[HUN] AERO L-39NG Albatrosz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 108
33 241
113
Az Aero Vochody-nak jelenleg van valamiből érdemi bevétele? Mikor adott el utoljára repülőt?
Nem csak repülőt gyárt, alkatrész beszállító is.
Itt van, hogy miket szállítanak be (a képekre kattintva részletesebb szemléltetés van):
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
-Nem, nem alkalmas, mert ma nem az a készség, hogy mondjuk terepkövetsz - ugyanúgy az sem, hogy John SDB-zik Szíriában, az nem képesség egy high end konfliktusra.
-Hát ők inkább kapnak a nyakukba 1-2 megmentendő muksót - vagy azt sem, mert be sem merik küldeni őket melegebb helyre. Oda, ahová egy drón könnycsepp nélkül mehetne így megy is.

-Összefegyvernemi harc a Gripen és egy normális drón társaságában nem ugyanígy elkezdhető?
-Felderítést manapság pilóta RS-72-ben gyakorolja, már ha lesz személyzetes verziója, CAS-ra csak nézz meg ma hogy megy, a repülés meg magában ok, csak azt nem harci zónában, gyakorolni ok biztonságban. Pilótát ebben harci zónában küldeni simán gyilkosság.
Nem igazán értem, hogy ezeket hogy írod le azután, hogy ezeknek pont az ellenkezőjét látjuk a lassan 2 hónapja folyó orosz-ukrán konfliktusban.
Alacsonyan, akár MANPAD környezetbe is beküldenek harci helikoptereket gyakorlatilag 0 védelemmel, amelyeknek muszáj CAS-t adnia.
Ezek nem véletlen műveletek. Ezek szükséges, de beleszámított kockázatok. Ahogy beküldték Vietnámban a harci zónába a helikoptereket, vagy Afganisztánba is.
Én nem azt mondom, hogy ezzel hozzájutottunk a cseh A-10-eshez, de azt gondolom, hogy ezzel sokkal nagyobb az esélye a túlélésre egy pilótának, mint egy Mi-24-essel, már csak a sebességből adódóan is.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Rendben.
Pilóta vagy, Neked hiszek.
Te meg katona...
Na ez a különbség! :cool:
Úgyhogy inkább ne neki higgy!
(@angelsoul : mielőtt magadra vennéd ezzel nem degradálni szeretnélek, csak szerintem @Filter volt a faroknak a kellemetlenebb végén is, és értékelni tudja azt, ha bárki is, de ad neki CAS-t, és nem abból indul ki, hogy "oda bemenni öngyilkosság")
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 036
15 141
113
Például az, hogy a magyar fegyveres erők a magyar állam költségvetéséből működnek. Minél több nyeresége van a magyar tulajdonú Aero-nak, annál több adót fog fizetni ebbe a költségvetésbe. Ha pedig a megrendelést követik a thaiföldi, portugál, és más megrendelések, akkor az Aero életben marad, működik - és adózik szépen. (Ha nem, akkor cumi van, de hát ez van, kockázat nélkül nincs nyereség.)
Úgy érted, a cseh költségvetésbe.

A magyar tulajdonú, ám külföldön termelő gyártósorok előnye pedig egy esetleges háború esetén fog majd megmutatkozni. Sem a Hirtenberger osztrák-, sem az Aero cseh földön működő üzemeit nem fogja támadni teszem azt a romulán légierő, de ott továbbra is készülhet a technika a honvédségnek és egyiket sem lesz nehéz áthozni a határon.
Embargóról hallottál már?
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 488
16 416
113
Nem igazán értem, hogy ezeket hogy írod le azután, hogy ezeknek pont az ellenkezőjét látjuk a lassan 2 hónapja folyó orosz-ukrán konfliktusban.
Alacsonyan, akár MANPAD környezetbe is beküldenek harci helikoptereket gyakorlatilag 0 védelemmel, amelyeknek muszáj CAS-t adnia.
Ezek nem véletlen műveletek. Ezek szükséges, de beleszámított kockázatok. Ahogy beküldték Vietnámban a harci zónába a helikoptereket, vagy Afganisztánba is.
Én nem azt mondom, hogy ezzel hozzájutottunk a cseh A-10-eshez, de azt gondolom, hogy ezzel sokkal nagyobb az esélye a túlélésre egy pilótának, mint egy Mi-24-essel, már csak a sebességből adódóan is.

