[HUN] Helikopterbeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
612
113
HÁt amilyen a médiahatóság...terror szervezetnek mondják majd.

Azt azért nem hiszem.

<b>Viszont szeretném megkérni a társaságot, hogy maradjunk meg a fórumozás kulturáltabb vonalán. Lehet ezen a híren keseregni, nem örülni neki, de a jelzős szerkezeteket továbbra is mellőzzétek a kommentek megfogalmazása során (lásd: majom, tapló, stb.).

Ez egy szakmai fórum, viselkedjünk ahhoz méltóan.</b>
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 653
113
Az egymást váltó pártok sorra építették le azt ami volt és ezzel hitelüket is vesztették (bár a remény nem halt még meg). Az abszurd az egészben, hogy egy újabb "pipa" után olyanra hivatkoznak, ami szerintem eme formájában csak szükségmegoldás és még ehhez sincs sem rendes felszerelés sem valami tender arra vonatkozólag, hogy felfegyverzett szállító helikopterek nyújtanának majd tűztámogatást.

Megértem, hogy nincs pénz, de hogy ennyire..
 
D

danielblack

Guest
Eddig védtem Hendét, de már nem bízok benne sem.... Önmagát hazudtolja meg.... Én megértem, hogy nem kap a tárca pénzt, de legalább ismerné be.. Erre ez a töltött galamb még a saját egykori nyilatkozatát is megcáfolja. Egykor kardoskodott a harci helik mellett, most meg azt állítja, hogy nem kell mert kidobott pénz lenne a rájuk fordított összeg.... ennyi erővel a teljes honvédelem felesleges mert most nincs háború.... Remélem így legalább bespájzolunk a levegő-föld fegyverzetből a gripenekhez.
 
D

danielblack

Guest
Most olvasom a moderátori kommentet. Addig íródott amíg én írtam a kommentemet. Bocsi a töltött galamb kifejezésért :)
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
612
113
Most olvasom a moderátori kommentet. Addig íródott amíg én írtam a kommentemet. Bocsi a töltött galamb kifejezésért :)

Ez talán még belefér (főleg, ha figyelembe vesszük az említett személy testalkatát :) ). Mindenesetre tudom, hogy más oldalakon milyen ürülékvihar szokott kibontakozni egy-egy ilyen hír alatt és ennek szeretném az elejét venni.
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 132
7 173
113
http://lhsn.hu/kiugrott-a-nyul-a-bokorbol/
Meghalgattam a felvételt, és azt kell mondanom, hogy Gaudi-Nagy Tamás még Hendénél is sokkal kevésbé ért a haditechnikához. Állítólag tartalékos Hadnyagyként szerelt (többszö megemlíti), de olyan hatalmas marhaságokat mondott, és olyan értelmetlen összevisszaságban, mintha másodállásban az Indexnek adna el cikkeket (egyébként reklámozta is az Indexet a felszólalásában).
De sajnos megint kiderült az is, hogy a többi képviselőnk sem ért ahhoz, ami miatt ott ül a Parlamentben, pl.: elhangzott megint, hogy Magyarország túl kicsi, a Gripen-eknek, azok meg sem tudnak a légtérben fordulni, és azért jó, hogy védjük a Szlovák légteret is, hogy így van elég légtér a Gripen-ek manőverezéséhez (sajnos ez nem vicc, tényleg ezt mondták, komolyan).
 

Star Trek

Active Member
2010. április 19.
1 252
6
36
Na tényleg politika mentességet. Kanyarodok .Hallottátok a Mi-38 as már repült az új Klimov TV7-117 hajtóművel. Mi a véleményetek róla mármint a gépről.
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 132
7 173
113
Azért Hendének is voltak csúsztatásai, pl.: amikor azt mondta, hogy az Orosz harci helikoptereink már 40 évesek. Megsúgom, hogy a Németektől kapott 6 db Mi-24P-t valamikor 88-ban, vagy 89-ben gyártották, vagyis még 2028-29-ig repülhetnének!
Vagy amikor azt mondta, hogy a Gripen-eket fogják a földi csapásmrésre használni, akkor senki nem kérdezte meg, hogy mivel? azzal a 40 db Maverick-kel? Azok kicsit drágábbak mint egy ATGM.
De valóban a többiek még annyira sincsenek képben mint Hende, valószínűleg ezért is nem kérdeznek értelmes dolgokat.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 796
113
Na hogy eltereljem honatyáinkról a figyelmet:

Az Air International 2014/02 számában megjelent egy írás a helikopter beszerzési terveinkről és lehetőségeinkről:

"<b>Hungary’s Fleet Revolution </b>

Jim Dorschner explains the Hungarian Defence Force’s latest fleet overhaul plans

Hungary’s Ministry of Defence announced in May that the country’s four main political parties had reached agreement to proceed with procuring new tactical helicopters and second-hand fixed-wing transport aircraft for the Hungarian Defence Force (HDF).

