[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Sziasztok,

Nagy veszteseg az orszagnak a 3 pilota, a csaladjuknak potolhatatlan. :-(

Szerintem egyertelmu, hogy "ugy gyakorolj, ahogy harcolni fogsz, mert ugy fogsz harcolni, ahogy gyakoroltal".

Ertelmetlen mast gyakorolni, mint amire haboruban szukseguk lesz (nyilvan a kikepzes elejere ez nem vonatkozik, csak a mar teljesen kikepzett katonakra).

Igen, de ez nem érv arra, hogy kamikáze pilótákat a japánok húsz évig évente gyakorlatoztassák.

Mint mondtam, ha az ukrán eljárásokat egy az egyben átvesszük, akkor az évtized végére nem marad helikopterünk. Nem bevethető állapotban, hanem egyáltalán nem.
Mint írtam, teljesen világos, hogy a régihez nem térhetünk vissza, de a mostanit sem folytathatjuk. Ki kell dolgozni valamit, lehetőleg nem itt a fórumon, hanem hozzáértők által, hogy minek van értelme és minek nincs és egy harmadikra van szükségünk. Ahogy Allesmor is írta, volt már ilyen a történelemben.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

L.O.B

Well-Known Member
2020. július 8.
2 281
8 141
113
mondjuk az is fasza hogy minden láthatóságot segítő, jelző alkalmatosság nélkül egész évben ott fityegnek ezek a szarok, és még akkor se gondolnak arra hogy mondjuk rakjunk rá néhány rikító színű gömböt amikor légi gyakorlatot folytatnak arrafele. Jó kis balkáni tempó ez.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 336
25 061
113
mondjuk az is fasza hogy minden láthatóságot segítő, jelző alkalmatosság nélkül egész évben ott fityegnek ezek a szarok, és még akkor se gondolnak arra hogy mondjuk rakjunk rá néhány rikító színű gömböt amikor légi gyakorlatot folytatnak arrafele. Jó kis balkáni tempó ez.
Rajta van a VFR térképen, mit kéne még?
Meg egy kötélpályát hogy akarnál feltacepaózni?
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 981
5 302
113
És nem lent a kanyonban van a kábel hanem az egyik legmagasabb pontján viszont ott az egyik legmélyebb is a kanyon sajna...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 747
66 441
113
Ráadásul most szinte biztos hogy nem is műszaki hiba történt, mint anno a 21-esek egy jelentős részénél. Én nem hiszem őszintén hogy lesz pótlás, bár ki tudja.

Amúgy a Gripennél még volt egy kvázi pótlást saját pénzen - biztos emlékszel, csak mondom-, de az "csak" javítás volt, amikor a pilóta hibája miatt megsérült egy csehországi landolásnál.
Kevered. A két pilóta csehországi "bravúrja" után volt a pótlás, az odaveszett 42-es kétüléses helyére jött a 44-es, de azt bizony nekünk kellett kicsengetni. Amire te gondolsz, a javítás, ami a 30-ast érintette. Ezt is ki kellett fizetni, de ez annyiban volt unikum, hogy a magyar katonai repülés történetében egyedülálló módon egy már vészelhagyott gép emelkedhetett újra a levegőbe. Mi több, egyedülálló volt atekintetben is, hogy ezúttal a gép vált újra repülésre alkalmassá és a pilótája került ki a rendszerből, habár Wizzair-nél még folytathatta repülő pályafutását. (Az pedig csak hab a tortán, hogy nekem van olyan légifotóm az ominózus gépről, ami már a javítása után készült és mögötte látszik a földön a pályán az a nyom, amit a balesetekor vájt a betonba...)
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Az volt rajta aminek nekimentek, vagy csak volt rajta néhány közeli kábel jelezve?

index.hu:
A kéthetes képzéshez szükséges összes térképet frissítették. Naprakészen szerepeltek benne az antennák, a szélerőművek és minden egyéb akadály, amely korlátozza a légi forgalmat – hangzott el a horvát védelmi minisztérium sajtótájékoztatóján. „Minden információt feltüntettünk a térképeken” – jelentette ki Pusnik.


Vajon a zipline is szerepelt a térképeken? – faggatták az újságírók.


Egy kanyonban fekszik, felette egy távvezetékkel, és ezt megjelölték

– a tábornok válaszából nem derült ki azonban, hogy a térképen a zipline-t, a távvezetéket, esetleg mindkettőt berajzolták volna.


A légierő parancsnoka szintén kitért a konkrét válasz elől. Senki sem hibáztatható ilyen helyzetért – érvelt Krizanec.


A térképeket frissíteni kellett, de 300 méternél alacsonyabb magasságon a legénység kötelessége a terület megfigyelése és az akadályok elkerülése

– mondta a horvát légierő parancsnoka.
...
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 796
2 381
113
Igen, de ez nem érv arra, hogy kamikáze pilótákat a japánok húsz évig évente gyakorlatoztassák.

Mint mondtam, ha az ukrán eljárásokat egy az egyben átvesszük, akkor az évtized végére nem marad helikopterünk. Nem bevethető állapotban, hanem egyáltalán nem.
Mint írtam, teljesen világos, hogy a régihez nem térhetünk vissza, de a mostanit sem folytathatjuk. Ki kell dolgozni valamit, lehetőleg nem itt a fórumon, hanem hozzáértők által, hogy minek van értelme és minek nincs és egy harmadikra van szükségünk. Ahogy Allesmor is írta, volt már ilyen a történelemben.
Ki van dolgozva.