A H145M 50%-os hadrafoghatóságról egy kicsit furcsát fogok írni. A jelen helyzetben, amikor nincs elég műszaki, nincs elég hajózó, és nincs elég javítási, karbantartási kapacítás (annak ellenére, hogy szupport szerződés van, de hol történjen a karbantartás?) és nincs is szükség ezért ennyi H145M-re hogy repüljön, akkor normális.
Voltam Laage-be. Vagy 40 darab EF-et mutattak meg, mert végigjártuk az összes fedezéket és tárolót. Nos a javítóhangárban 8-9 darab állt. Mondták van amelyik már majd egy éve. De azt kiemelték, hogy a többi gép közül is 10-12-öt használnak a többi nem repül, mert felesleges.
Nos nálunk attól kell inkább félni, ha lesz elég hajózó és technikus és épület, javítóhangár, de lejárt a szupport szerződés, akkor vissza tudjuk-e a hadrafoghatóságot emelni, különösen, hogy nem tudjuk milyen lesz az új szupport szerződés...
Ami inkább probléma, hogy 5 év alatt nem volt egyetlen NIR vagy éppen lézeres 70mm-es lövészet a H145M-el, mert Böröndiék lehúzták a NIR beszerzést, akár orosz akár nyugati kopterekhez.. És nincs páncéltörő rakéta.. Egyetlen éleslövészet nem volt 2016 óta Mi-17-el, aminek nagyobb egyébként a tűzereje mint a Mi-24-nek NIR tekintetében.. (még propaganda célokra sem mutattak ilyen, pedig a maszkirovka fontos).. A NIR nem drága fegyverzet napjainkban, különösen a légi ATGM-szemben.
Az is problémás miért csak 5 fegyverzet kittet vettünk 20 helikopterhez, mikor kifutók a Mi-24 gépek.. Ok lehetséges izraeli modernizáció (dél-afrikai kevésbé)..