[HUN] Airbus Helicopters H225M HForce

210707_aero_zgl_marignane_h215-225_prod_4.jpg

210707_aero_zgl_marignane_h225m_hu_sof1_1.jpg


Látogatás az Airbus Helicopters marignane-i gyárában, ahol a készül a magyar Caracal
 
Legyen meg itt is, később könnyebb visszakeresni.

a cél az lenne, hogy Magyarország regionálisan az egyik felújító-, javító-, karbantartóközpontját adja a H225M-es típusú gépek helikoptercsaládjának.
Ennek egyelőre a szakmai, befektetési hátterét próbálják összehozni, utána dőlhet el, hogy ez pontosan hol létesüljön.

Na, az Index is lehozta - kicsit megkésve bár, de ... - a héten történt Airbus kiruccanás riportját.
Új infó:

Ez mindenesetre érdekes fordulat. Számomra ez több szempontból is érthetetlen.
Miért PONT a H225 családra? Amikor H135/145-re sokkal nagyobb a várható darabszám, ha esetleg arra felépítenek egy nemzeti helikopter stratégiát.
Tény, hogy a szerbek azt a vonalat már lestipistopizták.
A térségben H2XX-as családból viszonylag van is darabszám, azonban:
  • a románok H215-ös elődeit használják, gyártották
  • az ukránok most vettek egy halom H225-öst, de azokat várhatóan maguk fogják intézni, nálunk is több gépük lesz.
  • a szlovénoknak van még 4 Super Pumája, meg 3-at várnak a szerbek is, de ez a plusz 7 db nem biztos, hogy eltartaná a szervizközpontot.
  • azt meg nem gondolom, hogy tőlünk nyugatabbra lévő országokból (Pl. Németország) ide hoznák a Super Pumákat, mivel arra ott a francia kapacitás. Vagy ki tudja...

Esetlegesen ez az új fordulat jelentheti azt is, hogy az Airbusnak most lett elege a románokból, és bezárja a brassói üzemet? :rolleyes:
Ebben az esetben pedig nem véletlen a Gyulai helyszínválasztás. Így viszont könnyebb lesz kielégíteni az új gyár kezdeti munkaerőigényét.
 
 

"A harci, kutató-mentő feladatok kapcsán felmerül a gépek légi utántöltési lehetősége is. – Most tárgyaltunk erről a kérdéséről, hiszen amikor megrendeltük ezeket a gépeket, akkor még nem láttuk világosan, hogy lesz ilyen jellegű képessége a Magyar Honvédségnek – árulta el a kormánybiztos, hozzátéve: hosszú távon mindenképpen támogatják a helikopterek légi-üzemanyagfelvételét lehetővé tevő eszközök beszerelését, ezek műszaki hátteréről további egyeztetések lesznek. Azt is megjegyezte: nem titkolt cél, hogy regionálisan az egyik központi felújító, karbantartó üzeme Magyarországon legyen ezeknek a helikoptereknek."
 

Egész jó írás, érdemes elolvasni. Felfedezhető rajta hogy próbáltak reagálni a korábbi félresikerült tájékoztatások miatt felvetődött sok kérdésre.

A honvedelem.hu-nak még mindig nem sikerült beszámolni a látogatásról...
 
  • "A magyar gépek kapcsán elhangzott: a többfunkciós helikopterkoncepció jegyében ezek éppúgy a HForce fegyverrendszerrel ellátott gépek lesznek, mint a könnyű H145M-ek. Ez lehetővé teszi, hogy az élettartamuk során viszonylag rugalmasan lehessen konfigurálni őket az aktuálisan megszabott feladatokra."
  • "...a magyar H225M gépek a típuscsalád evolúciójának legmagasabb fokát képviselik, a francia légierő gépeit nagyjavításukkor erre a szintre fogják felhozni."
  • "A tizenhat H225M helikopter többségében már magyar alkatrészek is lesznek..."
https://magyarnemzet.hu/belfold/provence-ban-szuletnek-a-honvedseg-repulo-sivatagi-hiuzai-10065830/
 
A tényleges gyártás (végül is összeszerelés) időtartama:
"a sárgászöld alapozóval kezelt helikoptersárkányokba hat hónap alatt kerülnek bele a hajtóművek, reduktorok, különböző fedélzeti rendszerek, érzékelők, kábelek", majd "az összeszerelést gépenként négy hónapos tesztfázis követi."
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
A tényleges gyártás (végül is összeszerelés) időtartama:
"a sárgászöld alapozóval kezelt helikoptersárkányokba hat hónap alatt kerülnek bele a hajtóművek, reduktorok, különböző fedélzeti rendszerek, érzékelők, kábelek", majd "az összeszerelést gépenként négy hónapos tesztfázis követi."

Érdekelne, hogy ha sürgős, akkor mennyi idő lenne?