Majd ha a következő kecskeméti repülőnapon vagy augusztus 20-án Szolnokon a Tisza felett fotózhatom a felújított orosz helikoptereinket, akkor elhiszem. Addig ez csak a közvélemény tematizálása.
Szerintem a Lézer Jani egyértelműen összekeverte a szállító és a harci-helikopterek darabszámait, hiszen 4-5 szállító most is repülőképes, míg Mi-24 egy sem. Ha a 4-5 mai géphez hozzájön az 5 nagyjavítandó Mi-17, akkor nagyjából meg is van a 10 hosszabb távon üzemképes szállító-helikopter (és ténylegesen ezekre van nagyobb szükség!), a leállított Mi-24-ek közül meg biztos nagyjavítható 4 példány, vagy 2 x P és 2 x V, vagy logikusabban 4 x P/4 x V. Mindenesetre nem tartom rossz döntésnek, így legalább nem dobunk a kukába (a MiG-29-ekhez hasonlóan) nagyjából fele rep-időt kirepült gépeket, és jóval olcsóbb így, mint vadi új gépeket venni. Esetleg az új gépekhez képest még mindig olcsóbban beleférne némi modernizálás is, éjjellátó felszerelésekkel - ha nem is a teljes állományon végrehajtva, csak mindegyiken megteremtve a beépítési lehetőséget (beépítési csomópontok + kábelezés), és mindig az éppen aktív gépeken kihasználva a lehetőséget (mint ahogy a Griffek közül is bármelyikre függeszthető a Litening, de azért nem vettünk annyit, hogy mindegyikre jusson (és abból egy már ment is a kukába a hasraszállt gépen). Szóval én így képzelném el jelenleg a - nem tökéletes, de elfogadható - megoldást : nagyjavítás + részleges modernizálás, a következő években meg kapkodásmentes felkészülés egy normálisan végrehajtható új tipusra vonatkozó beszerzési eljárásra nagyjából 2020-22-től végrehajtva.
Jók azok másra is.ÉN örülnék a kipofásított, feljavított Mi-24 eknek, na. Hogy ne csak a sírdogálók látszódjanak! Mi-35 szintre feljavított gépeket akarok látni a déli határaink felett őrjáratozni, rogyásig pakolva fegyverrel! Ha másért nem, de pszicho hadviselésre bőven jó lenne!
Ha jól tévedek, páncélosok ellen lettek kitalálva.A 24-esekből biztos nem lesz semmi szerintem se. Amikor voltak, akkor is felváltva repültek, gondoljunk a rotorlapátok sztorijára.
Az üzemeltetèsre pár ève se volt forrás, most mièrt lenne ? Ràadàsul a kèt legutóbb repült is 3 éve áll.
A 24-esekből biztos nem lesz semmi szerintem se. Amikor voltak, akkor is felváltva repültek, gondoljunk a rotorlapátok sztorijára.
Az üzemeltetèsre pár ève se volt forrás, most mièrt lenne ?
"...bennfentesek rámutatnak, hogy első ránézésre érvényesültek szakmai szempontok. Az eddigi MD 500-asok ugyanaz volt a gyártója, mint az MD 902-eseknek ami az jelenti, hogy a személyzetnek nem teljesen ismeretlen eszközzel kell folytatnia munkáját."
Ez kb. olyan mintha azt mondták volna hogy a Szu-22-es után azért veszünk Szu-35-öst mert azonos a gyártója és így a személyzetnek nem teljesen ismeretlen eszközzel kell folytatnia munkáját....

A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..