[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

miltaccfd

Well-Known Member
2018. augusztus 11.
171
486
63
lenne egy kérdésem .
milyen motor ez és milyen váltó ? csak mert ez a 2 tétel drágább mint egy új teherautó. nyergest is kapni ennyiért
Volvo TAD-1181VE with LockUp: EU stage 5 / EPA Tier - with Optimized DPF/SCR technology, AdBlue, uncooled EGR, electronic control and CanBus monitoring. soros 6 hengeres, turbo charger and intercooler, 10.840 cm3, power, max 265 kW at 1.450-2.100 rpm Torque, max 1.785 Nm at 1.000-1.450 rpm: 64.000,- EUR+ÁFA.
+
ZF "ErgoPower" automatic powershift transmission: Fully automatic transmission from ZF of model 5WG-261-LU Hydrodynamic with electronic control and CanBus monitoring 5 speed forward and 3 speed reverse, including LockUp clutch. Price: 49.000.-EUR+Áfa.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 421
55 292
113
Ezt nem is tagadom, sosem volt vele dolgom.
A méretek alapján azt hittem, hogy az egyik váltó és osztómű, a másik meg kuplung és felező.

Csak ha nem tudod miről van szó, úgy kicsit alaptalan számolgatni.
A BTR-80 motortere elég méretes:
iu

A hajtáslánc így hejezkedik el:
iu


Ez meg a küzdőtér kibontva:
iu


Én úgy látom, hogy semmilyen műszaki akadálya sincs annak, hogy keresztbe betegyél egy sorhatos motort, mellé meg keresztbe a váltót.
Ha a vízsugaras rendszert megszűnteted, akkor a központi osztómű egyébként szintén hátra költözhet a motortérbe.
A BTR alaptervezési igen szar, maga a motortér meg az egész konstrukció rendkívül helypazarló. Szerintem.
Ennek viszont van előnye a felújításkor a sok hely miatt.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 052
113
Csak ha nem tudod miről van szó, úgy kicsit alaptalan számolgatni.
A BTR-80 motortere elég méretes:
iu

A hajtáslánc így hejezkedik el:
iu


Ez meg a küzdőtér kibontva:
iu


Én úgy látom, hogy semmilyen műszaki akadálya sincs annak, hogy keresztbe betegyél egy sorhatos motort, mellé meg keresztbe a váltót.
Ha a vízsugaras rendszert megszűnteted, akkor a központi osztómű egyébként szintén hátra költözhet a motortérbe.
A BTR alaptervezési igen szar, maga a motortér meg az egész konstrukció rendkívül helypazarló. Szerintem.
Ennek viszont van előnye a felújításkor a sok hely miatt.


Én egyébként az "oroszt" sem értem, van neki egy tíz-zezres darabszámban, sok célra gyártott, bevált hk-motorja ami
  • ugyanekkora súlyból,
  • hasonló méretű --a kb. kétszer akkora helyre--,
  • háromszoros teljesítményt tud!

Éééértem én, hogy ez olyan oroszos-megoldás, meg hogy ők így szállnak le a binyóról, csak, na....

Ennyi "OFF" szerintem belefér.

.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and fip7

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 393
120 654
113
Én egyébként az "oroszt" sem értem, van neki egy tíz-zezres darabszámban, sok célra gyártott, bevált hk-motorja ami
  • ugyanekkora súlyból,
  • hasonló méretű --a kb. kétszer akkora helyre--,
  • háromszoros teljesítményt tud!

Éééértem én, hogy ez olyan oroszos-megoldás, meg hogy ők így szállnak le a binyóról, csak, na....

Ennyi "OFF" szerintem belefér.

.
Megoldás: ebből is volt a teherautókban többszázezer és esélyesen tizedannyi rubelbe fájt :D
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and Catles

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 052
113
Megoldás: ebből is volt a teherautókban többszázezer és esélyesen tizedannyi rubelbe fájt :D


Igaz DE:
  1. Új motor vonatkozásában a 3-as szorzó felett nem fogadnék a helyedben! :oops:
  2. Az ukri probléma megoldásának kezdete előtt "csak" hegyekben állt náluk ilyen átépítésre/felújításra alkalmas hk-motor.
  3. Az is szempont ilyen esetekben, hogy ha a jobb motor-/harctéri jellemzők miatt nem három, hanem csak kettő BTR-t lőnek ki, akkor már sokkal jobb az összesített egyenleg.
Az utolsó pontnál azon dől el dolog, hogy az adott oszágnál politikai/katonai vezetésnek hol van "csuszka" a mennyiség/minőség vonalon.


