[HÍREK] Ukrajnai fegyveres konfliktus

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

koppany

Well-Known Member
2010. július 16.
1 607
8 033
113
Tisztelt kuruc!
Az a bajom, hogy a lelőt gép utasaival foglalkozik a fejlett nyugat, de az ukrán tüzérség által megölt civilekkel nem. Úgy tesz az az oldal mintha ez a probléma nem is létezne, nagyvonalúan átlép ezen a dolgon, sőt jobbat mondok nem is akar róla beszélni.
Miért!
 

Star Trek

Active Member
2010. április 19.
1 252
6
36
Nem a legkomolyabb hírforrás ,de érdekes gondolat lehet.
http://www.hidfo.net/2014/07/18/lengyelorszag-belepett-haboruba
 

cinikus

Well-Known Member
2010. május 7.
2 338
4 879
113
"Érdekes", hogy az egyébként következetesen "rakás sz*rnak" titulált szovjet/orosz légvédelmi rendszerek, amelyek közismerten a világ minden táján, minden időben leszerepeltek, most, hogy rá kell verni a balhét valakire, egyből milyen csúcsszuperekké változtak, nahát. :DDDD

Szia laiki
...
Ahogy fentebb irtam ez nem igaz mert az ukranok a MANPAD ok elkerulese vegett magasan kezdtek el ropkodni a szallito gepeikkel es a'la Afganisztan a repter kornyeken spiraloztak le es fol hogy kikeruljek a szakadarok vallrol indithato raketait.
...
Valoszinuleg ukran szallitogepnek neztek. IL 76 nak amibol mar egyet le is szedtek. Ugy gondoltak itt jon az ovatosabb kovetkezo 76 os.

Nem az volt !
...
Ez a 76-os sztori nekem sántít: azt hitték (Honnan tudjuk, mit hittek? Ki beszélt erről az "elkövetőkkel" és akkor már miért nem árulja el, kik is ők?), valamelyik reptérre érkezik és ukrán 76-os. Oké. A környék reptereinek körzetében hemzsegnek a szakadárok MANPAD-ekkel, ugyan minek kapkodtak volna a Buk kezelői, amikor a le/felszálló gép tökéletesen esélytelen és akár egy tucat rakétát is indíthatnak rá kényelmesen a cimboráik, egy sem hibázná el? (Szarajevói le/felszállás, ja, de ettől még a 76-os nem lesz VTOL, így aztán ezzel a módszerrel is be kell repülni a rakéták elé rohadt kellemetlen módon, csak rövidebb az ott töltött idő.)

Van arról valakinek infója, hogy:
- hol volt az állítólagos Buk TELAR az események idején?
- hol vesztették el a kapcsolatot a maláj géppel?
- hol értek földet a gép darabjai?
- mekkora a Buk tűzvezető radarjának hatótávolsága?
- mekkora a Buk által indított rakéta hatótávolsága?
- és végül, ha már így összejöttünk, mi látszik az indikátorokon a célból (megkülönböztethető-e egy Mi-2 egy B747-től és eldönthető-e, hány hajtóműve van a célnak, pl.)?

Aztán nézzük már meg a vicc kedvéért, mi jön ki ezekből... :)
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 930
13 253
113
Kuruc71:
"A KUB utan a BUK nal kiemelt fontossagu volt hogy a szallito indito kocsi onmaga is kepes legyen celfelderitesre es tuzelesre. Nem csak 6 fokon belul hanem a teljes hatotavolsag es hatomagassagon belul. Mashogy nem is lenne ertelme.
Egy rendszer ami csak alacsonyan lat. Innen a gaz ellenenk nincs sok dolga csak magasan repulni."

Ha elolvasod amit írtam, nem is azt állítottam, hogy nem lehet megváltoztatni az antenna bólintási szögét és kitéríteni magasabb szektor kutatására, hanem azt, hogy egy kutatási blokk 6 fokos és nincs sok értelme feljebb emelni.

"Nem csal alacsonyan jovo celpontjaik voltak a szakadaroknak. Megjelentek a kozepes nehez katonai szallitogepek is amik a mar meglevo MANPAD oknak komoly problemat illetve megoldhatatlan problemat jelentettek ezert jelent meg nalluk a BUK hogy ezt is kezelni tudjak."

