[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 336
113
Inkább ted fel a kérdést, hogy ha a hadseregnek nem éri meg akkor egy magán cég hogy a pöcsömbe nem megy tönkre, hanem még ebből is akar megélni....
A Honvédség végezhet kereskedelmi/szolgáltató tevékenységet, amiből bevétele származik? Vagy ezt a "célrepülő" szolgáltatást a HM Ei Zrt vagy más cég, esetleg maga az Aero fogja értékesíteni? A NATO-n belül a különböző szolgáltatások (pl szállítógép kapacitások, légi utántöltés gyakorlás igénybevétele) elszámolása nem mindig pénz alapon működik.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 336
113
Anno a Zlin gyárat is meg akartuk venni, sőt állami szinten (akár V4 közös) is tárgyaltunk az AVről, de a projektek, döntéshozatal gyorsítása miatt lett magán.
Mi lehetett a Zlinből kivált mérnökök projektje? Hirtelen nem jut eszembe semmi abból az időből.

L-159 is játszott. Letárolt gépek bérlete.
L-159: 72 gép épült. 24 gépet használnak a csehek. Raktáron volt 48 db. 2015-ben Irak elvitt 12 gépet, a Draken 21-et. 3-at egy másik cég vett meg. Akkor ezek szerint még van 12 gép raktáron? Akkoriban volt egy F/A-259 ötlet is az izraeliek bevonásával...érdekes együttműködés lehetett volna nekünk. És a gyártósoron is legyártottak egy új L-159 példányt hogy bizonyítsák, ha lenne rá igény akkor ők tudnának gyártani új gépeket is.

A vadászgépek jövőjétől kész konstrukció van.
(bár nem mondta ki, de az F-35-öst nem tartja kész gépnek,
Ahogy a JAS-39 E/F Gripen sem az még... (korábbi nyilatkozatban 4. és 5. generációs új gépekkel kapcsolatban mondta ezt)

Használt gépben nem gondolkodunk. 2szer annyiba kerülne a végén és nem hozza azokat a paramétereket, képességeket, amit egy 0km gép tud.
Ez az A319-esek, a Falconok, a mentők EC135-ösei esetén nem jött elő? Vagy épp ott tanulták ezt meg?

A brazilok mérnök iroda helyett gyártást akartak hozni, de üzleti alapon Maróth szerint nem állt meg, ezért most mérnök iroda lett.
Ez a Super Tucano gyártás/összeszerelés/beszállítás lehetett és a portugál üzlet miatt vált értelmetlenné?

