A link alapján sztem lesz egy angol nyelvű verzió is
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A link alapján sztem lesz egy angol nyelvű verzió is
Kéne oda egy kirúgási hullám költségcsökkentés gyanánt...
Azért ezt nem mondanám, inkábbAz L-39 azért súrolja ezt a szintet...
Kiképzőnek még elmegy, de a felderítő érthetetlen. Jelen állás szerint ez annyiból fog állni hogy rá tesznek egy konténeres MX-15-öst,Azért ezt nem mondanám, inkább
...van a baj.
- az időzitéssel (a saját hazai pilótaképzés nem az origója a haderőfejlesztésnek, ráért volna ezt kidolgozni és bele fektetni a program vége felé. Addig ott lett volna számos külföldi iskola stb), és
- a rendelt darabszámmal (hiszen erre e célra kezdetben fele ennyi gép is elég lett volna)
A gép maga a modern kiképzőgépek közül a legolcsóbb és a legolcsóbban fenntartható tipus még mindig, NER ide NER oda, még is csak magyar gazdasági érdekeltséget támogatunk vele. Bármennyire is van ennek egy keserédes ize, amit megértek, meg osztom is, de ez NEM pont az a szar, ami tényleg szar.
Hozzáteszem: én végig NATO Flying Training in Canada (NFTC) párti voltam.
Ez igy igaz, sőt még valamilyen poddal is hasonló a helyzet.Kiképzőnek még elmegy, de a felderítő érthetetlen. Jelen állás szerint ez annyiból fog állni hogy rá tesznek egy konténeres MX-15-öst,
Ezzel annyira tud felderíteni mint bármilyen MALE drón, csak még pilótát is kockáztatunk.
Ára a csillagokba,reptejesitménye meg a bányászbéka segge alá kerülne egy ilyen felkarácsonyfázással.....Ez igy igaz, sőt még valamilyen poddal is hasonló a helyzet.
Egyedül akkor van értelme, ha az NG kap egy teljes EW Suit-ot, kül. besugárzás és ellentevékenységi eszközök garmadájával, igy a pilóta meg tudja menteni a gépet, ha kell. Egy drónoperátornak meg csak megszakad jel...
Nem lenne lehetetlen kiköhögni 4 ilyen valóban felderitésre is alkalmas gépet, csak senki nem látta a megrendelő lapot, egy preziből meg csak az MX-15-t tippeltük, ez is csak egy feltételezés eddig.
Pl.: https://www.airbornetechnologies.at/en/mission-solutions/scar-pod-family/
(bocs hogy ide került, majd jelentem és átteszik)
Ez a 4 gép biztosan ilyen téren kilógna a sorból, igen...Ára a csillagokba
Az NG közel 4 órás/ több mint 1000 tengeri mérföldes alap repideje/hatótávja azért ad némi rezervát az iylesmire, ha erre gondolsz. "Repteljesitményben" meg mindenképp előbbre volna, mint egy távolról irányitott hagyományos drón.reptejesitménye meg a bányászbéka segge alá kerülne
Ma már egy páncélozott 4x4-et sem engednék ki legalább lézerbesugárzás jelző nélkül.egy ilyen felkarácsonyfázással
Mármint szerinted az a pilóta ugyanazt fogja tudni aki ezen végez, mint aki Kanadában végzett? Azt látom, hogy az érvek elmentek a rossz irányba. Nem a levest vizsgáljátok, hanem a kanalat, holott a levesevés lényege nem a kanál, hanem a leves. A pilótaképzés lényege a pilóta nem a gép. Nem az a kérdés, hogy jó-e az ALCA, hanem az, hogy az új pilótaképzési rendszer tud-e (ami az ALCA miatt létezik) olyan pilótát adni, mint az NFTC.Azért ezt nem mondanám, inkább
...van a baj.
- az időzitéssel (a saját hazai pilótaképzés nem az origója a haderőfejlesztésnek, ráért volna ezt kidolgozni és bele fektetni a program vége felé. Addig ott lett volna számos külföldi iskola stb), és
- a rendelt darabszámmal (hiszen erre e célra kezdetben fele ennyi gép is elég lett volna)
A gép maga a modern kiképzőgépek közül a legolcsóbb és a legolcsóbban fenntartható tipus még mindig, NER ide NER oda, még is csak magyar gazdasági érdekeltséget támogatunk vele. Bármennyire is van ennek egy keserédes ize, amit megértek, meg osztom is, de ez NEM pont az a szar, ami tényleg szar.
Hozzáteszem: én végig NATO Flying Training in Canada (NFTC) párti voltam.