A szakadárok számára egy szállító gép akkor jelent problémát, ha le akar szállni, hogy utánpótlást tegyen le, vagy ejtőernyővel dobja le azt. 10 km magasságon egy szállító gép nem ésszerű célpont.

"Mar hogy ne lenne ertelme. Az ellenseg ott is lehet plane ha a radarod nem 360 fokos letapogatast vegez hanem csak 120 vagy kevesebbet mert pl akkor a cel oldalrol is becsuszhat hirtelen a semmibol a keresesi zonadba. A mai nem fazisvezerelt de meg korszeruenk mondhato forgo antennas kozelfelderito radarok is ugy dolgoznak hogy altalaban 1-2-3-4 alacsony pasztazas utan jon 1-2-3 magaspasztazas hogy lefedje a legteret teljesen. A pasztazasi mod tiusonkent valtozo sot vagy te magad allithatod be."

Amit leírtál az egy célkereső radar pásztázási profilja, ez meg célkövető-tűzvezető radar.

"Valoszinu hogy ez is volt a baj egyik fo forrassa. A felderitesre korlatozottan alkalmas radar kezeloje keson latta meg a celt es latta hogy nem sok ideje van mielott a celgep kicsuszik a megsemmisitesi zonajabol. Viszketett a tenyere plusz mivel tudta hogy sajat gep nem lehet a legterben az szamara csak ellenseg lehetett igy tovbbi vagy egyaltalan akarmilyen azonositas nelkul dicsosegre is szomjazva megnyomta a PUSZK gombot.
Az eredmeny meg ismert."

Ez nettó nem igaz. Naponta száz körüli polgári átrepülés volt az érintet terület fölött. Több volt a polgári átrepülés, mint az ukrán támadó bevetés. A világon nincs olyan idióta, aki ha egy pötty megjelenik, azonnal indít, mert mi van ha kirepül a megsemmisítési zónából. Az a pötty bármi lehet, zavar (nem szándékos, sima környezeti zaj), polgári gép, saját gép (amennyiben egy orosz utasszállítót annak tekintünk), amerikai/orosz drón, vagy madár, még akár egy tüzérségi rakéta is. A fazonnak meg van össze-vissza 4 rakétája, mert legfeljebb annyit szerezhettek a TELAR-ral együtt. Majd pont rá fog tenyerelni az indító gombra egy másodpercnyi gondolkodás nélkül. Hogyne! Mert azok ott mind sárga házi bolondok. Legalább annyit megtesz, hogy megnézi a transzponder jelet, mert arra a legesélyesebb cél pont a polgári gép.Meg annyit, hogy megnézi a cél pályáját és elgondolkozik azon hogy vajon mi a csoda lehet.

"Ahogy fentebb irtam ez nem igaz mert az ukranok a MANPAD ok elkerulese vegett magasan kezdtek el ropkodni a szallito gepeikkel es a'la Afganisztan a repter kornyeken spiraloztak le es fol hogy kikeruljek a szakadarok vallrol indithato raketait."

A gond csak az, hogy a rakéta feltételezett indítási helyétől számítva nincs egy szál reptér se a megsemmisítési zónán belül. A legközelebbi reptér a donyecki. Ha arra leszálló szállító gépekre akartak volna vadászni a szakadárok, akkor olyan közel kellett volna vinni a TELAR-t, hogy a reptér üzembiztosan megsemmisítési zónán belül legyen. Ilyet még az uránok sem állítottak. Mondjuk eleve eszement dolog lenne, mert ha sikerül leszedni egy gépet, az a városra zuhan, amit a szakadárok kötve hiszem, hogy kockáztatnának. Ráadásul egy sűrűn lakott környéken nappal egy BUK indítást sokan láttak volna. Ezen kívül ha csalafinta módon 10 km-ről kezd lespirálozni a szállító gép, akkor nincs min aggódni a légvédelmi tüzérnek, lévén sokáig fog spirálozni. Meg meg is várhatja ám, hogy elkezd-e lespirálozni és akkor utánpótlást szállító repülő, vagy nem és akkor bármi más, főleg utasszállító, de a lényeg, hogy nem jelent veszélyt, nincs miért rálőni.

