[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 474
31 894
113
Valójában nem az.... ez az igazi vicc az egészben. A változó geometriájú túrbó miatt nagyon alacsonyról húznak a mai dízelek.
Szóval ti csak gondoljátok azt, hogy szét lennének forgatva. A valóság meg az lehet, hogy kibírnák a terhelést, főleg a ZF automatával.
De értelem szerűen a Kriss által javasolt hajtáslánc lehet a logikus, ha olcsó.
Igen.....Nem.Probaltak behozni a kisebb motorokat nagykocsikra is,Buktak mint az olajto.Felejsd el azt a marhasagot.Egy 2-3 tonnas kis legideszant panceloson meg mukodik a dolog,de egy 10-15,modernizalas utan meg inkabb 20 tonnas gepen nem.Oda egy ilyen gepekhez tervezett motor kell.
Cummins motorok kulonben nagyon jók.
Evi 2 k km futasyeljesitmeny meg edeskeves,hogy kicsit is kepzet soforok legyenek.Qrvakeves.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 543
55 979
113
Valahogy az sokaknál kimarad a gondolatokból, hogy miért van akkora lökettérfogat a nehéz járművekben.

Mert tartós. Kivéve ha német down sizing, mert akkor mindenki más primitív, hogy nem tud kis köbcentiből nagy teljesítményt kihozni.
(Legalábbis a német Puma vs. T-90-es motorvita erről szólt emlékeim szerint)

Egy 2-3 tonnas kis legideszant panceloson meg mukodik a dolog,de egy 10-15,modernizalas utan meg inkabb 20 tonnas gepen nem.Oda egy ilyen gepekhez tervezett motor kell.

A 4.5 tonnás összterhelésű Renault Mastert egy 2.3 literes 150 LE körüli 400 nm-es dízel vitte, dombnak fölfelé is akár...
Fiat Ducato 2.3 MJet szintén zenész....
Sok múlik az áttételezésen és a fokozat számon egyébként.
Az alap állításod, ami az volt, hogy a BTR kamaz motorja többet tudna az aktuális 3 L-s sorhatos bömös motortól nem igaz. :rolleyes:
Élettartalomba se lenne kevesebb, sőt a váltó miatt dinamikusabb is lenne. Ennyit fejlődött a technika 40 év alatt.

A másik része a dolognak a futásteljesítmény illetve az extrém körülmények tűrése.
Ezen kettő dolog miatt ragaszkodnak a mai napig a nagy köbcentis kialakításhoz.
És én ebben veled egyet is értek!
Viszont a BTR nem kamion. Nem fog 1 millió km-t lefutni. Ahogyan az 50 fokos sivatagi meleg sem általános kis hazánkban.
Illetve a kis motor a nagy tágas motortérben nem fog túlmelegedni sem.
A civil szférához képest röhejes futásteljesítmények vannak!
Ha komolyan beszélünk, akkor én is a Kriss által hozott beszállítókat preferálnám.
De hidd el, ha poénból összeraknánk egy "Pimp my BTR"-t a BMW motorral meg ZF váltóval az se menne tönkre. ;)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 474
31 894
113
Az a
Mert tartós. Kivéve ha német down sizing, mert akkor mindenki más primitív, hogy nem tud kis köbcentiből nagy teljesítményt kihozni.
(Legalábbis a német Puma vs. T-90-es motorvita erről szólt emlékeim szerint)



A 4.5 tonnás összterhelésű Renault Mastert egy 2.3 literes 150 LE körüli 400 nm-es dízel vitte, dombnak fölfelé is akár...
Fiat Ducato 2.3 MJet szintén zenész....
Sok múlik az áttételezésen és a fokozat számon egyébként.
Az alap állításod, ami az volt, hogy a BTR kamaz motorja többet tudna az aktuális 3 L-s sorhatos bömös motortól nem igaz. :rolleyes:
Élettartalomba se lenne kevesebb, sőt a váltó miatt dinamikusabb is lenne. Ennyit fejlődött a technika 40 év alatt.

