[HUN] Airbus A319

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Gondolom a partiőrség előre lefoglalta őket,nem hétfőről keddre jutott eszükbe,hogy kell neki.
Meg az Aranysasban olvastam erről a kényszerű átvevesrol cikket. Az pedig nem mostan volt, van az pedig kb 5-6 ev hogy megkrealtak a tervet róla. Meg a Coast guard gépekről volt egy cikk akkor, hogy megy nyugdíjba az egyik típus. Talán a Provider, vagy a Herkules valamelyik antik változata?
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Viszatérve a Gripenekhez. Az AIM-9 nem azért hagytàk veszni mert más használható (nem lenne megkötve a kezünk) vásárolnának helyette? Hülyén hangzana? Lehet.
Sajnos az Ancsák állapotához azért az ukrán helyzet is rátett egy lapáttal.
Igen igaz hogy néha meg érdemelnék egy jó seggberugást.
Akkor legalább lőttek volna el őket. Most majd fizetnek a megsemmisitesert. De még az is lehet hogy hosszabbitanak némi időt.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and tonyo

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Az a helyzet, hogy tényleg nem vagy képben, ezért is nem érted miért jó ha van egy benga légibusz, ami magyar és magyar katonai reptérről száll fel és csak a külszolgálat katonai repterén száll le. Nem akarom kifejteni, de nagyon örültem volna, ha nem civil géppel megyünk haza, hanem magyar katonai repülővel....és a csekkolás sem a civil repülőtéren lett volna.

A létszámra és a váltásra visszatérve : Ahol voltam, ott évente két váltás volt, mi egy évet nyomtunk le. Volt hely a plusz embereknek. Az egészet nem látod át. Mielőtt kimegy valaki, részt kell vennie egy kiképzésen vagy felkészítésen, amin egyszerre vesz részt a váltó állomány. Nincs olyan hogy részletekben, folyamatosan váltunk. Már csak azért sem, mert váltás idején a munka nem úgy folyik ahogy kellene. Igazából mindenki megkönnyebbül mikor a váltás lezajlik, a régiek végre elmennek, nem isszák szét az agyukat, nem okoskodnak és a nyugodt medrében folyhat a munka, nincs az hogy én megyek, te még szopsz itt fél évet stb. Jobb esetben a váltással együtt érkezik az új pk. is, aki a váltással együtt készült fel, ismeri az embereit, azok is tudják hogy tőle fognak függeni. Mikor együtt van a leköszönő és az új pk a táborban, meg még pár régi-új alpk, az sosem szerencsés. Átéltem már mikor végre megvolt a busz utáni integetés, másnap már minden sokkal faszább volt.

Az a legnagyobb baj, hogy felszerelés szó alatt ti mindig valami böhöm nagy és nehéz cuccot gondoltok, ami nem fér el egy utasszállító rakterében. Csak pár példa: pl. cserélni akarják a matracokat, beraknak 150 db egyszemélyes matracot a raktérbe, vagy modernizálni akarják a magyar kantint és bárpulttól, hűtőtől, egyéb bútorzattól kezdve mindent kivisznek, vagy csak 8 új mosógépet. Vagy nagy kávéautomatát vagy 3 méter magas székelykaput darabokban hogy a magyar körlet azon át legyen elérhető. Esetleg 9 méter átmérőjű felállítható medencét. Vagy bármi mást, ami nem is feltétlen katonai dolog, de egy éveken át regnáló magyar kontingensnek kellhet hogy jobb legyen a közérzet.
Képesek kireptetni mosógépet meg matracokat? Azért ezt lehetne venni helyben is , igaz ugy nem lenne közbeszerzés.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 896
85 458
113
Jaj dudi, azért nem kéne túltolni... Semmirevaló? Nem is igazi? Az egyetlen olyan csapatnem jelenleg, aminek értelmezhető képessége van, bár az AIM-9 kiesésével ennek megint odavertek odafent a faszok...

AO nagyon szépen leírta,hogy miért nem nevezhető az 1 százados légierő légierőnek.
Meg is indokolta és zanzásítva az állt az indoklásban,hogy semmire nem elég egy század,a valóban használható légierő 1 ezrednél kezdődik,addig csap bohóckodás van.