.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 421
55 292
113
Én egyébként az "oroszt" sem értem, van neki egy tíz-zezres darabszámban, sok célra gyártott, bevált hk-motorja ami
  • ugyanekkora súlyból,
  • hasonló méretű --a kb. kétszer akkora helyre--,
  • háromszoros teljesítményt tud!

Éééértem én, hogy ez olyan oroszos-megoldás, meg hogy ők így szállnak le a binyóról, csak, na....

Ennyi "OFF" szerintem belefér.

.

Nekem még mindig az a teóriám, hogy azok tervezték a BTR-t akiket nem engedtek harckocsi és BMP közelébe XD

Amúgy, csak, hogy tovább vigyem a poén faktort, meg reflektáljak kicsit a több 10,000 eurós kamionmotor mániára.
A BTR-80-ban lévő, eredeti kamaz dízel az V8-as, majdnem 11 literes, 260 LE és 785 nm nyomatékú.
A BMW-kben lévő B57-es jelzésű dízel legolcsóbb 1 turbós verziója, 3 literes 265 LE és 620 nm-es nyomatékú.
Ehhez jár ugye a ZF 8-as váltója is. :)
Az egész ára kb. 10,000 euró.... (váltó+motor)
És most gondolkodjunk el azon, hogy amúgy mekkora a BTR-eink valós futásteljesítménye. Mert csak tippelek, kevesebb évi 2000 km-nél...
Igazából a végáttétel jelentősen rövidebbre szabásával (vagy egy köztes fogaskerék beillesztésével) a BMW legolcsóbb 3 literes dízelje is röhögve elviszi a BTR-t XD
(Amúgy a legerősebb 4 turbós 400 LE meg 760 nm :rolleyes:)
A motor + váltó súlya és helyigénye kb. negyede az eredeti konstrukcióénak.
Ha pedig csak 20,000 km-t bír ki, az is 10 év üzem. És a kb. 10,000 eurós át valójában nem tétel egy harcjárműnél.
Nem kell ide milliós futást kibíró kamion motor....
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 393
120 654
113
Nekem még mindig az a teóriám, hogy azok tervezték a BTR-t akiket nem engedtek harckocsi és BMP közelébe XD

Amúgy, csak, hogy tovább vigyem a poén faktort, meg reflektáljak kicsit a több 10,000 eurós kamionmotor mániára.
A BTR-80-ban lévő, eredeti kamaz dízel az V8-as, majdnem 11 literes, 260 LE és 785 nm nyomatékú.
A BMW-kben lévő B57-es jelzésű dízel legolcsóbb 1 turbós verziója, 3 literes 265 LE és 620 nm-es nyomatékú.
Ehhez jár ugye a ZF 8-as váltója is. :)
Az egész ára kb. 10,000 euró....
És most gondolkodjunk el azon, hogy amúgy mekkora a BTR-eink valós futásteljesítménye. Mert csak tippelek, kevesebb évi 2000 km-nél...
Igazából a végáttétel jelentősen rövidebbre szabásával (vagy egy köztes fogaskerék beillesztésével) a BMW legolcsóbb 3 literes dízelje is röhögve elviszi a BTR XD
(Amúgy a legerősebb 4 turbós 400 LE meg 760 nm :rolleyes:)
A motor + váltó súlya és helyigénye kb. negyede az eredeti konstrukcióénak.
Ha pedig csak 20,000 km-t bír ki, az is 10 év üzem. És a kb. 10,000 eurós át valójában nem tétel egy harcjárműnél.
Nem kell ide milliós futást kibíró kamion motor....
Én ezért mondom a gidránnal közös alkatrészeket mert az tartalék alkatrésznek tökéletes a btr kimúlása után
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 052
113
Nekem még mindig az a teóriám, hogy azok tervezték a BTR-t akiket nem engedtek harckocsi és BMP közelébe XD

