Ezt itt nem látom egyértelműnek. Hogy el tudd dönteni jó vagy rossz választás tudni kell, mire akarjuk használni. Egy biztos árban hazai gyártással versenyképes lenne. Értem, hogy az M-346 jobb, de abba a Zlin után nem ülhetsz át, kell egy köztes lépcső. Itt sokan azt gondolják, hogy az M-346 kimarad, ha jön at L-39, de ez téves! Többször lenyilatkozták, hogy önmagában a magyar pilótaképzés újraindítása nem váltja ki az eddigi kanadai programot, keresünk helyette más, európai kiképzést. Az olaszra utaltak is.
Sokaknak a tulajdonszerzés háttere okoz ellenérzést. Sztem tök irreleváns, ha előrelépés. Tudjuk ki az Embraer, Leonardo tulajdonosa, mert ott is hús - vér emberek ülnek az asztal legvégén. Csak olyan messze és olyan kusza céges hálóval, kereszttulajdonlással, hogy nem zavar.
Ezt sem így látom!! A Rába és Győr meg lett említve mint klaszterközpont Zala/Kapos mellett. De nem a jelenlegi struktúrával. Ez inkább helyes előrelépés, mint csalódást keltő fejlemény. A VW / MAN emlekeim szerint szintén félinfó. Visznek át a lengyelekhez MAN gyártást, de a civil részt, nem a katonait.
Trénergép lesz, mert a Z2026 egyik kevés konkrét pontja volt. Sztem azért húzódik, mert összefügg a vadaszgépek sorsával. Együtt fog nagyot szólni. Ahogy a Hirtenberger vétele egy lépcső volt az új európai lőszer és robbanóanyaggyár elnyeréséhez, úgy az AV is az lehet. De lehet az AV-t az Embraerrel is helyettesíteni. Sőt, ha a brazil Gripen gyártására gondolok, lehet jobb verzió. De ez persze sok mindentől függ.