Mi is a jelene az egy századunknak?Bomba elvileg van de ember fia nem látta még gépen azaz a bombázó képesség csak elméleti(a többi AG fegyvernek sem volt meg a rendszerbeállító éleslövészete de előlegezzük meg,hogy ez csak formalitás) és IR rakéta sincs már használható.
Te ezt valódi légierőnek nevezed?Értem én,hogy a Gripen potens gép csak mi kb annyit használunk ki a potenciálból mintha vitorlázó gép lenne.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 832
9 711
113
miért kellene nekünk 4db c-27?

Mind a szám, mind a típus nyilván csak példa volt.

a gépvásárlás mindig politikai döntés.

Igen, honvédelmi-katonai politikai döntés. De ez belpolitikai volt.

Gúnyolódhatsz, de attól még a katonáknak vannak egyéni fegyvereik, ezeket az A-319 teherterében lehet is együtt szállítani a katonákkal. Védelmi képességekkel ugyanúgy felszerelhető mint bármelyik hasonló repülőgép, amelyek alapból ugyanúgy nincsenek ezzel felszerelve, csak ha külön kéri a megrendelő. A szükséges infrastruktúra egy idegen repülőtéren a kabinlépcsőt jelenti (juj de bonyolult technika, de akár beépített lépcső is megrendelhető az Airbusokra!!). Nagyobb felszerelés, teheráru szállítására tényleg alkalmasabb a rámpás gép, ezért is mondták hogy lesz ilyen beszerzés. Ha szerinted ez csak propaganda, akkor szerintem csak propaganda az is amit te mondtál mivel egyikre sincs bizonyíték. Viszont ha tényleg van ilyen döntés, akkor ez jó döntés - pont amit te hiányoltál. Ráadásul nem tudom miért a C-27-et és a C-295-öt emlegeted annyira pozitívan, mikor azok pl. a Griffekhez légitankolásra messze nem ideálisak alacsony sebességük miatt, akkor már sokkal jobb lenne a brazilok KC-390 gépe, ami ugyanúgy teherrámpás, de gyorsabb, ejtőernyőzésre is alkalmas, légitankolásra is felszerelhető - talán nem véletlen, hogy a csehek is ezt választották.
Minden állami vásárlás olyan, hogy nemcsak szakmai, hanem ugyanolyan mértékben politikai/gazdasági döntés is. Az Airbus-vásárlás most éppen kimondottan szerencsés, az előző üzemeltető csődje miatt olcsó vásár volt, van VÁLASZTHATÓ/VERSENYEZTETHETŐ hazai karbantartási kapacitás is, a hozzá tartozó hajtóművek is a világ legsikeresebb, legnagyobb számban gyártott hajtóművei a kategóriában, tehát nem lehet még alkatrész-probléma sem (max ha nincs rá pénz, dehát anélkül még bicikligumit se tudsz venni). VIP-gépnek tényleg kisebb gép is elég lett volna, de azzal kicsit sok forduló kellene külföldi katonai missziók váltásához, még a Baltic Air Policy létszáma se férne bele. Remélem ha tényleg vesznek kisebb gépet VIP-célra, akkor fenti véleményed után nem fogsz nagyon sikítozni?! :D:p
Szóval lehet nagyon sok mindenért köpködni a kormányt és a MH-et, de azért válogassunk már, szerintem pont ez az a beszerzés ami miatt a legkevésbé érdemes. :);)

Egy katonai szállítógépnek mindenhol le kell tudnia szállnia, ahol kicsit is keményebb és egyenletesebb a talaj. Ott nem feltétlenül lesz kabinlépcső. A katonai szállítógépnek általában kisebb az infrastrukturális igénye, mint egy utasszállítónak.
A hadseregnek elsősorban katonai szállítógépekre van szüksége, mert azzal lehet elvégezni a feladatait. Az ilyen utasszállítók a logisztikát csak optimalizálni tudják. Ezért is a kritika, hogy miért nem vettek már korábban rendes katonai szállítót.
A kormány meg sosem tesz komolyan vehető ígéretet, mindig azt mondják, amit a szavazóik számára pillanatnyilag jól hangzik. Fél év múlva akár az ellenkezőjét is mondják. Ezért nincs semmi jelentősége annak, hogy mit mondanak.
A C-27 meg C-295 meg nem végső döntés volt a részemről, csak példa. A kiválasztásnak nyilván megvan a megfelelő menete. A cseh KC-390-es beszerzés mintha nyilatkozat szintjén lenne csak, szerződés még nincsen.

