• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 518
31 958
113
Még egyszer megkérdezem: Miben is hazudott az ábra? Egyszerűen bemutatta a radarhorizontot laikusoknak.

Miért, a Pantsir miért nem tudta azonosítani fenyegetésként a 60-80-al repülő felderítő drónokat? o_O

Drága barátom! A THAAD indításánál szerinted milyen pályadatokkal dolgoznak? Ezt szerinted egy HGV esetén hogyan tudják megbecsülni?

Ehhez képest a SM-6 legújabb fejlesztésével próbálkoznak az amerikaiak. Szerinted ez vajon miért lehet?

Ugye te nem olvastad el a fenti cikket?

Az SM-6 szerinted közvetlen ütközéssel semmisíti (illetve csak semmisítené) meg a célt?

Különben ezt a részét nem is igazán értem.
Srácok áruljátok már el, hogy milyen elgondolásból visztek bele orosz radar- vagy rakétarendszereket abba a vitába, hogy mit kezdene a NATO a HGV fegyverekkel. Nem az oroszoknak kell ezt a problémát megoldani, hanem az amerikaiaknak, és a NATO-nak.



J31_Art-07_Fig-05.jpg.webp

Ez ugyebár a német Patriot parancsnok cikkéből van.
A manőverezés problémáját is részletesen megmutatja. Hiába azonosítják a HGV kezdeti pályáját. A manőverezési fázisban gyakorlatilag bármilyen célt elkaphat a a lila folton belül. Hogy csinálsz ellene pontvédelmet, ha nem tudod, hogy melyik pontot támadja? Minden hajót meg nem védhetsz egy anyahajó kötelékben. Mitöbb én egy támadás esetén biztosan nem az anyahajót venném először célba, hanem a légvédelmét biztosító többi hajót. Minél kevesebb az elhárító hajó, annál nagyobb az esélye az anyahajó megsemmisítésére.
A két rendszert ha ötvözik, a hordozórész miután a "glidert" kiveti, tovább repül ballisztikus pályán, akár csak csaliként, akár még egy töltettel? (
Ezt csak mint variáció, nem mint a jelenlegi eljárás....)
 

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
2 590
14 592
113
Fire and forget és de, minden fegyver alapvetően ilyen.
Az, hogy esetleg van kétutas vagy csak egyutas komm, az már "extra".

De ezt a plazmás fétist még mindig nem értem. A plazmáról visszaverődik a rádióhullám. Az nem álcáz semmit, cserébe csak a HSM radarja nem lát előre...
Így ok.
Eddig az volt az infóm, hogy a rádióhullámok nem látják a palazmában lévő testet.
Itteni utánerdeklődés volt.
Ezért feltételeztem azt hogy a plazmaköpenyben lévő test már a felderítésnél előnyben van az elhárítással szemben.
Plusz a sebessége, védhetetlen behatolóvá teszi őket. Manőverezés nélkül is.
 