Igen, de mi egy NATO ország vagyunk, és megvan a lehetőségünk, hogy ne ilyen kényszermegoldásokkal éljünk, hanem valódi, modern lehetőségekkel. Tulajdonképpen minden erre alkalmas drónt megvásárolhatunk és adhatunk a katonáknak az elérhető legjobb CASt - és anélkül, hogy halálba küldenénk a srácokat úgy, mint abban a 30 éves lemaradásban lévő konfliktusban a szomszédban. Mi a NATO részeként nem kell így gondolkozzunk.

Te meg katona...
Na ez a különbség! :cool:
Úgyhogy inkább ne neki higgy!
(@angelsoul : mielőtt magadra vennéd ezzel nem degradálni szeretnélek, csak szerintem @Filter volt a faroknak a kellemetlenebb végén is, és értékelni tudja azt, ha bárki is, de ad neki CAS-t, és nem abból indul ki, hogy "oda bemenni öngyilkosság")

Semmi rosszat nem mondtál, én hozzátok képest egy civil patkány vagyok, így köszönöm a sokszor megtörténő kijavítást!
Én csupán azért írom, hogy nekünk talán először a történelemben itt lenne az istenadta lehetőség, hogy olyan sereg álljon fel, aminek birtokában végre először nem alárendeltek lehetnének a srácok - megvan hozzá a NATO keretek miatt minden lehetőség!!! Legyen az F-35, Reaper, PULS.... random írtam tökmindegy, elérhető a világ legjobbja amiből akarod!
Nem vagyunk rászorulva gyakorlógépekre repülő koporsónak, elérhetünk mindent - és nem érzed ezért kétségbeejtőnek, hogy lenne akarat és pénz, és akkor.... ezt kapják? :(
 

sisimoto

Well-Known Member
2020. február 1.
647
3 152
93
Lehet tudni mennyi a "darab ára" az L-39NG-nek?
"According to Janes All the World's Aircraft: Development and Production, the L-39NG has a top speed of 420 kt, a payload of 1,200 kg, an endurance of 4 hours and 30 minutes, a range of 1,400 n miles, and a service ceiling of 38,000 ft. It is reported to cost less than USD10 million to procure."

Kevesebb mint 10m usd/db.
Szia uram, érdekel egy sz@r üzlet?....
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 537
97 577
113
Az Aero Vochody-nak jelenleg van valamiből érdemi bevétele? Mikor adott el utoljára repülőt?
Hogy miből él az AV.

Stratégia

Az Aero továbbra is három fontos pillérre épül – az MRO-ra, a szabadalmaztatott termékekre és az Aerostructure-ra. Ezek közül az első a mi projektünk a kiképzőrepülőgépről. Az L-39NG gyártása jelenleg folyik első vásárlónk számára, és folyamatban vannak a tárgyalások, amelyek remélhetőleg hamarosan a sikeres aláíráshoz vezetnek. A második pillér az MRO (karbantartás, javítás, nagyjavítás). Jelenleg sok általános felújítás folyik a külföldi ügyfelek és a cseh légierő számára is. Ennek szerves része a repülőgép karbantartása közvetlenül az ügyfél országában, valamint a pilóták és a földi személyzet képzése. Az utolsó, de nem utolsósorban fontos pillér az Aerostructures programok. Tavaly tanúi lehettünk az Airbus A220 rögzített élvonalának beszerzési rendeléseinek növekedésének. A C-390-es program is folytatja a gyártást, és az Aero az Embraer egyik legfontosabb beszállítója szerepét tölti be a következő részekkel – hátsó törzs, rakodó rámpa, rögzített elülső él, ajtók stb. Sikeresen üzemeltetjük az Airbus A320-at program, amely a személyszállító változatot teherszállító változattá alakítja át, és továbbra is folytatjuk a C-27J Spartan központi szárnydobozának gyártását.
Tehát van az L39-NG projekt. Ázsia, Afrika, Dél - Amerika és Kelet - Európa a piac. Magyarorszag, Csehország és Vietnám tutira vehető. Ghána célegyenesben és a szlovákoknak is nagyon tolják. Szenegál meg kicsit elhalni látszik.

