Mndig?Légvédelm mióta tüzérség (a hagyományokon kívül)?
Mindenkinek végesek az erőforrásai, majd meglátjuk...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mndig?Légvédelm mióta tüzérség (a hagyományokon kívül)?
Mindenkinek végesek az erőforrásai, majd meglátjuk...
Ebbe nem tudok belekötni.Szerintem nem Te vagy személyesen kipécézve..
De az tény, hogy Én is hittem 2017-től hogy elindul Nemzeti Konszenzuson alapuló összefegyvernemi haderőfejlesztés, és minden vartyogás ellenére ez ment is egészen az utolsó választásokig. Aztán kibukott, hogy a NER oligarcják nem érdekeltek benne, mert még Szijj Laci is bukott a Gidrángyártással, más meg nem igazán volt, nincs kvázi ipar hozzá amik meg vannak, abban nem a hazai klánvezérek a fő részvényesek. Hirtelen elfogyott a pénz, mert a NER inkább magára költötte (reptér, irodaépületek, 4IG , autópályák rogyásig stb. Arra is rájöttek, mégsem huzó ágazat a védelmi ipar, mert semmi külső megrendelésünk nincs.. A NER-nek rögtön kell pénz, nem tervezetten.
Közben Kínából jöttek a kölcsönök, mert tolvajoknak nem ad a Unió (nem a nép a tolvaj hanem a NER oligarcák+kormányzati ágak összefonodásában lubickoló egyének az Isten lábának apjáig és vejéig.
Igy aztán megrekedt a program, helyette lefejezték a HM/MH vezetését, majd átszerveztek, majd azóta minden korábban megrendelt eszköznek akkora feneket kerítenek, hogy csak na, de új beszerzések nem nagyon vannak, és ami probléma, hogy ezek miatt a beszerzett eszközök sem használhatóak teljes vertikumban. (Még a lassan elavuló JAS-39 ből az "S" betü hiányzik mert a tervezett Reccelite konténer is lecsoba ment (majd megszakértik, hogy helyette lesz a drónképesség)... De gyakorlatilag pld. nincs CAS helikopterrel, mert csak gépúgyuk vannak a helikoptereken (minimális 5 készlet, meg amelyik Mi-24-nél müködik.. rakéták nincsnek stb. A Leo2A7HU-k jönnek, menetrendszerűen a németek teljesítenek ahogy kell, csak hát vannak hiányok.. Nem írom le.. A Pzh2000 egy részét Ukránok vették át ami nekünk készült - a mi beleegyezésünkkel a késésbe, legalább nem kell fizetni... A lőszerek mennyisége az új eszközökhöz, hát minimális, pedig készletet kéne ebből is gyüjten majd (persze, ha indulnak a gyárak, akkor annyi lesz.. huha. A Gidrán program elcsúszott éveket, A Lynx prototípusokkal tartanak lövészeteket stb. meg benne vannak már a rendszerben, de még elég távol vannak a tényleges képességig. Megjöttek a H225M-ek.. Itt is érvényes a fegyverzeti probléma.. A H225M és 145M tárolóhelyek, hangárok épülnek csekély 2-3 évses késéssel.. Ha megjöttek volna a cseheknek átadott L--39NG-k, akkor nincs helyük mert Kecskeméten sem épült fel semmilyen hangár a NER-Foxnak.. Még jó, hogy el lett tolva az átvétel..
A brazil első szállító megjött. Örüljünk neki, de félek, hogy annyit repked a gép, és még (Pi)Csádba is akarják küldeni, hogy kirepülik az időt belőle rövid idő alatt. HOzzáteszem, valami fedél kéne a gép fölé, mert Magyarországon más az éghajlatt mint Braziliában, vagy Portugáliában. Igaz hasonló méretű szállítók is szabad ég alatt vannak, de gondolom a karbantartási javítási intervallumok mások egy hangárban vagy egy csillagos ég alatt álló repülőgép esetén, közép-európai éghajlaton..
Az akksigyártás projekt egy kurva nagy bukta volt és nem igazán lehet kiszállni..
