[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 587
113
Azért a terhelhetőség és a teheremelő képesség az nem két azonos dolog.
A H145M padlójának alumínium méhsejt szerkezete 600kg/m2 nyomószilárdsággal rendelkezik, ekkora terhelést bír el minden négyzetméternyi felület.
De csak mert van benn 3-4 négyzetméternyi rakfelület, az nem jelenti azt, hogy a gép 1800kg-nyi teherrel fel tud szállni.
Egy An-124-es Ruszlan teherterének padlózata titán borítású, ami több tonnányi árut elbír négyzetméterenként.
A 233 négyzetméteres alapterületű raktere miatt nem fog a gép 400-600 tonnányi hasznos terhet megemelni.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 679
42 105
113
Azért a terhelhetőség és a teheremelő képesség az nem két azonos dolog.
A H145M padlójának alumínium méhsejt szerkezete 600kg/m2 nyomószilárdsággal rendelkezik, ekkora terhelést bír el minden négyzetméternyi felület.
De csak mert van benn 3-4 négyzetméternyi rakfelület, az nem jelenti azt, hogy a gép 1800kg-nyi teherrel fel tud szállni.
Egy An-124-es Ruszlan teherterének padlózata titán borítású, ami több tonnányi árut elbír négyzetméterenként.
A 233 négyzetméteres alapterületű raktere miatt nem fog a gép 400-600 tonnányi hasznos terhet megemelni.
Useful load: 1905kg
Sling capacity: 1600kg
Max seating capacity: 2+10
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Azért a terhelhetőség és a teheremelő képesség az nem két azonos dolog.
A H145M padlójának alumínium méhsejt szerkezete 600kg/m2 nyomószilárdsággal rendelkezik, ekkora terhelést bír el minden négyzetméternyi felület.
De csak mert van benn 3-4 négyzetméternyi rakfelület, az nem jelenti azt, hogy a gép 1800kg-nyi teherrel fel tud szállni.
Egy An-124-es Ruszlan teherterének padlózata titán borítású, ami több tonnányi árut elbír négyzetméterenként.
A 233 négyzetméteres alapterületű raktere miatt nem fog a gép 400-600 tonnányi hasznos terhet megemelni.
Ok.
De gondolom mint másoknak nekem is a 600kg nagyon kevésnek tűnik.
Főleg hogy a gyártó oldalán 2+10 ülést ír.
50 kg-os emberekre van tervezve?

Szerk: @Xpert megelőzött de itthagyom.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár
T

Törölt tag 1586

Guest
tt "hiányzik valami az egyenletből"...ha már "közel vagy tűzhöz", akkor kérdezd már meg légszives, hogy ez miért van így! :D
Három eset lehetséges (szerintem):
  • Az Airbus kiadott egy buletint amiben korlátozta a H145M gépek max. kabin terhelését (én nem hallottam ilyesmiről, pedig ennek azért híre lenne...)
  • félrefordították az üzemeltetési utasítást
  • látni kéne az egy hajtóműves paramétereket. Lehet hogy egy hajtóművel ennyi a max teher amivel tudja tartani a magasságot, stb...
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 916
14 722
113
Én nem vettem sehonnan ezt a számot... én közöltem a heli belső terhelhetőségét amivel dolgozunk.
És azt lehet tudni, hogy mi korlátozza le ennyire?
Mert azt még el tudom képzelni, hogy a nyári kánikulában ez a max teher.
Vagy arról van szó, hogy egy darab, doboz, egysegnyi rakomány nem lehet több, mint 600 kg, de ebből akár hármat is hordozhat?
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Pista a hegyről