Hát ha az eddigi Strasbourgba és Brüsszelbe képviselőknek, politikusoknak és kisegítőiknak, családtagoknak kifizetett repülőjegyek helyett közlik az érintettekkel, hogy ha bárki hazautazik nincs többé fizetett repülőjegy, ellenben X napokon felszállhatnak az egyik légierős Airbusra (Y napon vissza ugyanúgy), akkor a többi katonafuvarral és kormányzati úttal együtt még több repóra is összejöhet. Lehet, hogy kevés is lesz egy gép egyszerre ...

Ezzel egyrészt rugalmatlanná tennéd az utazásokat, másrészt drágábbá.

Ha meg esetleg új gépeket veszünk, akkor biza be kell állni a megrendelői sor végére és kivárni az időt (addig kellenek az Ancsák) - vagy kifizetni valami extra pénzt hogy soron kívül jussunk a megrendelt rámpás gépekhez.

Igen. Ezért kellett volna már korábban rendelni. Idő és pénz volt rá. Itt van a fő probléma az ilyen beszerzésekkel. Kéne nemzeti haderő-fejlesztési terv. Egy koncepció, hogy mit is akarunk. És az alapján fejleszteni. Ha bedőlünk a kormány ilyen szavazatszerző ad-hoc beszerzéseinek, akkor sosem kényszerül rá, hogy legyen rendes fejlesztési terv.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
807
2 053
93
Engem erdekelne ez az info. koszi!

Amíg nagyüzem volt a közel-keleten az alábbi cégek kb kizárólag milcharter járatokból éltek, (amelyik cégnek volt cargo flottája azt is bérelték, cargo szállításhoz): North American Airlines, Ryan International Airlines, World Airways, Evergreen International, Southern Air, American Trans Air. /Ezek a Southern kivételével tönkre is mentek a leszereléskor/ Akik a mai napig tolják az ipart: Atlas Air, Omni Air, Kalitta Air.
Akik ad-hoc jelleggel besegítenek: Delta, United, Fedex, és anno a Northwest. Ami az USAF taktikai szállítók székezését illeti: minden nap a nagyobb USAF bázisokra/ról 1-2 gép indul amin kínálnak helyeket a katonáknak. Ramstein-ben pl mivel tranzit központ, van hogy napi 5 bigmac is indul jobbra-balra szék/cargo konfigban.
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
807
2 053
93
De akkor most annak tapsoljunk, hogy ötleszerű beszerzés van
Tapsolni nem kell, de ahogy írtad is ebben az országban annak is örülni kell ha hasznos dologra költik a pénzt. Az hogy mit csináltak 20+ éve, most komolyan a rendszerváltás óta kit vontak felelősségre? Korrupt semmirekellő ország vagyunk és azok is maradunk sajnos.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Luthero

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
AO nagyon szépen leírta,hogy miért nem nevezhető az 1 százados légierő légierőnek.
Meg is indokolta és zanzásítva az állt az indoklásban,hogy semmire nem elég egy század,a valóban használható légierő 1 ezrednél kezdődik,addig csap bohóckodás van.

Mi is a jelene az egy századunknak?Bomba elvileg van de ember fia nem látta még gépen azaz a bombázó képesség csak elméleti(a többi AG fegyvernek sem volt meg a rendszerbeállító éleslövészete de előlegezzük meg,hogy ez csak formalitás) és IR rakéta sincs már használható.
Te ezt valódi légierőnek nevezed?Értem én,hogy a Gripen potens gép csak mi kb annyit használunk ki a potenciálból mintha vitorlázó gép lenne.
Hát ezzel eggetértek.De nemcsak a légierő operett szintű,az egész hadsereg az.Milen állapotban vannak a BTRek?T72?A tüzérség még viccnek is rossz.Műszakiak kitudnának állitani egy bevethető századot 24h belül?Szolnokiak 1 század légimozgékony manöverét egylépcsőben?Korrupcióval agyonterhelt alkalmi látványberuházások.Sajnálom,hogy ezt kell irjam,de egy banáköztársaági operetthadsereg a MH.Ha a románokra reggel rájönne az 5perc,vacsorát már a parlamendben burkolnák be
 

Shed

Well-Known Member
2016. október 7.
904
4 563
93
Képesek kireptetni mosógépet meg matracokat? Azért ezt lehetne venni helyben is , igaz ugy nem lenne közbeszerzés.
Nem mindenhol lehet normális eszközöket venni, és ha tudsz is, akkor csak dollárért. Az mivel jobb ha pl. megveszi a magyar állam kemény valutáért, amit itthon is megvehetne? Ha civil utasszállító géppel mész, akkor persze nem éri meg, de MOST van két magyar katonai gép, amit azzal és úgy töltesz meg, ahogy akarsz. Nincs felár semmiért. Ha épp egy repüléskor még van szabad raktér, akkor tele tudod tölteni nyugodtan bármivel. Direkt nem katonai felszereléssel példálóztam. De pl. ki akarsz alakítani egy könyvtárat mondjuk 2000 könyvvel, 3000 DVD filmmel, meg 6 számítógéppel hogy neten tudjanak beszélni az otthoniakkal. Magyarországon kívül ezeket nem kapod meg. Igények mindig vannak, ezeket váltásonként kireptetve meg lehet oldani ingyen.

De mondok egy hülyeséget: Karácsony előtt megy a gép, beraknak a raktérbe 200 kg fagyasztott pontyot meg töltött káposztához alapanyagot. Vagy ugyanígy beraknak akármikor 100 kg disznóhúst vagy marhahúst, hogy kicsit feljavítsák a kaját akár csak egy ebéd erejéig. Ilyenekbe gondolkodj. Kecskeméten felpakolják, aztán meg akár a táborhoz közeli katonai repülőtéren meg lepakolják. Nem arról beszélek hogy direkt ezért kirepülnek, hanem megy a váltás vagy valamiért amúgy is repül, akkor már a szabad rakteret kihasználják.Csináld meg menetrendszerű civil géppel. Vagy ha épp nincs alkoholtilalom, vagy feloldják egy napra és elküldenek 1000 doboz Kőbányait, hogy hazait igyanak mondjuk aug 20-án.

Magyar gép, magyar felségterület, szabadabban lehet pakolni. És nem győzöm hangsúlyozni : Az hogy mekkora öröm annak a kint szolgálónak ,hogy az egyéni cuccok súlyhatára akár sokszorosára nő, azt nem is lehet elmondani. Állam bácsit meg mit érdekli, hogy még egy ládával több jön haza fejenként, ami tele van mindenféle hülye szuvenírrel.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Nem mindenhol lehet normális eszközöket venni, és ha tudsz is, akkor csak dollárért. Az mivel jobb ha pl. megveszi a magyar állam kemény valutáért, amit itthon is megvehetne? Ha civil utasszállító géppel mész, akkor persze nem éri meg, de MOST van két magyar katonai gép, amit azzal és úgy töltesz meg, ahogy akarsz. Nincs felár semmiért. Ha épp egy repüléskor még van szabad raktér, akkor tele tudod tölteni nyugodtan bármivel. Direkt nem katonai felszereléssel példálóztam. De pl. ki akarsz alakítani egy könyvtárat mondjuk 2000 könyvvel, 3000 DVD filmmel, meg 6 számítógéppel hogy neten tudjanak beszélni az otthoniakkal. Magyarországon kívül ezeket nem kapod meg. Igények mindig vannak, ezeket váltásonként kireptetve meg lehet oldani ingyen.

De mondok egy hülyeséget: Karácsony előtt megy a gép, beraknak a raktérbe 200 kg fagyasztott pontyot meg töltött káposztához alapanyagot. Vagy ugyanígy beraknak akármikor 100 kg disznóhúst vagy marhahúst, hogy kicsit feljavítsák a kaját akár csak egy ebéd erejéig. Ilyenekbe gondolkodj. Kecskeméten felpakolják, aztán meg akár a táborhoz közeli katonai repülőtéren meg lepakolják. Nem arról beszélek hogy direkt ezért kirepülnek, hanem megy a váltás vagy valamiért amúgy is repül, akkor már a szabad rakteret kihasználják.Csináld meg menetrendszerű civil géppel. Vagy ha épp nincs alkoholtilalom, vagy feloldják egy napra és elküldenek 1000 doboz Kőbányait, hogy hazait igyanak mondjuk aug 20-án.

Magyar gép, magyar felségterület, szabadabban lehet pakolni. És nem győzöm hangsúlyozni : Az hogy mekkora öröm annak a kint szolgálónak ,hogy az egyéni cuccok súlyhatára akár sokszorosára nő, azt nem is lehet elmondani. Állam bácsit meg mit érdekli, hogy még egy ládával több jön haza fejenként, ami tele van mindenféle hülye szuvenírrel.
Ha valaminek nagyobb a szállitási költsége,mint helyben beszerezni,vegék meg.És ebbe számold bele a gépek fentartási kltségét is.És ezek a géek nem katonai szállitók.Valon miért van dedikélt katonai teherautó?Talán mert már a II.vh-ban sem váltak be a mundérba bújtatott polgáriak?
 
  • Tetszik
Reactions: Sharid

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 896
85 458
113
Hát ezzel eggetértek.De nemcsak a légierő operett szintű,az egész hadsereg az.Milen állapotban vannak a BTRek?T72?A tüzérség még viccnek is rossz.Műszakiak kitudnának állitani egy bevethető századot 24h belül?Szolnokiak 1 század légimozgékony manöverét egylépcsőben?Korrupcióval agyonterhelt alkalmi látványberuházások.Sajnálom,hogy ezt kell irjam,de egy banáköztársaági operetthadsereg a MH.Ha a románokra reggel rájönne az 5perc,vacsorát már a parlamendben burkolnák be

Szolnokon felejtsük már el a századszintű dolgokat.Nincsenek századok és nem is opció 100 embert egyszerre elvinni A-ból B-be.A hagyományos lövész feladatok kikerültek az alkalmazási opciókból,vagy legalábbis nagyon de nagyon hátul vannak.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
807
2 053
93
Ha valaminek nagyobb a szállitási költsége,mint helyben beszerezni,vegék meg.És ebbe számold bele a gépek fentartási kltségét is.És ezek a géek nem katonai szállitók.Valon miért van dedikélt katonai teherautó?Talán mert már a II.vh-ban sem váltak be a mundérba bújtatott polgáriak?

Menjenek át a plázába és vegyék meg? Biztos finom az afgán ponty. Ennyire nem lehetsz sötét...
Számolgasd inkább a gripent mennyibe kerül, és mit csinálnak vele érdemben...
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Menjenek át a plázába és vegyék meg? Biztos finom az afgán ponty. Ennyire nem lehetsz sötét...
Számolgasd inkább a gripent mennyibe kerül, és mit csinálnak vele érdemben...
Eléglesz az első élelmessebb kereskedőig.....ami tábori kantinig.....ésszerüséget avag jómodort ugyan ott sem fogsz kapni,de igazat adok néked,valamit otthonrol kell vinni
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
807
2 053
93
Eléglesz az első élelmessebb kereskedőig.....ami tábori kantinig.....ésszerüséget avag jómodort ugyan ott sem fogsz kapni,de igazat adok néked,valamit otthonrol kell vinni
Nehéz a jómodor amikor 26 oldalon lett leírva mire használhatóak a gépek. Én is rühellem a semmirekellő politikusokat, de a rendszerváltás óta az első értelmes beszerzés amit tudunk használni N+1 dologra , és nem kell koldulni. Úgy le van rohadva a hadsereg hogy bármit vesznek az éppen más elől vesz el pénzt... De inkább a honvédségen kívüli lopások veszik el a pénzt, nem a két bizjet áron vett A319.
 

