Ez úgy igaz,hogy nem igaz közben mégse.
Mert 67 után nem csak a szovjet hk-ra került vissza a légvédelmi ngp.(érdekes,hogy a jenkik,miközben messze nem épitettek ki olyan csapatlégvédelmet,mint az oroszok,hk szinten viszont végig ragaszkodtak a pk légvédelemre is alkalmas ngp-hoz.Pedig doktrinájuk alapvető eleme a légi uralom megszerzése)
Marder,Tornado,Ratel rendelkeztek külön légvédelemre is alkalmas fegyverállással.BTR70 vertikális csőemelkedését 67 után már több mint megduplázták a BTR60hoz képest,önlégvédelmi céllal.A deszantterek felső búvonyilásai úgy lettek tervezve,hogy lehetővé tegyék MANPADok bevetését
90ben már fejlesztett Mongoose-3 elfogó 300méter,a 3B 1km távolágig légvédelmi feladatokat is ellátni képes APS rendszer.Elta 3312 érzékelő rendszer meg megfelelő kiépitésben járművenkénti körfigyelést biztosit (reklámfilmjében meg 4 gépes szakasz körfigyelést végez RCWS felderitő-célzó elemeként,BMS rendszerben koordinálva).
Abramsra meg próbaképpen már raktak olyan 30DEFA Kongsberg RCWSt,ami képes MANPAD (és ATGM) kezelésére.
És a REH technológia is olyan szinten van,hogy minden további nélkül lehet harcjármű szinten felderitő,bemérő,zavaró rendszereket telepiteni.
Sokadszorra,ez nem technikai probléma,hanem pénzügyi.A technológia kész van,megvan-csak pénz kéne a tömeges és integrált telepitéséhez,alkalmazásához.