[HUN] Harckocsibeszerzés

355873101_586387593373475_6758026351885973539_n.png

Csak hogy borzoljam a kedélyeket :p
Szerintem nem fér el a személyzet a 100 mm-es gépben. :/
 
  • Imádom
Reactions: fip7
Annál azért drágább olyan 12-15 millió $ üresen, de csak szerintem!

... 4.5 million $... :

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


...fullosan(APS, ...) a majdnem duplája is jó, a klasszikus viccet idézve: "... határeset, elfogadom!"! :oops:

.
 
  • Hűha
Reactions: Venom85
... 4.5 million $... :

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


...fullosan(APS, ...) a majdnem duplája is jó, a klasszikus viccet idézve: "... határeset, elfogadom!"! :oops:

.
Amúgy nem annyi. Pár hónappal ezelőtt 6 millíókat nyomatott egy youtuber a sepv3 abramsre ezeket nem szabad teljes értékű forráskéntbkezelni.

@fip7 mennyi volt a legultolsó eladási kísérletkor?
 
  • Tetszik
Reactions: Chima3ra
Amúgy nem annyi. Pár hónappal ezelőtt 6 millíókat nyomatott egy youtuber a sepv3 abramsre ezeket nem szabad teljes értékű forráskéntbkezelni.

@fip7 mennyi volt a legultolsó eladási kísérletkor?
Szamolgassuk egy kicsit,sulyt becsulve.
Milyen. Ehez a Lynx,abbol mennyi a torny sulya?Milyen nehez a 120 milis torony?Mennyi sulyt lehet megtakaritani az alacsonyabbra vett testel,es mennyi sulyt jelent a 120 milis toronyhoz szukseges szerkezeti megerosotes?Plusz a biztonsagos loszerelhelyezes a testben,loszerkiszabat sulya?
Csak úgy sac/ kb?
 
... 4.5 million $... :

Izraelnek annyi. Amikor tegnap utána olvasgattam kinek merre mennyi, akkor nekik otthonra 4 millió dollár körül volt anno, a Merkava IVM változat meg majdnem 6 millió volt. Ezek belpiaci árak saját fizetőeszközben.
Az Export ár 2014-ben Szingapúrnak 500 millió dollár volt 50 harckocsiért. De ez ugye csomag ár és nekünk ez kell.
Szerintem a mai helyzetben simán legombolnak minket 15 millió/darabra.

A Koreaiak is ugyan ezt teszik. Nekik a K2-es 2009-ben 8.5 millió volt belpiacra. A lengyelek kb. 15 millióért kapják most. Egy kicsit ők is nyomtak az áron. Főleg miután kiderült nekik is, hogy az M1A2 meg a Leopárd 2A7 az biza 25-30 millió dollár környéke.
Hülyék lennének nem többet kérni :)

Az látszik nagyon a Szingapúri ajánlatból (merkava), hogy a Z terv elején mennyivel jobban jártunk volna velük, mint a leopárd 2A7-el.
Ha csomag árat nézünk kb. fele áron adták volna, mint a németek a Leopárdot, ráadásul APS-el.

@fip7 mennyi volt a legultolsó eladási kísérletkor?

Lásd. fentebb. 2014-ben 500 millió volt 50 tank csomagban.
Szerintem most 15-re simán lehúznának minket.
Mondjuk a Merkava IVM annyiért is jó tank. Mert az összes többi ára is megnőtt.
De én nekem még mindig szimpatikusak lennének a használt Merkava IIID-k, akár APS-el. Valószínűleg harmad annyiba kerülnek, és ezek pár éve még üzemben voltak, most meg készenléti tartalék. Biztos, hogy harcra kész állapotban tartják őket.

De engem minden megoldás érdekel ami ár/érték arányos, és 1-2 éven belül szállítás képes.
Merkava III/IV párti vagyok, de a K2-es vagy a használt Leclerc S2 esetén se sírnék, bár utóbbiak már szerintem nincsenek olyan jó állapotban.
 