"A rendszer tudja tudnia kell a celkovetes es celmegvilagitas funkciojat egyszerre ellatnia kulonben nem lenne mukodu."

A rendszer tudja is. A TELAR nem tudja önmagában. A TELAR, a felderítő radar és a parancsnoki jármű, ami összehangolja őket, együtt természetesen tudja. Sőt még két TELAR is tudja a felderítő radar nélkül. Az egyik célt övet, a másik megvilágít és a parancsnoki jármű vezérli őket. De ha se célkereső radar, se parancsnoki jármű, akkor a TELAR önmagában nem tudja.

"Ezt ugy oldjak meg hogy az indito jarmu orraban levo antennan ket radartolcser van ket kulon frekvenciaval . Az egyik a felderito uzemmod dopler frekijet nyomja es kovetesbe tudja venni a celt. Egyben ez az uzemmod az ami felderitesre is szolgalhat . Ha meg megvan a cel akkor bekapcsol a folyamatos megvilagitas egy masik frekin de ugyan azon az antennan mikodve. Igy rendszer egyszerre kovet es megvilagit."

Te egy általános elméleti megoldást írtál le, nem konkrétan a 9S35 működését. Egyszerű eldönteni. Túrj fel egy fényképet, amin a két különböző tölcsérsugárzó látszik az 9S35-ön.

"Sajnos keleten meg elegge nem magatol erthetodo hogy katonai gepen van olyan IFF ami a polgari gepek jelet is venni tudja. Mondhatni meglepo lenne plane nem az M1 es verzion amit mar az oroszok is vonnak kifele."

- Ne viccelj már!. Keleten is vannak polgári gépek és azok nem katonai transzponder jeleket sugároznak, hogy azonosítsák magukat, hanem ugyanolyan szabvány polgárit, mint a nyugati utasszállítók.
- Az M1 messze nem egy elavult ócskavas. 1983-ban kezdték szolgálatba állítani. A Varsói Szerződés tagállamainak a 90-es évek elején tervezték szállítani, csak közben véget ért a hidegháború. Van rajta megfelelő IFF.
- Az elején azt állítottad, hogy személyes tapasztalatból ismered a rendszert (eleve nehezen hihető), most meg feltételezésekbe bocsátkozol. Hogy is van ez?

"Valoszinu azert ezt kuldtek es nem a korszerubb M2/3 as sorozatot mert tudtak hogy az ukranoknak is ez van igy a sugarzasi ujlenyomata nem olyan egyertelmuen kirivo."

Döntsd el, hogy az ukránoktól szerezték a szakadárok, vagy az oroszok küldték. Ha az oroszok küldték, akkor kár annyi energiát fektetni annak bizonygatásába, hogy a TELAR milyen jól működik egymagában és a rendszer többi eleme tök felesleges, mert az oroszok küldhettek komplett rendszert is. Csak kérdés, hogy mi erre a bizonyíték, ki látta, ha nem látta, hogy tudták láthatatlanná tenni, valamint, hogy mi oka lenne erre az oroszoknak és honnan tudták, hogy az ukrán légirányítók majd pont akkor és pont oda küldenek nekik egy a szokásos útvonaláról északra irányított polgári gépet, amikor az oroszok odaküldik a rendszert és ahol azt felállítják.

"Valoszinuleg ukran szallitogepnek neztek. IL 76 nak amibol mar egyet le is szedtek. Ugy gondoltak itt jon az ovatosabb kovetkezo 76 os."

Azt az IL-76-ost 700 méteren lőtték le, leszállás közben, vizuális azonosítás után, úgy, hogy pontosan tudták, hogy utánpótlást visz a körbezárt reptérre. Ehhez képest azért hajszálnyit más eset 10 km-ről, azonosítás minimális kísérlete nélkül lelőni egy gépet, azzal a felkiáltással, hogy biztos IL-76-os és nem érdekes, ha nem utánpótlást visz, akkor is erre a célra éri meg ellőni a rakétákat, nem egy támadó Szu-24-ra, vagy Szu-25-re.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 051
82 513
113
Érdekes ,hogy mindenki azt feszegeti , hogyan lotték(lohették) le a szakadárok a maláj gépet.....
De ez valahogy senkinek nem jutott az eszébe.Az ukránok is lehettek.

