En se ismerem a tipust,de pl a Csepel 566ban is osszepitve volt a valto és osztomu.Ezt nem is tagadom, sosem volt vele dolgom.
A méretek alapján azt hittem, hogy az egyik váltó és osztómű, a másik meg kuplung és felező.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
En se ismerem a tipust,de pl a Csepel 566ban is osszepitve volt a valto és osztomu.Ezt nem is tagadom, sosem volt vele dolgom.
A méretek alapján azt hittem, hogy az egyik váltó és osztómű, a másik meg kuplung és felező.
lenne egy kérdésem .
milyen motor ez és milyen váltó ? csak mert ez a 2 tétel drágább mint egy új teherautó. nyergest is kapni ennyiért
Volvo TAD-1181VE with LockUp: EU stage 5 / EPA Tier - with Optimized DPF/SCR technology, AdBlue, uncooled EGR, electronic control and CanBus monitoring. soros 6 hengeres, turbo charger and intercooler, 10.840 cm3, power, max 265 kW at 1.450-2.100 rpm Torque, max 1.785 Nm at 1.000-1.450 rpm: 64.000,- EUR+ÁFA.
+
ZF "ErgoPower" automatic powershift transmission: Fully automatic transmission from ZF of model 5WG-261-LU Hydrodynamic with electronic control and CanBus monitoring 5 speed forward and 3 speed reverse, including LockUp clutch. Price: 49.000.-EUR+Áfa.
Ezt nem is tagadom, sosem volt vele dolgom.
A méretek alapján azt hittem, hogy az egyik váltó és osztómű, a másik meg kuplung és felező.
Csak ha nem tudod miről van szó, úgy kicsit alaptalan számolgatni.
A BTR-80 motortere elég méretes:
A hajtáslánc így hejezkedik el:
Ez meg a küzdőtér kibontva:
Én úgy látom, hogy semmilyen műszaki akadálya sincs annak, hogy keresztbe betegyél egy sorhatos motort, mellé meg keresztbe a váltót.
Ha a vízsugaras rendszert megszűnteted, akkor a központi osztómű egyébként szintén hátra költözhet a motortérbe.
A BTR alaptervezési igen szar, maga a motortér meg az egész konstrukció rendkívül helypazarló. Szerintem.
Ennek viszont van előnye a felújításkor a sok hely miatt.
Megoldás: ebből is volt a teherautókban többszázezer és esélyesen tizedannyi rubelbe fájtÉn egyébként az "oroszt" sem értem, van neki egy tíz-zezres darabszámban, sok célra gyártott, bevált hk-motorja ami
- ugyanekkora súlyból,
- hasonló méretű --a kb. kétszer akkora helyre--,
- háromszoros teljesítményt tud!
Éééértem én, hogy ez olyan oroszos-megoldás, meg hogy ők így szállnak le a binyóról, csak, na....
Ennyi "OFF" szerintem belefér.
.
Megoldás: ebből is volt a teherautókban többszázezer és esélyesen tizedannyi rubelbe fájt
Én egyébként az "oroszt" sem értem, van neki egy tíz-zezres darabszámban, sok célra gyártott, bevált hk-motorja ami
- ugyanekkora súlyból,
- hasonló méretű --a kb. kétszer akkora helyre--,
- háromszoros teljesítményt tud!
Éééértem én, hogy ez olyan oroszos-megoldás, meg hogy ők így szállnak le a binyóról, csak, na....
Ennyi "OFF" szerintem belefér.
.
Én ezért mondom a gidránnal közös alkatrészeket mert az tartalék alkatrésznek tökéletes a btr kimúlása utánNekem még mindig az a teóriám, hogy azok tervezték a BTR-t akiket nem engedtek harckocsi és BMP közelébe XD
Amúgy, csak, hogy tovább vigyem a poén faktort, meg reflektáljak kicsit a több 10,000 eurós kamionmotor mániára.
A BTR-80-ban lévő, eredeti kamaz dízel az V8-as, majdnem 11 literes, 260 LE és 785 nm nyomatékú.
A BMW-kben lévő B57-es jelzésű dízel legolcsóbb 1 turbós verziója, 3 literes 265 LE és 620 nm-es nyomatékú.
Ehhez jár ugye a ZF 8-as váltója is.
Az egész ára kb. 10,000 euró....
És most gondolkodjunk el azon, hogy amúgy mekkora a BTR-eink valós futásteljesítménye. Mert csak tippelek, kevesebb évi 2000 km-nél...
Igazából a végáttétel jelentősen rövidebbre szabásával (vagy egy köztes fogaskerék beillesztésével) a BMW legolcsóbb 3 literes dízelje is röhögve elviszi a BTR XD
(Amúgy a legerősebb 4 turbós 400 LE meg 760 nm )
A motor + váltó súlya és helyigénye kb. negyede az eredeti konstrukcióénak.
Ha pedig csak 20,000 km-t bír ki, az is 10 év üzem. És a kb. 10,000 eurós át valójában nem tétel egy harcjárműnél.
Nem kell ide milliós futást kibíró kamion motor....
Én ezért mondom a gidránnal közös alkatrészeket mert az tartalék alkatrésznek tökéletes a btr kimúlása után
Nekem még mindig az a teóriám, hogy azok tervezték a BTR-t akiket nem engedtek harckocsi és BMP közelébe XD
Amúgy, csak, hogy tovább vigyem a poén faktort, meg reflektáljak kicsit a több 10,000 eurós kamionmotor mániára.
A BTR-80-ban lévő, eredeti kamaz dízel az V8-as, majdnem 11 literes, 260 LE és 785 nm nyomatékú.
A BMW-kben lévő B57-es jelzésű dízel legolcsóbb 1 turbós verziója, 3 literes 265 LE és 620 nm-es nyomatékú.
Ehhez jár ugye a ZF 8-as váltója is.
Az egész ára kb. 10,000 euró.... (váltó+motor)
És most gondolkodjunk el azon, hogy amúgy mekkora a BTR-eink valós futásteljesítménye. Mert csak tippelek, kevesebb évi 2000 km-nél...
Igazából a végáttétel jelentősen rövidebbre szabásával (vagy egy köztes fogaskerék beillesztésével) a BMW legolcsóbb 3 literes dízelje is röhögve elviszi a BTR-t XD
(Amúgy a legerősebb 4 turbós 400 LE meg 760 nm )
A motor + váltó súlya és helyigénye kb. negyede az eredeti konstrukcióénak.
Ha pedig csak 20,000 km-t bír ki, az is 10 év üzem. És a kb. 10,000 eurós át valójában nem tétel egy harcjárműnél.
Nem kell ide milliós futást kibíró kamion motor....
A Gidrán-motort én javasoltam már sokkal korábban(hetente), mert logisztikailag(is) logikus hosszú távon.Milyen motor van a Gidránban?
Tudnál linkelni valami adatlap félét?
https://www.cummins.com/engines/isl9-2013 ennek egy alváltozata (ez a motor csak ráépítéssel látod is az adatlapon hogy tol-tolig)Milyen motor van a Gidránban?
Tudnál linkelni valami adatlap félét?
Csak ez nem sok upgrade potenciált ad a BTR-nek.Nekem még mindig az a teóriám, hogy azok tervezték a BTR-t akiket nem engedtek harckocsi és BMP közelébe XD
Amúgy, csak, hogy tovább vigyem a poén faktort, meg reflektáljak kicsit a több 10,000 eurós kamionmotor mániára.
A BTR-80-ban lévő, eredeti kamaz dízel az V8-as, majdnem 11 literes, 260 LE és 785 nm nyomatékú.
A BMW-kben lévő B57-es jelzésű dízel legolcsóbb 1 turbós verziója, 3 literes 265 LE és 620 nm-es nyomatékú.
Ehhez jár ugye a ZF 8-as váltója is.
Az egész ára kb. 10,000 euró.... (váltó+motor)
És most gondolkodjunk el azon, hogy amúgy mekkora a BTR-eink valós futásteljesítménye. Mert csak tippelek, kevesebb évi 2000 km-nél...
Igazából a végáttétel jelentősen rövidebbre szabásával (vagy egy köztes fogaskerék beillesztésével) a BMW legolcsóbb 3 literes dízelje is röhögve elviszi a BTR-t XD
(Amúgy a legerősebb 4 turbós 400 LE meg 760 nm )
A motor + váltó súlya és helyigénye kb. negyede az eredeti konstrukcióénak.
Ha pedig csak 20,000 km-t bír ki, az is 10 év üzem. És a kb. 10,000 eurós át valójában nem tétel egy harcjárműnél.
Nem kell ide milliós futást kibíró kamion motor....
Megvan talán 20000 dollárból Allison 10L1000 váltóval együtt.A Cummins helyett a GM Duramax L5P-javaslom.
Tömeg és hossz alapján a legjobb (a hossz azért fontos, hogy 3 tengelyessé tudjuk átalakítani a BTR-t). Váltónak pedig az Allison 10L1000-t, ha már úgyis itt gyártjuk és amúgy is egy egységben kínálják a Duramax-szal.
Teljesítmény (LE) Nyomaték (Nm)Tömeg
(kg) Hossz Szélesség MagasságKamaz 260 785835 1160 mm 900 mm 1100 mmCummins 6.7L 420 1458485 1059 mm 726 mm 960 mmFord PowerStroke 6.7L 500 1626499 1128 mm 846 mm 856 mmGM Duramax L5P 6.6L 470 1322379 762 mm 762 mm 813 mm
Valami csoffadt Cummins...Milyen motor van a Gidránban?
Tudnál linkelni valami adatlap félét?
Érdekesség képen: én egy ismeretségi körös hagyományőrzővel voltam "szakmai" kapcsolatban, akinek javasoltam, hogy ahazai gyártású 4x4-ben a D244 Csepel motor helyett tegyen be egy "leosztott" fordulatos TDI motort!
El is kezdte "nézegetni", csak beütött a Covid. Remélem megvan még a "srác"!
A Gidrán-motort én javasoltam már sokkal korábban, mert logisztikailag logikus hosszú távon.
Műszakilag szerintem pont nem jó, mert a nagyobb lóerő, +szinte biztosan nagyobb nyomaték tönkre teszi az erőátvitelt.
Ha pedig akkor kell --már pedig ez esetben kell-- az automata váltó, akkor átlép a "nem-éri-meg" sávba!
Gondolom mivel elterjedt meg kiforrott cucc.Valami csoffadt Cummins...
Nem értem, hogy miért van mindenki erre rápörögve
(Eleve a BMW dízelek szarok, és állandóan csúcsteljesítmény közelében kellene üzemelned, hamar tönkremegy - mi értelme ennek? Meg minden AdBlues-szarok, elromló kütyük, kényes német marhaságok)
Tudom, nem véletlenül mondom én sem mint értelmezhető megoldást.Full jó mind a kettő.
Ahogy a fegyverzet is egyértelműen a török vonal kéne, hogy legyen ugyan ebből az okból.