[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 602
14 812
113

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
részlet Naď miniszter fb-oldaláról: https://www.facebook.com/JaroNadPublic

Állami részvénytársaság Letecké opravovne Trenčín és Aero Vodochody Aerospace, a.s. a szlovák és a cseh védelmi minisztérium szintű korábbi politikai megbeszélések után stratégiai együttműködésről állapodtak meg, amelyet a SIAF-nél is aláírtak.
Konkrétan a szerkezeti egységek gyártásában, az L-39 NG repülőgépek repüléselektronikájának és rendszereinek integrációjában és gyártásában, valamint az L-39 és L-39 repülőgépek integrált logisztikai támogatásában, karbantartásában és korszerűsítésében fog működni. NG repülőgép.

Ott is áll mindkét miniszter :oops:

300496680_606185770964503_1711635120055811236_n.jpg
Arról írtak alá szerződést, ami nem a sajátjuk. Eladom a szomszéd tehenét jó áron.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 344
96 724
113

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 602
14 812
113
Valszeg az ár fog dönteni.
Nem feltétlenul. Itt van például a gyártósor kérdese, amit az AERO belengetet, de a kóraiak is szeretnének gyátást Európában (és a lengyel csomagban "csak" kiképzés van és szervisz). De például az a vonal is érdekes lehet, hogy Naď próbál valamiféle kompenzációkat kitárgyalni a F-16-osok késéséért, és az amerikai LM kóreai gyozelemben érdekelt. Szoval sokminden jatzhat szerepet, bonyolultab, mint elso ránézésre kinézne. Még például az is érdekes lenne, ha a cseh védelmi tálca fogná magát és vásárolna mondjuk rakétatuzérséget (Naď egyszer az elozo cseh miniszternek kerek perec jelezte, ha a csehek nem vásároltak szlovák tarackokat, Szlovákia se fog cseh kiképzogépeket).
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos and Vogon

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Koreaiak lenyomnák árban a Aerot, aki még a gyártásba is bevon helyi céget?
Potensebb gép a koreai, de ha az ár és az ipari együttműködés számít, akkor nem sok esélye lesz...
Az fa50 közelebb van egy Gripenhez mint az L39hez tudásban és teljesítményben. 12 ilyennel a szlovák légierő két százados lenne gyakorlatilag.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 638
42 056
113
Az fa50 közelebb van egy Gripenhez mint az L39hez tudásban és teljesítményben. 12 ilyennel a szlovák légierő két százados lenne gyakorlatilag.
ez így van, de az árcetliben is van különbség.
Én is jobban örültem volna egy potensebb kiképző gépnek, de nekünk L-39NG jutott. Kicsi, savanyú, de mienk - mármint a Hernádi Zsolté... :p
 
  • Tetszik
Reactions: T_Robert and Catles

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
849
2 229
93
ez így van, de az árcetliben is van különbség.
Én is jobban örültem volna egy potensebb kiképző gépnek, de nekünk L-39NG jutott. Kicsi, savanyú, de mienk - mármint a Hernádi Zsolté... :p
Hát nem tudom, de egy "potens" FA-50 árában szerintem már lehet, hogy használt C/D Gripent lehetne beszerezni. A koreai gép kiképzőnek OP, szerintem. Mármint nekünk.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles and Aladeen

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 602
14 812
113
Hát nem tudom, de egy "potens" FA-50 árában szerintem már lehet, hogy használt C/D Gripent lehetne beszerezni. A koreai gép kiképzőnek OP, szerintem. Mármint nekünk.
Kérdés, hogy a kozeljovobe a Gripen C/D is nem csúszhat e le kiképzo kategóriába a 5. generációs gépekhez képest. :oops:
Íme egy Forbes cikk, amely feszegeti az esetleges részvételét az amerikai ATT programban: https://www-forbes-com.translate.go...tr_sl=en&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=sk&_x_tr_pto=sc
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 282
4 722
113
Kérdés, hogy a kozeljovobe a Gripen C/D is nem csúszhat e le kiképzo kategóriába a 5. generációs gépekhez képest. :oops:
Íme egy Forbes cikk, amely feszegeti az esetleges részvételét az amerikai ATT programban: https://www-forbes-com.translate.go...tr_sl=en&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=sk&_x_tr_pto=sc
Már létezik kiképzést segítő változat:

Gripen Aggressor: Tailor-made for the adversary combat training market
Gripen Aggressor
Gripen Aggressor is based on the proven Gripen C-series and brings a unique mix of high performance, mission flexibility and availability combined with a low life cycle cost.

Train like you fight
In order to train like you fight, you need to fly advanced combat tactics against peer and near peer opponents like the Gripen Aggressor. Essentially world class pilots need to train against world class opponents and that is the Gripen Aggressor.

Realistic combat training
Gripen Aggressor provides an exceptional, dissimilar opponent aircraft system against which pilots will sharpen and refine their combat skills so as to fight and win against an advanced enemy threat.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 080
113
Már létezik kiképzést segítő változat:

Gripen Aggressor: Tailor-made for the adversary combat training market
Gripen Aggressor
Gripen Aggressor is based on the proven Gripen C-series and brings a unique mix of high performance, mission flexibility and availability combined with a low life cycle cost.