A lengyelekkel az Aero-val kapcsolatban milyen együttműködésről lehet még szó? Tudnának valamit beszállítani a gyártáshoz? Csak azt tudom elképzelni hogy a kelet-európai V4+ közös pilótaképző haladó szintjét adják majd a lengyelek a lengyel M346-osokkal, az Aero pedig adja az alapszintet az L39NG-vel.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 336
113
Ugyanúgy, ahogy az olaszok az M345-öt (ugyanazzal a motorral mint az L39NG) és M346-ot párhuzamosan üzemeltetik.
Az M345 olasz rendszeresítésének története nagyon hasonlónak tűnik az L39NG hazai rendszeresítéséhez. A gyártó országnak rendszeresíteni kell a típust, különben nem lesz rá vevői bizalom. A nemzetközi pilótaképzőjükben (International School of Flight Training - IFTS) akarják használni, mert hazai igény nem igazán van rá az M346 mellett. A bemutató köteléküket fogják még M345-tel felszerelni, ezt 2020-ra a kötelék 60. évfordulójára kellett volna megtenni, de még mindig csak 4 gépet kapott az olasz légierő.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Az M345 olasz rendszeresítésének története nagyon hasonlónak tűnik az L39NG hazai rendszeresítéséhez. A gyártó országnak rendszeresíteni kell a típust, különben nem lesz rá vevői bizalom. A nemzetközi pilótaképzőjükben (International School of Flight Training - IFTS) akarják használni, mert hazai igény nem igazán van rá az M346 mellett. A bemutató köteléküket fogják még M345-tel felszerelni, ezt 2020-ra a kötelék 60. évfordulójára kellett volna megtenni, de még mindig csak 4 gépet kapott az olasz légierő.
Érdekes, hogy te személyes sértésnek veszed, ha valaki 2x linkel valamit, de azt nem érted meg 5x-i leírásra sem, hogy először választották ki itthon a típust, és csak utána kezdték el az iparfejlesztési programot.
Az M345-öt nem kényszerből a bemutató köteléknek veszi az Olasz Légierő, hanem az MB339-eseket fogja váltani a képzési rendszerben.
A késés oka pedig a fejlesztés elhúzódása volt. Nem is éri el a gép az NG paramétereit, holott ugyan azt a hajtóművet kapta. De legalább drágább - jóval...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Ez az A319-esek, a Falconok, a mentők EC135-ösei esetén nem jött elő? Vagy épp ott tanulták ezt meg?
Vagy ott egyáltalán nem is számít a peak performance. Mert amire azokat használják, ott lényegtelen a végsebesség, vagy a túlterhelés tűrése.
Ez a Super Tucano gyártás/összeszerelés/beszállítás lehetett és a portugál üzlet miatt vált értelmetlenné?
Szerintem arra a darabszámra, amire a szükség van Super Tucanoból évente, arra értelmetlen bármilyen további gyár a brazilon kívül.
Ellenben a civil gépek gyártásába (a KC-390 mellet) beszállhatna az AV. Ugyanis pl. Az E-Jet családból 200+ megrendelés van, és még bőven most fut fel a termelés.
Kiszervezett részegységekgyartással a brazil kapacitások növelhetők. Ráadásul az Embraer már ismeri az AV gyártói kvalitásait.
Mert a felszabaduló kapacitások befoghatók a náluk gyártott gépek alkatrészeinek gyártására.
Bár az Airbus-szal nagy a verseny ebben a szegmensben, de bőven fognak még beesni megrendelések civil gépekre.
És hogy miért nem érte el (tudta elérni ) eddig ezt az AV, vagy a cseh kormány?
Mert esetükben nem áll fenn a légierő komoly fejlesztése.
Különben azon gondolkoztam, hogy a VIP szegmens valószínű további bővítése származhat még Embraer forrásból. Rövidebb hatótávú megoldásokkal tovább lehet erősíteni az együttműködést.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
@Xpert !

Tény, hogy szerintem is megint lehagy nullákat, de @LMzek 2.0 nak azért egy ideje mondom, hogy nem teljesen elvetélt ötlete van. Egyfelől pont a Baykar is sugárhajtású drónon dolgozik. És pont azzal a Motor Szics rakéta- és sugárhajtómű gyárával konspirált a háború előtt, csak hogy ne lehessen megint megembargózni.

A piaci folyamatok egyértelműen látszanak. Nem a mai MALE lesz a drónok felső kategóriája. Tény, hogy jól látja, hogy ez egy piaci rés. Rossz szokása irreális számokból kiindulni, de ha a 10 milliós kiképzőgép darabárunkból indulok ki, akkor is van még piaci realitása egy ilyen gépnek. És könnyen lehet, hogy a Motor Szicsnek hamarosan költöznie kell.
Azért nem kell túl optimistán sem hozzá állni ehhez a "kész terv"hez, amikor egy rossz helyzetben lévő Ukrajnát még mindig töm kifelé Törökország, abban benne van az is, hogy pályázik arra, hogy az államcsőd pillanatában bagóért átváltja ezeket a hadi segélyeket céges papírokra és ami kell neki, a tudás, azt talicskázza már most kifelé.
Tény, ha Gáspárunk eléri, hogy mi szerezzük meg azt a céget, a kételyeid 2/3-a elillanna. Lenne fixen a nálunk gyártott Motor Szics termékekre is kereslet, hiszen már most van török részről is és hozzá lehetne kapcsolni az AV igényeit is.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 588
97 752
113
Ez a Super Tucano gyártás/összeszerelés/beszállítás lehetett és a portugál üzlet miatt vált értelmetlenné?
Én ugy g9ndolom az Embraer a Tucanohoz ajánlott magyar összeszerelést, de valószínűleg exportpotenciál nem volt benne, ezért nem kértük. Fikció, de ha így volt, jó hír, hogy továbbra sem szemoint csak hazaira gyártást alapítani.
A lengyelekkel az Aero-val kapcsolatban milyen együttműködésről lehet még szó? Tudnának valamit beszállítani a gyártáshoz? Csak azt tudom elképzelni hogy a kelet-európai V4+ közös pilótaképző haladó szintjét adják majd a lengyelek a lengyel M346-osokkal, az Aero pedig adja az alapszintet az L39NG-vel.
Én is max. erre gondolok. Ha lesznek a térségben további F-35 beszerzések, akkor lenne az M346 érdekes lengyel oldalról. A lengyeleknek, pedig most kiesett, kiesik a halado jet, sugárhajtású kiképzőgépe. Marad az Orlik, meg az M346. Tehát papiron van potenciál lengyel rendelésben. De cserében vmit kell onnan is venni. Az is lehet ezt a lépcsőt skippelik.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 767
113
Drón-vadász drón: Dron-hunter/-killer.
És mivel fogja megtalálni a drónokat? Nem kevés pénzért át kell építeni, intgrálni rá egy pár nem olcsó érzékelőt.. Oda az árelőny, már nem "gombokba" fog kerülni.
Az amerikai hajtómű kiváltása ugyanezzel az apró problémával jár, messze nem lesz gazdaságos a végén.

Ez az egész "alap sugárhajtású kiképzőgép jól eladható a kispénzű afrikai államoknak" elképzelés nekem sántít egy kicsit. Ott a kínai K-8, ami szintén olcsó, csak a kínai állam mögé tud tenni olyan csomagot, amit mi cseh-svéd kooperációban sem. Afrika egyébként is kiemelt célpontja a kínaiaknak...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
És mivel fogja megtalálni a drónokat? Nem kevés pénzért át kell építeni, intgrálni rá egy pár nem olcsó érzékelőt.. Oda az árelőny, már nem "gombokba" fog kerülni.
Az amerikai hajtómű kiváltása ugyanezzel az apró problémával jár, messze nem lesz gazdaságos a végén.

Ez az egész "alap sugárhajtású kiképzőgép jól eladható a kispénzű afrikai államoknak" elképzelés nekem sántít egy kicsit. Ott a kínai K-8, ami szintén olcsó, csak a kínai állam mögé tud tenni olyan csomagot, amit mi cseh-svéd kooperációban sem. Afrika egyébként is kiemelt célpontja a kínaiaknak...
Nem akarok @LMzek 2.0 alá lovat adni, de azért egy drón levadászásához nem kell feltétlen radar a gépre. Elég egy EO torony, meg egy géppuska konténer.
A sebessége bőven megvan hozzá.
Az optika meg megtalálja a drónt. Ez azért nem egy atomfizika. A rávezetést meg megkapja simán külső forrásból
(földi radar, másik légi radar).
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 767
113
Nem akarok @LMzek 2.0 alá lovat adni, de azért egy drón levadászásához nem kell feltétlen radar a gépre. Elég egy EO torony, meg egy géppuska konténer.
A sebessége bőven megvan hozzá.
Az optika meg megtalálja a drónt. Ez azért nem egy atomfizika. A rávezetést meg megkapja simán külső forrásból
(földi radar, másik légi radar).
Át kell építeni drónná; szerintem nincs kész vezérlési rendszer az Aero-nál; leveszik a polcról, beszerelik, és holnaptól drónvadász L-39NG drónok árasztják el az eget. Mert akkor már rég promóznák, és próbálták volna eladni.
De legyen igaza itt mindenkinek, és örülnék a legjobban, ha bejönne minden itt felemlegetett üzlet, és dróvadász drónokat állítanánk hadrendbe, nálunk zajlana az alapfokú sugárhajtású képzés a NATO sok pilótája számára, és a C-17-ek hordanák sok fordulóval Afrikába a megrendelt L-39NG könnyű harci változatát. Csak úgy érzem, belelóg a bilibe a kezem...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gafzhu