Amúgy, csak, hogy tovább vigyem a poén faktort, meg reflektáljak kicsit a több 10,000 eurós kamionmotor mániára.
A BTR-80-ban lévő, eredeti kamaz dízel az V8-as, majdnem 11 literes, 260 LE és 785 nm nyomatékú.
A BMW-kben lévő B57-es jelzésű dízel legolcsóbb 1 turbós verziója, 3 literes 265 LE és 620 nm-es nyomatékú.
Ehhez jár ugye a ZF 8-as váltója is. :)
Az egész ára kb. 10,000 euró.... (váltó+motor)
És most gondolkodjunk el azon, hogy amúgy mekkora a BTR-eink valós futásteljesítménye. Mert csak tippelek, kevesebb évi 2000 km-nél...
Igazából a végáttétel jelentősen rövidebbre szabásával (vagy egy köztes fogaskerék beillesztésével) a BMW legolcsóbb 3 literes dízelje is röhögve elviszi a BTR-t XD
(Amúgy a legerősebb 4 turbós 400 LE meg 760 nm :rolleyes:)
A motor + váltó súlya és helyigénye kb. negyede az eredeti konstrukcióénak.
Ha pedig csak 20,000 km-t bír ki, az is 10 év üzem. És a kb. 10,000 eurós át valójában nem tétel egy harcjárműnél.
Nem kell ide milliós futást kibíró kamion motor....


Érdekesség képen: én egy ismeretségi körös hagyományőrzővel voltam "szakmai" kapcsolatban, akinek javasoltam, hogy ahazai gyártású 4x4-ben a D244 Csepel motor helyett tegyen be egy "leosztott" fordulatos TDI motort!

El is kezdte "nézegetni", csak beütött a Covid. Remélem megvan még a "srác"! :D





Milyen motor van a Gidránban?
Tudnál linkelni valami adatlap félét?
A Gidrán-motort én javasoltam már sokkal korábban(hetente), mert logisztikailag(is) logikus hosszú távon.

Műszakilag meg szerintem pont nem jó, mert a nagyobb lóerő, + a szinte biztosan nagyobb nyomaték tönkre teszi az erőátvitelt.

Ha pedig ezek miatt kell --már pedig ez esetben kell-- az automata váltó, akkor átlép a "nem-éri-meg" sávba!


.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 068
12 033
113
Nekem még mindig az a teóriám, hogy azok tervezték a BTR-t akiket nem engedtek harckocsi és BMP közelébe XD

Amúgy, csak, hogy tovább vigyem a poén faktort, meg reflektáljak kicsit a több 10,000 eurós kamionmotor mániára.
A BTR-80-ban lévő, eredeti kamaz dízel az V8-as, majdnem 11 literes, 260 LE és 785 nm nyomatékú.
A BMW-kben lévő B57-es jelzésű dízel legolcsóbb 1 turbós verziója, 3 literes 265 LE és 620 nm-es nyomatékú.
Ehhez jár ugye a ZF 8-as váltója is. :)
Az egész ára kb. 10,000 euró.... (váltó+motor)
És most gondolkodjunk el azon, hogy amúgy mekkora a BTR-eink valós futásteljesítménye. Mert csak tippelek, kevesebb évi 2000 km-nél...
Igazából a végáttétel jelentősen rövidebbre szabásával (vagy egy köztes fogaskerék beillesztésével) a BMW legolcsóbb 3 literes dízelje is röhögve elviszi a BTR-t XD
(Amúgy a legerősebb 4 turbós 400 LE meg 760 nm :rolleyes:)
A motor + váltó súlya és helyigénye kb. negyede az eredeti konstrukcióénak.
Ha pedig csak 20,000 km-t bír ki, az is 10 év üzem. És a kb. 10,000 eurós át valójában nem tétel egy harcjárműnél.
Nem kell ide milliós futást kibíró kamion motor....
Csak ez nem sok upgrade potenciált ad a BTR-nek.
(Eleve a BMW dízelek szarok, és állandóan csúcsteljesítmény közelében kellene üzemelned, hamar tönkremegy - mi értelme ennek? Meg minden AdBlues-szarok, elromló kütyük, kényes német marhaságok)

Csak idézni tudom magam:
A Cummins helyett a GM Duramax L5P-javaslom.
Tömeg és hossz alapján a legjobb (a hossz azért fontos, hogy 3 tengelyessé tudjuk átalakítani a BTR-t). Váltónak pedig az Allison 10L1000-t, ha már úgyis itt gyártjuk és amúgy is egy egységben kínálják a Duramax-szal.