Izraelnek annyi. Amikor tegnap utána olvasgattam kinek merre mennyi, akkor nekik otthonra 4 millió dollár körül volt anno, a Merkava IVM változat meg majdnem 6 millió volt. Ezek belpiaci árak saját fizetőeszközben.
Az Export ár 2014-ben Szingapúrnak 500 millió dollár volt 50 harckocsiért. De ez ugye csomag ár és nekünk ez kell.
Szerintem a mai helyzetben simán legombolnak minket 15 millió/darabra.

A Koreaiak is ugyan ezt teszik. Nekik a K2-es 2009-ben 8.5 millió volt belpiacra. A lengyelek kb. 15 millióért kapják most. Egy kicsit ők is nyomtak az áron. Főleg miután kiderült nekik is, hogy az M1A2 meg a Leopárd 2A7 az biza 25-30 millió dollár környéke.
Hülyék lennének nem többet kérni :)

Az látszik nagyon a Szingapúri ajánlatból (merkava), hogy a Z terv elején mennyivel jobban jártunk volna velük, mint a leopárd 2A7-el.
Ha csomag árat nézünk kb. fele áron adták volna, mint a németek a Leopárdot, ráadásul APS-el.



Lásd. fentebb. 2014-ben 500 millió volt 50 tank csomagban.
Szerintem most 15-re simán lehúznának minket.
Mondjuk a Merkava IVM annyiért is jó tank. Mert az összes többi ára is megnőtt.
De én nekem még mindig szimpatikusak lennének a használt Merkava IIID-k, akár APS-el. Valószínűleg harmad annyiba kerülnek, és ezek pár éve még üzemben voltak, most meg készenléti tartalék. Biztos, hogy harcra kész állapotban tartják őket.

De engem minden megoldás érdekel ami ár/érték arányos, és 1-2 éven belül szállítás képes.
Merkava III/IV párti vagyok, de a K2-es vagy a használt Leclerc S2 esetén se sírnék, bár utóbbiak már szerintem nincsenek olyan jó állapotban.
Szerintem a K2 még évekig megy Lengyelországba, plusz nekik is pótolniuk kell a sajátjaikat. Abból nem érkezne egy zl szerintem ebben az évtizedben, még akkor sem, ha holnap rendelünk és majd a lengyel sor is működésbe lép - legyünk pozitívak - ‘25-től.

A franciák egyelőre nem highlightolják a Leclerc-jeiket. Ha gondolkodás van gyártósor újraizzításáról a Nexter részéről, akkor egy olyanban biztos benne lennének, hogy most elhozunk 1-2 zl-t a letároltból meg berendelünk egyet az újból. Örülne a szájuk, ha a mostani tankrendelésekből ők is sápolhatnának egy kicsit.
De itt elég sok a ha.

Én Merkava mk 4-et vennék vagy 100-at; az le is van gyártva meg fullos is, csak le kell venni a polcról. Még akár úgy is, hogy az amerikai részeket egyébre cseréljük (mondjuk pl az amerikai MTU másolatot vissza az eredetire).
 
Szerintem a K2 még évekig megy Lengyelországba, plusz nekik is pótolniuk kell a sajátjaikat. Abból nem érkezne egy zl szerintem ebben az évtizedben, még akkor sem, ha holnap rendelünk és majd a lengyel sor is működésbe lép - legyünk pozitívak - ‘25-től.

A franciák egyelőre nem highlightolják a Leclerc-jeiket. Ha gondolkodás van gyártósor újraizzításáról a Nexter részéről, akkor egy olyanban biztos benne lennének, hogy most elhozunk 1-2 zl-t a letároltból meg berendelünk egyet az újból. Örülne a szájuk, ha a mostani tankrendelésekből ők is sápolhatnának egy kicsit.
De itt elég sok a ha.

Én Merkava mk 4-et vennék vagy 100-at; az le is van gyártva meg fullos is, csak le kell venni a polcról. Még akár úgy is, hogy az amerikai részeket egyébre cseréljük (mondjuk pl az amerikai MTU másolatot vissza az eredetire).
De mond már meg, ha ezt Te meg mások is józan paraszti ésszel belatják, akkor azok akik konkrét beszerzésekről döntenek, meg úgy általában akiknek köze van ehhez, nem látják!? Nem tudják?! A nagy évekig tartó piackutatás nem jutott el idáig? Amég a sajat érdekek, politika dominál, itt valós képességfejlesztés soha a büdös életben nem lesz!
 
