Mi a gondod?Már tegnap sejtettem, hogy vmit nem értesz a matekból, de ma már tudom.
Jah várjál! Te mindig azt hiszed, hogy az el nem költött pénz még meg van valahol...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mi a gondod?Már tegnap sejtettem, hogy vmit nem értesz a matekból, de ma már tudom.
Ja legalabb olvasok valami vicceset az esteLinkeld be neki!
De a jövő évi költségvetés XIII. fejezetének részletezőjét is belinkelheted neki.
Elég érdekes számok vannak benne.
Mert már nem is biztos, hogy aktuális. Zrínyi program már nincs, most épp "Haderőkép 2031" az aktuális terv, amiről semmit nem tudunk. Kb. a nehéz dandár összerakása, ami nagyjából fix.Mit ne vegyek készpénznek?
Azt amit a vezérőrnagy fapofával kijelentett a búcsúelőadásán.
Miért hazudozna? Egy korábbi tervről? Hallo!
Majdnem. Rájöttem, hol csúsztál el a matekon.Mi a gondod?
Jah várjál! Te mindig azt hiszed, hogy az el nem költött pénz még meg van valahol...
Mit ne vegyek készpénznek?
Azt amit a vezérőrnagy fapofával kijelentett a búcsúelőadásán.
Miért hazudozna? Egy korábbi tervről? Hallo!
Ha nem lett volna másik megrendelő ország, akkor lett volna pénz átvenni, hidd el nekem!
3adszorra írom le, hogy 600+Mrd forintért vett vissza a Kincstár államkötvényeket.
Ez azt jelenti, hogy a cash ott figyelt a számlán. Jobb híján erre költötték. Hogy a jövőbeli kamatfizetési kötelezettségek kevesebbek legyenek.
Nagyon jo otletNa akkor most már nagyon kíváncsi vagyok, hogy mit fogunk csinálni, ha Trump benyögi, hogy a GDP 3-4-5%-a legyen a haderő költségvetése.
Kihúzzuk a gyufát a megváltónál, vagy átrakjuk a katonai nyugdíjakat a HM költségvetésébe?
Meglepne ha egy ilyen trükközésnek bedőlne bárki is...Na akkor most már nagyon kíváncsi vagyok, hogy mit fogunk csinálni, ha Trump benyögi, hogy a GDP 3-4-5%-a legyen a haderő költségvetése.
Kihúzzuk a gyufát a megváltónál, vagy átrakjuk a katonai nyugdíjakat a HM költségvetésébe?
De ki beszél MOSTról?Mert már nem is biztos, hogy aktuális. Zrínyi program már nincs, most épp "Haderőkép 2031" az aktuális terv, amiről semmit nem tudunk. Kb. a nehéz dandár összerakása, ami nagyjából fix.
Böröndi sem hazudik valszeg a "mélységi csapásmérés" kiemelt fontosságáról, aztán még sincs megrendelve!
Tényleg k. jó tervek vannak, csak pénz nincs rájuk.
Bezzegrománia mindig is így csinálta....Meglepne ha egy ilyen trükközésnek bedőlne bárki is...
Az osztrák légierő már 4 éve kivonta a SAAB-105 gépeket a rendszerből, azóta az utódját keresik, de a pénz egyenlőre helikopterre, meg szállítógép megrendelésre jobban kellett.Nem váltják! Hiszen ne nézzük hülyének az osztrák légierő szakembereit. Ők is tisztában vannak a képességeivel.
De legalább így el tudták adni a politikai vezetésnek, hogy miért éri meg végre leadni a nyomorult Saab 105-ösöket, amelyeket lassan a B-52-esekkel együtt fognak mutogatni, mint a valaha leghosszabb ideig a levegőben tartott matuzsálemeket.
Szerintem óriási dolog, hogy nem peregnek azok a gépek le havi rendszerességgel.
Ha nem tudják a politikára rámelegíteni ezt a multirole kiképző gép koncepciót, akkor gyakorlatilag búcsút mondhatnának az önálló harci repülésüknek. Mert ha a kiképző századuk megszűnik, akkor ott nagyon komoly tapasztalatszerző képesség vész el. Semleges országként meg nincs annyi lehetőségük, mint egy NATO tagállamnak. Náluk a kiképző század volt az EF2000 előszobája. (Ahogy a cseheknél is az Alca század)
Mi meg szerintem ezt akarjuk visszahozni az NG-vel.