Júlis 18-án írtam.
Az orosz fegyveres erok aznap

"Egy Buk-M1 uteg "Kupol" radarját észlelték Donyecktol 30 km-re délre Sztila telepulésnél.
Ezenkívul Avgyejevka telepulésnél van egy uteg ukrán Buk-M1(Donyecktol északra 8 km-re) és Gruzszko-Zorjánszkoje -nál van egy uteg Buk-M1(Donyecktol 25 km-re keletre) telepítve."
A Buk-M1 technikai érdekessége, hogy képes megosztani a cél észlelésérol szolo informáciot a tobbi uteggel. Tehát a Donyeck kozelében(kozel a szakadárok által ellenorzott teruetekhez) levo a 3 telepulésen levo utegek kozul bármelyik indíthatott rakétát....

cinikus kérdéseihez visszatérve.....Tegnap az orosz honvédelmi minisztérium 10 kérdést intézett Kijevhez, amire választ várnak a gép katasztrofájával kapcsolatban.
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 930
13 253
113
Kuruc71:

Ezen kívül leírok egy tucat érvet, erre te megpróbálsz 1-2-vel vitatkozni, de a többi mintha ott se lenne. Úgyhogy továbbra is kíváncsi lennék a magyarázatodra a következőkkel kapcsolatban:

- Mi utal arra, hogy üzemképes lett volna a TELAR? Eddig csak ezzel ellentétes információnk van.
- Miért hagyták ott az ukránok és ha otthagyták miért nem tették végleg használhatatlanná, a üzemképes?
- Miért hagyták ott, ha ők maguk úgy gondolják, hogy önmagában veszélyt jelent a légi erejükre?
- A parancsnoki jármű szükségessége továbbra is fennáll. Az indítást nem a TELAR-ból, hanem a parancsnokiból végzik (Ennek oka, hogy ha a TELAR rakétái elfogynak, de a TELAR rakétái és a radarja között csak egy-egy értelmű megfeleltetés lenne, akkor a TELAR a rakéták elfogyásával kiesne, mint önálló rávezetési csatorna. Fordítva, ha rendszer újraindításig megzavarják a TELAR radarját, akkor a rakétái is használhatatlanok lennének, pedig működőképesek. Sokkal jobb megoldás a parancsnoki járműből vezérelni a TELAR-okat, mert így bármelyik irányíthatja a másik rakétáit is.) Ennek megfelelően az indító panel sem a TELAR-ban van, hanem parancsnokiban és a rávezetést is onnan irányítják.
- Honnan lenne kiképzett személyzet?
- Miért nem utasszállító jut először a lérakos eszébe a leírt tipikus repülési profilról?
- Mi veszélyt jelent a 10 km-en haladó cél és mitől olyan értékes, hogy a kevés rakétát rá pazarolják?
- Mire jó a szakadároknak egy utasszállító lelövése?
- Miért használnák nagy magasságú cél kutatására az egyébként sem célkeresésére való a radart, ha ezzel a tényleg veszélyes alacsony és közepes magasságúak felderítési esélyét rontják?
- Miért irányították oda az ukrán légi irányítók a gépet?

Vagy tudod mit, ne is törd magad. Az ukránoknak a tegnap előtti verziója, hogy a szakadárok lőttek. Tegnap már ők is az oroszokat vádolták, hogy átmenetek lövöldözni. Ha már az ukránok sem hisznek a tegnap előtti verziójukban, akkor kár kitartanod a védhetetlen mellett.
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
Fronthelyzet Donbasszban.
http://balrad.wordpress.com/2014/07/20/fronthelyzet-donbasszban-2/

Hollandiát sokkolta, ahogy a maláj gép áldozatainak holttesteivel bánnak
http://hu.euronews.com/2014/07/19/hollandiat-sokkolta-ahogy-a-malaj-gep-aldozatainak-holttesteivel-bannak/

Egyre nő a nyomás Moszkván a lelőtt maláj gép miatt
http://hu.euronews.com/2014/07/20/egyre-no-a-nyomas-moszkvan-a-lelott-malaj-gep-miatt/
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
A Krasznodon -i milicista rajtaütés eredményei képekben:
(Érdekes a Kontakt-1 ERA a BMP -n.)