A másik része a dolognak a futásteljesítmény illetve az extrém körülmények tűrése.
Ezen kettő dolog miatt ragaszkodnak a mai napig a nagy köbcentis kialakításhoz.
És én ebben veled egyet is értek!
Viszont a BTR nem kamion. Nem fog 1 millió km-t lefutni. Ahogyan az 50 fokos sivatagi meleg sem általános kis hazánkban.
Illetve a kis motor a nagy tágas motortérben nem fog túlmelegedni sem.
A civil szférához képest röhejes futásteljesítmények vannak!
Ha komolyan beszélünk, akkor én is a Kriss által hozott beszállítókat preferálnám.
De hidd el, ha poénból összeraknánk egy "Pimp my BTR"-t a BMW motorral meg ZF váltóval az se menne tönkr
Ducato es a Masters 3,5 tonnasak.
Az a motor,ami közúti kamionban elmegy 1+ milla km-t,egy erdeszeti teherautoban mar csak a felet fogja kibirni.Egy harcjarmuben haboruban meg jó,ha a huszadat......Szoval a BMW motorod kb fel orat birna ki a csataban.Egysxeruen nem oda terveztek.Nem ida való.
Egy motor terheles alatt belulrol melegszik túl,lenyegtelen,hogy mekkora a motorter.A hutorendszer teljesitmenye szamit.Minusz 10 fokban is siman meg lehet fozni egy motort.Oke,+50ben konnyebb.
Es pont itt jon a kicsi motorok problemaja.Qrvagyorsan megfonek komoly terheles alatt.Es korantsem ugy adjak le azt a nevleges teljesitmenyt,mint a nagyobbak.
ZF valtok egyebkent jók,Cummins motort inkabb kapcsolnam ahoz,mint Allisonhoz.
Csakhogy ehez is irjak egy kis buros dolgot SADF leghuteses Deutz motorokat reszesitette elonybe Pedig a leghuteses motorok mar akkor is kisebb literteljesitmenyt adtak,de joval strapabirobbak voltak.( voltak 8x8 MAN korabeli HX teherautoik,amik nem birtak a gyűrődést...).A háború nyoman tervezett gepeikbe is ahol léphetett,Deutz motorokat hasznaltak Es toluk hozom az uzemido peldat is.Az a hk lanctalp,ami békeidős gyakorlatokon 4- 5000 km- t birt ki,azt Angolaban 500 (ötszáz) km utan mar cserélni kellet....Szoval igy tessenek szamolni az uzemidokkel.
Egyebkent meg olyan sofor mellett,ki evi 2 k km- t megy a jarganyaval,meg sima biztositott kozuti konvojmenetben is gondosan bekotnem magam Haboruban meg inkabb gyalog mennek ....Nagyobb veszelyt jelentene az ideges amatőr sofor,mint a gaz ellen.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Pogány

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 543
55 979
113
Ducato es a Masters 3,5 tonnasak.

Tévedésben vagy. 4.5 tonnáig lehet őket kiépíteni. Csak vissza szokták "vizsgáztatni" 3.5-re mert akkor B-s jogsival is vezetheted.

Az a motor,ami közúti kamionban elmegy 1+ milla km-t,egy erdeszeti teherautoban mar csak a felet fogja kibirni.

Ezt senki sem vitatja szerintem .

Es pont itt jon a kicsi motorok problemaja.Qrvagyorsan megfonek komoly terheles alatt.Es korantsem ugy adjak le azt a nevleges teljesitmenyt,mint a nagyobbak.

Most felsír egy lerobbant Puma a másfél millió eurós motorjával :D :D :D


Egyebkent meg olyan sofor mellett,ki evi 2 k km- t megy a jarganyaval,meg sima biztositott kozuti konvojmenetben is gondosan bekotnem magam Haboruban meg inkabb gyalog mennek ....Nagyobb veszelyt jelentene az ideges amatőr sofor,mint a gaz ellen.

