[HUN] Kerekes páncélozott harcjárművek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 886
38 046
113
Patria eléggé learatta az európai kerekes harcjármű piacot:

6x6:
Finnország
Svédország
Lettország
Németország

AMV és variánsai:
Horvátország
Finnország
Lengyelország
Szlovákia
Szlovénia
Svédország
Ukrajna

A Boxer nem futott ekkora karriert:
Németország
Hollandia
Litvánia (Vilkas)
Egyesült Királyság

A cserélhető modulos megoldás fölöslegesen megdrágítja szerintem a Boxert.

Ezeken kívül van még Európában:
Pandur II:
Ausztria
Csehország
Portugália

Mowag Piranha V​

Dánia
Spanyolország
Románia

Vannak még a franciák (VBCI), de ők nem igazán remekelnek kerekes harcjárműexportban...

Végig gondolva a fenti piaci áttekintést eléggé a Patria lenne a logikus döntés: hozzánk hasonló kisebb KK-európai országok is emellett döntöttek, nyilván mert jó ár-érték arányú gépről van szó, mind az AMV mind a 6x6 esetén. Gyártás is jöhet vele: az 1,8 milliós lakosságú lettek is meg kapták a 6x6-oshoz a hazai gyártást, összeszerelést.
Ami még fontos pl. a 6x6-os gyorsan szállítják: a svédek 1 éven belül megkapják az első gépeket - ez azért nem az a szarakodós tempó, mint a Gidránnal csinálnak!
Ami az AMV-t illeti ott sem kellene éveket várni: pl. a lengyel Rosomak gyártósor éves kapacitása jelenleg 200 jármű/év.
Elég gyorsan be lehetne szerezni egy zászlóaljra való AMV-t a kiképzés elindításához, amíg összeáll a hazai szerelde.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 840
35 160
113
Patria eléggé learatta az európai kerekes harcjármű piacot:

6x6:
Finnország
Svédország
Lettország
Németország

AMV és variánsai:
Horvátország
Finnország
Lengyelország
Szlovákia
Szlovénia
Svédország
Ukrajna

A Boxer nem futott ekkora karriert:
Németország
Hollandia
Litvánia (Vilkas)
Egyesült Királyság

A cserélhető modulos megoldás fölöslegesen megdrágítja szerintem a Boxert.

Ezeken kívül van még Európában:
Pandur II:
Ausztria
Csehország
Portugália

Mowag Piranha V​

Dánia
Spanyolország
Románia

Vannak még a franciák (VBCI), de ők nem igazán remekelnek kerekes harcjárműexportban...

Végig gondolva a fenti piaci áttekintést eléggé a Patria lenne a logikus döntés: hozzánk hasonló kisebb KK-európai országok is emellett döntöttek, nyilván mert jó ár-érték arányú gépről van szó, mind az AMV mind a 6x6 esetén. Gyártás is jöhet vele: az 1,8 milliós lakosságú lettek is meg kapták a 6x6-oshoz a hazai gyártást, összeszerelést.
Ami még fontos pl. a 6x6-os gyorsan szállítják: a svédek 1 éven belül megkapják az első gépeket - ez azért nem az a szarakodós tempó, mint a Gidránnal csinálnak!
Ami az AMV-t illeti ott sem kellene éveket várni: pl. a lengyel Rosomak gyártósor éves kapacitása jelenleg 200 jármű/év.
Elég gyorsan be lehetne szerezni egy zászlóaljra való AMV-t a kiképzés elindításához, amíg összeáll a hazai szerelde.
amv gyártás inkább ne jöjjön. a horvátok és színte mindenki vergődik e miatt. bezáráshoz túl sokat fécöltek bele majd lefutott a megrendelésük és a finnek nem engedtek semmit exportra termelni. most fizetik a gyár részleget hogy modernizációig megmaradjon hogy azt legalább maguk végezzék de addig nagyon sok pénzt megeszik. a Lengyel talán az egyedüli kivétel de ők mefizették a teljes licensét nem olcsón.
a török előnye hogy mivel fnss = nurol a kaposvári gyárnak jóljönne.
még páréve simán patriat írtam volna de az idő változik és a pars belehúzott. (nem vólt rossz termék korábban sem csak nem vólt kifejlett mostmár beérett)
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 886
38 046
113
amv gyártás inkább ne jöjjön. a horvátok és színte mindenki vergődik e miatt. bezáráshoz túl sokat fécöltek bele majd lefutott a megrendelésük és a finnek nem engedtek semmit exportra termelni. most fizetik a gyár részleget hogy modernizációig megmaradjon hogy azt legalább maguk végezzék de addig nagyon sok pénzt megeszik. a Lengyel talán az egyedüli kivétel de ők mefizették a teljes licensét nem olcsón.
a török előnye hogy mivel fnss = nurol a kaposvári gyárnak jóljönne.
még páréve simán patriat írtam volna de az idő változik és a pars belehúzott. (nem vólt rossz termék korábban sem csak nem vólt kifejlett mostmár beérett)
Ha nem gyártjuk, az se baj, de attól a gép még jó. Amúgy a Gidránt sem fogjuk gyártani: összeszereljük alkatrészekből.
A Patria ajánlta is erről szól. Komoly gyárat nem is érdemel: csak kb. mint a kaposvári üzem...

PARS-ra sem mondom, hogy rossz, de nincs elterjedve. Logisztikailag előnyös ha környékbeli NATO-tagokkal megegyező a járműparkunk.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 886
38 046
113
Ne csináld!!

Ezzel szörnyű vizekre evezel.
Úgy értem hogy szinte mindent ideküld a gyártó/fejlesztő cég itt meg összerajkák mint a Legót. A Patria sem kínál lényegében többet...
A Gidránnál jelenleg még ennyi sincs: kész járművek jönnek itt meg kapnak rádiót és tüzérségi felderítő rendszer.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 840
35 160
113
Úgy értem hogy szinte mindent ideküld a gyártó/fejlesztő cég itt meg összerajkák mint a Legót. A Patria sem kínál lényegében többet...
A Gidránnál jelenleg még ennyi sincs: kész járművek jönnek itt meg kapnak rádiót és tüzérségi felderítő rendszer.
pátria viszi a pénzt mindenhol. (legalábbis az üzem)
Parshoz kapni alkatrészt a jövőben ez egész biztos.
nem kell üzemeltetési problémáktól tartani alkatrészhiány miatt.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 886
38 046
113
pátria viszi a pénzt mindenhol. (legalábbis az üzem)
Minden üzem viszi a pénzt, ami nem termel!
Tök mindegy hogy Patria vagy más licenctermékre hozták létre, ha utána nem lesz munkája.
A törökök sem érdekeltek hogy a saját összeszerelésünk után exportáljunk - ezt kb. senki nem hagyja.

Parshoz kapni alkatrészt a jövőben ez egész biztos.
nem kell üzemeltetési problémáktól tartani alkatrészhiány miatt.
Szerintem bármelyik nagyobb számban rendszerben álló harcjárműre igaz, hogy lesz hozzá alkatrész.
Patria AMV-ból 1500 körüli mennyiség létezik például csak Európában - ennek nagy része Rosomak verzió. Görögöknél van egy KMW gyárt sok éve tengődik munka nélkül...
3 szomszédunk is üzemelteti az AMV-ket, a lengyelek meg gyártják is, szóval könnyű lenne alkatrészt szerezni.

A PARS egyelőre csak törököknél van és ott sem nagy számban. Nem feltétlen lenne rossz döntés az a járgány, de a finn gép mellett több érv szól.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 840
35 160
113
Minden üzem viszi a pénzt, ami nem termel!
Tök mindegy hogy Patria vagy más licenctermékre hozták létre, ha utána nem lesz munkája.
A törökök sem érdekeltek hogy a saját összeszerelésünk után exportáljunk - ezt kb. senki nem hagyja.


Szerintem bármelyik nagyobb számban rendszerben álló harcjárműre igaz, hogy lesz hozzá alkatrész.
Patria AMV-ból 1500 körüli mennyiség létezik például csak Európában - ennek nagy része Rosomak verzió. Görögöknél van egy KMW gyárt sok éve tengődik munka nélkül...
3 szomszédunk is üzemelteti az AMV-ket, a lengyelek meg gyártják is, szóval könnyű lenne alkatrészt szerezni.

A PARS egyelőre csak törököknél van és ott sem nagy számban. Nem feltétlen lenne rossz döntés az a járgány, de a finn gép mellett több érv szól.
parsból malájzia több százat rendelt és redszeresít
élesbe kipróbáltak pár tucatot líbiába
meg még van 2-3 ország az azeriek is hamarosan szerződnek ahogy több türktanácstagállam is érdeklődést mutat.

igen csak a kaposvári gyárra több munka jutna még összeszerelés nélkül is csak "berendezéssel" belső elemek beépítésével fegyvertorony integrációval.
késöbb nagyobbszámú eszköz karbantartása szervízelése nagyjavítása üzemközi javítása modernizálása stb. áttépítés. páncélozás bármi.
ha nem gyártunk egy csavart se másnak ezt kaposvárt mégis kiemeli mint üzem. üzemeltetés szempontjábol hatalmas
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 840
35 160
113
igen csak a kaposvári gyárra több munka jutna még összeszerelés nélkül is csak "berendezéssel" belső elemek beépítésével fegyvertorony integrációval.
késöbb nagyobbszámú eszköz karbantartása szervízelése nagyjavítása üzemközi javítása modernizálása stb. áttépítés. páncélozás bármi.
ha nem gyártunk egy csavart se másnak ezt kaposvárt mégis kiemeli mint üzem. üzemeltetés szempontjábol hatalmas

a patriat nem lehetne kaposvárra bevinni ha mégis annak borsoss ára van az fnss meg a nurol révén már bentvan. (a nurol az fnss tulajdonosa (érdekes hogy a kisebb gépekkel foglalkozó cég a nagyobb de ezesetben így van.)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 840
35 160
113
patria kivel állna párba a curussal ? Rába ? kellene ez a rábána ? a scania nem partnere és nem gyárt a szegmensbe.
zala esélytelen.
létrehozni mégegy üzemet? mire ? egy nem túl nagy db számú típusra alapozva?
a patria már elment.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 886
38 046
113
patria kivel állna párba a curussal ? Rába ? kellene ez a rábána ? a scania nem partnere és nem gyárt a szegmensbe.
zala esélytelen.
Lehet hogy RM: ha németek tényleg nagyobb mennyiségben vesznek a BW-nek a 6x6-ost akkor kell majd nekik egy németországi összeszerelő partner. Az RM-en kívül nem igazán jöhet szóba más - pláne ha német specialitásokat akarnak bele, ami szinte biztos hogy RM termék lesz.

Amúgy a kormányunk eddig zöldmezősen semmiből húzott fel üzemeket, szóval megoldanák ha kell...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 840
35 160
113
A rábának amúgy is a megerősített alvázak és futóművek miatt van esélye hadiipari szegmensbe.
mind német mind cseh irányba adottak a lehetőségeik. Németből többre is.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 840
35 160
113
Lehet hogy RM: ha németek tényleg nagyobb mennyiségben vesznek a BW-nek a 6x6-ost akkor kell majd nekik egy németországi összeszerelő partner. Az RM-en kívül nem igazán jöhet szóba más - pláne ha német specialitásokat akarnak bele, ami szinte biztos hogy RM termék lesz.

Amúgy a kormányunk eddig zöldmezősen semmiből húzott fel üzemeket, szóval megoldanák ha kell...
ez a projekt valami kisebb cégé lessz nem rm és nem kmw ebbe biztos lehetsz.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 840
35 160
113
a németnél elég gyakoriak egyébként az ezt most mire rendszeresítették meg az erre a feleadtra rendszeresítettek egy külön típúst? és akkor nem értjük. de közbe meg teknologiát lopat valami kicsivel miközbe megeteti kicsit. a németnek mindig vannak élretörő hadiipari cégei amik sokáig bonszájnok aztán hirtelen kilőnek nagyon megy majd leereszt... ez ilyen tipikus német üzletvezetési stílus.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 934
30 040
113
ez jó mekkora részarányba? és milyen szegmensekbe?
"Az Európai Unió haszonjármű piaca 300-350 ezer járművet jelent évente. A Rába legnagyobb vevői az európai piac meghatározó szereplői, a Scania és a Volvo haszonjármű csoport (Volvo, Renault, Mack márkanevekkel). Az európai utakon futó minden harmadik nagyteherautóban található Rába által gyártott és szállított futómű komponens."