Train like you fight
In order to train like you fight, you need to fly advanced combat tactics against peer and near peer opponents like the Gripen Aggressor. Essentially world class pilots need to train against world class opponents and that is the Gripen Aggressor.

Realistic combat training
Gripen Aggressor provides an exceptional, dissimilar opponent aircraft system against which pilots will sharpen and refine their combat skills so as to fight and win against an advanced enemy threat.
A Gripen Aggressornak csak az ötlete létezik. Kb. 5 éve mutatott be a Saab egy szép festésű műanyag makettet, de azóta sincs rá igény. Az amerikai piacon is próbálkoztak. De szerintem jól gondoljátok hogy az lehet az Aero-Saab együttműködés egyik lehetősége, hogy teljes körű haladó szintű kiképzési szolgáltatást adjanak Európában, mint a Draken, Top Aces, Skyline stb.
 

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
849
2 229
93
azt a verziót úgy hívják hogy T 50...... csak szólok
Milyen verziót? o_O
A többek által emlegetett "potens" gép csak a harci verzió lehet, ami az FA-50, ez egy 2/3-os Gripen. A gyakorló, kiképző - T-50 - meg továbbra is OP nekünk. Mi a fenének kellene idehaza adott esetben egy ilyen erős és relatíve drágán üzemelő kiképzőgép? Csak a forrást venné el a harci gépektől.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 080
113
  • Tetszik
Reactions: Catles

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 602
14 812
113
Sajtokozlemény az armadninoviny.cz-n:
https://www.armadninoviny.cz/ceske-...letni-vycvikovy-system-pro-letadla-l39ng.html

És kb ugyan az fordítóval az ekonomicky dennik.cz-n:

Cseh cégek látják el a Magyar Légierőt az L-39NG repülőgépek komplett kiképzési rendszerével

https://ekonomickydenik-cz.translat...tr_sl=cs&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=sk&_x_tr_pto=sc

Érdekes hír a Cseh Köztársaság repülőgép- és védelmi iparának. A tizenkét L-39NG sugárhajtású kiképzőgép Magyarországra szállítása egy földi szimulációs kiképző rendszert is tartalmaz. Ez kulcsfontosságú eleme lesz a magyar pilóták átképzésének az új cseh gépeken. Az Aero Vodochody a szimulációs rendszer szállítását a cseh VR Group cégre bízta, mivel ez a Honvédelmi Minisztérium által alapított LOM PRAHA sp állami vállalat leányvállalata.​


A Ground Based Training System az L-39NG repülőgépek szállításának része lesz, és létfontosságú szerepet fog játszani az új repülőgépek bevezetésében a Magyar Légierő kiképzési folyamatába. A képzési rendszer fő feladata, hogy a pilóták számára hatékony szimulációs eszközöket és felszereléseket biztosítson az új repülőgépek megismeréséhez.

„Ez biztosítja a Magyar Légierő kiképzési folyamatának hosszú távú támogatását az L-39NG repülőgép pilótáinak egyéni és kollektív képzése terén” – mondta az Aero Vodochody Vít Pavelec ügyfélmegoldásokért és támogatásért felelős vezető igazgatója.

A teljes átfogó képzési rendszer asztali és procedurális szimulátorokból, valamint az úgynevezett Full Mission szimulátorból áll, amely taktikai feladatokra is felkészíti a leendő pilótákat. A szimulátor ugyanazokkal a repülési jellemzőkkel rendelkezik, mint egy valódi repülőgép, és ugyanazt a szoftvert használja, beleértve a műszereinek hű másolatait.

„A fő célunk az, hogy elmossuk a határt a szintetikus edzés és a valódi repülőgép repülése között. Szeretnénk biztosítani, hogy a két fázis a lehető legnagyobb mértékben összefonódjon” – mondta Vít Ryška, a VR Group igazgatótanácsának elnöke.

A "szimulátor" kijelzőrendszere egy kilenccsatornás vetítőrendszerből épül fel, amely 300°-os vízszintes, 120°-os függőleges tartományban képes képet vetíteni gömbfelületre. A minden időjárási viszonyok között történő repülés mellett lehetőség lesz például éjszakai repülési képzés szimulálására, beleértve a valódi NVG (Night Vision Goggles) használatát. A képzés valósághűségét kiegészíti például a katapult ülés másolata, vagy a valódi gép összes repülési jellemzőjének megőrzése a hajtóegység pontos modelljén keresztül.

Az L-39NG földi szimulációs képzési rendszere, amely a jelen szállítás kapcsolódó támogató szolgáltatásainak részét képezi, az európai előírásoknak megfelelően FTD (Flight Training Device) szintű 2. szintű tanúsítást kap. Az Aero végrehajtja a szerződést a " szimulátorok" a VR Group as-szal, amellyel hosszú ideje szorosan együttműködik, és amely Közép-Európa vezető szállítója a légi és szárazföldi fegyveres erők átfogó képzési megoldásaiban.

