[HÍREK] Ukrajnai fegyveres konfliktus

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

oliver88

Well-Known Member
2020. április 3.
233
801
93
Újabb orosz blama?

Lelőtték Ukrajna felett, orosz Szu-34 vadászrepülőgépet "megdöbbentő" egy műszerfalra ragasztott GPS t találtak.


"Wallace május 9-én a londoni National Army Museumban beszédében megemlékezett a második világháborúban elhunytakról, és „értelmetlennek és önpusztítónak” nevezte Oroszország Ukrajna elleni invázióját.

Rámutatott, hogy az orosz hadsereg alul van felszerelve a folyamatban lévő háborúhoz.

"GPS-vevőket találtak a lezuhant orosz SU-34-esek műszerfalára rögzítve, így a pilóták tudták, hol vannak rendszereik rossz minősége miatt" - mondta Wallace.

Múltbeli problémák a Szu-34-es navigációjával

A Szu-34-et először Szovjet-Oroszország gyártotta az 1990-es évek elején, de még mindig Oroszország egyik vezető vadászrepülőgépe. Korábban is érkeztek hírek arról , hogy kezdetleges GPS-vevőket használtak a Szu-34-es repülőgépeken a szíriai háború alatt.

Viktor Alksnis orosz nacionalista politikus és a szovjet légierő veteránja tavaly hívta fel a figyelmet a Szu-34 pilótafülkéjén készült képekre a szíriai harci műveletek során, és a Facebookon azt írta, hogy a katonai pilóták kereskedelmi GPS-vevőket használtak harci műveleteik során.

„Valami ezen a fényképen idegessé tett. Közelebbről szemügyre vettem, és a fénykép felső részén egy olyan eszközt láttam, amely nem tulajdonítható repülőgép-felszerelésnek. Sőt, piros bilinccsel van a műszerfalhoz rögzítve. Tehát végül is ez egy közönséges turisztikai műholdas navigátor, amelyet bármely elektronikai boltban árulnak” – mondta Alksnis.

A képek állítólag 2016-ban készültek, néhány másodperccel a KAB-500KR csapás előtt az Eufrátesz folyón átívelő hídon a szíriai Rakkában.

„Ez egy népszerű Garmin eTrex Venture HC utazási navigátor, amelynek értéke körülbelül 10 000 rubel” – tette hozzá Alksnis.

A szakértők később megerősítették, hogy a fotókon a Garmin cég által fejlesztett, USA-ban gyártott GPS-vevő látható.


Ez a navigációs rendszer egy civil navigációs gép, amelyet a repülés szerelmesei használnak. A helymeghatározó navigáció mellett időjárás- és domborzati figyelmeztető szolgáltatást is nyújt; mivel van európai adatbázis, alkalmas Európában és a környező régiókban történő használatra.

A Garmin azt állítja, hogy nagy érzékenységű, WAAS-kompatibilis GPS-vevőjével az eTrex Legend gyorsan és pontosan meghatározza a pozíciót, és megőrzi GPS-pozícióját még erős burkolatokban és mély kanyonokban is.

Bár a Szu-34 beépített navigációs rendszerrel rendelkezik, a jelentések szerint GPS-ből és GLONASS kettős jelű műholdas navigációs vevőből áll, így még ha az orosz GLONASS nem is erős, akkor sem kell aggódni.

Az orosz GLONAAS pontatlansága

Dokumentált aggályok merültek fel az orosz GLONASS rendszer pontosságával kapcsolatban az Egyesült Államok GPS-navigációs rendszeréhez képest.

A jelentések arra utalnak, hogy a GLONASS műholdkonstelláció évek óta alulfinanszírozott , és nem tudta biztosítani a kellő pontosságot, ami miatt a szíriai műveletei során Oroszországnak differenciálkorrekciós állomásokat kellett építenie Szíriában, hogy 30-40%-kal növelje a GLONASS pontosságát.

Ukrajnából is érkeztek javaslatok, hogy Oroszországot el kell vágni az amerikai GPS-től, hogy megnehezítsék az orosz erők csapásmérő küldetését.

Ukrajna vezető védelmi magazinja, a Defense Express által megkérdezett szakértők azt sugallták , hogy az Egyesült Államok az ukrán féllel és az ukrán fegyveres erők intézkedéseivel összehangolva bizonyos területeken egy bizonyos időre letilthatja a GPS-rendszereket.

Ez feltehetően megnehezíti az orosz vadászpilóták számára a csapásmérő küldetések végrehajtását, mivel nem tudják majd pontosan navigálni a precíziós irányítású lőszereiket az ukrán katonai célpontok felé.

