Újabb orosz blama?
Lelőtték Ukrajna felett, orosz Szu-34 vadászrepülőgépet "megdöbbentő" egy műszerfalra ragasztott GPS t találtak.
"Wallace május 9-én a londoni National Army Museumban beszédében megemlékezett a második világháborúban elhunytakról, és „értelmetlennek és önpusztítónak” nevezte Oroszország Ukrajna elleni invázióját.
Rámutatott, hogy az orosz hadsereg alul van felszerelve a folyamatban lévő háborúhoz.
"GPS-vevőket találtak a lezuhant orosz SU-34-esek műszerfalára rögzítve, így a pilóták tudták, hol vannak rendszereik rossz minősége miatt" - mondta Wallace.
Viktor Alksnis orosz nacionalista politikus és a szovjet légierő veteránja tavaly hívta fel a figyelmet a Szu-34 pilótafülkéjén készült képekre a szíriai harci műveletek során, és a Facebookon azt írta, hogy a katonai pilóták kereskedelmi GPS-vevőket használtak harci műveleteik során.
„Valami ezen a fényképen idegessé tett. Közelebbről szemügyre vettem, és a fénykép felső részén egy olyan eszközt láttam, amely nem tulajdonítható repülőgép-felszerelésnek. Sőt, piros bilinccsel van a műszerfalhoz rögzítve. Tehát végül is ez egy közönséges turisztikai műholdas navigátor, amelyet bármely elektronikai boltban árulnak” – mondta Alksnis.
A képek állítólag 2016-ban készültek, néhány másodperccel a KAB-500KR csapás előtt az Eufrátesz folyón átívelő hídon a szíriai Rakkában.
„Ez egy népszerű Garmin eTrex Venture HC utazási navigátor, amelynek értéke körülbelül 10 000 rubel” – tette hozzá Alksnis.
A szakértők később megerősítették, hogy a fotókon a Garmin cég által fejlesztett, USA-ban gyártott GPS-vevő látható.
Ez a navigációs rendszer egy civil navigációs gép, amelyet a repülés szerelmesei használnak. A helymeghatározó navigáció mellett időjárás- és domborzati figyelmeztető szolgáltatást is nyújt; mivel van európai adatbázis, alkalmas Európában és a környező régiókban történő használatra.
A Garmin azt állítja, hogy nagy érzékenységű, WAAS-kompatibilis GPS-vevőjével az eTrex Legend gyorsan és pontosan meghatározza a pozíciót, és megőrzi GPS-pozícióját még erős burkolatokban és mély kanyonokban is.
Bár a Szu-34 beépített navigációs rendszerrel rendelkezik, a jelentések szerint GPS-ből és GLONASS kettős jelű műholdas navigációs vevőből áll, így még ha az orosz GLONASS nem is erős, akkor sem kell aggódni.
A jelentések arra utalnak, hogy a GLONASS műholdkonstelláció évek óta alulfinanszírozott , és nem tudta biztosítani a kellő pontosságot, ami miatt a szíriai műveletei során Oroszországnak differenciálkorrekciós állomásokat kellett építenie Szíriában, hogy 30-40%-kal növelje a GLONASS pontosságát.
Ukrajnából is érkeztek javaslatok, hogy Oroszországot el kell vágni az amerikai GPS-től, hogy megnehezítsék az orosz erők csapásmérő küldetését.
Ukrajna vezető védelmi magazinja, a Defense Express által megkérdezett szakértők azt sugallták , hogy az Egyesült Államok az ukrán féllel és az ukrán fegyveres erők intézkedéseivel összehangolva bizonyos területeken egy bizonyos időre letilthatja a GPS-rendszereket.
Ez feltehetően megnehezíti az orosz vadászpilóták számára a csapásmérő küldetések végrehajtását, mivel nem tudják majd pontosan navigálni a precíziós irányítású lőszereiket az ukrán katonai célpontok felé.
E szakértők szerint az orosz GLONASS rendszer nem tudja felvenni a versenyt a GPS-szel a helymeghatározási pontosság terén, és a GPS orosz vadászgépek általi használatának letiltása 700-1200 méterrel rontja az orosz rakéták helyzetmeghatározási pontosságát.
E szakértők szerint az orosz GLONASS rendszer nem tudja felvenni a versenyt a GPS-szel a helymeghatározási pontosság terén, és a GPS orosz vadászgépek általi használatának letiltása 700-1200 méterrel rontja az orosz rakéták helyzetmeghatározási pontosságát.
„Szinte egyik járművük sem tartalmaz helyzetfelismerést és digitális csatakezelést. Gyakran találnak olyan járműveket, amelyekben Ukrajna 1980-as évekbeli papírtérképei vannak” – mondta Wallace.
A folyamatban lévő ukrajnai konfliktus az orosz katonai felszerelések sok buktatóját mutatta meg, ami óriási zavarba ejti az orosz fegyveres erőket.
A múlt hónapban az ukrán csapatok felvonultattak egy orosz drónt, amelyet szigetelőszalaggal borítottak be, és általános műanyag palack tetejével szerelték fel az üzemanyagsapkához. Március végén az ukrán csapatok 1978-ból származó orosz hadsereg kötszereket találtak eldobva egy csatatéren. "
Nekem nem úgy tünt hogy olyan pontatlanok lennének az orosz rakéták ahogy a cikkben írja. Vagy?
Lelőtték Ukrajna felett, orosz Szu-34 vadászrepülőgépet "megdöbbentő" egy műszerfalra ragasztott GPS t találtak.
"Wallace május 9-én a londoni National Army Museumban beszédében megemlékezett a második világháborúban elhunytakról, és „értelmetlennek és önpusztítónak” nevezte Oroszország Ukrajna elleni invázióját.