Szerintem a K2 még évekig megy Lengyelországba, plusz nekik is pótolniuk kell a sajátjaikat. Abból nem érkezne egy zl szerintem ebben az évtizedben, még akkor sem, ha holnap rendelünk és majd a lengyel sor is működésbe lép - legyünk pozitívak - ‘25-től.

Szerintem is így van. De állítólag bővítik a gyártást.

A franciák egyelőre nem highlightolják a Leclerc-jeiket. Ha gondolkodás van gyártósor újraizzításáról a Nexter részéről, akkor egy olyanban biztos benne lennének, hogy most elhozunk 1-2 zl-t a letároltból meg berendelünk egyet az újból. Örülne a szájuk, ha a mostani tankrendelésekből ők is sápolhatnának egy kicsit.
De itt elég sok a ha.

Az ukrán kaland előtt fölajánlották indiának, hogy a használtakat (kb. 200 db) eladják nekik, és mellette újra indítják a gyártást is.
De ez így ennyiben is maradt. Mi miattunk egy fűszálat nem tennének arrébb, és az új gyártású horror áron lenne.
A letárolt S2-esekkel lehetne valamit kezdeni, de nem hiszem, hogy jó állapotban vannak. Fel kellene őket újítani, ami megint pénz.

Én Merkava mk 4-et vennék vagy 100-at; az le is van gyártva meg fullos is, csak le kell venni a polcról. Még akár úgy is, hogy az amerikai részeket egyébre cseréljük (mondjuk pl az amerikai MTU másolatot vissza az eredetire).

A Merkava IV-ben a motor és a váltó az német. És valószínűleg pont ez a baj vele. Ugyanis a koreai K2-es is azért nem ment 10 évig exportra, mert német motor volt bene, és a németek elszabotálták az exportot!
Ahogyan a török Altay projekt is ezért állt sokáig, ott is német szabotázs volt.
Ez a veszély a Merkava IV esetén is adott.
A Merkava III-ban amcsi eredetű motor van, de nem hiszem, hogy szabotálnának. Konkrétan az a motor az M60-ból származik, ős öreg technika. Bár szerintem a zsidók simán átnyomják az export engedélyt a kongresszuson. Van ott lobbi erő ehhez bőven.
 
De mond már meg, ha ezt Te meg mások is józan paraszti ésszel belatják, akkor azok akik konkrét beszerzésekről döntenek, meg úgy általában akiknek köze van ehhez, nem látják!? Nem tudják?! A nagy évekig tartó piackutatás nem jutott el idáig? Amég a sajat érdekek, politika dominál, itt valós képességfejlesztés soha a büdös életben nem lesz!
Szerintem egyszerűen csak úgy gondolják, hogy nincs tankra (égető) szükségünk. Most jön be 44 zsírúj, ezt a 12-őt meg majd még felpimpeljük. Más a prioritás.
 
Ez a veszély a Merkava IV esetén is adott.
A Merkava III-ban amcsi eredetű motor van, de nem hiszem, hogy szabotálnának. Konkrétan az a motor az M60-ból származik, ős öreg technika.
Én azt olvastam valahol, hogy General Dynamics moci van benne (GD883), ami az MTU883 licenszgyártott másolata.

De lehet, hogy csak Expert wikicikkében, úgyhogy ne vedd készpénznek.
 