E szakértők szerint az orosz GLONASS rendszer nem tudja felvenni a versenyt a GPS-szel a helymeghatározási pontosság terén, és a GPS orosz vadászgépek általi használatának letiltása 700-1200 méterrel rontja az orosz rakéták helyzetmeghatározási pontosságát.



E szakértők szerint az orosz GLONASS rendszer nem tudja felvenni a versenyt a GPS-szel a helymeghatározási pontosság terén, és a GPS orosz vadászgépek általi használatának letiltása 700-1200 méterrel rontja az orosz rakéták helyzetmeghatározási pontosságát.

Az orosz katonai felszerelés csapdái

Az orosz vadászpilóták által használt kezdetleges GPS-berendezések mellett Ben Wallace beszédében feltárta az 1980-as évek Ukrajna papírtérképeinek jelenlétét orosz katonai járművekben.

„Szinte egyik járművük sem tartalmaz helyzetfelismerést és digitális csatakezelést. Gyakran találnak olyan járműveket, amelyekben Ukrajna 1980-as évekbeli papírtérképei vannak” – mondta Wallace.

A folyamatban lévő ukrajnai konfliktus az orosz katonai felszerelések sok buktatóját mutatta meg, ami óriási zavarba ejti az orosz fegyveres erőket.

A múlt hónapban az ukrán csapatok felvonultattak egy orosz drónt, amelyet szigetelőszalaggal borítottak be, és általános műanyag palack tetejével szerelték fel az üzemanyagsapkához. Március végén az ukrán csapatok 1978-ból származó orosz hadsereg kötszereket találtak eldobva egy csatatéren. "

Nekem nem úgy tünt hogy olyan pontatlanok lennének az orosz rakéták ahogy a cikkben írja. Vagy?
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 708
12 191
113
Persze csak akkor, ha azt vesszük, hogy ezek mind tényleg ruszki tankok, ugye ...

... főleg, hogy volt egy orosz videó, ami pont ezen a parton lévő ukrán állást és pontont mutatta ahogy szétb.sszák az oroszok ...

Tudnád linkelni?


1918-ban a Német Császárság erői hatalmas offenzívát indítottak a nyugati fronton. A támadás több kilométerrel vetette vissza az Antant csapatokat.
A vége ismert.

Az a háború nem a fronton veszett el.

be kell nekik mutatkozni Lengyelországban is,hogy mi a követendő viselkedésnorma .. ilyen végül is az ukrán mentalitás,ezeket kell beintegrálni az EU-ba soron kívül! még pár ilyen eset és ugrik a támogatottságuk,ami valószínűleg előbb vagy utóbb úgy is bekövetkezik majd ,tele lesz a töke mindenkinek velük,mivel pofátlanok,követelőznek,nekik minden alanyi jogon jár mert menekültek stb stb .. és az emberek fejében ez marad meg ,nem a normális ukrán menekült !

nem általánosítok,de ami tény az tény ...

Nem tanulnak Banderáról és az UPA-ról?
 
  • Tetszik
Reactions: paul64 and Sniper

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 387
8 959
113
A finn energiavállalat, a Gasum nem hajlandó rubelben fizetni Oroszországnak a gázért:


Ha nem hajlandó fizetni a már kapott gázért, akkor nem kap a továbbiakban gázt ...

Egyszerű a matek ...

Őket fizetni akarnak, de csak a szerződés szerint. Ami szerint euróban kell. Egyszerű a jog...

Ugye itt tulajdonképpen nem a rubel, mint a pénznem a lényeg - az abszolút másodlagos. Tulajdonképpen a fizetési feltételek közül a bankszámlaszámon meg a fizetés teljesülésének a tényállásán megy a vita. Tulajdonképpen a finn minden egyéb tekintetben (fizetési határidő, pénznem) ugyanúgy fizetne illetve egy plussz van, hogy megbízást kell adnia a köztes bankszámlán (ahova utal) egy átváltást és Gazprom -nak utalást.

Tehát mi is a konfliktus forrása?

  • a finn asszondja, hogy a fizetés a részemről befejezettnek tekinthető amint elutalom (ugye ezt sem teszi most ...) a lóvét EUR -ban,
  • a muszka pedig azt mondja, hogy a fizetés a részemről befejezettnek tekinthető amint megérkezett a lóvé a számlámra.

Első hallásra nincs ezzel semmi gond. "Békeidőben" valóban nincs is - mivel a kettő között mondjuk van egy minimális idő, de ennyi.