Matróz Kommandó

Well-Known Member
2017. március 21.
1 101
3 815
113
Tényleg arról kell győzködni embereket, hogy jár a katonáknak repülőgép a seggük alá, amivel kimehetnek Irakba, Afganisztánba, Koszovóba vagy Ciprusra? Tényleg ez a vita tárgya, basszus kik kommentelnek itt, biciklista benzinkutasok, akik még életükben nem tetették ki a lábukat falujukból? Tényleg Csepzonnal kéne menni ezer kilómétereket, mert az a kiképzés?
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
Tényleg arról kell győzködni embereket, hogy jár a katonáknak repülőgép a seggük alá, amivel kimehetnek Irakba, Afganisztánba, Koszovóba vagy Ciprusra? Tényleg ez a vita tárgya, basszus kik kommentelnek itt, biciklista benzinkutasok, akik még életükben nem tetették ki a lábukat falujukból? Tényleg Csepzonnal kéne menni ezer kilómétereket, mert az a kiképzés?

Ja,, és mint írtam, két pici A319esről van szó(A319/20/21 kategóriából több százat használnak low cost légitársaságok), nem 4 tankerról, vagy Jumboról... szánalmas ami már itt megy.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Nehéz a jómodor amikor 26 oldalon lett leírva mire használhatóak a gépek. Én is rühellem a semmirekellő politikusokat, de a rendszerváltás óta az első értelmes beszerzés amit tudunk használni N+1 dologra , és nem kell koldulni. Úgy le van rohadva a hadsereg hogy bármit vesznek az éppen más elől vesz el pénzt... De inkább a honvédségen kívüli lopások veszik el a pénzt, nem a két bizjet áron vett A319.
Sajna,ezek a gépek inkább arra példa,hogyan kell látszatmegoldással kiszurni a jónép szemét.26oldalon magyarázom,hogy miért fanyalgok.Ezek nem multi-role szállitók,csak mundérba bujtatott utasszállitók.Állomány utaztatásár jók jesznek.De semmi másra.Igy viszont a fajlagos költségük marha magas lesz.Igy már nemolyan szép a leányzó fekvése.De legalább a vizfej muftijai meg a politikus slep tud majd kirándulni katonai költségkeretre.Meg mehet a meldöngetés,hogy fejlődik a sereg.
 
  • Tetszik
Reactions: eevil

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 865
5 408
113
Véleményem szerint azon már kár vitázni...Mi lett volna ha? Nem úgy lett. Így történt. Lehet nem is így volt eltervezve, de jött egy lehetőség.
Már meg vettük a gépeket. Idén valószínűleg üzembe is állnak. A jövő évben pedig kiderül mire és mennyire hatékonyan fogják ezeket használni.
Az sokkal nagyobb probléma szerintem, hogy eddig egyáltalán nem volt semmink erre a célra. Én például úgy véltem, hogy a választásokig nem is lesz semmilyen nagyobb katonai beruházás. Ezt mégis meglépték...
Legalább addig is biztosan van munkája a légi kiszolgáló személyzetnek, karbantartóknak. A sérültek/betegek légi szállítása is meg lett oldva. A katonák kényelmesen utaznak. A hozzátartozók is kevesebbet aggódnak, mikor és hogyan kerülnek haza. Ha baj van tudunk gépet küldeni a külföldön rekedt honfitársaknak, sebesült/beteg katonáknak. A politikusok is parádézhatnak mert van állami VIP gépük (hasonlóan más országokhoz).
Ráadásul amíg földhöz vannak szegezve az AN-26-ok addig azok a pilóták is tudnának repülni. Persze átképzéssel...de melyikük ne szeretne vezetni egy ilyen gépet.
Legalább e miatt a feladatkör miatt már nem kell tovább aggódni. Ráérünk aggódni a többi miatt;-)
Jövő évig ezen gépek valós gyakorlati alkalmazásáról úgy sem tudunk érdemi vitát folytatni. Persze a felkészítésükről, fejlesztéseikről, próbaútjaikról lehet. Sőt kell is majd.
Vannak ezzel kapcsolatban már új hírek?