Sziasztok,
Nagy veszteseg az orszagnak a 3 pilota, a csaladjuknak potolhatatlan. :-(
Szerintem egyertelmu, hogy "ugy gyakorolj, ahogy harcolni fogsz, mert ugy fogsz harcolni, ahogy gyakoroltal".
Ertelmetlen mast gyakorolni, mint amire haboruban szukseguk lesz (nyilvan a kikepzes elejere ez nem vonatkozik, csak a mar teljesen kikepzett katonakra).
Legközelebb menjenek vissza busszal vagy mi a tököm?Nos jó bulinak tűnt hazafele a kanyonban rodeozni...![]()
Vagy pl. 900 lábbal/300 méterrel magasabban?Legközelebb menjenek vissza busszal vagy mi a tököm?
Ne legyünkmár megint Kiskegyed fórum!
Rajta van a VFR térképen, mit kéne még?mondjuk az is fasza hogy minden láthatóságot segítő, jelző alkalmatosság nélkül egész évben ott fityegnek ezek a szarok, és még akkor se gondolnak arra hogy mondjuk rakjunk rá néhány rikító színű gömböt amikor légi gyakorlatot folytatnak arrafele. Jó kis balkáni tempó ez.
A cseh baleset volt a totálkár, bázisparancsnokunk ropira törte a Gripent. A kecskeméti baleset volt a javítós. Állitólag az utóbbi volt a műszaki hiba, azt állták a svédek.
kismillió egyszerű megoldás van rá.Meg egy kötélpályát hogy akarnál feltacepaózni?
Ja. Mint pl feltüntetni a térképeken.kismillió egyszerű megoldás van rá.
rajta volt...Ja. Mint pl feltüntetni a térképeken.
A lövészek meg viseljenek láthatósági mellényt az erdőben nehogy megsérüljön valaki?Vagy pl. 900 lábbal/300 méterrel magasabban?

Én is ezt mondom.rajta volt...
Kevered. A két pilóta csehországi "bravúrja" után volt a pótlás, az odaveszett 42-es kétüléses helyére jött a 44-es, de azt bizony nekünk kellett kicsengetni. Amire te gondolsz, a javítás, ami a 30-ast érintette. Ezt is ki kellett fizetni, de ez annyiban volt unikum, hogy a magyar katonai repülés történetében egyedülálló módon egy már vészelhagyott gép emelkedhetett újra a levegőbe. Mi több, egyedülálló volt atekintetben is, hogy ezúttal a gép vált újra repülésre alkalmassá és a pilótája került ki a rendszerből, habár Wizzair-nél még folytathatta repülő pályafutását. (Az pedig csak hab a tortán, hogy nekem van olyan légifotóm az ominózus gépről, ami már a javítása után készült és mögötte látszik a földön a pályán az a nyom, amit a balesetekor vájt a betonba...)Ráadásul most szinte biztos hogy nem is műszaki hiba történt, mint anno a 21-esek egy jelentős részénél. Én nem hiszem őszintén hogy lesz pótlás, bár ki tudja.
Amúgy a Gripennél még volt egy kvázi pótlást saját pénzen - biztos emlékszel, csak mondom-, de az "csak" javítás volt, amikor a pilóta hibája miatt megsérült egy csehországi landolásnál.
Az volt rajta aminek nekimentek, vagy csak volt rajta néhány közeli kábel jelezve?rajta volt...
...A kéthetes képzéshez szükséges összes térképet frissítették. Naprakészen szerepeltek benne az antennák, a szélerőművek és minden egyéb akadály, amely korlátozza a légi forgalmat – hangzott el a horvát védelmi minisztérium sajtótájékoztatóján. „Minden információt feltüntettünk a térképeken” – jelentette ki Pusnik.
Vajon a zipline is szerepelt a térképeken? – faggatták az újságírók.
Egy kanyonban fekszik, felette egy távvezetékkel, és ezt megjelölték
– a tábornok válaszából nem derült ki azonban, hogy a térképen a zipline-t, a távvezetéket, esetleg mindkettőt berajzolták volna.
A légierő parancsnoka szintén kitért a konkrét válasz elől. Senki sem hibáztatható ilyen helyzetért – érvelt Krizanec.
A térképeket frissíteni kellett, de 300 méternél alacsonyabb magasságon a legénység kötelessége a terület megfigyelése és az akadályok elkerülése
– mondta a horvát légierő parancsnoka.
Ki van dolgozva.Igen, de ez nem érv arra, hogy kamikáze pilótákat a japánok húsz évig évente gyakorlatoztassák.
Mint mondtam, ha az ukrán eljárásokat egy az egyben átvesszük, akkor az évtized végére nem marad helikopterünk. Nem bevethető állapotban, hanem egyáltalán nem.
Mint írtam, teljesen világos, hogy a régihez nem térhetünk vissza, de a mostanit sem folytathatjuk. Ki kell dolgozni valamit, lehetőleg nem itt a fórumon, hanem hozzáértők által, hogy minek van értelme és minek nincs és egy harmadikra van szükségünk. Ahogy Allesmor is írta, volt már ilyen a történelemben.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..