In making the announcement in Budapest on May 22, Minister of Defence Csaba Hende said: “We must generate national rotary-wing capability, which means the creation of an economically operated and modern fleet meeting the challenges of the 21st century.” Overall the government plans to allocate US$465 million, of which $443m will go towards helicopters and $22m to fixed-wing airlift.

The HDF currently has around seven operational Mil Mi-17s and Mil Mi-8s obtained in the 1980s, a pair of older Mi-8s transferred from Finland in 2011 and one or two surviving
Mil Mi-24s. All HDF helicopters are operated by the Hungarian Air Force’s (HuAF’s) 86th Tactical Helicopter Wing (THW) at Szolnok, 83km (51 miles) south-east of the capital, Budapest. Szolnok is also the home base for HDF rapid reaction forces – the 34th ‘László Bercsényi’ Special Operations Forces Battalion and the 25/88 Air Assault Battalion.


Training Afghans

Since 2010 the 86th THW has provided a continuous rotation of Mi-17 Air Advisory Teams to help train the Afghan National Army Air Corps (ANAAC) at Shindad in Herat to fly its new Mi-17s. The eighth and final rotation took place in September 2013. The three officers and five NCOs/warrant officers assigned to each rotation provided classroom instruction and on-the-job training for Afghan Mi-17 aircrew and trained aviation unit maintenance (AVUM) personnel. As part of their duties, HuAF aviators flew training and combat missions with their Afghan counterparts using the ANAAC’s Mi-171s. The HuAF provided similar assistance to the ANAAC at Kabul International Airport, where 12-person Air Mentor Teams helped ANAAC crews convert to their Mil Mi-35s. The final HuAF team returned home in May 2013.” An important legacy of these deployments is valuable operational experience among 86th THW aircrew, which they’ll be able to apply at home when they field new tactical helicopters of their own. "
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 796
113
"Procurement Plan

In launching the procurement programme, Csaba Hende outlined the need for a national rotary-wing capability that is economical, modern and able to fulfil roles related to “territorial defence and allied commitments, disaster management, counter-terrorism, air policing and other tasks”. The tender for transport aircraft was released on June 7. Contract signature was planned for the end of 2013 and delivery of the aircraft early next year. A team of Hungarian Ministry of Defence officials is now formulating detailed requirements for the helicopter tender, which is expected to be issued early this year, with contractor selection to follow in accordance with European Union public procurement procedures – a process that could be problematic because Hungary has not conducted procurement to these exacting standards since it joined the EU in May 2004. Although its lack of relevant experience might lengthen the acquisition process, the intent is for bidders to submit proposals before the 2014 parliamentary elections, likely in June, so that the new government can make a timely decision. Initial helicopter deliveries are expected in 2016-2017. Hende said the HDF plans to operate its existing helicopters until newer models enter service, with a number of older aircraft to be upgraded as required to ensure availability. “The Ministry of Defence will take the most cost-effective course of action regarding the limited life-cycle extension of the helicopters currently in our possession,” he said. This probably means minor improvements and scheduled maintenance sufficient to keep the Mi-17s and Mi-8s flying until they can be progressively withdrawn. It is not known whether Hungary intends to renew its attack helicopter capability. While the $443 million will pay for a significant tactical helicopter programme, purchasing attack helicopters as well would probably be unaffordable – and would reduce the numbers of each type that can be procured to the point that neither fleet would be sufficiently large to sustain international deployments. Expect Hungary to focus instead on building a modern tactical transport helicopter force with an emphasis on NATO-compatible support to special operations forces (SOF). Depending on the type of helicopter selected, some could ultimately be armed with missiles if the need is deemed important and funding is available. "
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 796
113
"Helicopter Options

With its $443m budget, Hungary will be able to buy, build and maintain a force of around 12 to 15 tactical helicopters, supported by specialised equipment such as hoists, a forward-looking infrared (FLIR) imaging system and mini-guns along with appropriate base infrastructure, such as new hangars, and training facilities including simulators and other ground-based training aids. The leading contender is the S-70i Black Hawk International, manufactured in Poland by Sikorsky and PZL-Mielec (see above), its candidacy stemming from the HuAF’s interaction with US Army UH-60s in Afghanistan and Hungary’s aim to integrate more closely with US and NATO forces.

