Értem, hogy min vagy fennakadva, erre reflektálok.
Ha folyamatos és masszív megrendelés van egy gyártói rendszerre, akkor az azt kiszolgáló logiszták is erre lehet kiépíteni. Ha folyamatosan több százas nagyságrendű Leo2 megrendelések lennének, feltehetően "lendületből" tudnának akár 2 év alatt is szállítani, ha éppen úgy fut ki az előző megrendelés. Például a görögök 2003-ban írták alá a szerződést a Leo2HEL változatra, ott 3 év után a helyben végszerelt példányokból adták át az elsőt - csakhogy a beszállítók akkor éppen pörögtek, a spanyol gyártás éppen állt (spanyolország még az 1990-es évek végén aláírta a Leopard 2E helyi gyártásáról a szerződést, mikor a General Dynamics felvásárolta a kinézett spanyol vállalatot, a Santa Bárbara Sistemast - a KMW pedig öt évig húzta-halasztotta a dolgot, mivel biztosítékokat szeretett volna arra vonatkozólag, hogy a kényes gyártási dokumentációk nem jutnak a General Dyanmics kezébe, ami elég nehéz ügy úgy, hogy ők a tulajdonosai a cégnek
). Így a görög megrendelést "lendületből" tudták kiszolgálni. A spanyol történet nem volt valami szép, mert az első harmincs harckocsit végül a KMW szállította le nekik, csak 2007-ben kezdték el az első spanyol összeépítésű Leo2E-ket átadni, és évekig nem sikerült a gyártási problémákat illetve minőséget kezelni. A görög Leo2HEL programmal is voltak problémák, de a Leo2E-hez képest ez mégis egy sikertörténetnek minősült...
A vége az, ami most van, a KMW gyártósorairól legutóbb a német Leo2A7-esek gördültek le, azóta új építésű harckocsiról nem tudok. A Leo2A7V program és a hasonló történeteknél az erőátvitelt például tudomásom szerint nem cserélik, csak a tornyot építik át, illetve a teknőt erősítik meg. Szóval az, hogy mi 4 évet várunk az első Leo2A7+ harckocsinkra, leginkább ennek köszönhető - jelenleg bizony évek óta alapjáraton pörög a Leo 2 gyártósor és a mögötte lévő beszállítói rendszer...