[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 358
120 442
113
2 megoldás is szóbajöhet vagy bellülről lekevlározni az egészet ehhez ki kell pucolni bellülről a járművet ami nem ártana és sok fölösleges dolgot le is lehetne vágni. senki nem tesz desszantéri fegyvertarókba fegyvert teljesen feleslegesek.

a másik megoldás hogy kívülről kap egy kiegészítő pótpáncél kittet. ez lehet akár ugyan az mint ami a gidránokra nms ekre felmegy vagy épp a pótpáncélos teherautókra ezek különböző vastagságokba elérhetőek védelmi színt súly egyenes arányos de a btr nél van egy alap
A spall liner belülre az sehogy sem elhagyható és az nem növeli annyira a védettséget hanem a pàncélról befelé leszakadó darabok okozta repeszhatást szünteti meg.
 

Busho3301

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2021. április 26.
2 361
9 984
113
A felét sikerült akkor csak megjegyezni.
Elsősorban a gidrànokon lévő sarp+m2-es kombót írtam.
Csak ezzel akad két probléma:
-nem lesz tűzerő, hiányozni fog a rendszerből rengeteg 30-as cső (a Lynx mennyisége elhanyagolható)
-a BTR kérdését a Gidrán-NMS beszerzéshez kapcsolja a torony áthelyezés révén, nem pedig az utód új 8x8-hoz, amihez logikusan köze lenne

Mindenképp a NEFER-re van szükség.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles and enzo

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 176
31 198
113
Elsősorban a kinetikust tudod emelni egy olyan szintre hogy legalább a kézifegyvereknek ellenàlljon. Esetleg szemból egy .50-esnek.
BTR82 egy IPTRás toronnyal.Kb erre gondolsz
Nede.....A tömegnövekedés és a modernebb torony és elektronika igénye miatt erősebb motor kell.Ahoz meg jobb hajtáslánc.Ez megint módositásokat igényel.Egyik dominó dönti a másikat.Minden dominó növeli az árat.
Plusz,ha meg akarjuk tartani a járgány egyetlen előnyét,az úszóképességet,akkor az még drágitó tényező.
A végén meg kapunk egy elcseszett alapkonstrukciójú,rosszul használható,kis teherbirású,LvL2-max 3 KE védelmű,pocsék CE és akna/IED védelmű,már amortizálódott alapszerkezetű járművet.....
 
  • Tetszik
Reactions: Catles

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 014
32 420
113
Sok már itt a kérdés
Wiesel max tömege 4t körül van, 2 literes Audi Diesel van benne és köszöni szépen, jól elvan, szóval ez pipa.
Viszont btr az 14t... Én azt nem tenném bele, különösebb szamolgatas nélkül se, megérzesre.
De ott van az egyébként remek cummins dízel gidranbol, az nem hogy megbirna, de még le is kellene szabályozni, mert szetrqngatna az egészet.
De még akkor is oldaltkiszallos nyomortqnya marad.

Attól függ mekkora az a motor. Ha nem foglalja el teljes szélességében a BTR-t, még ki lehetne alakítani mellette egy hátsó kijáratot. Bár az is elég nyomorgós lenne gondolom. (A Lang HS.30-nál pl. elvileg volt hátsó kiszállás gyakorlatban nem fért ki azon egy felszerelt katona, mert a mérnökök túl szűkre tervezték, és nem használták a gyakorlaban - azért a HH alatt a nyugati konstrukciók sem voltak ám mind olyan okosak, persze ez a csak felül kiszállós BTR-60 kortársa volt)
 

