Majd ha a következő kecskeméti repülőnapon vagy augusztus 20-án Szolnokon a Tisza felett fotózhatom a felújított orosz helikoptereinket, akkor elhiszem. Addig ez csak a közvélemény tematizálása.
				
			Szerintem a Lézer Jani egyértelműen összekeverte a szállító és a harci-helikopterek darabszámait, hiszen 4-5 szállító most is repülőképes, míg Mi-24 egy sem. Ha a 4-5 mai géphez hozzájön az 5 nagyjavítandó Mi-17, akkor nagyjából meg is van a 10 hosszabb távon üzemképes szállító-helikopter (és ténylegesen ezekre van nagyobb szükség!), a leállított Mi-24-ek közül meg biztos nagyjavítható 4 példány, vagy 2 x P és 2 x V, vagy logikusabban 4 x P/4 x V. Mindenesetre nem tartom rossz döntésnek, így legalább nem dobunk a kukába (a MiG-29-ekhez hasonlóan) nagyjából fele rep-időt kirepült gépeket, és jóval olcsóbb így, mint vadi új gépeket venni. Esetleg az új gépekhez képest még mindig olcsóbban beleférne némi modernizálás is, éjjellátó felszerelésekkel - ha nem is a teljes állományon végrehajtva, csak mindegyiken megteremtve a beépítési lehetőséget (beépítési csomópontok + kábelezés), és mindig az éppen aktív gépeken kihasználva a lehetőséget (mint ahogy a Griffek közül is bármelyikre függeszthető a Litening, de azért nem vettünk annyit, hogy mindegyikre jusson (és abból egy már ment is a kukába a hasraszállt gépen). Szóval én így képzelném el jelenleg a - nem tökéletes, de elfogadható - megoldást : nagyjavítás + részleges modernizálás, a következő években meg kapkodásmentes felkészülés egy normálisan végrehajtható új tipusra vonatkozó beszerzési eljárásra nagyjából 2020-22-től végrehajtva.
Jók azok másra is.ÉN örülnék a kipofásított, feljavított Mi-24 eknek, na. Hogy ne csak a sírdogálók látszódjanak! Mi-35 szintre feljavított gépeket akarok látni a déli határaink felett őrjáratozni, rogyásig pakolva fegyverrel! Ha másért nem, de pszicho hadviselésre bőven jó lenne!
 Ha jól tévedek, páncélosok ellen lettek kitalálva.
 Ha jól tévedek, páncélosok ellen lettek kitalálva.A 24-esekből biztos nem lesz semmi szerintem se. Amikor voltak, akkor is felváltva repültek, gondoljunk a rotorlapátok sztorijára.
Az üzemeltetèsre pár ève se volt forrás, most mièrt lenne ? Ràadàsul a kèt legutóbb repült is 3 éve áll.
A 24-esekből biztos nem lesz semmi szerintem se. Amikor voltak, akkor is felváltva repültek, gondoljunk a rotorlapátok sztorijára.
Az üzemeltetèsre pár ève se volt forrás, most mièrt lenne ?
"...bennfentesek rámutatnak, hogy első ránézésre érvényesültek szakmai szempontok. Az eddigi MD 500-asok ugyanaz volt a gyártója, mint az MD 902-eseknek ami az jelenti, hogy a személyzetnek nem teljesen ismeretlen eszközzel kell folytatnia munkáját."
Ez kb. olyan mintha azt mondták volna hogy a Szu-22-es után azért veszünk Szu-35-öst mert azonos a gyártója és így a személyzetnek nem teljesen ismeretlen eszközzel kell folytatnia munkáját....

A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..