Minden jel szerint nem prioritás további harckocsik beszerzése a következő 5 évben, szóval értelmetlen azon agyalni hogy "honnan lehetne még tankokat guberálni gombokért tegnapra" - nyilván nem akarnak!
Nem nagyon érdemes új tankokkal számolni, mert:
  • Pénz kevés, legalább 2 évig még az eddig megrendelt cuccokra megy el védelmi költségvetés nagy része.
  • Kijelölt prioritás pedig a precíziós csapás mérés (szerintem PULS) és drónok - ezeket havonta lenyilatkozza egy fejes. Ezek együtt egy milliárd EUR-hoz közelíthetnek. (Pl. a holland PULS-árak alapján a rakéta tüzérségünk: 384 m EUR-ba fog kerülni 24 indítóval és rakétákkal). MALE és kamikaze drónokra is simán elmehet fél milliárd EUR
  • A csapat légvédelem is prioritás, mert különben pár hét alatt elfüstöl a harctéren minden, amit eddig vettünk. Ha a sima Lynx kb. 10 millió EUR, akkor a már csak a radar miatt is legalább 13-15 millió lesz a Skyranger 30-as Lynx. 40 körülire teszem a minimális igényt szóval ez a tétel is minimuma 600 millió EUR lesz, de lehet másfélszer-kétszer ennyi is ha komolyabban gondolják a csapatlégvédelmet.
    Könnyen lehet hogy még más eszköz is kelleni fog csapat légvédelemre (MANPADS) és akkor további 100 milliók kellenek erre.
  • Mindenki egyetért abban az ukrajnai eseményeket látva, hogy a tüzérség a "harcterek királya". A jelenlegi 24 cső meg a vicc kategória. Minimum kell még 48 löveg - legalább! Ez a legolcsóbb önjáró megoldást jelentő ATMOS-szal számolva is 280 millió EUR-ba kerülne - ami 10 db Leopard-2A8 ára amúgy ugyanakkor egy háborúban a hasznossága egy Leopard-2A8 sokszorosa! Persze harkocsik is kellenek nem cagy vagy, de azért a prioritásokat nézve: 48 db 155mm-es sokkal inkább megállít egy dandár mértű ellenséges támadást mint 10 Leopard-2, amit ugyanúgy az ellenséges tüzérség lőne szét úgy hogy azok reagálni xem tudnának semmit!
    Ha az automata töltős HX3/SIGMA lövegekhez ragaszkodnak, akkor azok kétszer ennyibe is kerülhetnek majd, szóval 500-600 millió tüzérségre.
  • BTR-t is váltani kell majd. Ott is lehet 8-10 millió EUR-ós darabárral számolni, szóval bőven milliárd EUR-os tétel
  • Gripen upgrade, flottabővítés vagy típusváltás - ez is k. sokba fog kerülni, pláne ha az utóbbira kerül sor.
Szóval baromira nem látszik prioritásnak a további harckocsira se pénz, se szándék!

Kérjük a topikot legalább a fentiek megvalósulásáig szüneteltetni! :D
 
Amúgy azt is érdemes technikailag átgondolni, hogy az ár/érték arány mellet mik a valóban fontos tényezők egy harckocsinál, az ukrajnai tapasztalatok alapján.
Csak felsorolás szintjén:

1. Aktív védelmi rendszerek megléte:
Ezen a téren a Merkava IV-nek van, a III-nál lehetséges opció.
A K2-esen majd lesz, a Leclercen nincs.
Használt Leo2A4-eseken szintén nincs.

2. Kumulatív védelem erőssége:
Ezen a téren messze a Merkava IV a legerősebb, a Merkava III védelme is jónak számít.
A K2-es tudása szemből elegendő, oldalról elég gyér (Lengyel verzió jó lesz), a Leclercből az S2-es gyenge, a XXI vagy XLR csomaggal viszont jó.
Használt Leo2A4-eseken a mai fegyverekkel szemben lényegében nem létező védelem van.

3. Tárolt lőszerek biztonsága:
Ezen a téren a Merkava III és IV igen erős, a Leclerc és a K2 viszont csak addig amíg az automatában lévő lőszert nézzük.
Használt Leo2A4-eseken csak a torony hátuljában van biztonságban a lőszer.

4. Felülről támadó fegyverek:
Ezen a téren a Merkava IV-es nagyon erős védelemmel bír, a Merkava III, a Leclerc a K2-es és a Leo2A4-esetén lényegében semmilyen tetővédelemmel nem bírnak. Egy drónról dobot HEAT gránát is kiszedi őket....

5. Aknavédelem:
Ezen a téren a Merkavák jók. Vastag az aljuk és elől van a hajtás.
A Leclerc a K2 és a Leo2A4 is gyenge ezen a téren.

