[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 480
31 904
113
@papi ,@Pogány
gaz-59037a.jpeg
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 671
113
Nem fér be keresztbe a váltó,ha hosszába rakod akkor meg a vezetőnek nem marad hely mert keskeny a teknő.
Tehát, a BTR nyolcvan meg úgy az egész BTR család egy szarul megtervezett gép.

Mondjuk ez után a BTR 70 már lehetett volna akár jobban kialakított is, de nem, még a 90 is ugyanezt a filozófiát követte volna. Majd a Boomerang lesz az BTR 152 után az első valóban jól megtervezett APC- jük, de ugyanígy javítgatják a BMP-3 hibáját is. Abba meg belegondolni is kár, hogy egy normálisan megtervezett BTR alapján mennyi mindent ki lehetett volna alakítani az alvázán.
BKQNz7j9pqAXmVQQ4ikvhs5v4K8j3G4N2Gq4X7sjGwHxK0RS-vd8awo-gbHhoJckfU2SyjmVPTflD8mofXZ2XXhzLuFyCzl5sTnCPROqkoNjMw

40 éve ezt így meg lehetett volna tervezni és ez nem utólag okoskodás, hiszen ott a BMP 1 meg 2 illetve a nyugati gépek.
Volgograd_Tractor_Plant_from_Russia_started_the_development_of_new_BMD-5_airborne_tracked_IFV_640_001.jpg
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 480
31 904
113
Tegnap egy hasonlóról loptam le a plató méretét. Ott még a motor feletti rész is kap egy második platót, oda szokták rakni a sofőr meg a kísérők cuccát.
b13e1c0afaef29178095c2e8e04fa2e9.jpg
Ez szerintem ugyan az,csak tettek a motortér fölé egy csomagtartót
Megnézném úszva.
Úszik,csak akkor kisebb a hasznos teher.És volt ilyen pl az angilus Saracen családban is
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 671
113
Ez szerintem ugyan az,csak tettek a motortér fölé egy csomagtartót
Könnyen lehet, ugyanakkor megjegyzik a leírásában, hogy a motor felett található tároló csak korlátozottan használható, mert ha hozzá kell nyúlni a motorhoz, mindent le kell pakolni ahhoz, hogy a hátsó plató alatt található ajtókat fel lehessen nyitni. Arra nem tért ki az írás, hogy a hátsó platót le kell emelni, vagy az alja valamilyen módon eltávolítható vagy nyitható lenne.
c0f14bfebb5540958bc220962cfa441d.jpg
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 202
66 988
113
Picit megtornáztattad az egyébként is nagyon harmatos vagy inkább reálisabban nézve nem létező orosz tudásomat.
Nem hiába. :) Köszi.

Szépen megalkották ami nekem is az eszembe jutott, 1:1-ben. Azthiszem lehetne létjogosultsága.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 671
113
Nem hiába. :) Köszi.

Szépen megalkották ami nekem is az eszembe jutott, 1:1-ben. Azthiszem lehetne létjogosultsága.
Egyébként 5 tonna a maximum amit elbír, a nagy plató 1,4 méter magasan van, a mérete pedig 3x2,75 méter.
Egyébként balfasz vagyok és visszavonom a 6 raklapot, jó lesz az 8-nak is. 2 sor hosszában 3 szélességben, meg 1 sor keresztben duplán. Feszítővassal, de épen be kell férnie.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 480
31 904
113
Tehát, a BTR nyolcvan meg úgy az egész BTR család egy szarul megtervezett gép.

Mondjuk ez után a BTR 70 már lehetett volna akár jobban kialakított is, de nem, még a 90 is ugyanezt a filozófiát követte volna. Majd a Boomerang lesz az BTR 152 után az első valóban jól megtervezett APC- jük, de ugyanígy javítgatják a BMP-3 hibáját is. Abba meg belegondolni is kár, hogy egy normálisan megtervezett BTR alapján mennyi mindent ki lehetett volna alakítani az alvázán.
BKQNz7j9pqAXmVQQ4ikvhs5v4K8j3G4N2Gq4X7sjGwHxK0RS-vd8awo-gbHhoJckfU2SyjmVPTflD8mofXZ2XXhzLuFyCzl5sTnCPROqkoNjMw

40 éve ezt így meg lehetett volna tervezni és ez nem utólag okoskodás, hiszen ott a BMP 1 meg 2 illetve a nyugati gépek.
Volgograd_Tractor_Plant_from_Russia_started_the_development_of_new_BMD-5_airborne_tracked_IFV_640_001.jpg
Csak megcsinálták végül,a BTR87
IMG_0453-L.jpg

40+ éve megcsinálhatták volna
 
  • Tetszik
Reactions: krisss and Pogány

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 037
66 547
113
Egyébként 5 tonna a maximum amit elbír, a nagy plató 1,4 méter magasan van, a mérete pedig 3x2,75 méter.
Egyébként balfasz vagyok és visszavonom a 6 raklapot, jó lesz az 8-nak is. 2 sor hosszában 3 szélességben, meg 1 sor keresztben duplán. Feszítővassal, de épen be kell férnie.
Dupa 80x60cm
Eur 80x120cm
Angol 100x120cm
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány