Biztos nem rossz, de én inkább a Patria-ra szavaznék.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az is jó, csak legyen tényleg végre valamiBiztos nem rossz, de én inkább a Patria-ra szavaznék.
amv gyártás inkább ne jöjjön. a horvátok és színte mindenki vergődik e miatt. bezáráshoz túl sokat fécöltek bele majd lefutott a megrendelésük és a finnek nem engedtek semmit exportra termelni. most fizetik a gyár részleget hogy modernizációig megmaradjon hogy azt legalább maguk végezzék de addig nagyon sok pénzt megeszik. a Lengyel talán az egyedüli kivétel de ők mefizették a teljes licensét nem olcsón.Patria eléggé learatta az európai kerekes harcjármű piacot:
6x6:
Finnország
Svédország
Lettország
Németország
AMV és variánsai:
Horvátország
Finnország
Lengyelország
Szlovákia
Szlovénia
Svédország
Ukrajna
A Boxer nem futott ekkora karriert:
Németország
Hollandia
Litvánia (Vilkas)
Egyesült Királyság
A cserélhető modulos megoldás fölöslegesen megdrágítja szerintem a Boxert.
Ezeken kívül van még Európában:
Pandur II:
Ausztria
Csehország
Portugália
Mowag Piranha V
Dánia
Spanyolország
Románia
Vannak még a franciák (VBCI), de ők nem igazán remekelnek kerekes harcjárműexportban...
Végig gondolva a fenti piaci áttekintést eléggé a Patria lenne a logikus döntés: hozzánk hasonló kisebb KK-európai országok is emellett döntöttek, nyilván mert jó ár-érték arányú gépről van szó, mind az AMV mind a 6x6 esetén. Gyártás is jöhet vele: az 1,8 milliós lakosságú lettek is meg kapták a 6x6-oshoz a hazai gyártást, összeszerelést.
Ami még fontos pl. a 6x6-os gyorsan szállítják: a svédek 1 éven belül megkapják az első gépeket - ez azért nem az a szarakodós tempó, mint a Gidránnal csinálnak!
Ami az AMV-t illeti ott sem kellene éveket várni: pl. a lengyel Rosomak gyártósor éves kapacitása jelenleg 200 jármű/év.
Elég gyorsan be lehetne szerezni egy zászlóaljra való AMV-t a kiképzés elindításához, amíg összeáll a hazai szerelde.
Ha nem gyártjuk, az se baj, de attól a gép még jó. Amúgy a Gidránt sem fogjuk gyártani: összeszereljük alkatrészekből.amv gyártás inkább ne jöjjön. a horvátok és színte mindenki vergődik e miatt. bezáráshoz túl sokat fécöltek bele majd lefutott a megrendelésük és a finnek nem engedtek semmit exportra termelni. most fizetik a gyár részleget hogy modernizációig megmaradjon hogy azt legalább maguk végezzék de addig nagyon sok pénzt megeszik. a Lengyel talán az egyedüli kivétel de ők mefizették a teljes licensét nem olcsón.
a török előnye hogy mivel fnss = nurol a kaposvári gyárnak jóljönne.
még páréve simán patriat írtam volna de az idő változik és a pars belehúzott. (nem vólt rossz termék korábban sem csak nem vólt kifejlett mostmár beérett)
Ne csináld!!Amúgy a Gidránt sem fogjuk gyártani: összeszereljük alkatrészekből.
Úgy értem hogy szinte mindent ideküld a gyártó/fejlesztő cég itt meg összerajkák mint a Legót. A Patria sem kínál lényegében többet...Ne csináld!!
Ezzel szörnyű vizekre evezel.
pátria viszi a pénzt mindenhol. (legalábbis az üzem)Úgy értem hogy szinte mindent ideküld a gyártó/fejlesztő cég itt meg összerajkák mint a Legót. A Patria sem kínál lényegében többet...
A Gidránnál jelenleg még ennyi sincs: kész járművek jönnek itt meg kapnak rádiót és tüzérségi felderítő rendszer.
Minden üzem viszi a pénzt, ami nem termel!pátria viszi a pénzt mindenhol. (legalábbis az üzem)
Szerintem bármelyik nagyobb számban rendszerben álló harcjárműre igaz, hogy lesz hozzá alkatrész.Parshoz kapni alkatrészt a jövőben ez egész biztos.
nem kell üzemeltetési problémáktól tartani alkatrészhiány miatt.
parsból malájzia több százat rendelt és redszeresítMinden üzem viszi a pénzt, ami nem termel!
Tök mindegy hogy Patria vagy más licenctermékre hozták létre, ha utána nem lesz munkája.
A törökök sem érdekeltek hogy a saját összeszerelésünk után exportáljunk - ezt kb. senki nem hagyja.
Szerintem bármelyik nagyobb számban rendszerben álló harcjárműre igaz, hogy lesz hozzá alkatrész.
Patria AMV-ból 1500 körüli mennyiség létezik például csak Európában - ennek nagy része Rosomak verzió. Görögöknél van egy KMW gyárt sok éve tengődik munka nélkül...
3 szomszédunk is üzemelteti az AMV-ket, a lengyelek meg gyártják is, szóval könnyű lenne alkatrészt szerezni.
A PARS egyelőre csak törököknél van és ott sem nagy számban. Nem feltétlen lenne rossz döntés az a járgány, de a finn gép mellett több érv szól.
Lehet hogy RM: ha németek tényleg nagyobb mennyiségben vesznek a BW-nek a 6x6-ost akkor kell majd nekik egy németországi összeszerelő partner. Az RM-en kívül nem igazán jöhet szóba más - pláne ha német specialitásokat akarnak bele, ami szinte biztos hogy RM termék lesz.patria kivel állna párba a curussal ? Rába ? kellene ez a rábána ? a scania nem partnere és nem gyárt a szegmensbe.
zala esélytelen.
A Rába beszállítója a Scanianak.patria kivel állna párba a curussal ? Rába ? kellene ez a rábána ? a scania nem partnere és nem gyárt a szegmensbe.
zala esélytelen.
létrehozni mégegy üzemet? mire ? egy nem túl nagy db számú típusra alapozva?
a patria már elment.
ez a projekt valami kisebb cégé lessz nem rm és nem kmw ebbe biztos lehetsz.Lehet hogy RM: ha németek tényleg nagyobb mennyiségben vesznek a BW-nek a 6x6-ost akkor kell majd nekik egy németországi összeszerelő partner. Az RM-en kívül nem igazán jöhet szóba más - pláne ha német specialitásokat akarnak bele, ami szinte biztos hogy RM termék lesz.
Amúgy a kormányunk eddig zöldmezősen semmiből húzott fel üzemeket, szóval megoldanák ha kell...
ez jó mekkora részarányba? és milyen szegmensekbe?A Rába beszállítója a Scanianak.
"Az Európai Unió haszonjármű piaca 300-350 ezer járművet jelent évente. A Rába legnagyobb vevői az európai piac meghatározó szereplői, a Scania és a Volvo haszonjármű csoport (Volvo, Renault, Mack márkanevekkel). Az európai utakon futó minden harmadik nagyteherautóban található Rába által gyártott és szállított futómű komponens."ez jó mekkora részarányba? és milyen szegmensekbe?
Ahhoz képest, még ősszel írták, több német újságban, hogy a programban részt vevő ipari partner az a Rheinmetall a németek részéről.ez a projekt valami kisebb cégé lessz nem rm és nem kmw ebbe biztos lehetsz.