32karakter

Well-Known Member
2011. február 21.
1 150
2 351
113
Attól függ mekkora az a motor. Ha nem foglalja el teljes szélességében a BTR-t, még ki lehetne alakítani mellette egy hátsó kijáratot. Bár az is elég nyomorgós lenne gondolom. (A Lang HS.30-nál pl. elvileg volt hátsó kiszállás gyakorlatban nem fért ki azon egy felszerelt katona, mert a mérnökök túl szűkre tervezték, és nem használták a gyakorlaban - azért a HH alatt a nyugati konstrukciók sem voltak ám mind olyan okosak, persze ez a csak felül kiszállós BTR-60 kortársa volt)
A hs az egy szándékos bosszú volt valamiért.
Motor mellett, alatt még nem szokott bevallni.
Ideális az orr motor, vagy közepén, de félő, ott már elkezden nőni a költség.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 358
120 442
113
Bármikor vállalom, hogy aranyhal vagyok, de itt most még annak az árát is le akartam spórolni. M2, keziiranyzas.
Na az meg konkrétan harcérték csökkenés minden tekintetben.
Ez még 15 évig itt lesz szóval a lehetőséggez képest időtálló kell, hogy legyen utólag hasznosuló részegységekkel.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 256
33 822
113
A spall liner belülre az sehogy sem elhagyható és az nem növeli annyira a védettséget hanem a pàncélról befelé leszakadó darabok okozta repeszhatást szünteti meg.
ha spar liner https://www.composhield.com/products/spall-liner ponyvás megoldás van választva akkor igen az repeszfogó csupán de ha mint a strykernél táblásított műgyantába ágyazott lapok kerülnek rögzítésre (mint a 72 esek Atom ellenei bórozott gumija) csak nem bor és gumi akkor már más a helyzet de így a műgyanta miatt tömegnövekedés is kelettkezik míg a spar linernél az elhanyagólgató mértékű kb 4-5 tekercs aramid súlya
 
  • Imádom
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and L.O.B

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 176
31 198
113
Attól függ mekkora az a motor. Ha nem foglalja el teljes szélességében a BTR-t, még ki lehetne alakítani mellette egy hátsó kijáratot. Bár az is elég nyomorgós lenne gondolom. (A Lang HS.30-nál pl. elvileg volt hátsó kiszállás gyakorlatban nem fért ki azon egy felszerelt katona, mert a mérnökök túl szűkre tervezték, és nem használták a gyakorlaban - azért a HH alatt a nyugati konstrukciók sem voltak ám mind olyan okosak, persze ez a csak felül kiszállós BTR-60 kortársa volt)
Pl Ratelnek is van.De kicsi.Nem használták deszantolásra,hanem a (BTRnél jóval nagyobb) oldalajtókat.
Spanyol 6x6 APCn viszont hátul,a deszantpadok között volt a motor,és minden padnak saját hátsó ajtaja volt.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 176
31 198
113
Na az meg konkrétan harcérték csökkenés minden tekintetben.
Ez még 15 évig itt lesz szóval a lehetőséggez képest időtálló kell, hogy legyen utólag hasznosuló részegységekkel.
Hát igen.Nem a Lynxet kellett bolna megrendelni rajzasztalrol,hanem egy jó alapjarmu PSZHval kezdeni a gyalogsagi jarmuprogramot.
Meg azt is le merem irni,hogy egyaltalan em kellett volna nehez OFVt vennunk.Nem a mikategoria k az.Se hadaszati-jadmuveleti helyzetunk,se penztarcank nem olyan hozzá.Se logisztika,se tuzerseg,se hktampgatas,se légierő,se légoltalom,se műszaki biztosítás nincs meg hozza,hogy ki tudjuk hasznalni egy nehez IFV lehetosegeit.Hatranyai viszont ottvannak a nyakunkon.
 