Én ezeket tartom jelenleg fontos szempontnak. Ez alapján értékelek.
A tűzerő és a tűzvezetés terén nem jelentősek a különbségek, és szemmel láthatóan a fronton ez nem is igazán számít. Ezek gyakorlati szempontból majdnem egy szinten lévő tankok, bár a Merkavák és a K2-esek ATGM képesek!
Ugyan így a tankok KE védelme is majdnem másodlagos. Nagyon ritka a tank vs. tank ütközet. És a Leo2A4-est leszámítva a felsorolt típusok KE védelme is elfogadható szemből.
Szerintem ezek alapján érdemes választani :cool:
 
Minden jel szerint nem prioritás további harckocsik beszerzése a következő 5 évben, szóval értelmetlen azon agyalni hogy "honnan lehetne még tankokat guberálni gombokért tegnapra" - nyilván nem akarnak!
Nem nagyon érdemes új tankokkal számolni, mert:
  • Pénz kevés, legalább 2 évig még az eddig megrendelt cuccokra megy el védelmi költségvetés nagy része.
  • Kijelölt prioritás pedig a precíziós csapás mérés (szerintem PULS) és drónok - ezeket havonta lenyilatkozza egy fejes. Ezek együtt egy milliárd EUR-hoz közelíthetnek. (Pl. a holland PULS-árak alapján a rakéta tüzérségünk: 384 m EUR-ba fog kerülni 24 indítóval és rakétákkal). MALE és kamikaze drónokra is simán elmehet fél milliárd EUR
  • A csapat légvédelem is prioritás, mert különben pár hét alatt elfüstöl a harctéren minden, amit eddig vettünk. Ha a sima Lynx kb. 10 millió EUR, akkor a már csak a radar miatt is legalább 13-15 millió lesz a Skyranger 30-as Lynx. 40 körülire teszem a minimális igényt szóval ez a tétel is minimuma 600 millió EUR lesz, de lehet másfélszer-kétszer ennyi is ha komolyabban gondolják a csapatlégvédelmet.
    Könnyen lehet hogy még más eszköz is kelleni fog csapat légvédelemre (MANPADS) és akkor további 100 milliók kellenek erre.
  • Mindenki egyetért abban az ukrajnai eseményeket látva, hogy a tüzérség a "harcterek királya". A jelenlegi 24 cső meg a vicc kategória. Minimum kell még 48 lövegt - legalább! Ez a legolcsóbb önjáró megoldást jelentő ATMOS-szal számolva is 280 millió EUR-ba kerülne - ami 10 db Leopard-2A8 ára amúgy ugyanakkor egy háborúban a hasznossága egy Leopard-2A8 sokszorosa! Persze harkocsik is kellenek nem cagy vagy, de azért a prioritásokat nézve: 48 db 155mm-es sokkal inkább megállít egy dandár mértű ellenséges támadást mint 10 Leopard-2, amit ugyanúgy az ellenséges tüzérség lőne szét úgy hogy azok reagálni xem tudnának semmit!
    Ha az automata töltős HX3/SIGMA lövegekhez ragaszkodnak, akkor azok kétszer ennyibe is kerülhetnek majd, szóval 500-600 millió tüzérségre.
  • BTR-t is váltani kell majd. Ott is lehet 8-10 millió EUR-ós darabárral számolni, szóval bőven milliárd EUR-os tétel
  • Gripen upgrade, flottabővítés vagy típusváltás - ez is k. sokba fog kerülni, pláne ha az utóbbira kerül sor.
Szóval baromira nem látszik prioritásnak a további harckocsira se pénz, se szándék!

Kérjük a topikot legalább a fentiek megvalósulásáig szüneteltetni! :D
Nem fontos látogatnod, elvan nélküled is, nem kér enni. :p
 
Én azt olvastam valahol, hogy General Dynamics moci van benne (GD883), ami az MTU883 licenszgyártott másolata.

De lehet, hogy csak Expert wikicikkében, úgyhogy ne vedd készpénznek.

Valószínűleg neked van igazad! De akkor ez jó hír, mert az amcsik inkább adnak export engedélyt, mint a germánok.

Kérjük a topikot legalább a fentiek megvalósulásáig szüneteltetni! :D

Mi jól elvagyunk itt. Te meg szüneteltesd magadnak ;)
 
Én a 3D-t preferàlnàm,.mert hànynék tôle hatszàz cikken àt ha 4-es lenne, hogy és gyalogsàgot is szàllít... :D