1. Egyáltalán nem biztos hogy lelőtték.
2. Ha lelőtték, nagy valószínűséggel nem tévedés volt. A Flightradar szerint sugárzott transzponder jelet. Egy 10 km magasan, légi folyosóban, 800-900 km/h-val repülő gépet nehéz másnak nézni, mint utasszállítónak. Pláne nem lehet azt mondani, hogy ilyen magasságon bárki fenyegetőnek érez egy magányos gépet. Az azonosítás is könnyű, még válaszjeladó nélkül is, vizuálisan. Akár a földről is, komolyabb nagyítású optikával, de készültségi géppárral mindenképp. Egy AN-26-al nehéz összetéveszteni, lévén a légcsavaros sokkal alacsonyabban repül és fele akkora sebességgel. A Szu-25 sem tud 10 km magasan csapatni. A Szu-24 is legfeljebb fegyverzet nélkül megy fel oda, de annak nincs sok értelme. A Mig-29, vagy Szu-27 sem a szakadárok, sem az oroszok, sem az ukránokra földi objektumaira nem jelentene érdemi veszélyt 10 km magasságból. Kizárt hogy aki lőtt az ne tudta, vagy legalább sejtette volna, hogy polgári célpontot támad.
3. Lehetett a tettes vadászgép és akkor a szakadárok ki vannak zárva. Nincs vadászgépük. Az oroszok sem esélyesek, lévén látszott volna a radaron a gépeik berepülése. Okuk sem volt rá. Ha az oroszok azért lőtték volna le, hogy az ukránokra kenjék, akkor távolabb teszik, ahol a szakadárok szóba sem jöhetnek és az ukránok a kézenfekvő elkövetők. Az ukránok tehették azzal a céllal, hogy a szakadárokra kenjék. Más okuk nekik sem lehetett, hiszen a gép Ukrajna belseje felől jött. Kizárt, hogy mondjuk orosz berepülésnek nézzék.
4. Légvédelem: A szakadároknak jórészt MANPAD van. Azzal ez nem megy. Mesze nem biztos, de elméletileg fennáll a lehetősége, hogy be tudtak üzemelni egy BUK-ot. De még a BUK is csak elég rövid távon éri el a 10 km-es magasságú célt. A gép szempontjából rendkívüli balszerencse kell hozzá, hogy az egyetlen szakadár BUK megsemmisítési zónáján repüljenek át. Ez nagyon mesébe illő lenne. Még ha van is egy működőképes BUK a szakadárok kezén, valószínűtlen, hogy a kevés rakétát 10 km magasságú célokra pazarolják, ami sem felderítéshez, sem támadáshoz nem jó magasság, tehát egy ilyen cél nem jelent komoly közvetlen veszélyt.
5. A gép nem a találat helyén zuhant le, hanem valamilyen szögben tovább repült. A zuhanási szögtől függően valahol Donyeck - Gorlivka környékén lehet találat a legvalószínűbb helye. Az orosz légvédelem ekkora távolságból legfeljebb SZ-300-al csinálhatta volna. Ha ez történt volna, akkor egy Sz-300-as pályáját nehéz titokban tartani és a roncsai is árulkodóak. Végtelen nagy butaság lett volna orosz részről.
Szerintem a legvalószínűbb a műszaki hiba, vagy az ukrán lelövés. Ha utóbbi akkor szándékos és rákenési célja van.
Az nagyon büdös, hogy az ukrán kommunikáció a legaktívabb. Azonnal tudni vélik az elkövetőket, azonnal vádolnak. Az is büdös, ha ezen okból az ukránok behívják a nyugati haderőt, vagy extra segítséget kérnek/kapnak nyugatról.