Van régi L39esek karbantartás, felújítása. Afrika, Közép - Ázsia üzemeltetők állandó potenciális vevők. Lásd a legutóbbi.

4 nagyjavitott L-39 átadva a kazahoknak. További együttműködésről tárgyaltak.



És van a harmadik pillér. Beszállítás más repülőprojektekbe. Lásd fenti főleg Airbus és KC390 projektek.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Nézd, én a tendenciákat világszinten nézem (miért drón veszi át ezt a szegmenst - túl veszedelmes emberre), ellenben a pilótaszemponthoz hozzá tudok szólni tapasztalatból.

Arról van szó, hogy minden FNPT II-ben töltött órám legalább 3x annyit ér, mintha mondjuk egy Diamnondba ültem volna. Utóbbi repülőgép igen - és ennyi. Segít érezni a seggem alatt a gépet - ellenben egy szint felett már nem az kell. Egy katonai pilótának pedig már főleg nem az kell. A cockpit környezet, a képességek, a gép paraméterei kellenek ott már, az, hogy repül kevés.
A szimulátorban olyanokat tudsz gyakorolni, amiről nem is álmodhatsz repülőgépen, mert annyira drága, annyira specifikus vagy veszélyes - mondjuk emergency procedure vagy hogy lőnek rád. És azt mondom, hogy oké lenne a gépbeszerzés gyakorlási szempontból - ha meglenne egy elképesztően felszerelt high end szimulátorpark, ahol a srácok egy században képesek összekötve gyakorolni. De nincs.
Ez a beszerzés egyszerűen nem oda való, ahol annyi minden más nincs meg. Mert ez csak egy kiképző könyű gép, harci értéke nulla, így csak akként tudok rá tekinteni. Arra meg elavult és egy szimpark sokkal többet adna.
Szerintem a beszerzés részét fogja képezni a komplett training és szimulátor rendszer is. A csehek taktikai szimulátorát használja a fél NATO:
05b9dffb1ffffa484d44f8a215b129d8.jpg

És a virtualizált taktikai szimulátor központ:
tactical-simulation-system.jpg

Ami ráadásul együtt tud működni a NG-vel, így arra is lehetőség van, hogy akár úgy is közös gyakorlaton lehetnek a pilóták, hogy a csapat fele a gépeken ül, míg a többiek a szimulátor központban:
vts-info.jpg
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 828
12 523
113
Nem a Gripenek helyett lesznek egyik szerepkörben sem egy háború esetén, hanem a vadászbombázók mellett. (Radar jelek és kommunikációs csomópontok porszívózásához minek kell nagy teljesítményű harci gép? CAS szerepkörben is oldalakat vitatkoztunk azon, hogy az nem jelent mindig frontbombázást, van ahol abszolút nincs az ellennek légvédelme.)

De bakker, minden, amit ez tud, azt a Gripen sokkal jobban tudja. Porszívózni nem ez kell, hanem egy rendes felderítő, sokórás repidővel.
Hol nincs légvédelem?
Nézz már át a szomszédba!
Hát kb. Szuper Gracsból többet vert le az ukrán légvédelem, mint amennyit ezekből veszünk. Oszt ennek milyen önvédelme van?

béke idő: -kiképzés a szinttartás a pilótáknak olcsóbb

Ja, másik gépen gyakoroltatni őket. Akkora ötlet, mintha egy zsokét lovacskás körhintára ültetnél.
Ugrik a képzetlensége miatt tört ketté egy Deltát, hát de olcsó volt!

Sajnos emiatt meg kell törnöm az önkéntes csendet a témàban és nagyon remélem, hogy ráesik egy arra aki benyomta ezt a retket a rendszerbe....