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 664
34 426
113
Én ugy g9ndolom az Embraer a Tucanohoz ajánlott magyar összeszerelést, de valószínűleg exportpotenciál nem volt benne, ezért nem kértük. Fikció, de ha így volt, jó hír, hogy továbbra sem szemoint csak hazaira gyártást alapítani.

Én is max. erre gondolok. Ha lesznek a térségben további F-35 beszerzések, akkor lenne az M346 érdekes lengyel oldalról. A lengyeleknek, pedig most kiesett, kiesik a halado jet, sugárhajtású kiképzőgépe. Marad az Orlik, meg az M346. Tehát papiron van potenciál lengyel rendelésben. De cserében vmit kell onnan is venni. Az is lehet ezt a lépcsőt skippelik.
Nincs potenciál a lengyel rendelésben.
Az Alba NG jellegű sugárhajtású oktatógépek egy olyan rendszerbe készültek,ahol a kis teljesitményű Zlin jellegű alapfokú oktatógépek,és a még korabeli kisebb teljesitményű harci gépek közötti lépcsőfokot jelentették.
Ma viszont olyan teljesitményű turbopop oktatógépek vannak,hogy nincs szükség kis teljesitményű sugárhajtású oktatógépre,amik teljesitménye amúgy is kicsi a mai nagyteljesitményű harci gépekre való képzésre.
A fejlődés egyszerűen túllépett az NG kategóriáján.Legalábbis a fejlett világban.Ahol meg még kellene ilyen kategóriáju gép,ott meg a főleg kinai konkurencia szűkiti a piaci teret.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
@Xpert !

de ha a 10 milliós kiképzőgép darabárunkból indulok ki
.
.
Mi van, ha valojaban nem is 10 millio a 10 millio, es vannak kiegeszitö költsegek? Ugyanis a reszletek titkositottak elörelato modon. Vagy mi van, ha a ködös K&F projekt is föleg arrol szol, hogy elindul tovabbi allami penz az Aero nevu penznyelö romhalmaz fele, azutan jönnek a beszallitok, NER tanacsado cegek, stb, Lölöröl kiderul, hogy a repulökhöz is nagyon ert, elindul mindenfele a szokasos penzmozgas.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
Nincs potenciál a lengyel rendelésben.
Az Alba NG jellegű sugárhajtású oktatógépek egy olyan rendszerbe készültek,ahol a kis teljesitményű Zlin jellegű alapfokú oktatógépek,és a még korabeli kisebb teljesitményű harci gépek közötti lépcsőfokot jelentették.
Ma viszont olyan teljesitményű turbopop oktatógépek vannak,hogy nincs szükség kis teljesitményű sugárhajtású oktatógépre,amik teljesitménye amúgy is kicsi a mai nagyteljesitményű harci gépekre való képzésre.
A fejlődés egyszerűen túllépett az NG kategóriáján.Legalábbis a fejlett világban.Ahol meg még kellene ilyen kategóriáju gép,ott meg a főleg kinai konkurencia szűkiti a piaci teret.
.
.
Ez az Aero pont olyan, mint az Trabant gyar, az L-39 meg mint az auto, ami evtizedeken at ömlött ki valtozatlan formaban a gyarkapun egy sajatos KGST rendszerben nekik osztott szerep szerint. De amiota nincs KGST azota eletkeptelenek. Az utolso idökben a Trabant is megprobalkozott egy modern(ebb) negyutemu valtozattal, itt ez volt az L-59.
Ezzel az Aeroval es az L-39-cel az a fö baj, hogy egy olyan idöszak es olyan rendszer termekei, amik mar nincsenek, a mai viszonyok között meg a piacnak mar nincs igenye Trabantra, se szines display-vel, se anelkul. Esetleg Afrikaban, Azsia eldugottabb helyein el lehet sozni par darabot, azutan vagy kifizetik, vagy sem.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Át kell építeni drónná; szerintem nincs kész vezérlési rendszer az Aero-nál; leveszik a polcról, beszerelik, és holnaptól drónvadász L-39NG drónok árasztják el az eget. Mert akkor már rég promóznák, és próbálták volna eladni.
De legyen igaza itt mindenkinek, és örülnék a legjobban, ha bejönne minden itt felemlegetett üzlet, és dróvadász drónokat állítanánk hadrendbe, nálunk zajlana az alapfokú sugárhajtású képzés a NATO sok pilótája számára, és a C-17-ek hordanák sok fordulóval Afrikába a megrendelt L-39NG könnyű harci változatát. Csak úgy érzem, belelóg a bilibe a kezem...

