.
.
Az N1 hibait nem javitottak ki bizonyitottan. Teny, hogy az N1 inditasok soran egyre messzebb jutottak, de a vege mindig robbanas volt, beleertve a legutolso N1-7L-t is, ami mindössze kb 40km magassagig jutott. Összehasonlitaskeppen: az ISS kb 400 km magasan kering, a Hold meg 380ezer km tavolsag.
Minden egyes N1 kudarcbol tanultak valamit, es mindig azt hittek, hogy most mar jo, de azutan megint nem lett az.
Namost ezutan azt allitani, hogy a hibakat kijavitottak, es a következö mar biztosan jo, ez semmikeppen sem stimmel. Ilyet akkor lehet kijelenteni, ha minimum egy, de emberes kuldeteshez inkabb sorban több probaut is problemamentes. Ilyen viszont nem volt.
A masik szovjet Hold program, a Proton/Zond se tudott kellö megbizhatosagot felmutatni, ott sikerult automata modban Holdkerulö utat teljesiteni, es ha csak alap raguglizol, akkor azt olvasod, hogy pl az utolso Zond-8 visszatert, szoval hurra, de ha van olvasottsagod a temaban, akkor tudod, hogy muszaki hibak miatt olyan, ballisztikus palyan jött vissza, amit esetleges szemelyzet nem elt volna tul.
Az N1 es a Zond program veszte is az lett, hogy nem tudtak ember vezette uthoz kellö megbizhatosagot produkalni (az N1 eseteben meg semmilyen megbizhatosagot sem), es nem akartak vallalni az emberveszteseg, kudarc okozta nemzetközi presztizsvesztest, plane hogy addigra az amerikai Apollo program mar megnyerte a "versenyt", es igy nem is volt ertelme folytatni.