Egy teljes ipar szakosodott a szankciókkal sújtott országok ellátásra. Lásd. Mexikóban van Maybach, BMW, Tesla, Apple. Megsúgom Iránban is. Az, hogy kevés van ezekből, az nem azt jelenti, hogy nem áll rendelkezésre, hanem, hogy a prolinak nincs rá pénze. Könyörgöm felejtsétek már el a szankciók képletes súlyát. Röviden leírom, egy hajó kiköt Bremerhaven-be, szállítólevél szerint Dél Afrikába szállít 100 db BMW-t, 100 Db Mercedest. A Dél-Afrikai cég papíron még átfutatja 3 országon. A bremerhaven-i kikötőből az áru egyenes átmegy a legközelebbi orosz kikötőhöz és lepakolja az árut. Ennyi. Egyszerűen nem hiszem el, hogy a több száz szankciók történelmének ismeretében bárki azt hiszi, hogy egy adott ország nem képes megfelelő árumennyiséghez jutni szankciók ellenére.
Még egy érdekes tény, a google stb. szankció Kína tekintetében. Nem én mondtam : Veszélyt jelent a nyugati társadalmak számára, a google és egyéb szoftver licenszek megvonása, a tekintetben, hogy saját szoftverekkel fogják helyettesíteni, melyek teljesen kiesnek az ellenőrzésünk alól.
Hogy mivel boltolják le? Amivel eddig
Lásd az elmúlt 30 év sikeres szankcióit. Szerintem nem igazán érted, hogy egyik gyártónak sem áll érdekében piacot veszíteni (független az aktuálpolitikától), majd megoldják. Vicces, de régen amerikaiak mentek át a mexikói határon vadiúj 1 napos autóval és "gyalog" jöttek vissza. Az emberek leleményesek
És valamiért Amerika nagyívben tett rá..
Talán a legfontosabb tény, a nemzetközi védjegyeket, licenszek a katonaságon belül sem az oroszokat sem más országot nem érinti.
Eddig is lopott mindenki mindenkitől, ennek már tradiciója van. Tehát különböztessük meg a polgári és katonai elektronikát.
Ami a polgárit illeti, beindulnak az erre szakosodott céghálózatok, és Kína sokat segíthet minden tekintetben.