Az utolsó országyülési választások óta kormány baklovései miatt honvédelmi program az egyik nagy kárvallot, a másik az önkormányzati rendszer, az oktatás, és eü és a többi ténylegesen fontos országos értékű dolgokra pedig nem nő a ráköltött összeg (nem a kormány játszása szerint alakuló forintban, hanem EUR-ban számítva.
A légvédelem pedig tágabb értelemben és a hagyományok alapján is tüzérség , csak alapvetően nem szárazföldi (bár erre is volt példa bőven) hanem légi célokra tüzel. Lehet csöves és rakétás, ahogy magunk között hívjuk csörömpös (csapat lérak.), meg kanibál (honi lérak.). Bár jelenleg nálunk van a Lérak.Légvédelm mióta tüzérség (a hagyományokon kívül)?
Mindenkinek végesek az erőforrásai, majd meglátjuk...
Tradicionálisan tüzérség ahogy én is írtam, de nem hinném hogy @ravenlord erre gondolt tüzérséget emlegetve.A légvédelem pedig tágabb értelemben és a hagyományok alapján is tüzérség , csak alapvetően nem szárazföldi (bár erre is volt példa bőven) hanem légi célokra tüzel. Lehet csöves és rakétás, ahogy magunk között hívjuk csörömpös (csapat lérak.), meg kanibál (honi lérak.). Bár jelenleg nálunk van a Lérak.
Alapvetően a légvédelem ép úgy két fő eszközcsoportra bontható, mint a tábori tüzérség, vagyis csöves tüzér eszközökre (lövegek, gépágyúk) és reaktív tüzér eszközökre (rakéták).
Ja és a halálom a rakétakilövő. Mivel a rakétának önálló hajtóműve van, ezért indítjuk, amiről indítjuk az pedig az indítóállvány.
Kezdetben hagyományos tábori lövegeket barkácsoltak mindenféle állványra a légicélok elleni küzdelemhez, a légvédelem a tüzérségből született, annak hagyományait követi szervezeti felépítésben is (osztály és üteg szervezet).
Fotók
A Fortepan egy szabad felhasználású, közösségi fotóarchívum, ahol több mint százezer archív fényképet böngészhet és tölthet le.fortepan.hu
Eddig olvastam a hsz-t.Kerék élettartama sokszorosa a lánctalpnak.
Oda van irva......Ja,hogy el se olvasod.....Eddig olvastam a hsz-t.
Ismèt a gyári propaganda bűvöletében vagy.
Katonai jármű az láncos.
De halgatlak mièrt is kerekeznek a Franciák.
Nem csak magának a lánctalpnak az élettartamárol van szó,hanem az egész hajtásláncérol..
...gumi-heveders "lánctalp"!
Assszem' PöLö Dél-Korea -- IFV(KF21) -- :
Egy másik komoly előny: a a kompozoit-"lánctalp" kb 1T-val könnyebb darabonként! a --megfizethető technológiás-- fém lánctalpnál!
Asszem' a T-72 lánctalpa oldalanként kb. 3Tonna! ...egy --eredetileg-- kb. 40T-s harckocsinál! : o
.
Háborús tapasztalat?Oda van irva......Ja,hogy el se olvasod.....
A háborús tapasztalat meg nem éppen gyári propaganda.
Sima gumik vannak rajtuk,70es évek technológiája.Mint ahogy a mi BTRjeink gumiai se lövésállóak mégAz Én személyes háborús tapasztalatom az hogy a TRM 4000-es gèpeket 4-5 pótkerèkkel kellett felpakolni.
A tapasztalatom az hogy az összes VAB -ban max-on pörgött a levegő kiegyenlítés miután átment egy megszórt területen.
Hanem azért mert nem akarják újrázni a log-ot.
Pontosan erről irtam.....Láncos technika logisztikai igényei,üzemeltetési költségei a legtöbb állam nem tudja fedezni mobil hadviselés megkövetelte szinten.És ezért használnak,térnek át a kerekes harcjárművekre.Ne ezt nem tudják kifizetni.
Háborús tapasztalat?
Ok.
Az Én személyes háborús tapasztalatom az hogy a TRM 4000-es gèpeket 4-5 pótkerèkkel kellett felpakolni.
A tapasztalatom az hogy az összes VAB -ban max-on pörgött a levegő kiegyenlítés miután átment egy megszórt területen.
A tapasztalatom az hogy egy tüzèrséggel megszórt területen, a gránátrepeszek 100 méterenként bontják a gumit.
A Franciák meg azért kerekeznek mert az erőprojektálási képességük ennyit bír el, logisztikai vonalon.
Nem azèrt nem dobálják a Leclerc-et mert nem tudnák.
Hanem azért mert nem akarják újrázni a log-ot.
Tengeri-légi szállítás.
Kompletten kellene cserélni mindent HDO szintre.
Ne ezt nem tudják kifizetni.
(Érthető módon.)
Ezért maradt projekciós tènyezőnek a 6eme. BLB.
"Könnyű Páncélos Hadosztály"
Na ezèrt kerekes, semmi másèrt.
De ha hozol videót hogy Norvègiában, télen a sarkörön kerekeznek elhiszem. ( 2x Norveg. Hadgyakorlatot csináltam, nincs kerék. Max a lognál.)
Kerék az irodában született, gyártók által korrumpált, hazaáruló tisztek részvételével.
Kerék = belügy.
"Gyásztávirat".
Nem csak magának a lánctalpnak az élettartamárol van szó,hanem az egész hajtásláncérol.
" A logisztikus feladata az, hogy a harctéri parancsnokok csapongó fantáziáját lerángassa a földi valóságba."Összegzés:
- Francúzban a katonák(logisztika) csinálnak VALÓS költségelemzést,
- aminek az lett az eredménye, hogy(csak a) kerekesre van pénz,
- és azt a politika figyelembe is vette/teljesítette(kb.).
Azért szerintem megugrana a T-72 futómű --más képességhez hasznosítható-- tartaléka, ha közel 3T lánctalp helyett egy azonos képességű kompozit elem lenne rajta 1-1,2T súllyal!
Egészségesen visszakapna sok számot, sebesség, dinamika, egyebek terén leánykori 40t-ás súlya idejéből, "csendesen" megemlítve , hogy ez lehetővé tenné --ezt más előnyeivel összevonva-- egy 6-8t védelem és fegyverzet bővítést, benne PöLö: APS !
U.I.: Mindemellett fenntartom, hogy a politikai akarat megteremtése nélkül, ezekkel a témákkal is csak rágjuk a bedobált --média--- gumi-csontokat, ami 14(+) éven át bevált.
.
A Franciák meg azért kerekeznek mert az erőprojektálási képességük ennyit bír el, logisztikai vonalon.
És a vicc ebben, hogy ha a kurvára hű de fejlett civilizációnk nem a régebbi gyors elrohasztását vagy eltakarítását tartaná a kívánatosnak a szám pörgetése miatt, több generációnyi alkalmas vontató állna rendelkezésre. 92-120 tonnás Tatra TP ugyanúgy nehézvontató ma mint harminc éve, de ugye 'nem modern'.Mint irtam,láncos teknyikához kellene szállitó kapacitás.Ez nem feltétlen kell legyen speciális nyerges szerelvény,van olcsóbb megoldás is.Persze ez az olcsóság hátrányokkal is jár.
Kellően erős nehéz teherautók képesek forgózsámolyos hk szállitó trélereket vontatni.
Ez az,ami viszont nem igaz.VBCI,AMX-10RC nem bozótnéger kergetésre készült.Arra már ott volt az ERCIlletve, az utóbbi 40 évben ráálltak a rendcsináló, fenntartó, üzemmódra, alapvetően a sivatagban és a bozótosban, valahol a világ végén. Nem európai hadszintérre való a technikáik zöme.
Ez az,ami viszont nem igaz.VBCI,AMX-10RC nem bozótnéger kergetésre készült.Arra már ott volt az ERC