És eddig miről beszéltünk?

Arról, hogy nincs kész. Hogy a topic címére felpillantasz, az a 80% pont azért kerekedett ki valószínűleg, mert nem a cég katalógusában volt, amit vásároltunk felderítő változat. És ha visszahallgatod a bejelentést, ott is direktben arról beszéltek, hogy új magyar-cseh fejlesztés, ami még nincs kész.
Végre elértünk oda, hogy most már mindenkinek tiszta, hogy ezek fejlesztve lesznek folyamatosan. És több, mint valószínű, hogy az oktató verzió és a drón verzió kéz a kézben fog járni és lehetőség szerint megkapja az egyik a másik képességét.

.
.
Mi van, ha valojaban nem is 10 millio a 10 millio, es vannak kiegeszitö költsegek? Ugyanis a reszletek titkositottak elörelato modon. Vagy mi van, ha a ködös K&F projekt is föleg arrol szol, hogy elindul tovabbi allami penz az Aero nevu penznyelö romhalmaz fele, azutan jönnek a beszallitok, NER tanacsado cegek, stb, Lölöröl kiderul, hogy a repulökhöz is nagyon ert, elindul mindenfele a szokasos penzmozgas.

Jó! Akkor ezek szerint mégsem mindenkinek világos, hogy eddig napok óta miről beszéltünk.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
Jó! Akkor ezek szerint mégsem mindenkinek világos, hogy eddig napok óta miről beszéltünk.
.
.
Sajnos nem. A repulöiparban komoly szakertöi multtal rendelkezö Szalay-Bobrovniczky tulajdonossaga szamomra nem a szakertö innovaciora garancia, hanem a NER tipusu lenyulasra.
Sz.B kb annyira hiteles repulögepgyarto nagyfönök, mint Pelikan elvtars volt a magyar narancs project elen.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 149
9 299
113
Légy szíves tartózkodj ezektől a nem kicsit sértő kinyilatkoztatásoktól!
Gondolom sokan gondolták volna ugyanezt 10 éve, ha valaki űriparról álmodott volna. Most meg ígéretesen bontogatja szárnyait. Mindig volt és mindig is lesz technológiai, tudományos rés, ahol pl. egy paradigmaváltással is előre lehet ugrani. A Tempestet sem holnap fogják megtervezni, kifejleszteni, holnapután meg gyártani. Évtizedes fejlesztő- és kutatómunkáról van szó. Halvány lila gőzöd sincs, hogy 10-15 év múlva milyen képességek lesznek jelen az országban (akár betelepített formában - 10-20 év múlva majd beszélgessünk pl. a svéd demográfiáról). A jövő harci eszközeinek, rendszereinek gerincét adja majd az MI, és ezen a téren sokat számít a szellemi tőke, ez nem metallurgia.

