[HUN] Kerekes páncélozott harcjárművek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Remélem a "finn-vonal" infó azért nem "outdated", mert ha nem török (bár ezt sem lehet kizárni még) és nem Boxer, akkor nem sok opciónk marad Patrián kívül. Pláne ha fontos a helyi gyártás meg egy kipróbált, bevált típus akarunk prototípusok helyett.
Az AMV Rosomak verzióját Ukrajnában élesben is tesztelik - bár visszajelzés nem tudom milyen, erről még nem láttam hírt.
Én sokkal fontosabbnak érzem azt, hogy mi lesz a további 4x4-es beszerzésekkel. Mert nem csak a Gidrán kategória az amire szüksége lenne a Honvédségnek, hanem az annál kisebb NMS-re is szükség lenne. Szerintem kimondottan üdvös lenne, ha csak részben is de egy kézből kerülne rendszeresítésre a 2 kategória.
Még talán a szerbek jöhetnek szóba. Csak úgy tűnik, ha nem egy szupermulti marketinges csapatának a prospektusait mutogatják nekünk, akkor képtelenek vagyunk reális pénzügyi-ipari-anyagi alapokon álló üzletet kötni.
Háát azért még vannak opciók. Pl. ott az Iveco a SuperAV-val. ott is van 6x6, és 8x8-as felhozatal. Saját gyártással is akár. Olyan üzemeltetőkkel, mint a Marines, vagy a brazil hadsereg.
És akkor a koreai opciókat még nem is vettük (Tigon 6x6, N-WAV, K806/K808 White Tiger), vagy a szingapúri Terrex családot.
Ez egy bő szegmens. Ráadásul a felsoroltakról tudom, hogy mindet ajánlották már helyi gyártással is...

Én különben nem hiszek ebben a "sértődésben". A hadiipar mindig tele van meghiúsult ügyletekkel. Ha valaki képben van pl. India vagy a románok hadiipari beszerzéseivel, vagy esetleg a cseh IFV tenderrel, akkor az már semmin sincs meglepődve.
Sőt! Biztos vagyok benne, hogy a törököknek is volt rengeteg problémás ügyük.
Nekik az a dolguk, hogy létrehozzanak egy olyan ügylétet, ahol a Honvédség kimondottan TŐLÜK rendeli meg az igényelt gépeket. Ha nem egyeznek az érdekek, amiatt még nem kell megsértődni, és szerintem a török mentalitásba egy ilyen nem fér bele.
Egy kanyar az isztambuli bazárban, és rájössz, hogy nem vagy te olyan rossz ember. Pedig odabent kiderült, hogy vevőként el akartad szegényíteni az összes árus egész családját, pedig csak éppen az volt a legrövidebb út, át a Bazáron.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 311
34 985
113
Én sokkal fontosabbnak érzem azt, hogy mi lesz a további 4x4-es beszerzésekkel. Mert nem csak a Gidrán kategória az amire szüksége lenne a Honvédségnek, hanem az annál kisebb NMS-re is szükség lenne. Szerintem kimondottan üdvös lenne, ha csak részben is de egy kézből kerülne rendszeresítésre a 2 kategória
NSM-L konkrétan nekünk lett kifejlesztve szóval szerintem lesz az is csak minden 7 pecsétes titok...
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 926
73 070
113
Csak aztán papper be ne tolja a parlamentbe azt ami a bundestagban nem ment át...
Mondjuk az öreg újabban nem fekszik túl jól odafonn németben, meg a kapott egy figyelmeztetés is otthon hogy ne hüppogjon.
Mondjuk én biztos nem adnék egy vasat se a finneknek, számtalanszor betartottak nekünk Brüsszelben, nekik is köszönhető hogy nem kapunk onnét pénzt. Szóval részemről sorvadjanak el.
A szerb vonalnak örülnék leginkább.
Szomszédos ország, se nem Nato, se nem EU tag, és nem is nagyon lesznek azok, tehát úgy ahogy függetlenek.
Úgyhogy két szomszédos ország egyezménye lenne, a pénzre, megrendelesre szükségük van, nagyon szépen fel tudnank szerelni magunkat naluk mindennel és ezáltal elmelyulne az együttműködés a két ország közt, oda vissza gazdasági alapon.
Pár év múlva itt lehet egy BRICS tag Oroszország és egy BRICS tag Szerbia a hatarunkon.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
NSM-L konkrétan nekünk lett kifejlesztve szóval szerintem lesz az is csak minden 7 pecsétes titok...
Háát erre nem mernék mérget venni. Mármint arra, hogy az NMS-L nekünk lett fejlesztve.
Mert ugye a sima NMS-nek volt egy hosszított verziója is (szerintem ahhoz volt közünk). Az NMS-L viszont nem csak tengelytávra nagyobb, de szélesebb a nyomtávja is.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 311
34 985
113
Háát erre nem mernék mérget venni. Mármint arra, hogy az NMS-L nekünk lett fejlesztve.
Mert ugye a sima NMS-nek volt egy hosszított verziója is (szerintem ahhoz volt közünk). Az NMS-L viszont nem csak tengelytávra nagyobb, de szélesebb a nyomtávja is.
Ha jól emlékszem akkor krisss utalt rá amikor bemutatták, hogy mi kértük
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 678
42 104
113
Én sokkal fontosabbnak érzem azt, hogy mi lesz a további 4x4-es beszerzésekkel. Mert nem csak a Gidrán kategória az amire szüksége lenne a Honvédségnek, hanem az annál kisebb NMS-re is szükség lenne. Szerintem kimondottan üdvös lenne, ha csak részben is de egy kézből kerülne rendszeresítésre a 2 kategória.
Sztem ez eldől a sok szarakodás után hogy Gidrán + NMS. Ez nem hiszem hogy ez változna.
Sztem inkább NSM-ből kéne több és batár nagy Gidránból kevesebb. Felderítőnek biztos, hogy jobb lett volna az NMS...

