezdett el erdekelni a tema - sajnos, egyelore csak Caliban van elfogadhato szamu kut hozza, maskulonben siman vennek egy Hyundai Nexot holnap. :D)
Én ezeket a vegán stake szintű eretnekségek közé sorolom.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Egy sérült üzemanyagrendszerű dizelmotoros jármű még lehet mozgásképes,egy gázos nem.

Na, ezt fejtsd ki bővebben! Mert egy sérült üzemanyagú hagyományossal nem szívesen mennék vissza a bázisra, ha így értetted. Nem szeretem, ha a nafta a nyakamba csöpög.
Egy sérült hidrogén tartályba akár néhány óráig is van még energiahordozó, csupán a nyomás fog neked nagyon gyorsan csökkenni. Plusz az akuban is van bőven annyi, hogy az ellenség lőtávolságán kívülre kerülj.

Már korábban volt linkelve, nézd vissza, hogy mennyi idő alatt égett szarrá a hagyományos kocsi és mennyi ideig bírta egy lyukas tartályú hidrogénes! Nem tudok mit kezdeni azzal, hogy egy diesel járóképes, de a gázos nem, amíg nem fejted ki részletesen! Egy Tüske megsérti, nem fogadnék arra, hogy járóképes marad. Mondjuk szerintem egyik sem.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 248
33 547
113
Na, ezt fejtsd ki bővebben! Mert egy sérült üzemanyagú hagyományossal nem szívesen mennék vissza a bázisra, ha így értetted. Nem szeretem, ha a nafta a nyakamba csöpög.
Egy sérült hidrogén tartályba akár néhány óráig is van még energiahordozó, csupán a nyomás fog neked nagyon gyorsan csökkenni. Plusz az akuban is van bőven annyi, hogy az ellenség lőtávolságán kívülre kerülj.

Már korábban volt linkelve, nézd vissza, hogy mennyi idő alatt égett szarrá a hagyományos kocsi és mennyi ideig bírta egy lyukas tartályú hidrogénes! Nem tudok mit kezdeni azzal, hogy egy diesel járóképes, de a gázos nem, amíg nem fejted ki részletesen! Egy Tüske megsérti, nem fogadnék arra, hogy járóképes marad. Mondjuk szerintem egyik sem.
Azokat a beállitott kisérleteket ne nagyon tekintsd etalonnak.

És egy táblázat az energiamérlegre
The-Hydrogen-Economy.png