Az Aero Vodochody összesen tizenkét L-39NG sugárhajtású kiképzőgépet szállít a Magyar Honvédségnek, amelyek közül az elsőt 2024-ben szállítják át. Nyolc repülőgépet kiképző, négyet felderítő konfigurációban szállítanak át.

„Emellett a modern légierő pilótáinak teljes kiképzésére tervezett új L-39NG repülőgép a közelmúltban „teljes minősítést” kapott, és korlátozás nélkül regisztrálható a vásárlóknál a világ minden táján” – tette hozzá Vít Pavelec.

Az AERO Vodochody AEROSPACE as a polgári és katonai repülőgépek fejlesztésére, gyártására, karbantartására és fejlesztésére összpontosít, a Cseh Köztársaság legnagyobb repülőgépgyártója és a világ egyik legrégebbi repülőgépgyártója.

Saját repülőgépei terén az Aero számos katonai légierő állandó partnere, erős pozícióval rendelkezik a katonai kiképző és könnyű harci repülőgépek piacán.

Fennállásának száz éve alatt legyártott 11 000 repülőgépének köszönhetően még mindig több száz L-39 Albatros repülőgépet használnak, amelyek több tucat katonai üzemeltetőt szolgálnak ki és számos bemutatócsoportban, és különösen az új L-39NG repülőgépnek köszönhetően Az Aero vezető szerepet tölt be a sugárhajtású oktatórepülőgépek világpiacán. A polgári repülés területén az Aero projektek széles körében együttműködik a legnagyobb repülőgépgyártókkal, és partner több kockázatmegosztó programban, ahol nemcsak a repülőgép-egységek gyártásáért és összeszereléséért, hanem azok összeszereléséért is felelős. fejlődés.

A VR Group a fegyveres erők, a biztonsági erők és a válságkezelő hatóságok átfogó képzési megoldásainak vezető csehországi szolgáltatója. A fegyveres és biztonsági erők képzési megoldásainak fejlesztésében, megvalósításában és üzemeltetésében szerzett húsz éves tapasztalatának köszönhetően a VR Group a legjobb képzési megoldásokat kínálja. A cég a LOM PRAHA állami vállalat leányvállalata, amelynek alapítója a Védelmi Minisztérium.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 638
42 056
113
szerintem ez mást jelent: magán a repülőgépen tudnak küldetést szimulálni. Pl. a képernyőn megjelennek repülők, cél tárgyak képei - noha nincs rajta radar. A "virtuális besugárzás jelző" jelez, aztán kezdjél kitérő manőverekbe, stb.
Szóval szoftveresen segíti a kiképzést.

Egy ilyen primitíven egyszerű géphez furcsa lenne szimulátort venni...
 
  • Tetszik
Reactions: Catles

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
szerintem ez mást jelent: magán a repülőgépen tudnak küldetést szimulálni. Pl. a képernyőn megjelennek repülők, cél tárgyak képei - noha nincs rajta radar. A "virtuális besugárzás jelző" jelez, aztán kezdjél kitérő manőverekbe, stb.
Szóval szoftveresen segíti a kiképzést.

Egy ilyen primitíven egyszerű géphez furcsa lenne szimulátort venni...
Az NG-t egy komplett csomaggal tudjuk megvenni. Ráadásul egy elég átgondolt csomaggal. A csomag része tud lenni egy több szintű szimulációs rendszer.
Van olyan része is, amit te írsz, de mielőtt felmennél a géppel, nem árt, ha párszor végigmész a földön is rajta. A kunszt az az egészben, hogy több szimulációs rendszert is össze tudnak kötni (ahogy a promó anyagban leadják). A gép fedélzeti rendszereit hálózatba lehet pakolni a sima szimulátorral, vagy akár egy magasabb szintű network rendszerben egy többszereplős taktikai kiképzővel, amelyikből a cseheknél már van egy.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 864
6 055
113
szerintem ez mást jelent: magán a repülőgépen tudnak küldetést szimulálni. Pl. a képernyőn megjelennek repülők, cél tárgyak képei - noha nincs rajta radar. A "virtuális besugárzás jelző" jelez, aztán kezdjél kitérő manőverekbe, stb.
Szóval szoftveresen segíti a kiképzést.

Egy ilyen primitíven egyszerű géphez furcsa lenne szimulátort venni...

Pedig ez eléggé normál szimulátornak hangzik:

A "szimulátor" kijelzőrendszere egy kilenccsatornás vetítőrendszerből épül fel, amely 300°-os vízszintes, 120°-os függőleges tartományban képes képet vetíteni gömbfelületre. A minden időjárási viszonyok között történő repülés mellett lehetőség lesz például éjszakai repülési képzés szimulálására, beleértve a valódi NVG (Night Vision Goggles) használatát. A képzés valósághűségét kiegészíti például a katapult ülés másolata, vagy a valódi gép összes repülési jellemzőjének megőrzése a hajtóegység pontos modelljén keresztül. "