Én ezt értem és logikus is, de @tindalos ha jól értem helikopteres a Szolnokon és náluk állítólag csak 600kg ez egész helikopterre, ami baromi logikátlan...600kg négyzetméterenként!!!! Elrágódtok rajta még egy darabig...
Én ezt értem és logikus is, de @tindalos ha jól értem helikopteres a Szolnokon és náluk állítólag csak 600kg ez egész helikopterre, ami baromi logikátlan...600kg négyzetméterenként!!!! Elrágódtok rajta még egy darabig...
Azért a terhelhetőség és a teheremelő képesség az nem két azonos dolog.
A H145M padlójának alumínium méhsejt szerkezete 600kg/m2 nyomószilárdsággal rendelkezik, ekkora terhelést bír el minden négyzetméternyi felület.
De csak mert van benn 3-4 négyzetméternyi rakfelület, az nem jelenti azt, hogy a gép 1800kg-nyi teherrel fel tud szállni.
Egy An-124-es Ruszlan teherterének padlózata titán borítású, ami több tonnányi árut elbír négyzetméterenként.
A 233 négyzetméteres alapterületű raktere miatt nem fog a gép 400-600 tonnányi hasznos terhet megemelni.
Ok.Azért a terhelhetőség és a teheremelő képesség az nem két azonos dolog.
A H145M padlójának alumínium méhsejt szerkezete 600kg/m2 nyomószilárdsággal rendelkezik, ekkora terhelést bír el minden négyzetméternyi felület.
De csak mert van benn 3-4 négyzetméternyi rakfelület, az nem jelenti azt, hogy a gép 1800kg-nyi teherrel fel tud szállni.
Egy An-124-es Ruszlan teherterének padlózata titán borítású, ami több tonnányi árut elbír négyzetméterenként.
A 233 négyzetméteres alapterületű raktere miatt nem fog a gép 400-600 tonnányi hasznos terhet megemelni.
Három eset lehetséges (szerintem):tt "hiányzik valami az egyenletből"...ha már "közel vagy tűzhöz", akkor kérdezd már meg légszives, hogy ez miért van így!![]()
És azt lehet tudni, hogy mi korlátozza le ennyire?Én nem vettem sehonnan ezt a számot... én közöltem a heli belső terhelhetőségét amivel dolgozunk.
Mire gondolsz?Itt mindenki csak ír, senki nem olvas?
Erre utaltam mikor azt írtam hogy jó lenne látni az egy hajtóműves paramétereket...Mire gondolsz?
Hogy nem ez a terhelhetőség csak ezzel dolgoznak?
Ha igen miért?
Dehogy....Szépnek szép a H145M, de inkább vettünk volna a 20+16-os felállás helyett 25 db H225-öt, abból min. 20-at HForce-al. Gépszám kevesebb, mégis többre mennénk velük.

Miért nem vettünk a Zlinek helyett C-5 Galaxyt?!?Szépnek szép a H145M, de inkább vettünk volna a 20+16-os felállás helyett 25 db H225-öt, abból min. 20-at HForce-al. Gépszám kevesebb, mégis többre mennénk velük.

Az a gond, hogy kevesen használják itt a fejüket.Ok.
De gondolom mint másoknak nekem is a 600kg nagyon kevésnek tűnik.
Főleg hogy a gyártó oldalán 2+10 ülést ír.
50 kg-os emberekre van tervezve?
Szerk: @Xpert megelőzött de itthagyom.

Álltalában értem a humorod, de most elvesztettem a fonalat.Az a gond, hogy kevesen használják itt a fejüket.
A 10 fős kabinkialakítás nem csak a minimum 80kg-os katonák súlyával kell számolni, de az ülésekkel is.
De igen, fos az egész gép.
Régóta szajkózom már, hogy Chinook kellett volna nekünk.
Azt bezzeg nem rángatná az 50-es gépágyú sem.
De ha már megvettük, akkor fel is kell rá rakni rá! Most már úgy is az a divat.
A pilótáknak pedig oldalfegyvernek minimum javasolnék egy 8,6-os géppuskát. Az USSOCOM is már azt használja. A Chinook meg elviszi a 2x200-as lőszerjavadalmazást, akár mindkét pilótának is.
Majd azért szóljatok, ha abbahagytátok a vicceskedést!
Az a gond, hogy kevesen használják itt a fejüket.
A 10 fős kabinkialakítás nem csak a minimum 80kg-os katonák súlyával kell számolni, de az ülésekkel is.
De igen, fos az egész gép.
Régóta szajkózom már, hogy Chinook kellett volna nekünk.
Azt bezzeg nem rángatná az 50-es gépágyú sem.
De ha már megvettük, akkor fel is kell rá rakni rá! Most már úgy is az a divat.
A pilótáknak pedig oldalfegyvernek minimum javasolnék egy 8,6-os géppuskát. Az USSOCOM is már azt használja. A Chinook meg elviszi a 2x200-as lőszerjavadalmazást, akár mindkét pilótának is.
Majd azért szóljatok, ha abbahagytátok a vicceskedést!


Az első 2 sort kell csak komolyan venni.Álltalában értem a humorod, de most elvesztettem a fonalat.
Gonosz vagy. .Az első 2 sort kell csak komolyan venni.

Amúgy gyakorolni úgy kellene ahogy utánna használva van.Az első 2 sort kell csak komolyan venni.
Arra céloztam, hogy a 600kg-os terhelés biztosan nem teljes terhelését jelent, hanem valamilyen hazai biztonsági előírás miatt van ennyiben maximálva.
A gép 2+10-fős konfigban biztosan jóval több, mint 600kg-mot kell hogy emeljen. A felnőtt emberekre általában 80kg-ot szoktak számolni (lifteknél biztosan).
És akkor még ugye a székekkel is kell számolni.
Valószínűleg a 10 fős deszant esetén talán egy Bowie kés belefér, de komolyabb felszerelés nem. Más nem nagyon, de nem valószínű, hogy 10 fős konfigba itthon valaha lesz használva. Még padlón ülős verzióban sem. Azt csak harci helyzetben tudom elképzelni.
zárójel:A tüzelés pillanatában ennek megfelelő korrekciót kell végezni a fedélzeti computernek és jobban vagy kevésbé pörgeti a fenestront.
Akkor meg nem oldalra és lefelé, hanem csak lefelé fogja nyomni az orrát. Vannak erről videók, hogy egy hosszabb sorozat még a P-s Mi-24-est is erős bólintásra kényszeríti, pedig ott azért van tömeg.Akkor csak neked csak most egy valódi megoldás: mindkét oldalra egy-egy gépágyú - azt kész!
Akkor is azt mondaná, ha nem úgy lenne.. Ez az új csillogós helikopter, most ezt kell dicsérni. Ettől függetlenül valószínűleg igaza van: az első pár darab oda ment, ahova szánták... túl hosszú volt a sorozat.Koller tábornok szerint pontosan lőttek: oda csapódtak ahová kell.
A videókon valóban kicsit nagynak tűnik a szórás, de ez az első éles lövészetük: még sok a gyakorolni való.
Hülye volna nem hazudni, ha esetleg tényleg kifog a H145-ösön a nagy mordály... Ha fog egyáltalán válaszolni.Konkrétan annak PR-osnak írtam aki HForce-ért felel. Ha két mondatban meg tudja cáfolni, hogy nincs gond a gépágyúval csak pilótáink kezdők még, akkor miért ne tenné?! Ennél olcsóbban nem lehet "netes pletykák" terjedését megakadályozni.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..