Rámutatott, hogy az orosz hadsereg alul van felszerelve a folyamatban lévő háborúhoz.
"GPS-vevőket találtak a lezuhant orosz SU-34-esek műszerfalára rögzítve, így a pilóták tudták, hol vannak rendszereik rossz minősége miatt" - mondta Wallace.
Múltbeli problémák a Szu-34-es navigációjával
A Szu-34-et először Szovjet-Oroszország gyártotta az 1990-es évek elején, de még mindig Oroszország egyik vezető vadászrepülőgépe. Korábban is érkeztek hírek arról , hogy kezdetleges GPS-vevőket használtak a Szu-34-es repülőgépeken a szíriai háború alatt.Viktor Alksnis orosz nacionalista politikus és a szovjet légierő veteránja tavaly hívta fel a figyelmet a Szu-34 pilótafülkéjén készült képekre a szíriai harci műveletek során, és a Facebookon azt írta, hogy a katonai pilóták kereskedelmi GPS-vevőket használtak harci műveleteik során.
„Valami ezen a fényképen idegessé tett. Közelebbről szemügyre vettem, és a fénykép felső részén egy olyan eszközt láttam, amely nem tulajdonítható repülőgép-felszerelésnek. Sőt, piros bilinccsel van a műszerfalhoz rögzítve. Tehát végül is ez egy közönséges turisztikai műholdas navigátor, amelyet bármely elektronikai boltban árulnak” – mondta Alksnis.
A képek állítólag 2016-ban készültek, néhány másodperccel a KAB-500KR csapás előtt az Eufrátesz folyón átívelő hídon a szíriai Rakkában.
„Ez egy népszerű Garmin eTrex Venture HC utazási navigátor, amelynek értéke körülbelül 10 000 rubel” – tette hozzá Alksnis.
A szakértők később megerősítették, hogy a fotókon a Garmin cég által fejlesztett, USA-ban gyártott GPS-vevő látható.
Ez a navigációs rendszer egy civil navigációs gép, amelyet a repülés szerelmesei használnak. A helymeghatározó navigáció mellett időjárás- és domborzati figyelmeztető szolgáltatást is nyújt; mivel van európai adatbázis, alkalmas Európában és a környező régiókban történő használatra.
A Garmin azt állítja, hogy nagy érzékenységű, WAAS-kompatibilis GPS-vevőjével az eTrex Legend gyorsan és pontosan meghatározza a pozíciót, és megőrzi GPS-pozícióját még erős burkolatokban és mély kanyonokban is.
Bár a Szu-34 beépített navigációs rendszerrel rendelkezik, a jelentések szerint GPS-ből és GLONASS kettős jelű műholdas navigációs vevőből áll, így még ha az orosz GLONASS nem is erős, akkor sem kell aggódni.
Az orosz GLONAAS pontatlansága
Dokumentált aggályok merültek fel az orosz GLONASS rendszer pontosságával kapcsolatban az Egyesült Államok GPS-navigációs rendszeréhez képest.A jelentések arra utalnak, hogy a GLONASS műholdkonstelláció évek óta alulfinanszírozott , és nem tudta biztosítani a kellő pontosságot, ami miatt a szíriai műveletei során Oroszországnak differenciálkorrekciós állomásokat kellett építenie Szíriában, hogy 30-40%-kal növelje a GLONASS pontosságát.
Ukrajnából is érkeztek javaslatok, hogy Oroszországot el kell vágni az amerikai GPS-től, hogy megnehezítsék az orosz erők csapásmérő küldetését.
Ukrajna vezető védelmi magazinja, a Defense Express által megkérdezett szakértők azt sugallták , hogy az Egyesült Államok az ukrán féllel és az ukrán fegyveres erők intézkedéseivel összehangolva bizonyos területeken egy bizonyos időre letilthatja a GPS-rendszereket.
Ez feltehetően megnehezíti az orosz vadászpilóták számára a csapásmérő küldetések végrehajtását, mivel nem tudják majd pontosan navigálni a precíziós irányítású lőszereiket az ukrán katonai célpontok felé.
E szakértők szerint az orosz GLONASS rendszer nem tudja felvenni a versenyt a GPS-szel a helymeghatározási pontosság terén, és a GPS orosz vadászgépek általi használatának letiltása 700-1200 méterrel rontja az orosz rakéták helyzetmeghatározási pontosságát.
E szakértők szerint az orosz GLONASS rendszer nem tudja felvenni a versenyt a GPS-szel a helymeghatározási pontosság terén, és a GPS orosz vadászgépek általi használatának letiltása 700-1200 méterrel rontja az orosz rakéták helyzetmeghatározási pontosságát.
Az orosz katonai felszerelés csapdái
Az orosz vadászpilóták által használt kezdetleges GPS-berendezések mellett Ben Wallace beszédében feltárta az 1980-as évek Ukrajna papírtérképeinek jelenlétét orosz katonai járművekben.„Szinte egyik járművük sem tartalmaz helyzetfelismerést és digitális csatakezelést. Gyakran találnak olyan járműveket, amelyekben Ukrajna 1980-as évekbeli papírtérképei vannak” – mondta Wallace.
A folyamatban lévő ukrajnai konfliktus az orosz katonai felszerelések sok buktatóját mutatta meg, ami óriási zavarba ejti az orosz fegyveres erőket.
A múlt hónapban az ukrán csapatok felvonultattak egy orosz drónt, amelyet szigetelőszalaggal borítottak be, és általános műanyag palack tetejével szerelték fel az üzemanyagsapkához. Március végén az ukrán csapatok 1978-ból származó orosz hadsereg kötszereket találtak eldobva egy csatatéren. "
Nekem nem úgy tünt hogy olyan pontatlanok lennének az orosz rakéták ahogy a cikkben írja. Vagy?