Majdnem megérte! :D
Gatyád van már? :D

Missziós feladatoknál ahol nincs légvédelem felhasználható? Igen.
Olcsóbb mint egy Grippen? Igen.
Tapasztalatszerzéshez a pilótáknak harci körülmények között megfelelő? Igen.
Szárazföldiek fognak rendelkezni saját CAS képességel a missziók alatt? Igen.
Elkezdeni az összfegyvernemi harci gyakorlatokat, valóban összfegyvernemi felszereléssel miért gond?
Pilóták repülhetnek orrvérzésig, gyakorolhatják a felderítést, a CAS-t, stb....
Hol a gond ezzel a beszerzéssel?

Hova akarsz te ezzel missziózni?
Meg tapasztalatot szerezni?
Ezen le kell repülni X órát, aztán továbbállni.
Az a gond a beszerzéssel, hogy hangafasznyi vadászhoz majdnem ugyanannyi kiképző. Vagy kihasználatlanok lesznek, vagy olcsójánoskodásnak ágyaznak meg vele.
Harcolni meg... Bakker, az ukránoknak szorul a töke, mégse mennek harcba az Albáikkal, nem véletlenül.
És nem véletlenül nem vetnek be az oroszok sem Jak-130-at. Pedig az komolyabb kategória

Gratulálok.
Grippen D meg Karayel.
Trolltartó.

Kivételesen igaza van.

Nem, szerintem félre értetted vagy én értem félre, te mit szerettél volna írni.

Pont nem kell együtt repülniük, hiszen ez a lényeg. Próbálom pár valóságtól nagyon elrugaszkodott példával megvilágítani.

1, Szerbek érzik, hogy kell a hibrid háború, ezért fellázítják a borsodi kisebbséget (komolyan vehető fegyverzetet becsempészve, körülbelül mint a mostani ukránok) és a káoszt kihasználva megindulnak ezzel egy időben. Légvédelmet nem tudnak adni az északi országrészünkben, viszont van eddig MIG-29, vagy hamarosan cserélik új gyártású Rafael századra, egy második opcionális megvásárlásával, plusz nekik is van egy könnyű támadó századuk.
Az Albatrosz NG-k tudnak CAS-t adni Borsodban a szolnokiaknak(és a többieknek), miközben minden Gripen délen teljesít szolgálatot. Még ebben az esetben is Gripenre podot nem teszünk, mert minden fegyverre szükség lesz.

2, Fiktív ellenséggel szemben Mariupolhoz hasonlóan egy ellenséges nagyvárost bekerítünk és elszigetelünk, de a front halad tovább. Ha nincs légvédelem, akkor az ott maradt ostromló erőinknek a CAS-t adhatjuk az oktató gépekkel is. (Ugyan ez igaz egy katlan csatára.)

3, Egy balti légirendészkedés vészesen kimeríti az itthon maradt gépek feladatellátást. Senki nem beszélt még ilyenről, de én nagyon remélem, hogy néha küldünk Albatrosz NG-t misszióba is a saját katonáink támogatására és ezeken a gépeken a vadászpilótáink átesnek a tűzkeresztségen, mielőtt Gripenre ülnének. Misszióba pont nem kell több képesség.

Ez Negannak is válasz lenne, de úgy sem fogja elfogadni. Nem teljes értékű harci gép, de amennyire én látom, igyekeztünk a pilótaképzést olcsóbbá tenni és ezzel kis forrást nyerni az új vadászgép beszerzéshez. Márpedig mind egy Gripen E századhoz, pláne egy Tempest századhoz szükség van a költségek átalakítására.

Az nagyon önhit, aki nem látja, hogy Szlovákiában a Viper beszerzést, Horvátoknál a két hajtóműves Rafelt, szerbek, Románia három kétes hadrafoghatóságú F-16-ját nem fogja ellensúlyozni pusztán egy század 20 éves Gripen. Teljesen egyértelműen két kérdésre kell valamilyen válasz. Ebben az évtizedben ezek a mennyiségek és az említett minőségben lesznek a környékünkön a változások. (Ukránokat még nem tudjuk.) A következő évtizedben pedig a lopakodók fogják dominálni az eget, több környékbeli ország már kacérkodik a beszerzésükkel, de még semmi kézzel fogható realitás.

