Vagy még akkor sem...Akkor jól gondolom, hogy csak majd októberben fogják elkezdeni a 40 Gidránt készre szerelni Kaposváron?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Vagy még akkor sem...Akkor jól gondolom, hogy csak majd októberben fogják elkezdeni a 40 Gidránt készre szerelni Kaposváron?
Palkovics utoljára arról beszélt hogy akkor indul meg Kaposváron a gyártásVagy még akkor sem...
A 40 Gidránnak is már egy éve itt kellene lennie. Szerintem a törkök nagyon nem akarják ez a kaposvári "gyártást": ők azt akarják, hogy vegyük meg készen tőlük, hogy Alinak is legyen munkája Törökországban...Palkovics utoljára arról beszélt hogy akkor indul meg Kaposváron a gyártás
Szerintem az export engedélyeken megy a vita a törökökkel meg azt hiszem Maróth is azt mondta egyszer hogy az exportenegedély miatt késik a szerződéskötés.A 40 Gidránnak is már egy éve itt kellene lennie. Szerintem a törkök nagyon nem akarják ez a kaposvári "gyártást": ők azt akarják, hogy vegyük meg készen tőlük, hogy Alinak is legyen munkája Törökországban...
Eladták máshova is a gyártást. A gond az elektronikus és felderítő rendszerek amiket itthon fejlesztettünk integrációja és tesztelése csúszott. Legalábbis a 40-es pakknál.A 40 Gidránnak is már egy éve itt kellene lennie. Szerintem a törkök nagyon nem akarják ez a kaposvári "gyártást": ők azt akarják, hogy vegyük meg készen tőlük, hogy Alinak is legyen munkája Törökországban...
Azt tudhatjuk, hogy az első 10 gidránnal mi csúszott félre?A PZH-2000-en látható minta a színhelyesnek szánt. a konténerek csak meg lettek fujkodva de az amúgy is csak a laktanyában raktározásra van jórészt és nem is értem miért fújták le. Ez a konténeres megoldás az ideiglenes rendszer, amíg a 40 gidrán rendszerintegrációja a digitális rendszerekkel be nem fejeződik.
Az első 10 Gidrán is át lesz fújva.
Az ABV szennyeződés ellenes felső réteg valamit elbaszott. És a covid le volt rohadva a teljes szárazföldi fejlesztő részleg és nem tudtak kimenni megnézni műszaki átvételre és amikor meghozták itthoni műszaki átvételre ilyen volt, előtte képen (lehet, hogy direkt úgy voltak a képek szerkesztve) nem látszott olyan rozsdabarnának.Azt tudhatjuk, hogy az első 10 gidránnal mi csúszott félre?
Kéne, de max akkor ha eldől, hogy tutira megtartjuk, mivel addig nem festik újra csak plusz pénzért.Az a4-eket kell korrigálni, vagy azok elfogadhatóak?
Csak saját tapasztalatot tudok írni ... és nem jármű : a tüzérségi figyelő foglalásának szintideje : 10 perc . Ebben benne van a bemérés ( figyelő pontos helyének megállapítása ) , technikai eszközök felállítása, üzem-harc késszé tétele , fegyverzet elhelyezése, álcázás kihelyezése ( alaktalanítók összeszerelése, álcaháló feszítése ) .... eléggé kellett kapkodni, hogy beleférjünk ... a bontás ( mi esetünkben általában menekülés ) ugyanennyi ... ( ha kaptunk lézer távmérőt, akkor valamivel több, mert maga a műszer és az akksija qva nehéz ... )A felső kép pont nem releváns, mivel egy mobil eszközt, melynek állandó mozgásban kell lennie, álcahálóval takargatnak. Vajon mennyi idő felpakolni, és levenni?
Min múlik hogy megtartjuk-e? Újabb zászlóalj(ak) megrendelése esetén nincs rá szükség? Vagy elég lehet a 44 darab?Kéne, de max akkor ha eldől, hogy tutira megtartjuk, mivel addig nem festik újra csak plusz pénzért.
Őszintén szólva franc se tudja most éppen min vakaróznak fent. Pénz egyelőre nincs szóval a döntést ez késlelteti.Min múlik hogy megtartjuk-e? Újabb zászlóalj(ak) megrendelése esetén nincs rá szükség? Vagy elég lehet a 44 darab?
Ez a rendszer a PRO PATRIA rendszere?Eladták máshova is a gyártást. A gond az elektronikus és felderítő rendszerek amiket itthon fejlesztettünk integrációja és tesztelése csúszott. Legalábbis a 40-es pakknál.
Nem úgy volt, hogy többször is elmondták, hogy megtartjuk?Őszintén szólva franc se tudja most éppen min vakaróznak fent. Pénz egyelőre nincs szóval a döntést ez késlelteti.
Az A4 üzemeltetése pár év múlva nehézkes lesz elérhető alkatrészek hiánya miatt ezt tudom.
Legalábbis azzal demózták...Ez a rendszer a PRO PATRIA rendszere?
Az első 10 Gidrán is át lesz fújva.
Az ABV szennyeződés ellenes felső réteg valamit elbaszott. És a covid le volt rohadva a teljes szárazföldi fejlesztő részleg és nem tudtak kimenni megnézni műszaki átvételre és amikor meghozták itthoni műszaki átvételre ilyen volt, előtte képen (lehet, hogy direkt úgy voltak a képek szerkesztve) nem látszott olyan rozsdabarnának.
A színkódok mellett a terepmintára is kellett volna valamilyen leírást adnunk.Érdekes. Mert minden színnek, van egy raal kódja. Nem azt adtuk meg a törököknek, hogy erre kérjük ? Rendben hogy valamit elszúrtak a törökök, a festésnél, de elvileg kód alapján kellett megadni a színeket, szerintem. Nem saccra, hogy kb., valami szürke, meg valami barna, meg valami sárga, valami zöld, stb.
A színkódok mellett a terepmintára is kellett volna valamilyen leírást adnunk.
A btr-ekről az elmúlt hetekben megtudhattuk, hogy nem csak az alkatrészek pótlása lehetetlen lassan, de a fegyverzet is a végét járja.nem tudjuk mit adtak meg a törököknek, de most már úgy néz ki a KMW festése a hivatalos. Maradjunk ennél akkor. Mondjuk kíváncsi lennék, ha már krisss említette, hogy a BTR marad még hosszú évekig, azok számíthatnak-e átfestésre, az új mintázat alapján ? Mert illene az egész haderőnek egységesen kinézni.
A btr-ekről az elmúlt hetekben megtudhattuk, hogy nem csak az alkatrészek pótlása lehetetlen lassan, de a fegyverzet is a végét járja.
Sem a páncélzatuk, sem a mobilitásuk, sem a műszerezettségük (kommunikálni sem képesek), sem a logisztikájuk nem megfelelő.
Az egyetlen pozitívumuk az, hogy a semminél jobbak.
Nem gondolom, hogy sokáig rendszerben lehetne őket tartani, akármennyire is szeretnék ezt tagadni. Nem hiszem, hogy ki fogják bírni a Hitronig. Legfeljebb vért izzadva, és egyre magasabb fokú kannibalizációval mindig beindítanak majd annyit, hogy úgy tűnjön minden rendben van. Újra azt csináljuk, mint a t72-vel, és az ancsákkal, várunk az utolsó utáni pillanatig, amíg megszűnik a képesség.
Ezért veszélyes és elhibázott döntés a Hitron fejlesztése.
És igen, illene egységesnek lenni, de kár a legszükségesebbnél egy forinttal is többet költeni rájuk.