Háát azért még vannak opciók. Pl. ott az Iveco a SuperAV-val. ott is van 6x6, és 8x8-as felhozatal. Saját gyártással is akár. Olyan üzemeltetőkkel, mint a Marines, vagy a brazil hadsereg.
És akkor a koreai opciókat még nem is vettük (Tigon 6x6, N-WAV, K806/K808 White Tiger), vagy a szingapúri Terrex családot.
Ez egy bő szegmens. Ráadásul a felsoroltakról tudom, hogy mindet ajánlották már helyi gyártással is...
Még soha nem vettünk koreait és nem látom semmi jelét, hogy arra felé nézelődünk harcjárművek terén.
Azért továbbra is az európai, izraeli, török preferált minden jel szerint. Sztem ennek ellátásbiztonsági, logisztikai okai lehetnek...

Én különben nem hiszek ebben a "sértődésben". A hadiipar mindig tele van meghiúsult ügyletekkel. Ha valaki képben van pl. India vagy a románok hadiipari beszerzéseivel, vagy esetleg a cseh IFV tenderrel, akkor az már semmin sincs meglepődve.
Sőt! Biztos vagyok benne, hogy a törököknek is volt rengeteg problémás ügyük.
Nekik az a dolguk, hogy létrehozzanak egy olyan ügylétet, ahol a Honvédség kimondottan TŐLÜK rendeli meg az igényelt gépeket. Ha nem egyeznek az érdekek, amiatt még nem kell megsértődni, és szerintem a török mentalitásba egy ilyen nem fér bele.
Egy kanyar az isztambuli bazárban, és rájössz, hogy nem vagy te olyan rossz ember. Pedig odabent kiderült, hogy vevőként el akartad szegényíteni az összes árus egész családját, pedig csak éppen az volt a legrövidebb út, át a Bazáron.
Nem arról van szó hogy nem adnak el nekünk a törökök szinte akármit, csak nem akarják hogy nálunk gyártódjon bármi a jövőben.
Persze van az a rendelési mennyiség meg pénz, amiért ezen változtatnának csak nem hiszem, hogy nálunk.
1-1,5x Lynx-mennyiség lehet kb. a Honvédség igénye 8x8-asokara. A török gépeknél esély sincs, hogy aztán exportáljunk, mert azt nem hagynák a törökök: a saját kapacitásaik sincsenek kihasználva. Munkanélküliség nagy náluk, szarok a makrószámok, így kell a gazdaságuknak a keményvaluta. Nem igazán motiváltak a gyártás kiszervezésében.

Én nem is ragaszkodnék ennyire a helyi gyártáshoz, de úgy tűnik nálunk ez továbbra is kiemelt szempont...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 220
113
Mondjuk én biztos nem adnék egy vasat se a finneknek, számtalanszor betartottak nekünk Brüsszelben, nekik is köszönhető hogy nem kapunk onnét pénzt. Szóval részemről sorvadjanak el.

Politikailag igen.
Viszont műszakilag, gumikerekes vonalon szerintem már 10 éve sem volt kérdés, hogy ők a legjobb ár/érték arányúak.
Olyan országoknak feleltek meg a gépeik, mint az USA, Japán, Lengyelország, Németország stb....
Jó gépük van, reális áron. Se 10 éve se most nem látok helyettük más életképes opciót.
A török vonal olcsó, de műszakilag nem a Patria termékek szintje.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 248
33 544
113
Politikailag igen.
Viszont műszakilag, gumikerekes vonalon szerintem már 10 éve sem volt kérdés, hogy ők a legjobb ár/érték arányúak.
Olyan országoknak feleltek meg a gépeik, mint az USA, Japán, Lengyelország, Németország stb....
Jó gépük van, reális áron. Se 10 éve se most nem látok helyettük más életképes opciót.
A török vonal olcsó, de műszakilag nem a Patria termékek szintje.
GYHJ kategóriában a Patria XP még mindig nagyon ott van a szeren.Főleg,hogy LvL4 védettségi szintel is van úszóképes változat,komoly fegyverzettel.
(bár most jelent meg ügye egy új araburs versenyző..... :cool: )
 