Hungary’s selection may also be influenced by which aircraft Poland chooses for an imminent 70-aircraft tactical helicopter order: if the Poles opt for the S-70i too, there could be reduced unit costs, joint training and maintenance and even operational opportunities. Slovakia and the Czech Republic are also watching Poland’s selection as they consider their own future helicopter purchases to replace ageing Soviet- era types. The four nations constitute the Visegrad Group, also known as the V4, which includes a defence co-operation component.

The next contender is the NH Industries NH90TTH. New NH90s would probably be too expensive for Hungary but a more affordable option would be to buy early production models in service with Germany’s Bundeswehr (armed forces), which would be replaced with new- builds. Germany recently reduced its NH90 purchase from 122 to 82, so any additional orders would go a long way towards assuaging NH Industries. However, even operating and maintaining second-hand NH90s may be more of a challenge than Hungary is willing to take on. Any transfer of German NH90s would likely be limited to less than 12, with augmentation by a number of EC135s for training, utility and civil support missions.

Another option is the AgustaWestland (AW) AW149 – if a price competitive with the S-70i’s can be negotiated. The AW149 is up against the S-70i for the Polish contract and, as part of its bid, AW subsidiary PZL-Zwidnik is proposing to build the model in Poland to reduce costs. But it would take several years to start production in Poland whereas Black Hawk Internationals are already rolling off the line. To bridge the gap, AW is likely to offer an initial batch of more expensive Italian-built AW149s.

Also likely to interest Hungary is Eurocopter’s Polish bid with its EC725 Caracal. Like the NH90, however, its high unit cost would probably limit the number for Hungary to less than 12 – although, as with a German NH90 offer, augmentation with EC135s or EC145s for domestic utility missions might make the Eurocopter option more affordable.

The last contender is the latest, refined version of the Mi-17, the Mi-17V-5, which is now in production for several customers including the Indian Air Force. This could incorporate advanced features from the civil Mi-171A2 variant now being vigorously marketed by Russian Helicopters, including: new VK-2500PS-03 engines with more output to improve overall performance and load- carrying capacity; a modified swashplate and main rotor hub linked to new composite main rotors and an X-shaped tail rotor; an enhanced transmission system; and a night- vision goggles (NVG)-compatible glass cockpit featuring five multifunctional displays, GPS and a digital autopilot.

The downside is that all these modern systems and components will increase the price of a Mi-17V-5, bringing it closer to the S-70i or a Polish-built AW149. That said, the Russian helicopter offers greater load capacity and some performance advantages over smaller helicopters like the Black Hawk or the AW149.

Understandably, there is considerable support within the HDF for new Mi-17s, which are well known and liked by air and ground crews and the troops they support. The experience gained training Afghans on new American-procured Mi-171s only reinforced this opinion. However, the Hungarian Government is probably not inclined to ‘go Russian’ due to political considerations and its desire for greater interoperability with first-tier NATO forces, particularly the Americans."
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
709
113
Az AI többet tud mint mi?
Nagyon egy lapon emleget minket a lengyelekkel, meg eléggé foglalkozik az NH-90-essel. Használt NH-90-eseke? Mennyi idősek azok? Nem azokkal volt (az 1. szériával) a legtöbb gond?
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
612
113
<blockquote rel="marton">Az AI többet tud mint mi?

Ez az amit nem tudunk eldönteni. Egy a biztos: mi nem tudunk semmit, csak lövöldözünk a sötétben. De lehet hogy ő is.</blockquote>

Szerintem egyáltalán nem tudnak többet. Ha jól rémlik, az általuk felsorolt típusok (igaz, össze-vissza, de) nálunk a fórumban is felmerültek már, még az NH-90 is, igaz, nem használtan.

Annyiban jó szerintem az AI írása, hogy egyfajta stabil logika köré épül fel. Figyelembe veszi a németekkel való szorosabb viszonyunkat, valamint Lengyelország súlyát a térségben (ahol egyébként tényleg logikusnak tűnhet az a feltételezés, hogy mi, kicsik megpróbálunk a lengyelekkel tartani, hát ha valami beszerzésből csurran-cseppen a környéken pár dolog), + hozzácsapja még a V4-eket is.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 835
30 942
113
Ezek mind szállítóhelik, ráadásul egészen eltérő kategóriák 5 és 50 millió euró között. Szó sincs itt aktív csapattámogatásról.