Én sokkal fontosabbnak érzem azt, hogy mi lesz a további 4x4-es beszerzésekkel. Mert nem csak a Gidrán kategória az amire szüksége lenne a Honvédségnek, hanem az annál kisebb NMS-re is szükség lenne. Szerintem kimondottan üdvös lenne, ha csak részben is de egy kézből kerülne rendszeresítésre a 2 kategória.Remélem a "finn-vonal" infó azért nem "outdated", mert ha nem török (bár ezt sem lehet kizárni még) és nem Boxer, akkor nem sok opciónk marad Patrián kívül. Pláne ha fontos a helyi gyártás meg egy kipróbált, bevált típus akarunk prototípusok helyett.
Az AMV Rosomak verzióját Ukrajnában élesben is tesztelik - bár visszajelzés nem tudom milyen, erről még nem láttam hírt.
Háát azért még vannak opciók. Pl. ott az Iveco a SuperAV-val. ott is van 6x6, és 8x8-as felhozatal. Saját gyártással is akár. Olyan üzemeltetőkkel, mint a Marines, vagy a brazil hadsereg.Még talán a szerbek jöhetnek szóba. Csak úgy tűnik, ha nem egy szupermulti marketinges csapatának a prospektusait mutogatják nekünk, akkor képtelenek vagyunk reális pénzügyi-ipari-anyagi alapokon álló üzletet kötni.
És akkor a koreai opciókat még nem is vettük (Tigon 6x6, N-WAV, K806/K808 White Tiger), vagy a szingapúri Terrex családot.
Ez egy bő szegmens. Ráadásul a felsoroltakról tudom, hogy mindet ajánlották már helyi gyártással is...
Én különben nem hiszek ebben a "sértődésben". A hadiipar mindig tele van meghiúsult ügyletekkel. Ha valaki képben van pl. India vagy a románok hadiipari beszerzéseivel, vagy esetleg a cseh IFV tenderrel, akkor az már semmin sincs meglepődve.
Sőt! Biztos vagyok benne, hogy a törököknek is volt rengeteg problémás ügyük.
Nekik az a dolguk, hogy létrehozzanak egy olyan ügylétet, ahol a Honvédség kimondottan TŐLÜK rendeli meg az igényelt gépeket. Ha nem egyeznek az érdekek, amiatt még nem kell megsértődni, és szerintem a török mentalitásba egy ilyen nem fér bele.
Egy kanyar az isztambuli bazárban, és rájössz, hogy nem vagy te olyan rossz ember. Pedig odabent kiderült, hogy vevőként el akartad szegényíteni az összes árus egész családját, pedig csak éppen az volt a legrövidebb út, át a Bazáron.