Majd ha a következő kecskeméti repülőnapon vagy augusztus 20-án Szolnokon a Tisza felett fotózhatom a felújított orosz helikoptereinket, akkor elhiszem. Addig ez csak a közvélemény tematizálása.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Szerintem a Lézer Jani egyértelműen összekeverte a szállító és a harci-helikopterek darabszámait, hiszen 4-5 szállító most is repülőképes, míg Mi-24 egy sem. Ha a 4-5 mai géphez hozzájön az 5 nagyjavítandó Mi-17, akkor nagyjából meg is van a 10 hosszabb távon üzemképes szállító-helikopter (és ténylegesen ezekre van nagyobb szükség!), a leállított Mi-24-ek közül meg biztos nagyjavítható 4 példány, vagy 2 x P és 2 x V, vagy logikusabban 4 x P/4 x V. Mindenesetre nem tartom rossz döntésnek, így legalább nem dobunk a kukába (a MiG-29-ekhez hasonlóan) nagyjából fele rep-időt kirepült gépeket, és jóval olcsóbb így, mint vadi új gépeket venni. Esetleg az új gépekhez képest még mindig olcsóbban beleférne némi modernizálás is, éjjellátó felszerelésekkel - ha nem is a teljes állományon végrehajtva, csak mindegyiken megteremtve a beépítési lehetőséget (beépítési csomópontok + kábelezés), és mindig az éppen aktív gépeken kihasználva a lehetőséget (mint ahogy a Griffek közül is bármelyikre függeszthető a Litening, de azért nem vettünk annyit, hogy mindegyikre jusson (és abból egy már ment is a kukába a hasraszállt gépen). Szóval én így képzelném el jelenleg a - nem tökéletes, de elfogadható - megoldást : nagyjavítás + részleges modernizálás, a következő években meg kapkodásmentes felkészülés egy normálisan végrehajtható új tipusra vonatkozó beszerzési eljárásra nagyjából 2020-22-től végrehajtva.
Jók azok másra is. Ha jól tévedek, páncélosok ellen lettek kitalálva.ÉN örülnék a kipofásított, feljavított Mi-24 eknek, na. Hogy ne csak a sírdogálók látszódjanak! Mi-35 szintre feljavított gépeket akarok látni a déli határaink felett őrjáratozni, rogyásig pakolva fegyverrel! Ha másért nem, de pszicho hadviselésre bőven jó lenne!
A 24-esekből biztos nem lesz semmi szerintem se. Amikor voltak, akkor is felváltva repültek, gondoljunk a rotorlapátok sztorijára.
Az üzemeltetèsre pár ève se volt forrás, most mièrt lenne ? Ràadàsul a kèt legutóbb repült is 3 éve áll.
A 24-esekből biztos nem lesz semmi szerintem se. Amikor voltak, akkor is felváltva repültek, gondoljunk a rotorlapátok sztorijára.
Az üzemeltetèsre pár ève se volt forrás, most mièrt lenne ?
"...bennfentesek rámutatnak, hogy első ránézésre érvényesültek szakmai szempontok. Az eddigi MD 500-asok ugyanaz volt a gyártója, mint az MD 902-eseknek ami az jelenti, hogy a személyzetnek nem teljesen ismeretlen eszközzel kell folytatnia munkáját."
Ez kb. olyan mintha azt mondták volna hogy a Szu-22-es után azért veszünk Szu-35-öst mert azonos a gyártója és így a személyzetnek nem teljesen ismeretlen eszközzel kell folytatnia munkáját....