Továbbra is. Nálunk a 3 multirole századra kellett, hogy elkészüljön felépített rendszer. Oda meg már minimum egy kiképző század dukál.
Náluk is stratégiai nyugalom van - mi vagyunk az ütköző zóna, nem ők...Az osztrák légierő már 4 éve kivonta a SAAB-105 gépeket a rendszerből, azóta az utódját keresik, de a pénz egyenlőre helikopterre, meg szállítógép megrendelésre jobban kellett.
Egyenlőre a EUROFIGHTER modernizációjuk is halasztásra került. Amúgy is röhejes, hogy a "gazdag" Ausztria a harci-gépeihez (a beépített gépágyún kívül) nem rendszeresített az IRIS-T-n kívül semmilyen más fegyverzetet és még sok egyéb problémával is küzdenek.
Nem szállhattak fel az osztrák légierő Eurofighterei, mert elpályáztak a légiirányítók | 24.hu
A hétvégén leálltak a katonai repülések, mert az légiirányítóknak szabadnapot kellett kivenni a túlórák miatt,24.hu
Hát ez volt a legnagyobb baromság.De ki beszél MOSTról?
Volt egy terv. Ehhez méretezték a légierőt. Ennek megfelelően a pilótaképzési kapacitásokat.
Azért lett ennyi gép véve mert volt terv közös kiképző rendszerre a "csehszlovákokkal" meg azért mer Boboé volt akkor még a gyár ő meg baromira lobbizott több gépért.Hát ez volt a legnagyobb baromság.
Merthogy 2 új század megérkezése időbe került, ezért nem kellett volna az összes, 3 századra való kiképzőgépet azonnal megrendelni, hanem azokat is 2 évvel összhangban az "igazi" vadászgépek előtt.
Már kiképzett Gripen-pilótának nem pálya a Skyfox: nem igazán tesz hozzá a tudásához vagy segít azt fenntartani.Én még mindig azt mondom, hogy az L-39 jó arra, hogy többet repüljenek a Gripen pilóták, mégpedig ne a drága Gripen-en és ne a gagyi Zlin-en.
Valószínűleg nem a kiképzett Gripen pilóták fognak L-39-en is repülni, hanem azok akik az NKE pilóta szakon már végeztek, merevszárnyúra kaptak besorolást, de még nem lehet tudni hogy mi lesz belőlük, mire lesznek alkalmasak és hol lesz a következő szabad hely (Gripen/KC390/Falcon/A319). Az L-39 egy pilóta puffer lesz a tipusátképzések előtt. Azoknak ad repülési lehetőséget, akik hajlandóak lesznek évekig várni a továbblépési lehetőségre és nem mennek el inkább civil pilótának. A Honvédség szerint az L-39 azért kell, mert hosszabb, alaposabb és olcsóbb kiválasztási lehetőséget ad arra hogy ki alkalmas vadászgépre és ki csak szállítógépre, így ez nem a drága kanadai/amerikai/olaszországi képzésen derül majd ki.Én még mindig azt mondom, hogy az L-39 jó arra, hogy többet repüljenek a Gripen pilóták, mégpedig ne a drága Gripen-en és ne a gagyi Zlin-en.
Továbbá jó lehet még bizonyos drone-ok levadászására. Nem rakhatunk mindenhova csöves légvédelmet és a lassú drone-okat az ukránok Mi-24-el is leszedik, egy L-39 gyorsabban odaér és egy gépuska konténerrel lelőheti. Erre a feladatra még Super Tucano is jó lehet.
