A lassú sebességben nincs egészen igazad, hiszen a harcigépek utazósebessége nem tér el jelentősen egy utasszállítógép utazósebességétől. Azokban az időkben a szakadárok légvédelme már lőtt le Il-76-ot (hasonló nagyságrendű az utazósebessége), lőttek le felderítésre használt An-26-változatot (ez még jóval lassúbb is mint egy B-777), lőttek le Szu-25-öket (fegyverrel leterhelve ezek utazósebessége is kisebb mint egy 777-é). A TELAR ráadásul nem széles sugárral pásztáz, hanem keskeny radar-nyalábbal, tehát nem ad széles területre kiterjedő helyzetképet, amiből meg lehetne állapítani, hogy a befogott célpont egyenesen repül. Sokkal feltűnőbb lehetett volna a 11600 m-es repülési magasság (nem 10e!), ilyen magasságban csak tényleg utasszállítók repülnek, meg olyan szuperszonikus vadászok, amiket viszont nagyon ritkán küldtek a szakadárok ellen. Ennek azért fel kellett volna tűnni a kezelők számára a rakéta indítása előtt, egyértelmű hogy nem végezték el az előírt célpont-azonosítást.
Tudtam, hogy kár volt írnom a lassú sebességet, mert ebbe fog valaki belekötni. Hogy az utasszállító gép sebessége lassú-e vagy sem...
Mindegy, lassú vagy nem lassú, azt látták, hogy a célpont 10 km felett megy.
Innentől kezdve tudniuk kellett, hogy utasszállító gépre lőnek.
Az pedig, hogy nem tartották szükségesnek a célpont azonosítást, csak azért lehet, mert valaki előre megmondta nekik, hogy x napon, y óra z perckor 10+ km magasságban fog elrepülni egy adott hely felett egy repülőgép, na azt lőjétek le.
Azaz, céltudatosan, egy darab, konkrét gépre vadásztak.