Ha bárhol nem 100%-os ez az arány, ott azonnal vérengzés van
Elárulom, a 100%-os hadrafoghatóság egy délibáb.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ha bárhol nem 100%-os ez az arány, ott azonnal vérengzés van
Az meg fizika képtelenség mindig vsn karbabtartás alatt eszköz ha minden optimális akkor is.
A faszt. Sose sehol semerre100%=elvárható arány a szóban forgó eszköztípusnál.
A politikus húzza le az infrafejlesztést amikor spórolni kell mert azzal nem lehet látványosan villogni a faszbúkon.
Szia,Az meg fizika képtelenség mindig vsn karbabtartás alatt eszköz ha minden optimális akkor is.
A faszt. Sose sehol semerre
Figyi konkrétan szàzmilliárdokat zárolnak minden évben a honvédelmi költségvetésből és vesznek vissza a központiba minden év végèn.Ez valahol a honvédség vezetőinek is a felelősége, hogy ezeket az igényeket nem tudják átvinni.
Nem baj, csak akasszunk már fel valami felelőst, nem érted a lényeget !!!Az meg fizika képtelenség mindig vsn karbabtartás alatt eszköz ha minden optimális akkor is.
Van még létjogosultsága a harci helikoptereknek egy fejlett ellenféllel szemben? Minden másra ott vannak a "régi" bevált típusok. 4. generációs repülőt sem nagyon fejleszt már senki.Sajnálom, hogy a mi "királyi beszállítónknak" az Airbus-nak nincs ilyen kategóriájú gépe.
A Tiger elég béna lett, úgy technikailag, mint program menedzsment szempontjából, így az eredményt boritékolni lehetett.
Hanem ez az új olasz gép is amerikai szívtől függ, tehát nem egy független európai valami.
Az AH-64/UH-60/AH-1Z/UH-1Y hajtóművének kereskedelmi változatát kapta meg, amely papíron még erősebb is, mint az amerikai katonai változatok. De lényegében ugyanúgy amerikai kontroll alatt álló kurrens termékről beszélünk.
Ezzel szemben viszont az Airbus-nak elvileg megvolna a módja a H225M közepes szállítóhelikopter Safran Makila hajtóművére és részben a hajtásláncára alapozva egy hasonló teljesítmény kategóriájú dedikált támadóhelikoper típust összehozni.
F-15EX, F-16C block 70, Rafale F4, Eurofighter Typhoon.Van még létjogosultsága a harci helikoptereknek egy fejlett ellenféllel szemben? Minden másra ott vannak a "régi" bevált típusok. 4. generációs repülőt sem nagyon fejleszt már senki.
Van még létjogosultsága a harci helikoptereknek egy fejlett ellenféllel szemben? Minden másra ott vannak a "régi" bevált típusok. 4. generációs repülőt sem nagyon fejleszt már senki.
Kellenek még harci helikopterek egy modern háborúba?
Amúgy a SAFRAN Anteo hajtóművet is fontolgatták de végül az amerikainál döntöttek.Sajnálom, hogy a mi "királyi beszállítónknak" az Airbus-nak nincs ilyen kategóriájú gépe.
A Tiger elég béna lett, úgy technikailag, mint program menedzsment szempontjából, így az eredményt boritékolni lehetett.
Hanem ez az új olasz gép is amerikai szívtől függ, tehát nem egy független európai valami.
Az AH-64/UH-60/AH-1Z/UH-1Y hajtóművének kereskedelmi változatát kapta meg, amely papíron még erősebb is, mint az amerikai katonai változatok. De lényegében ugyanúgy amerikai kontroll alatt álló kurrens termékről beszélünk.
Ezzel szemben viszont az Airbus-nak elvileg megvolna a módja a H225M közepes szállítóhelikopter Safran Makila hajtóművére és részben a hajtásláncára alapozva egy hasonló teljesítmény kategóriájú dedikált támadóhelikoper típust összehozni.
Az jó lenne.Amúgy a SAFRAN Anteo hajtóművet is fontolgatták de végül az amerikainál döntöttek.
Ha nagyon az lenne megrendelői igény akkor átszerelik arra, mert eléggé hasonló a teljesítménye.
Meg már drónok is: azoknál nem tud gyorsabb lenni egy helikopterOké, ha már van belőle egy csomó is nincs az új generációból, akkor pimpelik a régit, jobb híjján. De a múlt évezred óta nincs új típus. Mert egy modern harctéren nem jelent semmi drámait a továbbfejlesztésük. Akár csak a harci heliknek. Mindet leveri egy modern rétegzett légvédelem. Szerintem.
Drónokkal mindent helikopter-harcfeladatot meg lehet oldani, lassan már az utánpótlás-szállítást is. Szerintem a pénzkidobás magasiskolája lenne egy új harci helikoptert fejleszteni a jelen helyzetben.Meg már drónok is: azoknál nem tud gyorsabb lenni egy helikopter
Szerintem sem kell nekünk ez a kategória. Böröndi mondókájából arra lehet következtetni hogy MH sem akar ilyet venni...momentán kb. semmit sem veszünk, de ha vennénk is valamit, akkor nagyon nem harci helikoptert.Drónokkal mindent helikopter-harcfeladatot meg lehet oldani, lassan már az utánpótlás-szállítást is. Szerintem a pénzkidobás magasiskolája lenne egy új harci helikoptert fejleszteni a jelen helyzetben.
Már megint itt tartunk,kedves hvg?Nincs új a nap alatt.."Nyolcmillió forintot ért Szijjártó Péter helikopteres útja Dunakeszi és Záhony között
Csaknem 4 millió forint annak a rendőrségi helikopternek az üzemóraköltsége, amely Szijjártó Pétert vitte idén januárban Záhonyba, majd onnan vissza Dunakeszire – tudta meg a HVG. A külügyminiszter a repüléssel irányonként nagyjából két órát spórolt, az út piaci értéke pedig – ha egyéb lehetséges költségeket nem veszünk figyelembe – 8 millió forint lehetett.
...
a HVG Készenléti Rendőrségtől származó információi szerint az MD902-es gép üzemóra költsége bruttó 3,98 millió forint.
..."
Hmmm...
A H225M esetében 9600 €, A H145M esetében 6500 €-ra emlékszem...
https://hvg.hu/itthon/20241205_Szijjarto-Peter-helikopter-Dunakeszi-Zahony-millio-ebx
Sem akar MÁR!!!! egy ideig ezzel gondolkodtak, de hát az Orosz-Ukrán háború más tapasztalatokat hozott. Én egyébként nem vettem volna az új koptert, mert ez is prototípus lett volna, ráadásul olyan tervek is voltak szvsz, hogy talán még a gyártónál is előbb rendszeresítettük volna.. Ha az olaszok lecserélnék a Mangustákból mondjuk 30-at és már repülnek az új típussal egy évet, akkor talán használt olcsón átadandó a A-129 jó lett volna kísérő helikopternek pld. a CSAR H225M mellé.. De 6-8 db-nál megálltam volna még használtan is.. (megmaradt volna a harci helikopter képesség magja)..Szerintem sem kell nekünk ez a kategória. Böröndi mondókájából arra lehet következtetni hogy MH sem akar ilyet venni...momentán kb. semmit sem veszünk, de ha vennénk is valamit, akkor nagyon nem harci helikoptert.
Ez annak érheti meg akinek nagy légiereje van és tudja garantálni a totális légifölényt - ahogy az amcsi doktrína is mondja. Ez biztos nem MH a 16-18 db vadászgépével...