Igazad van. De légyszi meséld el, hogy a nyugati hadiipari (és egyéb multi) cégeknél - főleg az USA-ban - minek neveznéd a multimilliomos/milliárdos tulajdonosi kört, akik röhögve alakítják a politikai életet a dicső lobby nevű tevékenység útján. Közröhej, hogy nevet adnak a korrupciónak és attól milyen elegáns és demokratikus lesz.
Sajnos 100-200 évvel le vagyunk maradva a kapitalista nyugat mögött, és ez vonatkozik a tőkés osztályra is. Azok se grál-lovagokként kezdték ám, csak hát az idő mindent megszépít. Csak olvass bele, a "Hét tenger" blogba, hogy hogy gazdagodtak meg a mai napig jól ismert családok az O-M Monarchia csatahajó építési programjain.
Nyugodtan nevezhetnénk oligarcháknak a szupergazdag nyugati elit tagjait is, csak hát ők nagggyon demokratikusak, meg persze a jó része filantróp! o_O
A jól ismert közmondást akár át is fordíthatnánk erre a témára:
Ha nem akarod eltartani a saját tőkés osztályodat, akkor majd másokét fogod.
Persze az újsütetű tőkéseink olyanok, mint a magyar narancs volt, kicsit sárga, kicsit savanyú :D
Az saját tőkés osztály, saját pénzét forgatja. Az olihgarca, állami garanciával, állami bankokból gründolt pénzből, gyakorlatilag szinte 0 saját költséggel, profitot termel magának és befektető csoportjának. Kávzi saját kockázat minimális, állami pénzből magán tőkealapot képez. A klasszikus tőkefelhalmozás angliába a XIX században történt, nálunk meg a senkik - pld. a gázszerelő és hasonlók - kaptak erre pénzt. Aki ezt nem érti. az homokba dugta a fejét. Az, hogy van az Aero-nak magyar leányvállalata, az lényegetelen, mert a profit nem ott képződik, és nem oda megy (és állami berházásba), hanem a bekektető csoportnak. Ezek számlavezetője melyik országba van arról nincs szó...
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 149
9 299
113
Nem sértő, hogy csavart gyártanánk max. 1 darabot. Anno a Gripenhez két kis fedelet gyártottak volna a Dunai Repgyárban. Ennyit tudunk. Ezt egybéként a svéd is tudta. A Tempestnél akár a FCAS-nál a szerepeket fejlesztésre és gyártásra már a nagyobb részegységekre, és rendszerekre régen leoszották. Ami marad, az olyan, hogy máshol is legyártható kisebb darabok, alkatrészek stb, amelyeket akár egy később a repülőgépet rendszeresítő is gyárthat, ezzel kvázi min. ellentételezést mutatva. De egyébként ezeket valószínüleg a nagyobb gyártó
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
.
.
Mi van, ha valojaban nem is 10 millio a 10 millio, es vannak kiegeszitö költsegek? Ugyanis a reszletek titkositottak elörelato modon. Vagy mi van, ha a ködös K&F projekt is föleg arrol szol, hogy elindul tovabbi allami penz az Aero nevu penznyelö romhalmaz fele, azutan jönnek a beszallitok, NER tanacsado cegek, stb, Lölöröl kiderul, hogy a repulökhöz is nagyon ert, elindul mindenfele a szokasos penzmozgas.
....vaaaagy !???! :rolleyes:
Mi lenne, ha végre abbahagynád az ámokfutást? Érteném én, ha lenne legalább minimális háttérinfód - mint ahogy nincs. o_O
De, ha kicsit odafigyelnél (ahelyett, hogy folyamatosan hisztériázol), akkor olvashattál olyantól is véleményt itt a topicban, akinek van háttérinfója, és bár nem lelkesedik a jelenlegi helyzetért, de már látja hogy milyen kifutása lehet ennek az ügynek. (és nem @kelepisti -re gondolok!).
Nyugodjál le!
Tenni ellene nem tudsz semmit. Tessék szépen kivárni a légierőt érintő változások, bejelentések sorát.
Aztán majd lehet köpködni.