Ajánlom utánanézni hogy mi az amerikai doktrina: ők azt mondják, csak akkor lehet harci helikopterezni, ha megvan a légi fölény. Nyilván nekik ezt nem probléma kiharcolni: F-22, F-35, B-2, B-21 - van mivel uralni a levegőt...Nem feltétlen ez a helyzet, mert a nagyobb teljesítményű, dedikált harci helikopterek fegyverzete, azok hatótávja, a rendszereik sérülésállósága, a sebességük együtt, összességében jelentenek valós harcértéket.
Az, hogy az orosz és az amerikai a helyi háborúikban több tucatot elvesztett ezekből, az köszönőviszonyban sincs ahhoz képest, hogy mekkora harcértéket képviselnek ezek a fegyverek egyébként.
Hol gyalulnak, ott forgács is van...
Terep mögé bújva 12-15km-ről rakétázva még csak-csak el lehet bújni a földi légvédelem elől, a vadászgépek elől (pláne ha AWACS is támogatja őket) szinte kizárt. Óriási radarvisszaverő felület a helikopter rotorja, pláne felülről nézve. Egy légiharc rakétának nem különösebben probléma leszedni egy helikoptert akár 80-100 km-ről, mert szinte álló célpontnak számít egy vadászgépet képest. Akár milyen strapabíró egy harcihelikopter 20-30 kilós harcirész robbanását nem fogja kibírni.
Szóval az akarjon harci helit venni és üzemeltetni aki garantálni tudja hogy az ellenséges vadászok nem fogják lelőni őket meg képes az ellenséges légvédelem nagy részét is levadászni. Ez nem a Magyar Honvédség szintje egyelőre - sajnos...