Ukrán videók vannak erről. Mindenféle gázolásról meg árokba hajtásról.
Nehogy azt hidd, hogy itt sokkal többet vezetnek a BTR-ekkel....

Mondom, mi alapvetően egyet értünk ;)

BMW motor? Azok nem tizentonnás dögökbe valók, meghalnának egy hét alatt.

Hány km-t mentek egy évben egy BTR-80-al?
2-3000 km-t tippelek, nagyon jó indulattal.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 885
78 119
113
Tévedésben vagy. 4.5 tonnáig lehet őket kiépíteni. Csak vissza szokták "vizsgáztatni" 3.5-re mert akkor B-s jogsival is vezetheted.



Ezt senki sem vitatja szerintem .



Most felsír egy lerobbant Puma a másfél millió eurós motorjával :D :D :D




Ukrán videók vannak erről. Mindenféle gázolásról meg árokba hajtásról.
Nehogy azt hidd, hogy itt sokkal többet vezetnek a BTR-ekkel....

Mondom, mi alapvetően egyet értünk ;)



Hány km-t mentek egy évben egy BTR-80-al?
2-3000 km-t tippelek, nagyon jó indulattal.
BTR-je válogatja, de nem ez a lényeg, hanem az, hogy egy BMW motorját nagyon nem arra tervezték, hogy BTR-ben működjön. Rakhatsz mögé bármilyen váltót, az a motor arra lett kitalálva, hogy alig 2000kg-s sportlimuzinokat mozgasson. Nem véletlen nagyteljesítményű munkagépek vagy teherautók/kamionok motorjai azok amik megfelelnek a harcjárművekbe (persze azokat is kell azért optimalizálni a más típusú üzemre).
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 474
31 894
113
Tévedésben vagy. 4.5 tonnáig lehet őket kiépíteni. Csak vissza szokták "vizsgáztatni" 3.5-re mert akkor B-s jogsival is vezetheted.



Ezt senki sem vitatja szerintem .



Most felsír egy lerobbant Puma a másfél millió eurós motorjával :D :D :D




Ukrán videók vannak erről. Mindenféle gázolásról meg árokba hajtásról.
Nehogy azt hidd, hogy itt sokkal többet vezetnek a BTR-ekkel....

Mondom, mi alapvetően egyet értünk ;)



Hány km-t mentek egy évben egy BTR-80-al?
2-3000 km-t tippelek, nagyon jó indulattal.
De nem a 2,5 literes motorral.Dailnek meg 7,5 tonnas valtozata is van,bar valojaban az egy kulon tipus.Es nem a 3 literes alapmotor van benne,hanem dupla akkora.
Valamikor regen gyakori volt,foleg a jenkiknel,hogy kisebb teherautokba nagy szemelykocsik motorjat tettek.Zil V8 benzinmotorja is a Packard liszensz Csajka motorjanak egy valtozata.De Zil motorbol kettő kellett a BTR70 be..... Es alulmotorizalt volt.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and Pogány

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 543
55 979
113
De nem a 2,5 literes motorral.

Figyelj, több 10,000 km-t vezettem 4.5 tonnás, 2.3-as dízeleket. Személyes tapasztalatom, hogy lazán fölment megpakolva dombokon is.
De te a fotelből meg akarod nekem magyarázni, hogy nincs ilyen....
Nem tudom mi értelme van így veletek beszélgetni....

De hogy mondjak pár példát a régmúltból (70's évek), az F85/86-os Volvo teherautókat, amiknek 25 tonna volt a maximális megengedett tömegük 5.5 literes 180 LE-s turbó dízel vitte 8 sebességes váltóval. :rolleyes:
80's évek, mercedes benz 1017 katonai teherautó, 12 tonnás terhelhetőségig 5.7 literes motor, 172 LE / 540 nm nyomaték. :rolleyes:

Huszadjára is leírom, hogy Kriss-el értek egyet abban, hogy mivel kellene modernizálni.
Viszont az egy ordas nagy kamu, hogy egy mai modern 3 literes sorhatos dízel, egy 8 fokozatú automatával és rövid végáttétellel ne vinne el egy gumikerekes 14 tonnás járművet.
Maga a BTR-80-as az élő példa rá, hogy ugyan ekkora teljesítménnyel működik a jármű, ahogyan a múltban is számtalan akár katonai teherautó, nyugaton is, kisebb teljesítménnyel is vígan el volt. ;)
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 405
14 478
113
Figyelj, több 10,000 km-t vezettem 4.5 tonnás, 2.3-as dízeleket. Személyes tapasztalatom, hogy lazán fölment megpakolva dombokon is.
De te a fotelből meg akarod nekem magyarázni, hogy nincs ilyen....
Asszemnte vagy az egyetlen, aki nem tudja hogy negan kamionsofőr? ;)

Amúgy mèg mindíg 3.5t.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 543
55 979
113
Asszemnte vagy az egyetlen, aki nem tudja hogy negan kamionsofőr? ;)

Amúgy mèg mindíg 3.5t.

Amúgy meg tudom, hogy kamion sofőr, és még mindig 4.5 tonna ;)
3.5 tonnáig vezetheted B-s jogsival, de van dupla hátsó kerekes 4.5 tonnás kiépítés is. Azzal jártam én.
Köszönöm, hogy te is jobban tudod nálam, hogy mit vezettem. Beszarás amit nyomtok :D
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and Ocses

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 474
31 894
113
Figyelj, több 10,000 km-t vezettem 4.5 tonnás, 2.3-as dízeleket. Személyes tapasztalatom, hogy lazán fölment megpakolva dombokon is.
De te a fotelből meg akarod nekem magyarázni, hogy nincs ilyen....
Nem tudom mi értelme van így veletek beszélgetni....

De hogy mondjak pár példát a régmúltból (70's évek), az F85/86-os Volvo teherautókat, amiknek 25 tonna volt a maximális megengedett tömegük 5.5 literes 180 LE-s turbó dízel vitte 8 sebességes váltóval. :rolleyes:
80's évek, mercedes benz 1017 katonai teherautó, 12 tonnás terhelhetőségig 5.7 literes motor, 172 LE / 540 nm nyomaték. :rolleyes:

Huszadjára is leírom, hogy Kriss-el értek egyet abban, hogy mivel kellene modernizálni.
Viszont az egy ordas nagy kamu, hogy egy mai modern 3 literes sorhatos dízel, egy 8 fokozatú automatával és rövid végáttétellel ne vinne el egy gumikerekes 14 tonnás járművet.
Maga a BTR-80-as az élő példa rá, hogy ugyan ekkora teljesítménnyel működik a jármű, ahogyan a múltban is számtalan akár katonai teherautó, nyugaton is, kisebb teljesítménnyel is vígan el volt. ;)
10k km?3 het alatt vezetek annyit 40tonnás kamionnal......Ja,fotelböl irom ezt is-a kamion vezetőüléséből,és a kormányon van a laptop.....De anno,még pelyhes tollú Gumikacsaként,és postakocsisként Barkasszal kezdtem.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 543
55 979
113
10k km?3 het alatt vezetek annyit 40tonnás kamionnal.

Hülye úr, több 10,000 km-t írtam!
E mellet az, hogy te autópályán egyenes vonalon kamionozol az tök jó.
Én meg Budára meg Nógrádba jártam a 2.3-as dízellel agyig pakolt kocsival, volt , hogy heti szinten megmászva a kékest is.
Ezen idő alatt egyszer sem szart be se Fiat se a Renault. Se nem melegettek túl se semmi.
Amit ti nem akartok megérteni, de a mérnökök tudják, hogy az egész kulcsa a váltó fokozatok száma, áttételezése és a végáttétel aránya, meg a hűtőradiátor mérete. Kb. ennyi.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 405
14 478
113
Amúgy meg tudom, hogy kamion sofőr, és még mindig 4.5 tonna ;)
3.5 tonnáig vezetheted B-s jogsival, de van dupla hátsó kerekes 4.5 tonnás kiépítés is. Azzal jártam én.
Köszönöm, hogy te is jobban tudod nálam, hogy mit vezettem. Beszarás amit nyomtok :D
Ne legyèl már feszült. :D

Ott a pont a 4.5 nèl.:D

Ès èrtem a zseniális ötletet.:D Nem is akarom elvenni az èrdemet, de mègsem ekkora motorokat raknak nagy dögökbe.
Sehol.

