• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
vegyünk egy megemelt késszenléti szintet. vegyünk 20 helyörséget (19+1) csak ha minden megyébe minimum 1 valami. (ami deklarált cél) ehhez vegyünk 30 aktív helyet. ez 50 db.
minimum 4 felfegyverzett jármű kell az objektum védelméhez +3 jármű külső biztosítási gyűrűnek + 3 műszaki jármű (vontató földmunka stb.) ezekmellé nemártana egy hiradós és egy málhás vagy fulldesszantjármű (2 db +1 speciális adott megye igénye alapján)
13 jármű helyörségenként csak a helyörség közvetlen irányítása alatt. 650 jármű. és semmi harcászkodás vagy harcérintkezés csak önmaga biztosítása. (és ehhez még kell sok egyéb jármű is.)
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 495
59 959
113
Azèrt azt látjuk, hogy egy háború esetén legrosszabb esetben a front mögött minden gurulni képes kohószökevény jól jön.
Nem kell minden feladatra csilivili új vas.
(Már menekülök is, mielőtt meglincseltek...:))
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 276
13 882
113
Azèrt azt látjuk, hogy egy háború esetén legrosszabb esetben a front mögött minden gurulni képes kohószökevény jól jön.
Nem kell minden feladatra csilivili új vas.
(Már menekülök is, mielőtt meglincseltek...:))
Miert is, amugy ez igaz nem?

Szerintem minden kozep europai orszag "lezsirozna" most ezeket is meg akkor is ha lenne 200 uj Patria/Boxer a csapatoknal.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 904
14 659
113
A VBCI egy 30-40 tonnáig skálázott gép. Az a torony esélyesen jóval nagyobb élőben mint ahogy te ráfotoshoppoltad. (már felhívtam a figyelmed a méretarányokra korábban és az, hogy mekkora a toronykosár alatta az is kérdőjeles)
A fő probléma az, hogy a 30x165 2A72 gépágyú a kisebb visszarúgásával is megöli a páncéltestet szép lassan és mennek szét a hegesztések és mikrorepedések jelennek meg a páncélban.

Ebben a CTA40 toronyban egy 40mm-es gépágyú van ami esélyesen letépné a tetejét a gépnek komoly megerősítés nélkül és az elterjedtebb 30x173-at sem bírja már el a páncéltest és a felfüggesztés. A toronycseréhez vagy meg kell tartani a jelenlegi gépágyút, vagy pedig ha cserélsz, akkor egy kisebb visszarúgású fegyver kell rá (ami viszont kisebb páncélátütést jelent) mint pl egy 30x113 vagy egy 20 mm-es gépágyú. Én pl ahogy korábban beszéltünk a 30x113-as gépágyút a közellégvédelmi szerepkörben a 4x4-es platformokra applikálva.

Na ennek a gépágyúnak a páncélátütése csak könnyebben páncélozott célok ellen jó, viszont van programozható repeszlőszere ami gyalogság ellen nagyon baba. Ha meglépnénk a 4x4-es közellégvédelmis kocsikat akkor azokkal lehetne közös lőszer, közös fegyver és így kiképzést és logisztikát egyszerűsítesz.
A 2A72-nek egy komolyabb csőszájfékre lenne szüksége, amely a visszarugást jobban csökkenti, illetve a fegyverbölcsőt lehetne még úgy átalakítani, hogy a visszasiklást csillapítással együtt lehetővé tegye.

Ezen kívül rendelkezünk még elméletileg 108 db NR-30 gépágyúval, 30x155 űrméretben, ezek valamivel gyengébbek, mint a 30-165, de még mindig megfelelően hatásosak.

platform
darabszám
megsemmisült
gépágyú
darabszám
összesen
MiG-21F-13​
80​
NR-30​
1​
80​
Szu-22 M3​
12​
NR-30​
2​
24​
Su-22 UM3​
2​
NR-30​
2​
4​
NR-30 Összeg
108

Vagy 25mm-es gépágyú, annak a nyíllövedéke kb azt tucdj mint a mostani páncéltörő lőszer amit a 2A72-höz használunk és a reakcióereje is kisebb így nem gyilkolnáa teknőt.
Továbbá ingyen van még ~250 db 2A7 23 mm gépágyú, ezekre a KPVT-t lehetne lecserélni.
Nem gondolom, hogy vadiúj fegyvereket (meg bármit, kivéve motor, hajtáslánc elemei) kéne venni a csotrogány BTR-ekhez.
Fölösleges hülyeség lenne. A RÁBA anno vagy a páncélozott mentőautója, vagy a védett zárt felépítményéhez legjobb tudomásom szerint PSZH páncélzatot használt fel. Már nem találom az erre vonatkozó forrást, de ha így történt, akkor ez lehet a BTR egyetlen felhasználási területe. Szétvágni és a nagyobb homogén páncélfelületeket újrahasznosítani teherautók, munkagépek páncélozásához!