Na most mi a finn -nél a "nagy ötlet" (és miért kell hepciáskodni a muszkának)? Hát az, hogy mi lenne, ha egy általam (nyugat) által szankcionált számlára utalnám a zsét? Az lenne, hogy akkor jól el tudnánk lopikálni azt. Aztán egy részét az ukrán oligarchának adom vagy mit csinálok vele az a muszkát ne érdekelje. Különben is fogja be a pofáját - neki szerződés szerint az a dolga, hogy szállítson ...

Azaz a lóvé nem érkezik meg az orosz számlájára sosem ...

Na most a muszkának értelemszerűen nem tetszik a mutatvány. Pláne nem érti miért kellene neki ingyen (az ő szemszögéből) szállítania fél évig/két évig/10 évig/örökké (a kívánt aláhúzandó). Hab a tortán, ha egy részét odalökik annak az entitásnak akár fegyverre akit ellene uszítottak ...

Civil példa - hátha könnyebben érthető. Mondjuk minden hétvégén jársz étterembe. Ott fogyasztasz. Aztán ezt követően fizetsz is érte mindig. Namost egyik hétvégén kitalálod, hogy nem fizetsz a pincérnek egy vasat sem - helyette azt mondod neki, hogy az étterem előtt álló galerinek adod azzal a megbízással, hogy gyújtsa rá az éttermet (vagy a kocsiját mindegy). Aztán a következő hétvégén amikor már előre deklaráltan azzal jönnél, hogy ugyanezt tervezed és eztán a pincér elhajt a francba, akkor jól besértődsz és látványosan nem érted miért nem akarnak kiszolgálni ...

Amerikai elképzelés az olajembargó helyett/mellet(?) :


"
Az amerikaiak által mérlegelt orosz importvám rendszere úgy lenne kialakítva, hogy
  • egyrészt ösztönözze az oroszokat a kitermelésre (ezáltal a más piaci olajfajták árára felfelé irányuló nyomás is enyhülne),
  • másrészt az orosz olaj iránti kereslet visszafogott legyen, így az orosz költségvetési bevételek is,
  • harmadrészt aki mégis orosz olajat venne, az az importvám egy pénzügyi alapba helyezésével hozzájárulhatna Ukrajna gazdasági helyreállításához is."

Ez ugye figyelmen kívül hagyja, hogy a kőolaj piac brutálisan rugalmatlan (a gáznál sokkal jobban).

Az orosz azt fogja mondani, hogy az ár annyi amennyi. Annyi VÁM -ot raksz rá amennyit nem szégyellsz - az nem érdekel. Ha nem tetszik a banán, akkor vedd meg máshol (nem tudod). A kőolaj árak kilőnek az űrbe. A muszka az olaját bárhol el fogja tudni adni. De mondjuk legyen 5% -al kevesebb. 3X áron. Már nemcsak a vadonatúj 5. Flottáját, hanem egy 6. -at is rittyent mellé. No meg a szintén új 6th gen vadász programja mellé már tervezgetni kezdi a 7th gent is ... :)

Sőt a valóság még ennél is borúsabb. Ez bizony ellenünk van. Még pontosabban zsákolni szeretnék a MOL -t (azt követően semmi gond nem lesz a muszka olajjal).

Ne felejtsük el - a VÁM -ot még lehet vétózni (hogy legyen vagy ne legyen), de annak mértékét már sima többséggel lehet módosítani. Azaz aláírjuk és a következő héten lesz mondjuk 100.000% VÁM akár a példa kedvéért (a lényeg, hogy a szempontunkból olyan, mintha be lenne tiltva) és az országban le is húzhatjuk a rolót ...

Azt se felejtsük - az USA illetve Nyugat-EU nem a saját muszka olaj importját VÁM -olná természetesen ...
 

matyiii2

Well-Known Member
2016. november 28.
386
2 417
93
Én nem terelek,mert nem vagyok juhász.Te viszont mindenkit madárnak nézel, amikor az általad kitalált, hülyeséget megcáfolom, tehát még egyszer nincs olyan, hogy evakuálni csak saját területre lehet,az evakuáció meghatározása szerint bárhová lehet evakuálni.
Legalább tízszer posztoltatok ezzel kapcsolatban. Én mint döntőbíró kifejtem véleményem. Evakuáció az valami kimentést jelent
most legyen mindegy hova. A filmen viszont viszont ők sétáltak hordággyal több száz métert a buszváróig, ez nem kimentés ez megadás. Wilsonnak viszont igaza van az Ukrik +RTL így kommentálta.
 

Renitens

Well-Known Member
2022. február 26.
1 940
17 170
113
És ma a hangulatos "Panzervafly"-ban igazi kringa fesztivál van.