Erről nem olvadtam semmit sem, de a képekből az szűrhető le, hogy igen hasonló lehetett mint a múlt hétvégi katlanba zárásos ukrán oldalon megsemmisítő hatású GRAD -os támadás.

7c4bdfbb527f.jpg


b4232cc05573.jpg


63e70baca9b4.jpg


2fddef2bd276.jpg


c58d1fec049e.jpg


4403855104a1.jpg


c8b6cf66d535.jpg


b009c5f49a85.jpg


13789b8e4e93.jpg


9c0c075e9fae.jpg


30eaa135cf0b.jpg
 

chimera

Member
2010. április 19.
560
1
18
Az a gondom ezzel az esettel hogy igen megtehették a szakadárok... és itt következik vagy 6-8 HA aminek mindeggyiknek meg kellett volna történnie ahhoz hogy a milicia lelőhesse a gépet ! Oroszok Orosz területről biztosan nem tették meg marad Ukrajna rakétával , vadászgéppel vagy akárki hagyományos kofferbombával ! Igen kicsi a valószínűsége hogy az Oroszok voltak......
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 051
82 513
113
Ma (végre) az ukrán miniszterelnokhelyettes, Vlagyimír Grojzman elismerte, hogy az ukránok az ATO (terrorista ellenes muveletek) alatt eddig14 repulogépet és helikotert veszítettek. (ebben nincsenek benne a találatot kapott, de felújíthato gépek)

Emlékeztetoul:
A hét elején írtam az ukránok által kozzétett legfrissebb hivatalos veszteséglistarol, amiben az volt, hogy az ukránok eddig(a hét elejéig) április óta 295 katonát vesztettek(csak) és 970 sebesultjuk van.

Júlis 18-án bartini posztolt egy ukrán hivatalos jelentést Avakov belugyminiszter aláírásával ( a legfobb vezetésnek)
Melyben ez van :

Ukrán veszteségek július 9-15 kozott (6 napos)

<b>1600 halott </b>katona (benne katonák, szektorosok, gárdisták, belugyiek, határorok)
4723 sebesult

Haditechnikai veszteségek 6 nap alatt:

35 tank
38 tuzérségi eszkoz
2 helikopter
104 auto, teherauto

Az onvédelmi erok veszteségei az említett 6 nap alatt

48halott, 64 sebesult, ezenkívul 2 tankot, 5 tuzérségi eszkozt és 5 teherutot vesztettek.


A civil lakosság veszteségei:

496 halott civil - az ukrán ukrán bombázások által meggyilkolt
762 sebesult

Mekkorák lehetnek a reális ukrán veszteségek április óta?!
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 229
113
Feltétezem, hogy az ukránok felderítésre is használják a szállítógépeiket, mind az ancsákat, mint iljusinokat. Sőt, alapvetően ez lehet a bevetéseik fő profilja.
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
Rebels Shoot Down Ukrainian Military Plane: Russian Roulette (Dispatch 59)
http://www.youtube.com/watch?v=FRcMD9i8InE

Exclusive VICE News Footage of MH17 Aftermath: Russian Roulette (Dispatch 60)
http://www.youtube.com/watch?v=Px2rfWBW4wg
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 930
13 253
113
Python:

Ezt egyértelműen felülről kapták be.

Hirtelenjében látványosan profivá váltak a szakadárok és az eszközei is ugrásszerűen hatékonyabbak. Már ha az ő eszközeik. Putyin tényleg bepöccent azon, amit az ukránok műveltek és most tart egy kis bemutatót, hogy milyen, ha fű alatt besegít.
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
Feltétezem, hogy az ukránok felderítésre is használják a szállítógépeiket, mind az ancsákat, mint iljusinokat. Sőt, alapvetően ez lehet a bevetéseik fő profilja.