A páncéllemez drága, a többi kuka a BTR-ben. Talán még a 30mm-es gépágyúkat lehetne újrafelhasználni valamilyen területvédelmis tűztámogató pickup számára, szigorúan védekező pozíciók megerősítésére használva, önjáró gépágyúként:
A BTR-eket át lehet alakítani 3 tengelyessé, az így felszabadult páncélmennyiséget fel lehet használni az átalakított 3 tengelyesek felpáncélozásához.
Teljes értékű 30 milis gépágyúkat felhasználni 2 tengelyes járművekben szép kihívás.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and bel

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 071
113
A BTR-eket át lehet alakítani 3 tengelyessé, az így felszabadult páncélmennyiséget fel lehet használni az átalakított 3 tengelyesek felpáncélozásához.
A legfontosabb cél, hogy megszabadulj a BTR-től. Az ócsakavashasznosítás lehetőségeiről írtam, nem a BTR-ről. A BTR-re ez a megoldás létezik csak:
ipari-gep-langvago-gep-palnik-reduktor-weze-2---1690981867806060301_common--23080216100982181800.jpg
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 384
113
A 2A72-nek egy komolyabb csőszájfékre lenne szüksége, amely a visszarugást jobban csökkenti, illetve a fegyverbölcsőt lehetne még úgy átalakítani, hogy a visszasiklást csillapítással együtt lehetővé tegye.

Ezen kívül rendelkezünk még elméletileg 108 db NR-30 gépágyúval, 30x155 űrméretben, ezek valamivel gyengébbek, mint a 30-165, de még mindig megfelelően hatásosak.

platform
darabszám
megsemmisült
gépágyú
darabszám
összesen
MiG-21F-13​
80​
NR-30​
1​
80​
Szu-22 M3​
12​
NR-30​
2​
24​
Su-22 UM3​
2​
NR-30​
2​
4​
NR-30 Összeg
108


Továbbá ingyen van még ~250 db 2A7 23 mm gépágyú, ezekre a KPVT-t lehetne lecserélni.
Nem gondolom, hogy vadiúj fegyvereket (meg bármit, kivéve motor, hajtáslánc elemei) kéne venni a csotrogány BTR-ekhez.

A BTR-eket át lehet alakítani 3 tengelyessé, az így felszabadult páncélmennyiséget fel lehet használni az átalakított 3 tengelyesek felpáncélozásához.
Teljes értékű 30 milis gépágyúkat felhasználni 2 tengelyes járművekben szép kihívás.
Én pont ezért pakolnék olyan új kalibert amit más eszközre is fel tudunk pakolni akár rcws-el együtt új gépre.

És a már szétrohadt páncélokkal meg nem tudsz mit kezdeni.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Én pont ezért pakolnék olyan új kalibert amit más eszközre is fel tudunk pakolni akár rcws-el együtt új gépre.

És a már szétrohadt páncélokkal meg nem tudsz mit kezdeni.
igen a járművek jelentős részére elég lenne egy RCWS nehézgéppuskával. a bent felszabaduló hely meg mehetne raktérnek pár üllőhelyel.
 