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
2 590
14 592
113
Szerinted egy éles helyzetben mit tesznek tacsra ? Ja a különböző műhódas rendszereket ! Ez a GPS cucc jó az autódba meg egy asszimetrikus háborúban de nem a nagyok összecsapásában !
Ok.
Használhatja helymeghatározásra akár a "Nagy Medve" csillagképet, vagy a Napot is.
GPS-GLONASS combót behelyettesítheted egy jópár lelőhetetlen dologgal.
És nem növekszik meg a hardver igény mert ugyan azokról az eszközökről beszélünk.
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 540
25 770
113
Ok.
Használhatja helymeghatározásra akár a "Nagy Medve" csillagképet, vagy a Napot is.
GPS-GLONASS combót behelyettesítheted egy jópár lelőhetetlen dologgal.
És nem növekszik meg a hardver igény mert ugyan azokról az eszközökről beszélünk.
Nem ok nélkül fejlesztik a csillagászati navigáció modern kori navigációt ! Azokra nem nagyon hatnak az EW rendszerek .
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 294
26 340
113
Az, hogy a lokátorok milyen magasságig detektálnak vegyük két részre.
1. A világ minden lokátora ugyanúgy működik. Kisugározza a rádió hullámokat, majd veszi a visszaérkező jeleket. Az, hogy a rádióhullám milyen távolságra képes eljutni, alapvetően a jel erősségétől függ. A magasságot az antenna dőlés szöge határozza meg. Működésileg a legnagyobb távolságot az ismétlődési idő (frekvencia) korlátozza, mivel a két impulzus között eltelt ideig van nyitva a vevő. Ez minden lokátornál azonosan működik, legyen nyugati, keleti, bármilyen.
Viszont.
2. A jelek feldolgozásánál, illetve megjelenítésénél lehetnek olyan korlátozások, hogy adott magasság fölött a jeleket egyszerűen nem dolgozza fel a rendszer. Ilyenek lehetnek az említett nyugati lokátorok. Tehát maga a rendszer korlátozza magát, attól még a felderítési képességekkel ugyanúgy rendelkeznek.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 294
26 340
113
Mennyire valós és reális, hogy a hiperszonikus eszközök esetén olyan a kialakításuk, hogy maga a jármű és a hajtómű egy kompakt szerkezet. Olyan éles éleket alakítanak ki, hogy akár 2.000 Celsius fokot is kibírnak a speciális kerámiák?
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 362
14 240
113
Nem ok nélkül fejlesztik a csillagászati navigáció modern kori navigációt ! Azokra nem nagyon hatnak az EW rendszerek .
Fejlesztik...?
50+ éve használatos az ICBM, FB-111- en (ASQ-119) és a B-2-őn is ott van 30+ éve.

Sőt, ott vannak a kőkoriak, ha GPS/space denial világ jön, mert bizony a NAVSTAR előtt is volt élet (a teljesség igénye nélkül a legfontosabbak):

Földi telepítésűek közül pár:
  • DECCA - egy őskövület, de pár helyen megvan még- Egy HF rendszer, long range navigationra. Pontatlan, de azért egy belépőpontot eltalász vele.
  • NDB - üzemel mai napig, egy körkörösen sugárzó adó, rém egyszerű. Még leszállást is lehet vele végezni (non-precision).
  • VOR/TACAN - na ez már egy igen pontos rendszer, DME-vel (távolságmérő) kombinálva két adóval elég pontosan meghatározhatod a helyzetedet (amúgy két DME adóval is meg tudod határoznia helyzetedet).
És persze ott vannak a fedélzeti navigációs rendszerek:
  • INS - tehetetlenségi navigációs rendszer, a jó öreg ingás pörgettyűs/higanyos gyorsulásmérőkkel. Az idő előrehaladtával egyre pontatlanabbá válik, de azért egy 8 órás repülés után sem küld rossz országba...
  • RNS - lézergiró, az egyik legjobb eszköz, ami ma a gépekben van, rohadt pontos.
  • Ésatöbbi... térkép iránytűtől a legtitkosabb új csodákig (mágnestérkép WGS-84-re vetítve, de az említett csillagnavigációs, stb...).
Szóval ez a GPS denial nem akkora szörnyűség, igazából remekül elműködtek a haderők nélkülük is évtizedeken át. Kényelmes, de nem nélkülözhetetlen.
 
M

molnibalage

Guest
Sőt, ott vannak a kőkoriak, ha GPS/space denial világ jön, mert bizony a NAVSTAR előtt is volt élet (a teljesség igénye nélkül a legfontosabbak):