  • Tetszik
Reactions: Catles and fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 220
113
GYHJ kategóriában a Patria XP még mindig nagyon ott van a szeren.Főleg,hogy LvL4 védettségi szintel is van úszóképes változat,komoly fegyverzettel.
(bár most jelent meg ügye egy új araburs versenyző..... :cool: )

Mind a 8X8 mind a 6X6 a saját kategóriájában kíváló jármű, amennyiben APC-nek akarod használni.
Nekünk meg erre kellene.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles and Aladeen

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 248
33 544
113
Mind a 8X8 mind a 6X6 a saját kategóriájában kíváló jármű, amennyiben APC-nek akarod használni.
Nekünk meg erre kellene.
166.jpg

Igazábol ez a Patria 6x6 (nincs szolgálatban sehol).Pasi újabb nemzedékét marketing okokbol keresztelték át.
Patria 8x8 és a 6x6 két külön kategória.Nekünk a Patria XP kerekes GYHJ-nek kéne.
Patria 6x6 szintén kiváló jármű a maga nemében,csak nem nekünk.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 678
42 104
113
166.jpg

Igazábol ez a Patria 6x6 (nincs szolgálatban sehol).Pasi újabb nemzedékét marketing okokbol keresztelték át.
Patria 8x8 és a 6x6 két külön kategória.Nekünk a Patria XP kerekes GYHJ-nek kéne.
Patria 6x6 szintén kiváló jármű a maga nemében,csak nem nekünk.
Pedig előbb lesz nálunk AMV és 6x6, min Mbömbi - ebben fogadni is merek!
Túl értékeled az úszóképesség fontosságát, szerintem ez nálunk nem igazán szempont.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 248
33 544
113
Pedig előbb lesz nálunk AMV és 6x6, min Mbömbi - ebben fogadni is merek!
Túl értékeled az úszóképesség fontosságát, szerintem ez nálunk nem igazán szempont.
Curruson keresztül már felajánlották a Mböbit,helyi gyártással.....És amilyen jó viszonyban van a NER a finnekkel......Hááááát.....
Nem vagy tisztában egy erőszakos folyamátkelés bonyorultságával és kockázatos voltával.És csak súlyponti műveletekben gondolkozol,ami hiba.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 248
33 544
113
Vagy a Currus akart magának valamit a Zrinyiből és megtalálták maguknak ezt a búr csodát...
Paramouth meg benne volt a dologban-lényegtelen,hogy melyik volt a kezdeményező fél.Bömbi nem az SADF felkérésére készült,hanem szabadpiaci eladásra,magánvállalkozásban.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 678
42 104
113
Curruson keresztül már felajánlották a Mböbit,helyi gyártással.....És amilyen jó viszonyban van a NER a finnekkel......Hááááát.....
Nem vagy tisztában egy erőszakos folyamátkelés bonyorultságával és kockázatos voltával.
Dehogynem! Totál scifi nálunk - meg sem érdemes próbálni!
Max nagyobb NATO-erő részeként, ha túl parton már "sivatagra bombázott mindet" a légierő 10+ km-es körzetben. Akkor meg komppal vagy ponton hídon is át lehet kelni.

Az összes lehetséges átkelési partszakasz mindenki előtt ismert ('44 óta az oroszok is tudják...) a magyarországi folyókon, drónok mindent látnak. Már azelőtt szétlőnek mindent, hogy folyó partra érnek a papír páncélzatú úszóképes járművek.

Szerintem ha egyszer elveszítenénk a Tiszántúlt, azt a büdös életben nem szerezzük vissza önerőből. (Mondjuk nem igazán látok ilyen forgató könyvet...)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 678
42 104
113
Paramouth meg benne volt a dologban-lényegtelen,hogy melyik volt a kezdeményező fél.Bömbi nem az SADF felkérésére készült,hanem szabadpiaci eladásra,magánvállalkozásban.
Szerinem már senki nincs Currusnál aki annó erről tárgyalt. Teljesen irreleváns már az az irány.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
3 879
13 187
113
Szerintem egyenlore folosleges 6x6 meg 8x8 váltó típusárol beszélni nem hiába lesz inkább egy Btr-80 modernizáció nincs olyan ajánlat amire úgy néznénk mint pap a kisgyerekre ezért megy az időhúzás lásd btr modernizáció ezáltal a döntést kihúzzuk meg legalább 2-3evvel :)
Én már meg bekeltem a btr-80as modernizalassal!