  • Imádom
Reactions: LMzek 2.0

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
A BTR-eket át lehet alakítani 3 tengelyessé, az így felszabadult páncélmennyiséget fel lehet használni az átalakított 3 tengelyesek felpáncélozásához.
Teljes értékű 30 milis gépágyúkat felhasználni 2 tengelyes járművekben szép kihívás.
Amennyire tudom, azért sem fejlesztik tovább érdemben, mert a futóműve nem bír el sokkal több plusz tömeget. Hiába vágod szét és tákolsz rá plusz páncélt, nem bírja el.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 904
14 659
113
Amennyire tudom, azért sem fejlesztik tovább érdemben, mert a futóműve nem bír el sokkal több plusz tömeget. Hiába vágod szét és tákolsz rá plusz páncélt, nem bírja el.
Maga a gumikerék az amely nem bír el többet.
Emiatt kéne átállni a Continental gumikra, azok 2x többet bírnak, mint a jelenlegiek (van rá már prototípus).
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A BTR-eket át lehet alakítani 3 tengelyessé, az így felszabadult páncélmennyiséget fel lehet használni az átalakított 3 tengelyesek felpáncélozásához.
Teljes értékű 30 milis gépágyúkat felhasználni 2 tengelyes járművekben szép kihívás.
Hogy mit szeretnél? o_O
Elvennéd az egyetlen használható dolgot belőle, a kerekeshez mérten jó terepjáró képességét, miközben a tengelyterhelését növeled, és még kiveszel 2 fékezett kereket is, ami tovább rontana az eddig sem acélos fékhatáson.
Tudod mivel lehetne javítani a helyzeten? Egy S3 Vikinget a derekára kötni, meg egy (rehetőleg orosz) harckocsi tornyot. A Viking termelne annyi felhajtóerőt, amivel a harckocsitorony plusz súlya meg sem kottyanna! :D
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 904
14 659
113
Dehogy a kerék. A fékrendszer a gyengepontja a dolognak a felfüggesztéssel karöltve.
Is.
Ha komolyabban modernizáljuk a BTR-t, akkor a teljes hajtásláncot és a felfüggesztést cserélni kell.
De a leggyengébb láncszem a gumikerék.

gumikerék típusamax terhelhető tömeg
KI-80N1850 kg
KI-1262000 kg
365/80 R 20 Continental3550 kg

Hogy mit szeretnél? o_O
Elvennéd az egyetlen használható dolgot belőle, a kerekeshez mérten jó terepjáró képességét, miközben a tengelyterhelését növeled, és még kiveszel 2 fékezett kereket is, ami tovább rontana az eddig sem acélos fékhatáson.
Tudod mivel lehetne javítani a helyzeten? Egy S3 Vikinget a derekára kötni, meg egy (rehetőleg orosz) harckocsi tornyot. A Viking termelne annyi felhajtóerőt, amivel a harckocsitorony plusz súlya meg sem kottyanna! :D
A BTR 4 tengelyes mivolta a motortér pazarló kialakításának következménye.
A 3 tengelyest úgy alakítanám ki, hogy a motortér hosszát csökkenteném, a küzdőtér és deszanttér hossza maradna ugyanaz.
És mennyivel növekedne a talajnyomás? Mennyit romlana miatta a terepjáró képesség? Bírná-e a motorja? Mennyibe kerülne mendez?
Összetett kérdés.
Eleve a Continental abroncs 5 cm-rel szélesebb, mint a ruszki. Nagyobb felület - kisebb talajnyomás.
A korszerű motor, sebességváltó, kisebb üzemanyagtartály, egyéb részegységek beépítésével ~1 t tömegmegtakarítást érhetünk el.
Ehhez hozzájön a páncéltest rövidítésével kapcsolatos ~1.5-2 t megtakarítás.
Ez a kisebb tömeg 4 helyett 3 tengelyre terhelődik.
El lehet így érni, hogy a 3 tengelyes változat talajnyomása ne növekedjen, vagy akár csökkenjen is.
Természetesen ez az eredeti páncélzattal számolva.
Ha a védettségen növelünk, ez értelemszerűen az össztömeg/talajnyomás növekedésével jár.
Anyagköltség: néhány tízezer $.
 
  • Imádom
Reactions: LMzek 2.0

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
BTR 4 tengelyes mivolta a motortér pazarló kialakításának következménye.
A 3 tengelyest úgy alakítanám ki, hogy a motortér hosszát csökkenteném, a küzdőtér és deszanttér hossza maradna ugyanaz.
Ahhoz más motor meg más válltó kellene bele.
Ráadásul maradna egy szarul páncèlozott jármű.
Aminek a küzdőtere is szar ergonómiailag.

Akkor már èrtelnesebb lenne a küzdőteret megnövelni

De így sem javítana a páncèlcèdettsègen.
Ha azt kavítod akkor még nő a súlya..
Akkor kevès a felfüggesztès,fèk..
Akkor .........

Szóval mivel kb minden szinten el van baszva a jarmű ezèrt nem èrdemes fabrikálni.