Földi telepítésűek közül pár:
  • DECCA - egy őskövület, de pár helyen megvan még- Egy HF rendszer, long range navigationra. Pontatlan, de azért egy belépőpontot eltalász vele.
  • NDB - üzemel mai napig, egy körkörösen sugárzó adó, rém egyszerű. Még leszállást is lehet vele végezni (non-precision).
  • VOR/TACAN - na ez már egy igen pontos rendszer, DME-vel (távolságmérő) kombinálva két adóval elég pontosan meghatározhatod a helyzetedet (amúgy két DME adóval is meg tudod határoznia helyzetedet).
És persze ott vannak a fedélzeti navigációs rendszerek:
  • INS - tehetetlenségi navigációs rendszer, a jó öreg ingás pörgettyűs/higanyos gyorsulásmérőkkel. Az idő előrehaladtával egyre pontatlanabbá válik, de azért egy 8 órás repülés után sem küld rossz országba...
  • RNS - lézergiró, az egyik legjobb eszköz, ami ma a gépekben van, rohadt pontos.
  • Ésatöbbi... térkép iránytűtől a legtitkosabb új csodákig (mágnestérkép WGS-84-re vetítve, de az említett csillagnavigációs, stb...).
Szóval ez a GPS denial nem akkora szörnyűség, igazából remekül elműködtek a haderők nélkülük is évtizedeken át. Kényelmes, de nem nélkülözhetetlen.
Nem tudom, hogy mennyire. A mai fiatalokon látom, hogy lövésük sincs hogyan kell térképe használni.
Kiveszed a kezéből a telót és lövése nincs, hogy mi merre és hány méter.

A barátnőm húga elment egy lakást megnézni és nem tudta emlékezetből elmondani, hogy merre ment.
Beírta a címet és ment amerre a GPS vitte. Bármiféle tervezés, gondolkozás vagy körültekintés nélkül. Még az irányt sem tudtam megmondani fejből....

Ezzel szemben én mai napig úgy közlekedem új helyre, hogy itthon megnézem a legközelebb ismert pontot és onnan fejből megjegyzem az utat és megyek.

De egyre több átlagembernél is látom, hogy szinte képtelenség olyan dolgokat megmagyarázni nekik, hogy valaminek az északi oldala. Lövésük nincs az orientációról. Nem tudnak két olyan pont közt érzésből mozogni, amit ismernek.

Mintha lett volna itt is cikk, hogy a US Army-ban a bizony a fiatalok is ebből a generációból jönnek, nem tudnak papírtérképekkel mit kezdeni, alapoktól kell tanítani nekik.

És a repcsi még so-so elnavigál, de GPS nélkül egy fegyverkategóriának annyi és a CM-mek is marad a TERCOM + INS + végfázisban radar van IIR.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 484
79 553
113
Nem tudom, hogy mennyire. A mai fiatalokon látom, hogy lövésük sincs hogyan kell térképe használni.
Kiveszed a kezéből a telót és lövése nincs, hogy mi merre és hány méter.

A barátnőm húga elment egy lakást megnézni és nem tudta emlékezetből elmondani, hogy merre ment.
Beírta a címet és ment amerre a GPS vitte.
Ezzel szemben én mai napig úgy közlekedem új helyre, hogy itthon megnézem a legközelebb ismert pontot és onnan fejből megjegyzem az utat és megyek.

De egyre több átlagembernél is látom, hogy szinte képtelenség olyan dolgokat megmagyarázni nekik, hogy valaminek az északi oldala. Lövésük nincs az orientációról. Nem tudnak két olyan pont közt érzésből mozogni, amit ismernek.

Mintha lett volna itt is cikk, hogy a US Army-ban a bizony a fiatalok is ebből a generációból jönnek, nem tudnak papírtérképekkel mit kezdeni, alapoktól kell tanítani nekik.

És a repcsi még so-so elnavigál, de GPS nélkül egy fegyverkategóriának annyi és a CM-mek is marad a TERCOM + INS + végfázisban radar van IIR.
Mindig tanítottak és tanítani fognak térkép+tájoló alapú tájékozódást a katonáknak. Annyia különbség, hogy régen egyszerűbb volt tanítani, mert nem volt GPS így mindenki tudta alapszinten használni a térképet.
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 540
25 770
113
Nem tudom, hogy mennyire. A mai fiatalokon látom, hogy lövésük sincs hogyan kell térképe használni.
Kiveszed a kezéből a telót és lövése nincs, hogy mi merre és hány méter.

A barátnőm húga elment egy lakást megnézni és nem tudta emlékezetből elmondani, hogy merre ment.
Beírta a címet és ment amerre a GPS vitte. Bármiféle tervezés, gondolkozás vagy körültekintés nélkül. Még az irányt sem tudtam megmondani fejből....

