"Folytatódik a cseh kormány érdeklődése az L-39NG repülőgépek pilótaképzésben való használata iránt. Az elmúlt évben a LOM PRAHA sp és az Aero Vodochody Aerospace közötti tárgyalások olyan szakaszban voltak, amikor konkrét szerződéses feltételeket határoztak meg, beleértve az árparamétereket és azok szakértői ellenőrzését. Az ár végső ellenőrzése céljából 2021 elején megkeresték Aero Vodochodyt, hogy megerősítsék az addig tárgyalt szerződés paramétereit. Március elején azonban a LOM PRAHA cég hivatalos tájékoztatást kapott arról az Aero Vodochody-tól, hogy a korábbi ajánlata már nem érvényes, és így a tárgyalásokat de facto a legelejéről kell újrakezdeni. Az Aero Vodochody tájékoztatott a kérdéses szerződésre vonatkozó álláspontjának alapvető megváltozásairól, különös tekintettel az áremelkedésre és a fizetési feltételek változására. A közeljövőben a LOM PRAHA és Aero Vodochody képviselőinek újabb találkozójára kerül sor az ügy előmozdítása érdekében...
Ezeket a szavakat megerősítette Metnar honvédelmi miniszter is a Védelmi Bizottság ülésén , kijelentve, hogy ha a LOM Prága és Aero Vodochody között nem jönne létre megállapodás és a CLV-nek nem lennének megfelelő repülőgépei, akkor a pilóta képzés megoldható a szövetséges partnereknél is, ami a miniszter szerint a NATO-n belül viszonylag gyakori megoldás."
Ezeket a szavakat megerősítette Metnar honvédelmi miniszter is a Védelmi Bizottság ülésén , kijelentve, hogy ha a LOM Prága és Aero Vodochody között nem jönne létre megállapodás és a CLV-nek nem lennének megfelelő repülőgépei, akkor a pilóta képzés megoldható a szövetséges partnereknél is, ami a miniszter szerint a NATO-n belül viszonylag gyakori megoldás."