Érdekes, mert te magad is leírod, mi lehet a veszély, ami a Fuch létjogosultságát indokolná, mégis a Patriát favorizálod.
Zombiháborúban vagy hibrid háborúban többre mész majd mondjuk azzal a 300 Fuchs-al, amit 150-200 Boxer vagy Patria árából venni/üzemeltetni lehet,
Patria egy kerekes IFV.Van hozzá logisztikailag illeszkedő APC,az új Patria XA220.
Tulajdonképpen mind a kettőtöknek igaza is van egy kicsit meg nem is. Dél-Afrika és pl. Franciaország is a kerekeseivel (az expedíciós képességek miatt) a tükörsima- és keménységű végtelen afrikai sztyeppékre tökéletes. Azaz ilyen járművek - pláne tömegekben - ott tökéletes lehet. Amit nem vesztek talán eléggé figyelembe - ugyanakkor erősíti az előző megállapításokat - az a várható ellen technikai és katonai felkészültsége.
Finoman fogalmazva - az sem jobb. Sőt. Ugye Ők szembekerülhetnek olyanokkal, akik kb. a pattintott kőkorszakban vannak vagy éppen onnan hipertérugrással a "mezítlábas kalasnyikovos" szintig ugró kategória. Amennyiben van eszközpark az max. a kazánlemez a teherautón kategória meg a dzsihádmobil meg ilyesmi. Ezen a terepen valóban, ha az egyik faluból a másikba aránylag gyorsan át tudsz rongyolni és mondjuk egy útszéli IED -től nem válik paradicsomkonzervvé a deszant, akkor "mission accomplished".
Mifelénk meg a szabadcsapatok kategória is olyan kemény, mint a "kád széle". Ex-idegenlégiósokkal, ex-katonákkal meg ilyen-olyan önkéntesekkel - itt-ott komoly mennyiségű (igaz sokszor sokadvonalas) nehéztechnikával. Ezek sec-perc alatt lőnek ki százasával pótpáncélos T-64 -et, nomeg BTR -eket, buszokat - amortizálnak le falvakat/városokat akár komoly tüzérségi- és egyéb támogatással. Az is igaz, hogy ez a kategória nagyon diverz - azaz vannak olyanok akik igazából max. a civilekkel tudnak keménykedni, de sajnos előbbiből is akad bőven.
Azaz nálunk is a másodvonalas egységek meg a tartalékosoknál ezt figyelembe kell venni. Nem Afrikába készülünk dzsihádmobilos jóemberek ellen ...
A "kicsit nehezebb technika" (APC komolyabb páncélzattal, itt-ott komolyabb gépágyúval avagy akár ATGM -el is itt-ott) elférne akár a másodvonalasoknál. Amennyiben pl. a technika kvázi ugyanaz lenne mondjuk a másodvonalasoknál/tartalékosoknál, mint a közepes dandárnál (esetleg arányaiban több kebaboskocsival - kevesebb APC -vel), akkor egyfelől beszerzéskor jelenthet előnyt, de az igazi előny a logisztika (!!). Itt is egyfelől az anyagiak - ld. pl. a cseheknél most borult a bili, hogy az ezerféle eszközüknek a csiliárdba kerülő support -ja mellett általánosságban az eszközök nagy része nem (képes) mozog ...
A másik - egy feltételezett tartalékos egység - "fennforgás" esetén - robog egy pusztában. Lerobbannak - bármi miatt. Ott fogják hagyni ... Amennyiben esetleg a környéken levő regulárisok (szervíz) még távolról sem tud hozzászagolni (alkatrész, szaktudás, szerszámok esetleg stb.), akkor az olyan, mintha kb. nem is lenne. Különösen ilyen kisszériás járművek esetén (ha csak tartalékosoknál lenne mondjuk). Mivel ne gondoljuk, hogy lenne pl. százezres kategóriájú tartalékos sereg. Mondjuk egy ilyenből lenne 50-60 db (a többi úgyis kebaboskocsi lenne) ... Pont, mint a cseheknél a Nexter Titus 6x6 (62 db összesen), melyből ráadásul a nagyja regulárisokhoz kerül ... Ha meg jönne a "tömeges" korszak (ez nem valószínű), akkor úgyis előkaparnánk a T-72, BTR -t stb. -t, node az ellen is T-55 -öt, BTR -t kaparna elő - meg még a II. VH -s fegyókat is akár a padlásról ...
Azaz a (közös) logisztika különösen fontos lehetőleg minél több mindennel - legalábbis, ha valamennyire mennyiséget is akarunk. Továbbá akár a másodvonalasoknak/tartalékosoknak is mehet kicsit jobb, ha a mennyiségi kedvezménnyel meg a közös logisztika miatt ki tudnánk gazdálkodni ugyanazt a mennyiséget ...
A Fuchs meg egy klasszikus hidegháborús (meg tömeghadsereges) cucc - elég régi konstrukció is már. Tényleg leginkább csak egy kicsit jobb meg kicsit "komfortosabb BTR" ... Egy bevezetéssel azt is kockáztathatnánk, hogy hamar egyedül maradnánk az üzemeltetéssel, ha a többiek meg lassan kivonnák ...
Egyébként (tudom mindketten aktívak vagytok a Mbombe topikban is) pont ezért nem kellene nekünk egyik Dél-Afrikai vas sem. Horror ára van - az üzemeltetése meg terror. Ennyire kőgazdag ország meg nem vagyunk, hogy ilyen mértékben égessük a pénzt meg erőforrásokat ...