Inkább az Ancsákat használták felderítésre és szállításra vegyesen. Az Iljusinokat szerintem csak szállításra, de amikor leszedték a gépüket, azóta az Il -ek nem nagyon repülnek.
Persze ez a saját meglátásom.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 051
82 513
113
A Krasznodoni rajtautés videoja mégegyszer.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=YnSmHr7scA8
 

cinikus

Well-Known Member
2010. május 7.
2 338
4 879
113
A hírekben is szerepelt hivatalos ukrán forrásokból, hogy a 26-osok elsősorban felderítettek.
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 930
13 253
113
Feltétezem, hogy az ukránok felderítésre is használják a szállítógépeiket, mind az ancsákat, mint iljusinokat. Sőt, alapvetően ez lehet a bevetéseik fő profilja.

Ezt nem kell feltételezni. Az AN-26-osokat egyértelműen felderítésre használják. Mi magyarok is ancsákkal járunk fényképezni. Csak az AN-26 csúcsmagassága 7,5 km, az utazósebessége meg fele sincs a maláj gép sebességének. Teljesen kizárt, hogy a maláj gépet AN-26-nak nézték volna. Az IL-76 felderítésre használata más eset. Először is nincs értelme egy ilyen drága, drágán repültethető gépet ugyanarra használni, amit az AN-26 is megold. Ezért valószínűleg nincs is átalakítva ilyen feladatra egy IL-76-os sem. Másrészt 10 km-ről sokkal rosszabb felderíteni, mint alacsonyabbról. Az ukránok kezében lévő felderítő eszközöket nem ilyen magasságú használatra tervezték. Az kézen fekvő, hogy rosszabb a felbontás. De nem csak ennyi a probléma. Minél nagyobb a távolság, annál fontosabb az optika stabilizálása. Egy stabilizált optikát meg nem lehet egy hét alatt a garázsban összedobni. Ezen kívül, ha a lassú ancsából átpakolsz eszközöket a kétszer olyan gyors IL-76-ba, akkor azokat át kell kissé alakítani a magasabb sebességhez. Ezt ki kell kísérletezni (pl: mi az optimális zársebesség, vagy a kamera optimális mozgatási sebessége a nagyobb magasságon és sebességen).

Nem valószínű, hogy IL-76-osokat felderítésre használtak volna. De ha igen, akkor ez elég lenne a szakadárok megvádolásához?
 

cinikus

Well-Known Member
2010. május 7.
2 338
4 879
113
Újabb zseniális röffenet az indexen:
http://index.hu/kulfold/2014/07/19/vegul_csak_odaengedtek_az_ebesz-t_a_roncsokhoz/
Az EBESZ mióta foglalkozik repülőkatasztrófák kivizsgálásával? Ha nem foglalkoznak ilyesmivel, mi dolguk van ott?
Ha az probléma, hogy a szakadárok összemászkálják a helyszínt, akkor ha az EBESZ jeles helyi képviselői teszik ugyanezt, az miért nem gond?
Mi a francot keresnek újságírók a helyszínen, egyáltalán van ott bármi keresnivalójuk? (Vagy félreértettem valamit és az a gond, hogy <b>csak</b> a levegőbe lőttek a szakadárok? :D)
Az ukrán szerveknek nincsenek képviselői a környéken (max. elföldelve), miről pofáznak úgy mégis?
Ittasak és agresszívek a szakadár fegyveresek? Egyrészt egészségükre, másrészt meg a nyugatiak hozzájuk való viszonyulására tekintettel joggal vannak kiakadva. Hol itt a gond?

Amúgy a hírek szerint a hollandok háborognak, hogy elvitték a hullákat a helyszínről a szakadárok. Mi a teendő a holttestekkel szerintük? Ott kellene őket hagyni a napon "aszalódni"? Marhára le lehetnek sújtva a történtek miatt, ha ilyen mondvacsinált okok miatt kötekednek...
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 714
2 365
113
Nekem már a két ukrán hadtest körbezárásának hadművelete gyanus volt. Akár milyen elszántak is a övédelmi erők azért ilyen hadműveleti tervezés meglepő tökük.
Lehet,hogy fű alatt átugrott pár ambiciózus alezredes ezredes akár százados is aki kidolgozát ezen hadműveleteket.

Sok halott után biztos jobb fegyvereket kaptak. Azért a csecsen és oszét alakulatok harcértéke is sokat számíthat. Mind két brigád harcolt már hasonló környezetbe.