Bakker, ez nonszensz.
Vadászok kellenek, és kész. Ez a nő helyett guminő esete. Lehet szépíteni a dolgot, hogy bőrszerű a tapintása, meg igazi haja van, de akkor is guminő.

Dedikáltan gyakorolni vették.
Olcsóbb mint egy Grippen.
Mali-ban, csak hogy egy példát hozzak, simán elrepkednek, és tudnak hozzáteni a közöshöz, úgy hogy a pilótáink is gyakorolnak.
Attól lesz összfegyvernemibb hogy nem csak 2 nap repülnek a gépek néhány órát, hanem mehetnek éjjel-nappal.
Ebből levegőbe lehet emelni akár 6-ot is egyszerre, nem kell centizgetni a repidőt és szervizelést, mert kb filléres tétel egy Grippenhez képest az üzemeltetése.

Most dedikáltam gyakorolni, vagy misszióban CAS-t adni?
Ezekkel nekimennél mondjuk a szerb légvédelemnek?

Nekem igazából a 4 felderítő konfigurációjú majd egy közös kutatás-fejlesztési projekt keretein belül megvalósuló gépek keltették fel előzetesen a figyelmemet. Mi lenne, ha ezek a "kutatás-fejlesztések" arra irányulnak, hogy akár opcionálisan ember-nélküli avagy teljesen ember nélküli működésre tervezik (azaz gyakorlatilag mint robotrepülőgép)?

Azaz felszabadulna egy csomó hely meg további hasznos teherhordó kapacitás válna elérhetővé. Első körben akár tényleg csak felderítés fő feladatkörrel. Aztán elképzelhető lenne ilyen csapásmérő, "helikoptervadász" vagy éppen CAS feladatkörökben is. A 8 emberes kiképzőgéppel szerzett gyakorlati tapasztalatok alapján meg addig ki tudják dolgozni a harceljárásokat, mely passzolna a gép alapvető paramétereihez ...

Persze lenne ez alatt is felderítődrón, sőt úgy néz ki csapásmérő is, de lehet ezzel együtt lenne ütős a drónflotta igazán ...

Fából vaskarika.
Minek egy emberes gépet drónná kendácsolni, amikor lehetne egy célgépet venni, ami jobban tudja ugyan azt?
Áruld már el, mi értelme lenne?
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 537
97 577
113
Ez attól fug, mi minden a "csomag" része. 2019-ben arról volt szó, hogy a cseh LOM vesz négy darabot kb 43-44 millióért, de nem let mindmáig abból semmi.


Ghana pedig 111 393 400 euróért szándékozot vásárolni 6 darab NG-t, de végul viszatáncolt
https://www-timesaerospace-aero.tra...tr_sl=en&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=sk&_x_tr_pto=sc
és elindult amerikai irányba:
https://www-blogbeforeflight-net.tr...tr_sl=en&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=sk&_x_tr_pto=sc
Azóta ez már visszafordult. Ghánát nyáron megpromózta Áder-Szijjártó is. Kaptak Covid oltást, viztisztitot mindenxart. A parlamentjük jóváhagyta 6 gép beszerzését. És februárban meg is kuksizták őket.

A ghánai biznisz célegyenesben. A külügyminiszterük az AV-ba látogatott.

 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 488
16 416
113
Szerintem a beszerzés részét fogja képezni a komplett training és szimulátor rendszer is. A csehek taktikai szimulátorát használja a fél NATO:
05b9dffb1ffffa484d44f8a215b129d8.jpg

És a virtualizált taktikai szimulátor központ:
tactical-simulation-system.jpg

Ami ráadásul együtt tud működni a NG-vel, így arra is lehetőség van, hogy akár úgy is közös gyakorlaton lehetnek a pilóták, hogy a csapat fele a gépeken ül, míg a többiek a szimulátor központban:
vts-info.jpg

Hmmmmm... ha ez a rendszer kiépül, akkor azzal már egyet tudok érteni! Komolyan, én lennék a legboldogabb, ha hamut szórhatnék a fejemre, hogyha kiépül egy valódi kiképzési rendszer - de akkor miért nem egyben jelentették be a csomagot?