1. videó: Egy orosz T-90 harckocsi vontatja az elfogott ukrán T-80BV-t. Zrada.

2. videó: Mit csinálnak a kedves testvérnép? Így van, a bukást győzelemre változtatja. Visszafelé görgetik a videót, aláírják és - íme. Most ez az ukrán T-80BV egy orosz T-90-est vontat hátul.

Várj, várj, ez még nem minden. Az ukrán videót a legcsekélyebb kétség nélkül újra közzétette Rob Lee (lásd a fotót), egy meglehetősen ismert, Oroszországra szakosodott amerikai katonai szakértő.

Biztos lehet benne, hogy ez a videó egy órán belül körbejárja a OSINT-et és a nyugati szakértőket Kofmantól Ryanig".

https://t.me/oroszokazigazsagoldalan/8120?single
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 454
59 740
113
Ja, és a megadás nem "evakuálás", mégha ennek is szeretnék egyesek eladni. Az evakuálás ugyanis kimenekítést jelent, jelen esetben ez hadifogság/bírósági ítélet/kb. Szibéria kombó lesz... Egyet garantáltak az oroszok: kifelé jövet nem lövik halomra őket. Úgy látszik már ez is elég... (és nyilatkozhat bármit Zselé, ez akkor is kapituláció és nem evakuálás! )
Történelmi tény, hogy a 6.német hadsereget is evakuálták Sztalingrádból a szovjetek... :)
 

paul64

Well-Known Member
2013. február 27.
281
1 342
93
Őket fizetni akarnak, de csak a szerződés szerint. Ami szerint euróban kell. Egyszerű a jog...
Igazad van JOG. Jogi útra kell vinniük a dolgot. Csak addig ott is bedől a gazdaság hideg lesz télen stb. És mit fognak nyerni rajta? Max tapasztalatot, Az lefoglalt Orosz vagyonért már sorban állnak a többiek, abbol nem sok jut majd.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 821
34 873
113
Hadi helyzet Ukrajnában. 05.17.

17may2022_Ukraine_map-1024x724.jpg


 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 446
15 700
113
Újabb orosz blama?

Lelőtték Ukrajna felett, orosz Szu-34 vadászrepülőgépet "megdöbbentő" egy műszerfalra ragasztott GPS t találtak.


"Wallace május 9-én a londoni National Army Museumban beszédében megemlékezett a második világháborúban elhunytakról, és „értelmetlennek és önpusztítónak” nevezte Oroszország Ukrajna elleni invázióját.

Rámutatott, hogy az orosz hadsereg alul van felszerelve a folyamatban lévő háborúhoz.

"GPS-vevőket találtak a lezuhant orosz SU-34-esek műszerfalára rögzítve, így a pilóták tudták, hol vannak rendszereik rossz minősége miatt" - mondta Wallace.

Múltbeli problémák a Szu-34-es navigációjával

A Szu-34-et először Szovjet-Oroszország gyártotta az 1990-es évek elején, de még mindig Oroszország egyik vezető vadászrepülőgépe. Korábban is érkeztek hírek arról , hogy kezdetleges GPS-vevőket használtak a Szu-34-es repülőgépeken a szíriai háború alatt.

Viktor Alksnis orosz nacionalista politikus és a szovjet légierő veteránja tavaly hívta fel a figyelmet a Szu-34 pilótafülkéjén készült képekre a szíriai harci műveletek során, és a Facebookon azt írta, hogy a katonai pilóták kereskedelmi GPS-vevőket használtak harci műveleteik során.

„Valami ezen a fényképen idegessé tett. Közelebbről szemügyre vettem, és a fénykép felső részén egy olyan eszközt láttam, amely nem tulajdonítható repülőgép-felszerelésnek. Sőt, piros bilinccsel van a műszerfalhoz rögzítve. Tehát végül is ez egy közönséges turisztikai műholdas navigátor, amelyet bármely elektronikai boltban árulnak” – mondta Alksnis.

A képek állítólag 2016-ban készültek, néhány másodperccel a KAB-500KR csapás előtt az Eufrátesz folyón átívelő hídon a szíriai Rakkában.

„Ez egy népszerű Garmin eTrex Venture HC utazási navigátor, amelynek értéke körülbelül 10 000 rubel” – tette hozzá Alksnis.

A szakértők később megerősítették, hogy a fotókon a Garmin cég által fejlesztett, USA-ban gyártott GPS-vevő látható.


Ez a navigációs rendszer egy civil navigációs gép, amelyet a repülés szerelmesei használnak. A helymeghatározó navigáció mellett időjárás- és domborzati figyelmeztető szolgáltatást is nyújt; mivel van európai adatbázis, alkalmas Európában és a környező régiókban történő használatra.