Teljesítmény (LE)​
Nyomaték (Nm)​
Tömeg
(kg)
Hossz​
Szélesség​
Magasság​
Kamaz
260​
785​
835
1160 mm​
900 mm​
1100 mm​
Cummins 6.7L
420​
1458​
485
1059 mm​
726 mm
960 mm​
Ford PowerStroke 6.7L
500
1626
499
1128 mm​
846 mm​
856 mm​
GM Duramax L5P 6.6L
470​
1322​
379
762 mm
762 mm​
813 mm
Megvan talán 20000 dollárból Allison 10L1000 váltóval együtt.
Milyen motor van a Gidránban?
Tudnál linkelni valami adatlap félét?
Valami csoffadt Cummins...
Nem értem, hogy miért van mindenki erre rápörögve?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 421
55 292
113
Érdekesség képen: én egy ismeretségi körös hagyományőrzővel voltam "szakmai" kapcsolatban, akinek javasoltam, hogy ahazai gyártású 4x4-ben a D244 Csepel motor helyett tegyen be egy "leosztott" fordulatos TDI motort!

El is kezdte "nézegetni", csak beütött a Covid. Remélem megvan még a "srác"! :D


Amúgy egy csomó olyan ötlet van ami elsőre hülyeségnek tűnik, pedig valójában zseniális :D

A Gidrán-motort én javasoltam már sokkal korábban, mert logisztikailag logikus hosszú távon.

Műszakilag szerintem pont nem jó, mert a nagyobb lóerő, +szinte biztosan nagyobb nyomaték tönkre teszi az erőátvitelt.

Ha pedig akkor kell --már pedig ez esetben kell-- az automata váltó, akkor átlép a "nem-éri-meg" sávba!

Igazából minden motor programozható. Lehet erősebből gyengébbet is csinálni.
A BMW-s ötletem azért "zseni" (még ha viccnek is szántam) , mert valójában 10,000 euró körül van a motor és a váltó.
E mellet csomó olyan ember van még itthon is aki tudja programozni mint a BMW dízelt, mind a ZF váltót.
És igazából a BMW dízel úgy ilyen erős, hogy euro 6-os normát tud.
Leömlő után kap egy csövet meg egy végdobott a sok részecskeszűrős szar nélkül, meg Bosh Motronicban íratunk rá egy "tuning" szoftvert, simán hozni fogja az eredeti kamaz motor nyomatékát is.
A ZF váltó miatt meg elképesztően jól lehet optimalizálni az egészet. Sokkal dinamikusabb lenne az egész jármű mint most.
Meg úgy 1 tonnával könnyebb :cool:

Baszki, bízzon már meg valaki a HM-től ezzel a projekttel!
Full komolyan mondom!
Kell bár lekoszlott, de még guruló alváz, meg 1-200 misi indulásnak a projektcégbe és szerintem 1 éven belül nagyon fasza guruló prototípusunk lenne, amit aztán más téren is lehetne fejleszteni. :cool:
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 421
55 292
113
(Eleve a BMW dízelek szarok, és állandóan csúcsteljesítmény közelében kellene üzemelned, hamar tönkremegy - mi értelme ennek? Meg minden AdBlues-szarok, elromló kütyük, kényes német marhaságok)

Csak ez éppenséggel nem igaz...
A kamaz 785 nm 1800-as fordulaton.
A BMW dízel meg 620 nm 2000-es fordulaton.
Valójában nem Euro 6 állapotban lenne beépítve, lásd fentebb.
És katonai értelemben olcsó mint a szemét.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 421
55 292
113

Full jó mind a kettő.
Annyi, hogy kicsit erős a motor a központi osztóműhöz (szerintem), de szoftveresen ezeket vissza lehet limitálni.

Mindenesetre én bevállalnám a BMW-s modernizációt.
Ráadásul a pénz egy része vissza is jönne, ha csinálnánk a folyamatról egy TV műsort "Pimp my BTR" címen :cool: