[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 518
97 509
113
ha többnemzetiségű, hogy nyomod le a vevők torkán a konkurrens iskolánál gyengébb kéepsségű oktagépeket?
Érdekes kérdés, hogy mit jelent majd ez az új képzési rendszer 2 helyszínen.
Egymásra épülő, párhuzamos, vegyes?
Mindenesetre ezzel a NATO döntéssel sztem az AV sorsa sinre kerülhet, nagy lehetőség

M-346 - ra nem tudsz felülni egy alapgép, pl. Zlin után. Tehát hiába jobb képességű, a képzésnél csak ez a gép nem kielégítő. Aztán az ára is tök más kategória.

És itt senkinek nem kell semmit lenyomni a torkán. Önkéntes volt a belépés, gondolom tetszett a koncepció nekik is. Majd idővel kialakul, mire gondoltak.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 414
113

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 518
97 509
113
Ez egy nagyon jó kérdés! A mutyin kívül nem igazán látom benne a nagy üzletet...
Olyan egyszerű mindent lemutyizni.

Azért ezen gondolkodj el.

Ha jól értem, megvan a kanadai pilótaképzés utódja.

Cseh(magyar AV) - olasz képzés váltja.


A szövetségesek kiválasztják az első két pilótaképző campust a NATO Flight Training Europe számára


Csütörtökön (2021. december 2-án) a NATO Flight Training Europe (NFTE) jól láthatósági projektjében részt vevő 10 szövetséges – Belgium, Csehország, Görögország, Magyarország, Olaszország, Montenegró, Észak-Macedónia, Románia, Spanyolország és Törökország – hivatalosan is. kijelölte az első két NFTE képzési campust.

Csak hat hónappal azután érték el ezt a mérföldkövet, hogy védelmi minisztereik hivatalosan létrehozták az NFTE -t a NATO-csúcsra készülve .

A kiválasztott két NFTE Training Campus a Cseh Köztársaságban, Pardubicében található Flight Training Center (CLV) és az olaszországi Decimomannuban található Nemzetközi Repülőképző Iskola (IFTS). Mindkét helyszín élvonalbeli kiképzési lehetőségeket biztosít a részt vevő szövetségesek törekvő vadászrepülőgép-pilótái számára. Az első NFTE hallgatók várhatóan már 2023-ban megkezdik képzésüket az egyetemeken.

Ez egy kritikus kezdeti mérföldkő az NFTE azon törekvésében, hogy alapvetően átalakítsa a légi személyzet képzési környezetét Európában a kisebb széttagoltság, alacsonyabb képzési költségek és nagyobb átjárhatóság érdekében. Ebből a célból a résztvevők fokozatosan létrehozzák az NFTE kiképzőtáborok hálózatát, amely végül a résztvevők légi személyzet képzési követelményeinek teljes spektrumát lefedi, beleértve a gyorssugár-, merevszárnyú-, helikopter- és drónpilótákat. A kezdeti két NFTE képzési campus mai kiválasztása ezért csak az első lépés egy rendkívül ambiciózus multinacionális együttműködési útban.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Ez egy nagyon jó kérdés! A mutyin kívül nem igazán látom benne a nagy üzletet...
nekem olyan érzésem van, az lett most a dia
Érdekes kérdés, hogy mit jelent majd ez az új képzési rendszer 2 helyszínen.
Egymásra épülő, párhuzamos, vegyes?
Mindenesetre ezzel a NATO döntéssel sztem az AV sorsa sinre kerülhet, nagy lehetőség

M-346 - ra nem tudsz felülni egy alapgép, pl. Zlin után. Tehát hiába jobb képességű, a képzésnél csak ez a gép nem kielégítő. Aztán az ára is tök más kategória.

És itt senkinek nem kell semmit lenyomni a torkán. Önkéntes volt a belépés, gondolom tetszett a koncepció nekik is. Majd idővel kialakul, mire gondoltak.
nem tudsz? rá kellene keresnemm hogy megy pontosan az izraeli pilótaképzés.

ha jól rémlik alap Grob-120 vagy mi, Texan-II és M-346...
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 210
43 343
113
Olyan egyszerű mindent lemutyizni.

Azért ezen gondolkodj el.
OFF
Onnantól kezdve hogy a kormányszóvivő férje vette meg állami hitelből, aligha lehet más mint mutyi. Normális országban ha egy ilyen kiderül az egész kormány bukik. Egy normális országban ez úgy kellett volna kinézzen, hogy a magyar állam veszi meg, hogy köztulajdon legyen, ha már az állam adja rá a pénzt...
ON
 

hunemperor

Well-Known Member
2020. június 14.
808
2 096
93
A többségi tulajdonos mi vagyunk, lásd a topik címét. A fenti cikk kérdőjeles. A cseh rezsimváltás után alkudozás zajlik a helyi pártok és a magyarországinál sokkal erősebb, befolyásosabb és számosabb oligarchák közt. Meglátjuk, mi lesz a vége. A repülőgyártót nem fogják veszni hagyni, az komoly botrány lenne Csehországban. Ráadásul ilyen esetben öri-hari nélkül szépen elhozhatnánk haza, amit a kinti cégben értéknek látunk, a többit meg értékesíthetnénk.

Most nyerte el Prága, hogy egy többnemzetiségű NATO pilótakiképzőközpont lesz az olaszok mellett. Ez lesz a kanadai képzés utódja. 10-12 nemzet csatlakozott a progihoz. Szted ott nem hazai gépek fognak repülni??
Bocs félreérthető voltam, magunkról beszéltem, nem a csehekről.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 883
6 122
113
Olyan egyszerű mindent lemutyizni.

Azért ezen gondolkodj el.

A két helyszín munka megosztását még nem tudjuk. Ha földrajzilag nézed, Azért esélyes, hogy az elmélet, szimulátor, kisgép, heli repülés Pardubice, jet repülésre meg ott a hatalmas terület Szardínia körül.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 518
97 509
113
OFF
Onnantól kezdve hogy a kormányszóvivő férje vette meg állami hitelből, aligha lehet más mint mutyi. Normális országban ha egy ilyen kiderül az egész kormány bukik. Egy normális országban ez úgy kellett volna kinézzen, hogy a magyar állam veszi meg, hogy köztulajdon legyen, ha már az állam adja rá a pénzt...
ON
Ha pénzt akartak volna lenyúlni, nincs ezerszer egyszerűbb módja, mint egy katonai repülőgépgyártót megvenni??? Biztos elteszi a hasznát én ezt nem kétlem, de abban is biztos vagyok nem ez volt a fő szempont.

Mivel a csehek privatizálták 15 éve a AV-t, nem hiszem, hogy pont ebbe az iparágba más nemzet állami cégét beengedték volna.

Az meg, hogy hol ki, miért bukik meg, ne menjünk bele. Nem akarom elvinni a témát. Maradjunk annyiban nagyon naiv elképzelés az, hogy, ami ma nálunk zajlik, nem az megy máshol is, esetleg jóval nagyobb pénzekkel.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 518
97 509
113
A két helyszín munka megosztását még nem tudjuk. Ha földrajzilag nézed, Azért esélyes, hogy az elmélet, szimulátor, kisgép, heli repülés Pardubice, jet repülésre meg ott a hatalmas terület Szardínia körül.
23-tol indul a képzés, meglátjuk. Mindenesetre biztató hogy sok és nagy országok is benne vannak. A magyar pilotaképzés igy sikeresen folytatódhat Kanada után.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 488
132 182
113
.és a "szokásos": A te helyedben valószínűleg --kb.-- én is ezt írnám!
Még mindig "szokásos", hogy szerintem nem a földön jársz az elképzeléseiddel.
Bármikor kritizálom a rendszert (el is szoktad olvasni), nem azért nem tartom életképesnek a fantáziaszüleményeidet mert "hivatalból" ezt kell leírnom, hanem mert teljes mellszélességel hülyeségnek tartom.
Bocsi.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 488
132 182
113
OFF
Onnantól kezdve hogy a kormányszóvivő férje vette meg állami hitelből, aligha lehet más mint mutyi. Normális országban ha egy ilyen kiderül az egész kormány bukik. Egy normális országban ez úgy kellett volna kinézzen, hogy a magyar állam veszi meg, hogy köztulajdon legyen, ha már az állam adja rá a pénzt...
ON
Ez nagyon nagyon nagyon naív elképzelés.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 210
43 343
113
Ha pénzt akartak volna lenyúlni, nincs ezerszer egyszerűbb módja, mint egy katonai repülőgépgyártót megvenni??? Biztos elteszi a hasznát én ezt nem kétlem, de abban is biztos vagyok nem ez volt a fő szempont.
Ha kitömik állami megrendeléssel, akkor megérheti nekik. Egyelőre baromi ködös, hogy mi a a szándék vele.

Mivel a csehek privatizálták 15 éve a AV-t, nem hiszem, hogy pont ebbe az iparágba más nemzet állami cégét beengedték volna.
Csehek is pontosan tudják ki mögött kiáll. Az AV-nek annyira nincs semmi értéke, hogy szerintem tesznek rá, hogy kié. A reptér és telephely, ahol működik még ér valamit, de maga a cég a 50+ éves L-39 sárkány pofozgatásával nem juthat messzire.

OFF
Az meg, hogy hol ki, miért bukik meg, ne menjünk bele. Nem akarom elvinni a témát. Maradjunk annyiban nagyon naiv elképzelés az, hogy, ami ma nálunk zajlik, nem az megy máshol is, esetleg jóval nagyobb pénzekkel.
Az a szint, ahogy nálunk tolják minimum dobogós hely a nepotizmus és korrupció Európa-bajnokságában. Nulla önálló teljesítménnyel bíró emberek ekkora karriert sehol nem futnak be be mint nálunk, csak azért mert jóban vannak a miniszterelnökkel.
De rendben, hagyjuk...
ON
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and szzsolt81

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 210
43 343
113
Ez nagyon nagyon nagyon naív elképzelés.
Miért is?
Néhány éve Németországban a köztársasági elnök elfogadott egy vacsora meghívást és utána le kellett mondania.
Nálunk egy stróman kap egy repülőgyárat állami pénzből - és nem történik semmi. Nyilván ennél átlátszóbb durvább sztoriknál sem történt semmi, de ne csináljunk már úgy mintha ez rendben lenne!
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 488
132 182
113
Miért is?
Néhány éve Németországban a köztársasági elnök elfogadott egy vacsora meghívást és utána le kellett mondania.
Nálunk egy stróman kap egy repülőgyárat állami pénzből - és nem történik semmi. Nyilván ennél átlátszóbb durvább sztoriknál sem történt semmi, de ne csináljunk már úgy mintha ez rendben lenne!
Máshol jobban ügyelnek a látszatra ennyi az egész, több idejük volt gyakorolni a demokrácia nevű vígszínházat.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 414
113
De amúgy mit akarsz egész pontosan építeni amihez mindenképp sugárhajtómű kell?

Megspórolok neked 1-2 óra visszaolvasást: Semmit nem akarok építeni/építtetni.
A korábban az AV által épített --a hasznát-rep-gép-piacon 1-200-ezer $-os használt(kicsit felujított)-- L-39-ekból építenék/építtetnék drón-flottát, amit sok és hatékony módon lehet alkalmazni és olcsósága miatt a környéken --is-- kiemelkedően Ár/Érték arányban hatékony lenne, akár 1.000(+) km hatótávú csapásmérésre is.

Az elhárítására pedig 1-2-3 millió$-os rakétákat kellene bevetni!
...és akár a Griffekröl vagy az új L-39NG-kröl is lehetne irányítani.

Be sem látható, hogy milyen fejlesztési potenciál van benne.

Hasonló kápességet nagyságrendekkel drágábban lehet venni, ha egyáltalán eladják nekunk.
Közben, "lett" egy ilyen célhoz tökéletes rep-gép gyárunk!!! Opssssssz!
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

Busho3301

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2021. április 26.
2 931
12 706
113
L-39-ekból építenék drón-flottát
Akkor csak akarsz valamit építeni.
Mit tartalmazna az átalakítás? Könnyen kijön ám, hogy drágább a leves, mint a hús. (Lehet olcsóbb egy eleve drónnak tervezett jet gépet összehozni, mint egy emberest átalakítani.) 1000 km távolságban eleve a navigáció, adatkapcsolat is nehéz, aztán ha nem öngyilkos drón, akkor pedig a fegyverkezelés és az ezzel kapcsolatos autonóm döntéshozás olyan téma ami még a nagyhatalmaknak sem megy (nyilvánosan).
Ha SEAD/DEAD feladatkört adsz nekik, akkor azt is érdemes átgondolni, hogy egy ilyen árából mennyi légcsavaros jön ki amire ugyanúgy SAM-et kell indítani.

Az elhárítására pedig 1-2-3 millió$-os rakétákat kellene bevetni!
Ezt repülési magasság alapján a nagyobb légcsavaros drónok is tudják.