A legújabb Skyfox prosi szerint fog kapni egy alapvető önvédelmi rendszert. Valszeg nem túl komolyat, kb. besugárzás / rakétaindítás jelző meg infracsapda és dipolszórót.Ez igy igaz, sőt még valamilyen poddal is hasonló a helyzet.
Egyedül akkor van értelme, ha az NG kap egy teljes EW Suit-ot, kül. besugárzás és ellentevékenységi eszközök garmadájával, igy a pilóta meg tudja menteni a gépet, ha kell. Egy drónoperátornak meg csak megszakad jel...
A legújabb Skyfox prosi eléggé egyértelműen mondja és mutogatja ezt a MX-15-ös SCAR podot. Valszeg így olcsóbb mint egy "rendes" Litening konténer.Nem lenne lehetetlen kiköhögni 4 ilyen valóban felderitésre is alkalmas gépet, csak senki nem látta a megrendelő lapot, egy preziből meg csak az MX-15-t tippeltük, ez is csak egy feltételezés eddig.
Pl.: https://www.airbornetechnologies.at/en/mission-solutions/scar-pod-family/
(bocs hogy ide került, majd jelentem és átteszik)
Nem lehetetlen azt a 4 gépet felszerelni (és ugye itt sem kell minden géphez podot venni, mert értelem szerűen ritkán emelhető a karbantartás végett mind egyszerre), de az önvédelmi rendszer elemeit mindre meg kellene venni. A gép szerintem nagyon hatékony lehetne igy, ha már újra rendszeresitjük.@arcas super friss 2024 augusztusi RAFAEL prosi: SAR radarral kiegészített Litening konténer!
Csak 250 kilós - ezt még a Skyfox is elbírja, csak gondolom tippre a gép árának negyedébe kerül.
Viszont kapásból köpi és akár egyből továbbítja is célkoordinátákat ha talál valamit.
Még a radar kép is fotóminőségű...
Ha legalább közepes hatótávú légvédelem sugarán kívül (kb. 70-80km) képes felderíteni, akkor talán lehet haszna. Nagy hatótávúból kevés van mindenkinek...
Ha már megvesszük én mind a 12 gépre vennék önvédelmi rendszert mindet felfegyverezhetőre kérném.Nem lehetetlen azt a 4 gépet felszerelni (és ugye itt sem kell minden géphez podot venni, mert értelem szerűen ritkán emelhető a karbantartás végett mind egyszerre), de az önvédelmi rendszer elemeit mindre meg kellene venni. A gép szerintem nagyon hatékony lehetne igy, ha már újra rendszeresitjük.
hogy jó-e az ALCA,
ami az ALCA miatt létezik
Mivel egy lepattant, csóró ország vagyunk ezért nem engedhetünk meg magunknak egyfeladatos repülőgépeket.Mármint szerinted az a pilóta ugyanazt fogja tudni aki ezen végez, mint aki Kanadában végzett? Azt látom, hogy az érvek elmentek a rossz irányba. Nem a levest vizsgáljátok, hanem a kanalat, holott a levesevés lényege nem a kanál, hanem a leves. A pilótaképzés lényege a pilóta nem a gép. Nem az a kérdés, hogy jó-e az ALCA, hanem az, hogy az új pilótaképzési rendszer tud-e (ami az ALCA miatt létezik) olyan pilótát adni, mint az NFTC.
Igen.
A kiképző gépet sem engedhetjük meg magunknak...Mivel egy lepattant, csóró ország vagyunk ezért nem engedhetünk meg magunknak egyfeladatos repülőgépeket.
Ha már L-39 NG, akkor legyen egy törzs alatti tartója 1500 kg teherbírással, meg még sok minden.
De már aláírtuk, megrendeltük.Igen.
A kiképző gépet sem engedhetjük meg magunknak...
Az még a Gripennek sincs! Sőt, az egész gép (Skyfox) nem tud 1500 kg-ot cipelni függesztményként!Mivel egy lepattant, csóró ország vagyunk ezért nem engedhetünk meg magunknak egyfeladatos repülőgépeket.
Ha már L-39 NG, akkor legyen egy törzs alatti tartója 1500 kg teherbírással, meg még sok minden.
aztán meg mondtuk nekik, hogy inkább később szállítsátok...De már aláírtuk, megrendeltük.
Mivel egy lepattant, csóró ország vagyunk ezért nem engedhetünk meg magunknak egyfeladatos repülőgépeket.
Ha már L-39 NG, akkor legyen egy törzs alatti tartója 1500 kg teherbírással, meg még sok minden.