+ a csehek taktikai szimulátor rendszere simán alkalmassá teheti a gépeket akár a Gripen pilóták év közbeni emelt szimulációs gyakorlására.Valószínűleg nem a kiképzett Gripen pilóták fognak L-39-en is repülni, hanem azok akik az NKE pilóta szakon már végeztek, merevszárnyúra kaptak besorolást, de még nem lehet tudni hogy mi lesz belőlük, mire lesznek alkalmasak és hol lesz a következő szabad hely (Gripen/KC390/Falcon/A319). Az L-39 egy pilóta puffer lesz a tipusátképzések előtt. Azoknak ad repülési lehetőséget, akik hajlandóak lesznek évekig várni a továbblépési lehetőségre és nem mennek el inkább civil pilótának. A Honvédség szerint az L-39 azért kell, mert hosszabb, alaposabb és olcsóbb kiválasztási lehetőséget ad arra hogy ki alkalmas vadászgépre és ki csak szállítógépre, így ez nem a drága kanadai/amerikai/olaszországi képzésen derül majd ki.
Kiképzett Gripen pilóta valószínűleg már csak akkor fog L-39-en repülni, ha már egészségügyi okokból nem lesz alkalmas hangsebesség feletti típuson repülni. Ekkor az "életpálya modell" szerint két lehetősége van ha a Honvédségnél akar maradni: vagy előléptetik, irodai beosztásba kerül és emellett repülgethet még évente egy kicsit L-39-en, vagy arra vár hogy valamelyik szállítógépre kerüljön. Lenne még egy harmadik lehetőség is, amikor L-39-re kerül oktató pilótának, de ehhez valószínűleg az kellene hogy beinduljon Kecskeméten az NFTE képzés a külföldi pilótajelölteknek, különben nem lesz igény túl sok oktató pilótára. A negyedik lehetőség, amiről ha jól emlékszem utoljára Maróth beszélt, hogy az L-39-esekkel haladó pilótaképzés szolgáltatást (agresszor századok) is nyújtanának külföldi légierőknek, a TOP ACES/Draken/AEC Skyline/stb. cégekhez hasonlóan, ezekhez jól jönnének a harceljárásokat ismerő ex-Gripen pilóták és a "felderítő/könnyű támadó" L-39-esek.
Kecskeméten már van Gripen szimulátor, ha jól emlékszem már össze van kötve a többi hasonló szimulátorral, emellett rendszeresen járnak a svédekhez is szimulátoros továbbképzésre (Swedish Air Force Combat Simulation Centre / Flygvapnets Luftstrids Simulerings Centrum, FLSC). Meglepne, ha ezt engednék a svédek kiváltani. Ahogy a típusátképzést se, mert az is bevétel nekik. Az egyik szerződésmódosításnak épp az volt a lényege, hogy ezek is benne legyenek. Kíváncsi leszek, hogy mi lesz ennek az Aero-Saab együttműködésnek a végeredménye, mert még csak a megvalósíhatósági tanulmány elkészítésénél tartanak. Az általad sokszor linkelt L-39NG pilóta képzési rendszer ábráját be tudnád linkelni újra valahonnan? Az Aero oldalán nem találtam, az l39ng.cz oldalt pedig már megszüntették így a fórumról is eltünt.+ a csehek taktikai szimulátor rendszere simán alkalmassá teheti a gépeket akár a Gripen pilóták év közbeni emelt szimulációs gyakorlására.
Jelenleg is szimulátoroznak egy csomót. Az integrált rendszer pedig azt fogja elősegíteni, hogy egy "full" Gripen cockpitben fognak tudni repülés közben taktikai feladatokat szimulálni - olcsón.
az L-39 jó arra, hogy többet repüljenek a Gripen pilóták
Valószínűleg nem a kiképzett Gripen pilóták fognak L-39-en is repülni, hanem azok akik az NKE pilóta szakon már végeztek, merevszárnyúra kaptak besorolást, de még nem lehet tudni hogy mi lesz belőlük, mire lesznek alkalmasak és hol lesz a következő szabad hely (Gripen/KC390/Falcon/A319). Az L-39 egy pilóta puffer lesz a tipusátképzések előtt. Azoknak ad repülési lehetőséget, akik hajlandóak lesznek évekig várni a továbblépési lehetőségre és nem mennek el inkább civil pilótának. A Honvédség szerint az L-39 azért kell, mert hosszabb, alaposabb és olcsóbb kiválasztási lehetőséget ad arra hogy ki alkalmas vadászgépre és ki csak szállítógépre, így ez nem a drága kanadai/amerikai/olaszországi képzésen derül majd ki.