A kiképzési elképzelés ebben az esetben a szimulátorokkal hálózatban pipa részemről, de harci gépként továbbra sem tudok tekinteni rá egy NATO országban, ami vehet olyan eszközt, ami ugyanezt tudja, csak pilóta nélkül.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Igen, de mi egy NATO ország vagyunk, és megvan a lehetőségünk, hogy ne ilyen kényszermegoldásokkal éljünk, hanem valódi, modern lehetőségekkel. Tulajdonképpen minden erre alkalmas drónt megvásárolhatunk és adhatunk a katonáknak az elérhető legjobb CASt - és anélkül, hogy halálba küldenénk a srácokat úgy, mint abban a 30 éves lemaradásban lévő konfliktusban a szomszédban. Mi a NATO részeként nem kell így gondolkozzunk.
Félreértettél.
Többször leírtam már, hogy az NG-re nem szabad csak kiképző ÉS gyakorló gépként gondolni, és hívatkozni - aminek van némi CAS képessége is.
És az elsődleges erénye nem is az, hogy olcsón üzemeltethető (ugyan annyi pénzből sok rep. órát jelent), hanem az a kiképző rendszer, amit évek óta gründolnak a csehek mögé. És ezek manapság nagyon sokat érnek. Vegyük csak a szárazföldieknél elindított többféle virtualizációs, AR, meg lézeres szimulációs rendszereket.
Én csupán azért írom, hogy nekünk talán először a történelemben itt lenne az istenadta lehetőség, hogy olyan sereg álljon fel, aminek birtokában végre először nem alárendeltek lehetnének a srácok - megvan hozzá a NATO keretek miatt minden lehetőség!!! Legyen az F-35, Reaper, PULS.... random írtam tökmindegy, elérhető a világ legjobbja amiből akarod!
Annyira azért nincs sok pénz a Zrínyire... :rolleyes:
Nem vagyunk rászorulva gyakorlógépekre repülő koporsónak, elérhetünk mindent - és nem érzed ezért kétségbeejtőnek, hogy lenne akarat és pénz, és akkor.... ezt kapják?
Ha abból indulsz ki, hogy gyakorló gép, amire ha tényleg nincs más, akkor fel lehet akasztani egy lézer vezérelt bombát, akkor egészen más a végső kép.
Ha leesik a 14 Gripenünk utána az marad nekünk, mint a harmadik ikernek.
A nincsnél az is jobb, ha valami megvont korkedvezményes nyugdíjas fogja a téged támadó ellenség fejére pottyantani a GBU-12-t, egy a növendékek alól kiszedett, és fel pylonozott NG-ből.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Hmmmmm... ha ez a rendszer kiépül, akkor azzal már egyet tudok érteni! Komolyan, én lennék a legboldogabb, ha hamut szórhatnék a fejemre, hogyha kiépül egy valódi kiképzési rendszer - de akkor miért nem egyben jelentették be a csomagot?

A kiképzési elképzelés ebben az esetben a szimulátorokkal hálózatban pipa részemről, de harci gépként továbbra sem tudok tekinteni rá egy NATO országban, ami vehet olyan eszközt, ami ugyanezt tudja, csak pilóta nélkül.
Az a kunszt igazság szerint, hogy még nem is biztos, hogy meg kell venni. Mivel a data-link lehetővé teszi, hogy a szimulátor marad a cseheknél az NG-k meg magyar légtérben röpködjenek. Mi több, ha a virtuális teret a Bakonyi kiképzőbázis felé jelölik ki, akkor akár éles bombákat is lehet szórni.
Tudtommal tényleg nagy siker a cseh taktikai kiképző központ. Ha más nem is üt be a V4-ben, ebből akkor is profitálhatunk.
 
Status
Not open for further replies.