Egy teljes ipar szakosodott a szankciókkal sújtott országok ellátásra. Lásd. Mexikóban van Maybach, BMW, Tesla, Apple. Megsúgom Iránban is. Az, hogy kevés van ezekből, az nem azt jelenti, hogy nem áll rendelkezésre, hanem, hogy a prolinak nincs rá pénze. Könyörgöm felejtsétek már el a szankciók képletes súlyát. Röviden leírom, egy hajó kiköt Bremerhaven-be, szállítólevél szerint Dél Afrikába szállít 100 db BMW-t, 100 Db Mercedest. A Dél-Afrikai cég papíron még átfutatja 3 országon. A bremerhaven-i kikötőből az áru egyenes átmegy a legközelebbi orosz kikötőhöz és lepakolja az árut. Ennyi. Egyszerűen nem hiszem el, hogy a több száz szankciók történelmének ismeretében bárki azt hiszi, hogy egy adott ország nem képes megfelelő árumennyiséghez jutni szankciók ellenére.
Még egy érdekes tény, a google stb. szankció Kína tekintetében. Nem én mondtam : Veszélyt jelent a nyugati társadalmak számára, a google és egyéb szoftver licenszek megvonása, a tekintetben, hogy saját szoftverekkel fogják helyettesíteni, melyek teljesen kiesnek az ellenőrzésünk alól.
Hogy mivel boltolják le? Amivel eddig
![Smile :) :)](/data/assets/smilies/smile.png)
Lásd az elmúlt 30 év sikeres szankcióit. Szerintem nem igazán érted, hogy egyik gyártónak sem áll érdekében piacot veszíteni (független az aktuálpolitikától), majd megoldják. Vicces, de régen amerikaiak mentek át a mexikói határon vadiúj 1 napos autóval és "gyalog" jöttek vissza. Az emberek leleményesek
![Smile :) :)](/data/assets/smilies/smile.png)
És valamiért Amerika nagyívben tett rá..
Talán a legfontosabb tény, a nemzetközi védjegyeket, licenszek a katonaságon belül sem az oroszokat sem más országot nem érinti.
Eddig is lopott mindenki mindenkitől, ennek már tradiciója van. Tehát különböztessük meg a polgári és katonai elektronikát.
Ami a polgárit illeti, beindulnak az erre szakosodott céghálózatok, és Kína sokat segíthet minden tekintetben.