Well-Known Member
2018. április 4.
993
2 517
93
Szépnek szép a H145M, de inkább vettünk volna a 20+16-os felállás helyett 25 db H225-öt, abból min. 20-at HForce-al. Gépszám kevesebb, mégis többre mennénk velük.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Mire gondolsz?
Hogy nem ez a terhelhetőség csak ezzel dolgoznak?
Ha igen miért?
Erre utaltam mikor azt írtam hogy jó lenne látni az egy hajtóműves paramétereket...
Símán lehet hogy egy hajtóművel max. 600 kg val tudja tartani a repülési magasságot, ezért az üzemeltető (Honvédség) tuti ami fix, saját hatáskörben, békeidőben ennyiben maximalizálta a kabinban szállítható (nem eldobható) hasznos tömeget.
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 688
2 392
113
Nem értem mit nem lehet a terhelhetőségen érteni. Ha azt írja az technikus hogy 600kg, akkor annyi. Modjuk én régebben 700kg ről tudta.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ok.
De gondolom mint másoknak nekem is a 600kg nagyon kevésnek tűnik.
Főleg hogy a gyártó oldalán 2+10 ülést ír.
50 kg-os emberekre van tervezve?

Szerk: @Xpert megelőzött de itthagyom.
Az a gond, hogy kevesen használják itt a fejüket.
A 10 fős kabinkialakítás nem csak a minimum 80kg-os katonák súlyával kell számolni, de az ülésekkel is.
De igen, fos az egész gép.
Régóta szajkózom már, hogy Chinook kellett volna nekünk.
Azt bezzeg nem rángatná az 50-es gépágyú sem.
De ha már megvettük, akkor fel is kell rá rakni rá! Most már úgy is az a divat.
A pilótáknak pedig oldalfegyvernek minimum javasolnék egy 8,6-os géppuskát. Az USSOCOM is már azt használja. A Chinook meg elviszi a 2x200-as lőszerjavadalmazást, akár mindkét pilótának is.
o_O
Majd azért szóljatok, ha abbahagytátok a vicceskedést!
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Az a gond, hogy kevesen használják itt a fejüket.
A 10 fős kabinkialakítás nem csak a minimum 80kg-os katonák súlyával kell számolni, de az ülésekkel is.
De igen, fos az egész gép.
Régóta szajkózom már, hogy Chinook kellett volna nekünk.
Azt bezzeg nem rángatná az 50-es gépágyú sem.
De ha már megvettük, akkor fel is kell rá rakni rá! Most már úgy is az a divat.
A pilótáknak pedig oldalfegyvernek minimum javasolnék egy 8,6-os géppuskát. Az USSOCOM is már azt használja. A Chinook meg elviszi a 2x200-as lőszerjavadalmazást, akár mindkét pilótának is.
o_O
Majd azért szóljatok, ha abbahagytátok a vicceskedést!
Álltalában értem a humorod, de most elvesztettem a fonalat.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 740
12 284
113
Az a gond, hogy kevesen használják itt a fejüket.
A 10 fős kabinkialakítás nem csak a minimum 80kg-os katonák súlyával kell számolni, de az ülésekkel is.
De igen, fos az egész gép.
Régóta szajkózom már, hogy Chinook kellett volna nekünk.
Azt bezzeg nem rángatná az 50-es gépágyú sem.
De ha már megvettük, akkor fel is kell rá rakni rá! Most már úgy is az a divat.
A pilótáknak pedig oldalfegyvernek minimum javasolnék egy 8,6-os géppuskát. Az USSOCOM is már azt használja. A Chinook meg elviszi a 2x200-as lőszerjavadalmazást, akár mindkét pilótának is.
o_O
Majd azért szóljatok, ha abbahagytátok a vicceskedést!

Ebből kell nekünk 36 darab! :hadonaszos::hadonaszos:

64_13149.jpg
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Álltalában értem a humorod, de most elvesztettem a fonalat.
Az első 2 sort kell csak komolyan venni.
Arra céloztam, hogy a 600kg-os terhelés biztosan nem teljes terhelését jelent, hanem valamilyen hazai biztonsági előírás miatt van ennyiben maximálva.
A gép 2+10-fős konfigban biztosan jóval több, mint 600kg-mot kell hogy emeljen. A felnőtt emberekre általában 80kg-ot szoktak számolni (lifteknél biztosan).
És akkor még ugye a székekkel is kell számolni.
Valószínűleg a 10 fős deszant esetén talán egy Bowie kés belefér, de komolyabb felszerelés nem. Más nem nagyon, de nem valószínű, hogy 10 fős konfigba itthon valaha lesz használva. Még padlón ülős verzióban sem. Azt csak harci helyzetben tudom elképzelni.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Ocses

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Az első 2 sort kell csak komolyan venni.
Arra céloztam, hogy a 600kg-os terhelés biztosan nem teljes terhelését jelent, hanem valamilyen hazai biztonsági előírás miatt van ennyiben maximálva.
A gép 2+10-fős konfigban biztosan jóval több, mint 600kg-mot kell hogy emeljen. A felnőtt emberekre általában 80kg-ot szoktak számolni (lifteknél biztosan).
És akkor még ugye a székekkel is kell számolni.
Valószínűleg a 10 fős deszant esetén talán egy Bowie kés belefér, de komolyabb felszerelés nem. Más nem nagyon, de nem valószínű, hogy 10 fős konfigba itthon valaha lesz használva. Még padlón ülős verzióban sem. Azt csak harci helyzetben tudom elképzelni.
Amúgy gyakorolni úgy kellene ahogy utánna használva van.

Úgy jönnek elő a buktatók,problémák.

Gondolnám számít a gép vezethetőségében ha 600 vagy 1200 kilóval van terhelve.
És azt nem élesben kellene kitapasztallni.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
A tüzelés pillanatában ennek megfelelő korrekciót kell végezni a fedélzeti computernek és jobban vagy kevésbé pörgeti a fenestront.
zárójel:
Ezzel így annyi a probléma, hogy fix áttétel van a forgószárny és a Fenestron között. Szóval, ha azt jobban pörgeted, akkor egyúttaal növeled a forgószárnyfordulatot is és akkor állítani kéne a vezérlőautomata pozícióján, hogy ne emelkedj, vagy süllyedj.
Kézenfekvő a Fenestron lapátok beállítási szögét változtatni ilyen esetben, ha már amúgy is ki van építve a vezérlő-rendszer a kormányzáshoz.
Akkor csak neked csak most egy valódi megoldás: mindkét oldalra egy-egy gépágyú - azt kész!
Akkor meg nem oldalra és lefelé, hanem csak lefelé fogja nyomni az orrát. Vannak erről videók, hogy egy hosszabb sorozat még a P-s Mi-24-est is erős bólintásra kényszeríti, pedig ott azért van tömeg.
Koller tábornok szerint pontosan lőttek: oda csapódtak ahová kell.
A videókon valóban kicsit nagynak tűnik a szórás, de ez az első éles lövészetük: még sok a gyakorolni való.
Akkor is azt mondaná, ha nem úgy lenne.. Ez az új csillogós helikopter, most ezt kell dicsérni. Ettől függetlenül valószínűleg igaza van: az első pár darab oda ment, ahova szánták... túl hosszú volt a sorozat.
Konkrétan annak PR-osnak írtam aki HForce-ért felel. Ha két mondatban meg tudja cáfolni, hogy nincs gond a gépágyúval csak pilótáink kezdők még, akkor miért ne tenné?! Ennél olcsóbban nem lehet "netes pletykák" terjedését megakadályozni.
Hülye volna nem hazudni, ha esetleg tényleg kifog a H145-ösön a nagy mordály... Ha fog egyáltalán válaszolni.

Szerintem az volna a legfaszányosabb cáfolat, ha csinálnának egy gyári lövészetes videót hasonló szögből, ahol egyértelműen látszik, hogy a gépágyúzás alatt nekik nem másznak el a nyomjelzők ennyire.