A Garmin azt állítja, hogy nagy érzékenységű, WAAS-kompatibilis GPS-vevőjével az eTrex Legend gyorsan és pontosan meghatározza a pozíciót, és megőrzi GPS-pozícióját még erős burkolatokban és mély kanyonokban is.

Bár a Szu-34 beépített navigációs rendszerrel rendelkezik, a jelentések szerint GPS-ből és GLONASS kettős jelű műholdas navigációs vevőből áll, így még ha az orosz GLONASS nem is erős, akkor sem kell aggódni.

Az orosz GLONAAS pontatlansága

Dokumentált aggályok merültek fel az orosz GLONASS rendszer pontosságával kapcsolatban az Egyesült Államok GPS-navigációs rendszeréhez képest.

A jelentések arra utalnak, hogy a GLONASS műholdkonstelláció évek óta alulfinanszírozott , és nem tudta biztosítani a kellő pontosságot, ami miatt a szíriai műveletei során Oroszországnak differenciálkorrekciós állomásokat kellett építenie Szíriában, hogy 30-40%-kal növelje a GLONASS pontosságát.

Ukrajnából is érkeztek javaslatok, hogy Oroszországot el kell vágni az amerikai GPS-től, hogy megnehezítsék az orosz erők csapásmérő küldetését.

Ukrajna vezető védelmi magazinja, a Defense Express által megkérdezett szakértők azt sugallták , hogy az Egyesült Államok az ukrán féllel és az ukrán fegyveres erők intézkedéseivel összehangolva bizonyos területeken egy bizonyos időre letilthatja a GPS-rendszereket.

Ez feltehetően megnehezíti az orosz vadászpilóták számára a csapásmérő küldetések végrehajtását, mivel nem tudják majd pontosan navigálni a precíziós irányítású lőszereiket az ukrán katonai célpontok felé.

E szakértők szerint az orosz GLONASS rendszer nem tudja felvenni a versenyt a GPS-szel a helymeghatározási pontosság terén, és a GPS orosz vadászgépek általi használatának letiltása 700-1200 méterrel rontja az orosz rakéták helyzetmeghatározási pontosságát.



E szakértők szerint az orosz GLONASS rendszer nem tudja felvenni a versenyt a GPS-szel a helymeghatározási pontosság terén, és a GPS orosz vadászgépek általi használatának letiltása 700-1200 méterrel rontja az orosz rakéták helyzetmeghatározási pontosságát.

Az orosz katonai felszerelés csapdái

Az orosz vadászpilóták által használt kezdetleges GPS-berendezések mellett Ben Wallace beszédében feltárta az 1980-as évek Ukrajna papírtérképeinek jelenlétét orosz katonai járművekben.

„Szinte egyik járművük sem tartalmaz helyzetfelismerést és digitális csatakezelést. Gyakran találnak olyan járműveket, amelyekben Ukrajna 1980-as évekbeli papírtérképei vannak” – mondta Wallace.

A folyamatban lévő ukrajnai konfliktus az orosz katonai felszerelések sok buktatóját mutatta meg, ami óriási zavarba ejti az orosz fegyveres erőket.

A múlt hónapban az ukrán csapatok felvonultattak egy orosz drónt, amelyet szigetelőszalaggal borítottak be, és általános műanyag palack tetejével szerelték fel az üzemanyagsapkához. Március végén az ukrán csapatok 1978-ból származó orosz hadsereg kötszereket találtak eldobva egy csatatéren. "

Nekem nem úgy tünt hogy olyan pontatlanok lennének az orosz rakéták ahogy a cikkben írja. Vagy?

Pár hónapja ki lett tárgyalva.
A gép fedélzeti számítógépe a GLONASSt használja üzemszerűleg, ellenben például cross reference célra nagyszerű használni egy másik GPSt, ellenőrzés céljából (ahogy az RNS vagy a többi rádiónavigáció is rádolgozik a GPS adatokra, és ha nagy az eltérés, azonnal dobja is). Legtöbb FMS használ minden hozzáférhető L jelet, és mivel az oroszok nem cseszegetik a NAVSTAR jelet Ukrajna felett, miért nem használnák azt is, a legegészségesebb jel...

Mindenki használ a világon mindent, mert az összes modern navigációs rendszer adaptív, begyűjt minden létező forrást aztán abból leszűri a pontos koordinátákat. Az meg, hogy használnak kézit egy bónusz vevő duplikáció. Független a gép energiaellátó rendszerétől.