Amúgy ha jól emlèkszem több változata van a motornak?
Ès a gyengèbbel 1 tonna rakománnyal azèrt már megèrezi az alpokat a master.


Kicsit más.
14. Perctől.


Nem adott kocsira akarom kihegyezni.
Meg ez tuningolva is van.

De nagyon sok autó járna hasonló mód.
Mèg amikor a kakucsringen mennek ott is van hogy megadja magát kocsi. Pedig ott kisebb a terhelès

Szóval sok autónál ami le van írva az valós teljesítmèny, de van hogy pár km-t sem bírnak ki.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 543
55 979
113
Ès èrtem a zseniális ötletet.:D Nem is akarom elvenni az èrdemet, de mègsem ekkora motorokat raknak nagy dögökbe.
Sehol.

Az ugye föl tűnt nektek, hogy poénból írtam? o_O
Csak mert ezzel kezdtem az egészet... hogy poén... Lapozz vissza. "Pimp my BTR"
Erre elkezdtetek bele állni, hogy azonnal szétesne, meg tönkre menne stb... Ami amúgy meg nem poén hanem hülyeség.
Mert valójában is képes lenne elvinni a 3 literes dízel a ZF8-al a bódét, mivel kb. 10:1-el rövidebb végáttétellel dolgozna, mint a személykocsiban.
Nem azért nem jó bele, mert kicsi a teljesítménye, hanem mert nem ilyen retkes üzemeltetési és ridegtartási körülményekhez tervezték.
Ezért is mondtam azt, hogy a Kriss által hozott motor és váltó, amik viszont ilyen körülményekhez vannak tervezve, megfelelőek.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 405
14 478
113
Az ugye föl tűnt nektek, hogy poénból írtam? o_O
Csak mert ezzel kezdtem az egészet... hogy poén... Lapozz vissza. "Pimp my BTR"
Erre elkezdtetek bele állni, hogy azonnal szétesne, meg tönkre menne stb... Ami amúgy meg nem poén hanem hülyeség.
Mert valójában is képes lenne elvinni a 3 literes dízel a ZF8-al a bódét, mivel kb. 10:1-el rövidebb végáttétellel dolgozna, mint a személykocsiban.
Nem azért nem jó bele, mert kicsi a teljesítménye, hanem mert nem ilyen retkes üzemeltetési és ridegtartási körülményekhez tervezték.
Ezért is mondtam azt, hogy a Kriss által hozott motor és váltó, amik viszont ilyen körülményekhez vannak tervezve, megfelelőek.
Poènból írtad de azóta belemelegedtèl. :eek:
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 474
31 894
113
Amúgy meg tudom, hogy kamion sofőr, és még mindig 4.5 tonna ;)
3.5 tonnáig vezetheted B-s jogsival, de van dupla hátsó kerekes 4.5 tonnás kiépítés is. Azzal jártam én.
Köszönöm, hogy te is jobban tudod nálam, hogy mit vezettem. Beszarás amit nyomtok :D
Tudom,hogy van.Nem túl gyakori,de van.Vezettem is olyat.És Dailyből még 7,5tonnás babakocsi is van.Vezettem is olyan kocsikat.
De azt is megérthetnéd,hogy egy 10+ tonnas összkerekes harcájrmű a terepen nem egy kis vacak furgont az épitett úton.Összkerekes hajtáslánc maga elhasznál 70-80 pacit,amire eljut az erő a kerekekhez.Plusz még az egyéb fogyasztók.Nyomatékleadása nem olyan,mint egy erre tervezett motoré.Hogy lehet e olyan váltóval barkácsolni,hogy mégis elmenjen a terepen?
Lehet.
Iszonyú rossz mozgékonyságot produkálva,és nagyon kicsi élettartammal.Tyúklépésben elkinlódik abban a félórában,mig meg nem fő a motor.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 543
55 979
113
Kicsit más.
14. Perctől.

Nem adott kocsira akarom kihegyezni.
Meg ez tuningolva is van.

De nagyon sok autó járna hasonló mód.
Mèg amikor a kakucsringen mennek ott is van hogy megadja magát kocsi. Pedig ott kisebb a terhelès

Szóval sok autónál ami le van írva az valós teljesítmèny, de van hogy pár km-t sem bírnak ki.

Ez meg itt off topik. Szóval röviden, ez így van. Sportmodellnek mondod kocsik fossák össze magukat pár kanyar után. Ford ST sorozat erről lett híres. Ezzel szemben a Civic Type-R-ek, meg Megán RS-ek bírják. Alfa QV bírja, BMW összefossa magát. Ez van.
Itt is a méretezésen múlik minden. Bömös tulajnak lóerő tuning kell. Megkapja. Többi alkatrész meg nem bírja.
Nem sok olyan utcai tuningról hallottam ahol nagyobb hűtőt, meg jobb olajhűtőt kaptak a gépek. Mert az nem menő... Miközben a verseny tuning kb. ezzel kezdődik.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and Ocses

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 543
55 979
113
Poènból írtad de azóta belemelegedtèl. :eek:

Mert olyan oldalról álltatok bele, amely nem felel meg a valóságnak. (Szerintem).
El tudja mozgatni a bódét a motor. Valójában minden más a probléma vele.

Összkerekes hajtáslánc maga elhasznál 70-80 pacit,amire eljut az erő a kerekekhez.Plusz még az egyéb fogyasztók.Nyomatékleadása nem olyan,mint egy erre tervezett motoré.Hogy lehet e olyan váltóval barkácsolni,hogy mégis elmenjen a terepen?
Lehet.
Iszonyú rossz mozgékonyságot produkálva,és nagyon kicsi élettartammal.Tyúklépésben elkinlódik abban a félórában,mig meg nem fő a motor.

Pont olyan mozgékonysága lenne, mint a mostani kamaz motorral. (szar)
Viszont a kamaz motort is pont azért cserélnénk, mert nem elegendő!
Ebből fakad az, hogy a Kriss által linkelt motor, némi igazitással, optimális lenne.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 474
31 894
113
Hülye úr, több 10,000 km-t írtam!
E mellet az, hogy te autópályán egyenes vonalon kamionozol az tök jó.
Én meg Budára meg Nógrádba jártam a 2.3-as dízellel agyig pakolt kocsival, volt , hogy heti szinten megmászva a kékest is.
Ezen idő alatt egyszer sem szart be se Fiat se a Renault. Se nem melegettek túl se semmi.
Amit ti nem akartok megérteni, de a mérnökök tudják, hogy az egész kulcsa a váltó fokozatok száma, áttételezése és a végáttétel aránya, meg a hűtőradiátor mérete. Kb. ennyi.
Majd ha voltál az Alpokban túristaháznál hegyi bicigliúton télen 40 tonnás kamionnal,szoljál.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 543
55 979
113
Majd ha voltál az Alpokban túristaháznál hegyi bicigliúton télen 40 tonnás kamionnal,szoljál.

A kérdés az volt, hogy kis motorral (2.3) és nagy tömeggel (4.5 tonna) lehet-e hegyet mászni. És lehet.
Eleve nem értem miért hihetetlen a számodra a dolog, hiszen egy kamion rosszabb teljesítmény tömeg aránnyal bír, és lám így is megcsináltad....
Magyarán még mindig nem érted a dolog mechanikai részét ;)
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and Negan