  • Hűha
Reactions: enzo

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 256
33 822
113
50 réteg 200g/m2 es aramid már igen komoly kiegészítő védelmet képes adni műgyantába ágyazva (a btr nek alap páncélja miatt ennyire nincs szüksége maximum szemből) 400 asból elég kevesebb is . a kevlársisakok 21-30-40 réteget tartalmaznak. (a 40 már tüzszerész sisak)
végeztem kalkulációkat annak idején amikor még mergát akartam páncélozni meg pick upot.

https://shop.novia.hu/termek/200-g-m2-aramid-szovet-zsak-130-cm/ mi annak idején ettől a cégtől rendeltünk (nem a legolcsóbbak a piacon de a műgyanta és a formaleválasztóval közös csomagba már igen csak gazdaságosnak volt mondható jelentős törzsvásárlói kedvezményt is adnak meg nagytételes kedvezményt.) de ez a cég http://www.tolnatext.hu/ bármikor leszövi a kellő mennyiséget ha a honvédség közvetlen megrendel egy nagyobb tételt aramidból. ez a leggazdaságosabb csak akkor tényleg egyszerre egy nagy tételt kellene berendelni

megjegyzem műgyantába ágyazva sok esetben a kisebb m2/g súlyszámú jobb (NEM MINDEN ESETBE) bár nehezíti a terméket a több műgyanta de a nagyobb rétegszám és több műgyanta miatt mégis mást ad mint fele réteg dupla súlyal (nem mindegyiknél de ezt nem kell kitalálnunk nyílvánosan elérhetőek az infók tanulmányok csak el kell olvasni)
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
744
1 420
93
Török - Ukrán kapcsolat.

Az Aselsan harci modulokkal felszerelt Khorunzhy és Kozak-2M1 páncélozott személyszállítók befejezték a gyári teszteket.

35a63dd5a96c16d3d72f783c2de1708a.jpg


7fc60d98546228a9fe7292b984cb5b5d.jpg


SARP torony

Feltételezem valami hasonlóra gondolnak az urak!

Az oldalajtóhoz pedig csak egy globojid hajtás kellene, amit ugye egy kis 12V-os egyenáramú motorral lehet mozgatni! S nem kap senki vesegörcsöt. Sajnos itt nem mutatja a képeken a deszantajtót.
 

Busho3301

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2021. április 26.
2 361
9 984
113
Nem lehetne távirányítású drónokat csinálni belőlük?
Akár egy kiegészítő APU-val az energiaellátás miatt.
Mindent lehet robotizálni, csak nem mindent érdemes. A BTR ilyen.
Illetve a jelenlegi feladatkörben vagyunk kénytelenek megtartani.

Bonyolult lenne a meghajtás, rengeteg aktuátor és szenzor kellene utólag a manuális-analóg jellege miatt, de cserébe továbbra is hordozná az alapgép betegségeit is.
Ha megvan a technológia (aktuátorok, vezérlés, komm. rendszer, energiaellátás) egyszerűbb egy eleve elektromos meghajtásra tervezett (mert egyszerűbb), alacsony gépet építeni.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 358
120 442
113
Török - Ukrán kapcsolat.

Az Aselsan harci modulokkal felszerelt Khorunzhy és Kozak-2M1 páncélozott személyszállítók befejezték a gyári teszteket.

35a63dd5a96c16d3d72f783c2de1708a.jpg


7fc60d98546228a9fe7292b984cb5b5d.jpg


SARP torony

Feltételezem valami hasonlóra gondolnak az urak!

Az oldalajtóhoz pedig csak egy globojid hajtás kellene, amit ugye egy kis 12V-os egyenáramú motorral lehet mozgatni! S nem kap senki vesegörcsöt. Sajnos itt nem mutatja a képeken a deszantajtót.
Ez a SARP KPVT konkrétan. Ez a gép elvileg hátsó hidraulikus deszantrámpás.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Pogány

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 358
120 442
113
Valami hasonlót nem tudnánk mi is kialakítani? Ezért mutattam.
A SARP kpvt bent van az àltalam is javasolt fegyverek.közt.

A prototípusokon kívül az ukránok sem csinàltak többet ezekből a teljesen àtdobozolt gèpekből. Inkább újonnan.gyàrtottak BTR-4-eket. Jobban megéri az új az ilyen drasztikus àtalakítás helyett.