Ezzel szemben én mai napig úgy közlekedem új helyre, hogy itthon megnézem a legközelebb ismert pontot és onnan fejből megjegyzem az utat és megyek.

De egyre több átlagembernél is látom, hogy szinte képtelenség olyan dolgokat megmagyarázni nekik, hogy valaminek az északi oldala. Lövésük nincs az orientációról. Nem tudnak két olyan pont közt érzésből mozogni, amit ismernek.

Mintha lett volna itt is cikk, hogy a US Army-ban a bizony a fiatalok is ebből a generációból jönnek, nem tudnak papírtérképekkel mit kezdeni, alapoktól kell tanítani nekik.

És a repcsi még so-so elnavigál, de GPS nélkül egy fegyverkategóriának annyi és a CM-mek is marad a TERCOM + INS + végfázisban radar van IIR.
Bármilyen hihetetlen de igazad van ! A modern kori technikák butítanak nagyon keményen ! Én még tudok katonai térképet meg tájolót is használni de a lányomnak is megtanítottam sőt még az égtáj és csillag alapú tájékozódást is !
 
S

speziale

Guest
Még egyszer megkérdezem: Miben is hazudott az ábra? Egyszerűen bemutatta a radarhorizontot laikusoknak.

Miért, a Pantsir miért nem tudta azonosítani fenyegetésként a 60-80-al repülő felderítő drónokat? o_O

Drága barátom! A THAAD indításánál szerinted milyen pályadatokkal dolgoznak? Ezt szerinted egy HGV esetén hogyan tudják megbecsülni?

Ehhez képest a SM-6 legújabb fejlesztésével próbálkoznak az amerikaiak. Szerinted ez vajon miért lehet?

Ugye te nem olvastad el a fenti cikket?

Az SM-6 szerinted közvetlen ütközéssel semmisíti (illetve csak semmisítené) meg a célt?

Különben ezt a részét nem is igazán értem.
Srácok áruljátok már el, hogy milyen elgondolásból visztek bele orosz radar- vagy rakétarendszereket abba a vitába, hogy mit kezdene a NATO a HGV fegyverekkel. Nem az oroszoknak kell ezt a problémát megoldani, hanem az amerikaiaknak, és a NATO-nak.



J31_Art-07_Fig-05.jpg.webp

Ez ugyebár a német Patriot parancsnok cikkéből van.
A manőverezés problémáját is részletesen megmutatja. Hiába azonosítják a HGV kezdeti pályáját. A manőverezési fázisban gyakorlatilag bármilyen célt elkaphat a a lila folton belül. Hogy csinálsz ellene pontvédelmet, ha nem tudod, hogy melyik pontot támadja? Minden hajót meg nem védhetsz egy anyahajó kötelékben. Mitöbb én egy támadás esetén biztosan nem az anyahajót venném először célba, hanem a légvédelmét biztosító többi hajót. Minél kevesebb az elhárító hajó, annál nagyobb az esélye az anyahajó megsemmisítésére.

Az a baj, hogy elképesztő elbeszélésé van egymás mellett.

Vagyük például a szintén kongresszusi anyagból származó @Wilson által berakott ábrát. A probléma szemléltetésére tök jó, ugyanakkor abban igaza van @molnibalage -nak, hogy elképesztően torz, és feltehetően ez nem véletlen. Az a gond, hogy az egyfolytában beidézgetett mindenféle nyilatkozat stb. szintén hasonlóan pongyola, nehezen értelmezhető megfogalmazásokat tartalmaz.
az a szöveg, hogy "nincsen kellően hatékony védelem" a valóságban elképesztően sok mindent jelenthet (mert hát ugye mit is ért mondjuk a Navy kellően hatékony védelem alatt). De nézzük egy konkrétumot....mit is jelent a valóságban az, hogy manőverezik a HGV?

nézzük szép sorjában, a HGV 3 repülési fázisát:

1) ballisztikus indítási szakasz: szerintem mindenki egyet ért, hogy itt nem nagyon manőverezik
2) végfázis: volt berakva itt korábban egy tanulmány a flight envelop-ról. Abból is látszódott, hogy a végfázisban csak minimális manőverezésre képes a HGV. Ez a manőverezés leginkább valami olyasmire hasonlít amit a légvédédelmi rakéták is csinálnak a végfázisban a pif-paf kormányzással, hogy képes legyen eltálálni mozgó célt (pl.: carrier). Ennél többet viszont a @molnibalage által többször leírtak miatt feltehetően nem tud.
3) glide-ing fázis: na ez egy érdekesebb kérdés...induljunk ki abból amit @molnibalage írt, hogy az SR71 3 Mach-nál tudott 1,5G-t. Tegyük fel, hogy egy Mach8-9-el repülő HGV is tud ennyit (szárnyak nélkül ugye...de legyen). ebben az esetben a fordulósugár 100km-es nagyságrendben mérhető. Ezzel természetesen semmilyen légvédelmi rakétát nem manőverezne ki. Ugyanakkor itt nem is az a cél, hanem pont az amit a Patriot officer ábrája is mutat...vagyis hogy egy ilyen manőverrel a potenciális célpontokat egy több ezer km2-es területre tudja szétszórni. És mivel a HGV ellen csak pontvédelem van, ezért az összes célpontot külön kell védened

szóval az én fejemben kb. ez állt össze a marketingben elhangzó képességek és a fizikai határok összehozásával....
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 007
32 981
113
Egy régi,full mechanikus lokátor korlátozott képességű mint hely,mind oldalszögben.Hisz a régi távolfelderitők antennái függölegesen mozogni,nig visszintes pörgésük behatárolta a benérés frissitését.6-8 másotpercenként tudtak frissiteni-HVG meg gyors.
De ma már elektronikus sugáreltéritésű radarok vannak.A rakéta elháritó rendszerek ,AEGIS radarjai full módon.Szektoronkénti fix antenna van,szektorában villámgyors legyezéssel-nem olyan nagy Was ist das követnie folyamatosan egy hiperszónikus célt sem.
ICBM harci részek beeséskor szintén plazmába "búrkolóznak",mégis tudták követni őket radarral,már a megjelenésüktől fogva.
F35ön van körkörös IR figyelőrendszer.Szerintem nincs technikai akadája,és logikus lépésaz AEW gépeket IR figyelörendszerrel ellátni.Egy HVG/HCL ménykű forró.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 007
32 981
113
Az a baj, hogy elképesztő elbeszélésé van egymás mellett.

Vagyük például a szintén kongresszusi anyagból származó @Wilson által berakott ábrát. A probléma szemléltetésére tök jó, ugyanakkor abban igaza van @molnibalage -nak, hogy elképesztően torz, és feltehetően ez nem véletlen. Az a gond, hogy az egyfolytában beidézgetett mindenféle nyilatkozat stb. szintén hasonlóan pongyola, nehezen értelmezhető megfogalmazásokat tartalmaz.
az a szöveg, hogy "nincsen kellően hatékony védelem" a valóságban elképesztően sok mindent jelenthet (mert hát ugye mit is ért mondjuk a Navy kellően hatékony védelem alatt). De nézzük egy konkrétumot....mit is jelent a valóságban az, hogy manőverezik a HGV?

nézzük szép sorjában, a HGV 3 repülési fázisát:

1) ballisztikus indítási szakasz: szerintem mindenki egyet ért, hogy itt nem nagyon manőverezik
2) végfázis: volt berakva itt korábban egy tanulmány a flight envelop-ról. Abból is látszódott, hogy a végfázisban csak minimális manőverezésre képes a HGV. Ez a manőverezés leginkább valami olyasmire hasonlít amit a légvédédelmi rakéták is csinálnak a végfázisban a pif-paf kormányzással, hogy képes legyen eltálálni mozgó célt (pl.: carrier). Ennél többet viszont a @molnibalage által többször leírtak miatt feltehetően nem tud.
3) glide-ing fázis: na ez egy érdekesebb kérdés...induljunk ki abból amit @molnibalage írt, hogy az SR71 3 Mach-nál tudott 1,5G-t. Tegyük fel, hogy egy Mach8-9-el repülő HGV is tud ennyit (szárnyak nélkül ugye...de legyen). ebben az esetben a fordulósugár 100km-es nagyságrendben mérhető. Ezzel természetesen semmilyen légvédelmi rakétát nem manőverezne ki. Ugyanakkor itt nem is az a cél, hanem pont az amit a Patriot officer ábrája is mutat...vagyis hogy egy ilyen manőverrel a potenciális célpontokat egy több ezer km2-es területre tudja szétszórni. És mivel a HGV ellen csak pontvédelem van, ezért az összes célpontot külön kell védened

szóval az én fejemben kb. ez állt össze a marketingben elhangzó képességek és a fizikai határok összehozásával....
Le is irták.Van védelem a HGV ellen-de az Isten pénze nem elég rá,hogy mindenhova pontvédelmet tegyenek.Ezért szeretnének valami területvédelmi képességűt.Mert bár a területvédő magában drágább,mint egy db pontvédelmi,de ha kellően nagy területet tud védeni,sokkal olcsóbb lesz,mint ugyanazon területet telerakni pontvédelmi rendszerekkel.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 797
57 551
113
Ha egy cikkben az a kiindulási feltételezés, hogy a radarok nem látnak 30km felett, akkor teljesen logikus a következtetés, hogy a 40..120km között érkező HSGV a radarok által követhetetlen.
Meg persze innentől ugyanúgy logikus következtetés lehetne akár azi is, hogy az összes ballisztikus rakéta (ami mind 30km felett érkezik) is ugyanúgy követhetetlen a radarok által...
... csak éppen erről pont hogy egy csomó radar nem tud. :D

Én mutattam kettő elterjedt (RAT-31, SAAB Girafe) NATO radart amire igaz a cikk állítása.
Kérlek mutas be 2 db elterjedt NATO légtérfelderítő radart amire viszont nem igaz a cikk azon állítása, hogy a repülőgépek elleni távolfelderítő radarok 30 km-s magasságig, az ABM radarok meg 100 km-s magasságtól érzékelik a célokat.
Nem vagyok otthon a radar típusokban, tényleg érdekel , hogy milyen típus cáfol rá erre és hány darab van belőle a nyugati világban.
 
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU
T

Törölt tag 1945

Guest
Én mutattam kettő elterjedt (RAT-31, SAAB Girafe) NATO radart amire igaz a cikk állítása.
Kérlek mutas be 2 db elterjedt NATO légtérfelderítő radart amire viszont nem igaz a cikk azon állítása, hogy a repülőgépek elleni távolfelderítő radarok 30 km-s magasságig, az ABM radarok meg 100 km-s magasságtól érzékelik a célokat.
Nem vagyok otthon a radar típusokban, tényleg érdekel , hogy milyen típus cáfol rá erre és hány darab van belőle a nyugati világban.

Nézz utána, mely nyugati rendszerek képesek ballisztikus rakétát lelőni, azok radarjai között fogsz találni olyat ami 30km fölött is lát.

AN/SPY-1, AN/MPQ-64 (mindkettő a délkeleti szomszédban), AN/TPY-2
Keletről: Sz-400 MFR, Nyebo-M, Sz-300V komplexum radarjai
:rolleyes:

Remélem segíthettem.

Kihagytad amúgy a Misztrál MCP radarját, az nem lát 30km fölé :D
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Nézz utána, mely nyugati rendszerek képesek ballisztikus rakétát lelőni, azok radarjai között fogsz találni olyat ami 30km fölött is lát.

AN/SPY-1, AN/MPQ-64* (mindkettő a délkeleti szomszédban), AN/TPY-2
Keletről: Sz-400 MFR, Nyebo-M, Sz-300V komplexum radarjai
:rolleyes:

Remélem segíthettem.

Kihagytad amúgy a Misztrál MCP radarját, az nem lát 30km fölé :D

*AN/MPQ-65