[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Lynx-re a NEMO-n kívül másnak semmi értelme. Piszok drága alváz ahhoz, hogy nyitott tetejű félmegoldás legyen belőle, akkor már vontassák Gidránnal, NMS-sel, Toyotával vagy nyissanak fel BTR-eket (ha idővel szétveri maga alatt akkor sem kár érte).
Bár amondó vagyok, hogy a Hirtenbergerrel a zsebünkben két irányba kellene elindulni: az orosz Nona-K löveg szégyentelen lemásolása, digitalizálása toronyfegyvernek, és NATO lőszeres Vasziljok aknavető gyártása szintén toronyfegyvernek. Mindkettő csővégen programozott gyújtókkal (AHEAD technológiája). Kis befektetéssel köröket vernénk a világra. Az MWS 120 zsákutca.
A NEMO-t én is szeretem, de a Hirtenberger saját cég így kizárt hogy ne onnan vegyünk. Még Ragnarok is valószínűbb az RM kapcsolat miatt mint a NEMO - finn hadiparral semmilyen kapcsolatunk nincs egyelőre.
Szóval Hirtenberger lesz ebből: ha megoldják az automata irányzást (lásd ELAD rendszer) akkor én "meg tudok békélni vele", mert árban biztos töredéke lesz a NEMO-hoz képest...
 
A Hirtenbergenél "ELAD" (ELectronic Aiming Device) néven fejlesztenek egy rendszer tavaly tesztelték 81mm-es aknavetőn.
Ha azt adoptálják (is szinte biztos, hogy ez lesz) a 120-asra, akkor az már egy egész jó rendszer lehet az aknavetős Lynx.

NEWS | Hirtenberger Defense Systems A svájci hadsereg már meg rendelte az ELAD rendszert 81-esekhez, szóval mondhatni, hogy kész termék.

Ahogy írtam: eléggé biztos, hogy Hirtenberger lesz a befutó, de azért végig vettem minden lehetőséget.

Egy jó fejlesztési ötlet lenne, ha össze tudnák kötni a fegyvertoronnyal, ami önvédelmi okokból biztos része lesz az aknavető járműveknek.
Ha a fegyver toronnyal célba vesznek valamit, akkor GPS, lézer távmérő és irányszög alapján az tudjon azonnal cél koorinátákat biztosítani az aknavető számára és másodperceken belül indulhatnak a gránátok a célra.
Nagyon remélem, hogy lesz ilyen képessége...
A SRAMS digitális rendszerét a Hirtenberger fejlesztette (meg tudtommal a cső is az osztrákoké volt). Az ST a mechanizációt tervezte hozzá.
Tehát nem a 120-ashoz kell új rendszert illeszteni, hanem a 80-as manuális, hordozható verzió kapta meg a digitalizált tűzvezető rendszert.
A 120-asnál persze működik az optikai irányzás, de nem véletlenül van nyilvántartva a 120-as már tüzérségi eszköznek. Amíg a 60-as, meg a 81-es meg csak lövész fegyvernek. A 120-assal már zászlóalj támogatást kell csinálni. Ott meg már döntően koordinátára lőnek.
Nezd meg Rheinmetall MWS 120 Ragnarok videót! A csávó egy baszott nagy emelvényről töltöget! Tuti hogy elég erősen kilógna a járműből.
Ragnarok-MWS120-Mortar-Boxer_Graphik_Rheinmetall_Foto_Soldat-und-Technik_Waldemar-Geiger-e1635238216871.jpg

Ha megnézed a Ragnarok Boxeres renderelt képét, akkor láthatod, hogy ha ki is kell nyúlni a cső végéig, akkor is a rövidebb cső illetve kihajtott tetőlemezek lehetővé teszik, hogy minimális legyen a kitettség.

Mélységi felderítők beszivárgó orvlövészek. pl. roszok kedvenc taktikája, hogy mesterlövészeket dobnak át a fronton hogy vadásszanak értékes célokra, de bárki más is csinálhatja. A frontvonal nem olyan egzakt dolog, pláne a mai hibrid hadviselésben.
Mesterlövész szempontból NEMO a legjobb, a Raganork a legrosszabb.
Igenám, de azért teszed fixen egy járműre, hogy mobil legyen. Ez azt jelenti, hogy pár (10-20) lövés után, úgy is odébbállsz. Ha beszivárgó mesterlövész lennék, akkor hogyan számolod ki, és készülsz rá egy rögtönzött tüzelőállásra?
 
SRAMS dél-koreai változata huzagolt csövű:
Megmondom őszintén, hogy tárgyi hiányosságomra világítottál ezzel rá, ugyanis én meg voltam róla győződve, hogy csak simacsövű aknavető létezik.
De most sem tudnám megmondani, hogy mi értelme van a huzagoltnak.
 
Megmondom őszintén, hogy tárgyi hiányosságomra világítottál ezzel rá, ugyanis én meg voltam róla győződve, hogy csak simacsövű aknavető létezik.
De most sem tudnám megmondani, hogy mi értelme van a huzagoltnak.
Pedig az első aknavetők "mortar" mind huzagoltak voltak. A maismert könnyű aknavetők (sima cső villaállványon) első világháborús brit találmány, ami valóban eléggé kiszorította huzagoltat.
Az USA haderejében sokáig 107mm-es (4.2") aknavető volt az alapértelmezett nehéz aknavető, míg 120mm alapvetően orosz-francia-német kaliber volt. Az utóbbi évtizedekben az USA-ban is a 120-es lett az alap nehéz kaliber.
Az amerikai 107-esek húzagoltak voltak mindig is, azeket tették a M113-as APC-kbe és M106 néven ez volt az alapértelmezett önjáró aknavetőjük a hidegháború nagy részében.
Dél-koreaiaknál is amerikai aknavetők szolgáltak, és ezek leváltására vették meg/fogják megvenni a SRAMS-okat. Mivel ők huzagolt aknavetőhöz szoktak, ezért náluk ez lesz.

A húzagolt aknavető előnye annyi, hogy állítólag pontosabbak, bár csőkopás is komolyabb probléma és hát nem túl elterjedt manapság szóval lőszert sem lehet akárhonnan venni hozzá.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and Vogon
A SRAMS digitális rendszerét a Hirtenberger fejlesztette (meg tudtommal a cső is az osztrákoké volt). Az ST a mechanizációt tervezte hozzá.
Tehát nem a 120-ashoz kell új rendszert illeszteni, hanem a 80-as manuális, hordozható verzió kapta meg a digitalizált tűzvezető rendszert.
A 120-asnál persze működik az optikai irányzás, de nem véletlenül van nyilvántartva a 120-as már tüzérségi eszköznek. Amíg a 60-as, meg a 81-es meg csak lövész fegyvernek. A 120-assal már zászlóalj támogatást kell csinálni. Ott meg már döntően koordinátára lőnek.

Ragnarok-MWS120-Mortar-Boxer_Graphik_Rheinmetall_Foto_Soldat-und-Technik_Waldemar-Geiger-e1635238216871.jpg

Ha megnézed a Ragnarok Boxeres renderelt képét, akkor láthatod, hogy ha ki is kell nyúlni a cső végéig, akkor is a rövidebb cső illetve kihajtott tetőlemezek lehetővé teszik, hogy minimális legyen a kitettség.


Igenám, de azért teszed fixen egy járműre, hogy mobil legyen. Ez azt jelenti, hogy pár (10-20) lövés után, úgy is odébbállsz. Ha beszivárgó mesterlövész lennék, akkor hogyan számolod ki, és készülsz rá egy rögtönzött tüzelőállásra?
A Hirtenberger szinte biztosra vehető.
A kérdés az, hogy SRAMS vagy M12 lesz a Lynxeken illetve utóbbi kap-e automata irányzást.
@krisss ? :)
 
Remélem nem ez lesz...elég logikátlan lenne egy gyengébb motor.
Néhány hónapon belül kiderül. :)

Miért "valószínűbb" a gyengébb motor?

Amúgy az 1100LE nem gyenge neki. A németek abból indultak ki, hogy így ugyan annyi lesz a LE/tömeg arány, mint az 1500 pacis Leopárdnál. Nem csak a végsebességben tudják tartani egymással a tempót, hanem gyorsulásban is.

Nekem ettől még fixa ideálom, hogy az IFV-nek nagyobb mozgási szabadság kellene, mint annak a hk-nak, amit kísér. Nem rossz ez így sem, de ha egy dombtetőt el akar foglalni a gyalogság, miközben a nagy cicák nem mennek fel oda, ha nincs jele ellenséges csapatmozgásnak -de a tér kiemelkedésén őrposztot létesítve nem csak belátható, de tűz alatt is tartható a környék.

A profi katonák az oldalon nem győznek engem emlékeztetni, hogy ilyen villám támadás az életben nincs sehol. Miközben a Lynx és a Leo is tud menni 70-nel, a front halad 10 km/h-val. Ha oda akarnak érni egy stratégiai ponthoz, lesz idejük.

De tényleg ne úgy kezeljük, hogy az 1500 a Hiúzba a nagy motor, az 1100 meg a kicsi! A tömeg is 2/3.
 
A németek mikor hoznak nekünk Lynxet legkorábban?
Egy "pzh-s traileres mutogatás" talán már lehet akár nyáron is, nem?
A legutóbb erről egy interjúban azt mondták hogy az első vagy második negyedévében fogják szállítani a német gyártásból az első magyar Lynx-et.
Nekem az március végét, április elejét jelent. Gondolom, ez is az "egy darbos átvétel" lesz, mint a PzH-nál.
Május 21, a Honvédelem napja épp szombatra esik, ha esetleg akarnak tartani valamilyen rendezvényt... :cool:
 
A legutóbb erről egy interjúban azt mondták hogy az első vagy második negyedévében fogják szállítani a német gyártásból az első magyar Lynx-et.
Nekem az március végét, április elejét jelent. Gondolom, ez is az "egy darbos átvétel" lesz, mint a PzH-nál.
Május 21, a Honvédelem napja épp szombatra esik, ha esetleg akarnak tartani valamilyen rendezvényt... :cool:
Budaörsre jó lenne egy "mini Kecskemét" PZH-val, Lynxszel - mint pár éve...
 
A legutóbb erről egy interjúban azt mondták hogy az első vagy második negyedévében fogják szállítani a német gyártásból az első magyar Lynx-et.
Nekem az március végét, április elejét jelent. Gondolom, ez is az "egy darbos átvétel" lesz, mint a PzH-nál.
Május 21, a Honvédelem napja épp szombatra esik, ha esetleg akarnak tartani valamilyen rendezvényt... :cool:
Az már majdnem olyan kegyetlen lenne mint Palik....!

 
A legutóbb erről egy interjúban azt mondták hogy az első vagy második negyedévében fogják szállítani a német gyártásból az első magyar Lynx-et.
Nekem az március végét, április elejét jelent. Gondolom, ez is az "egy darbos átvétel" lesz, mint a PzH-nál.
Május 21, a Honvédelem napja épp szombatra esik, ha esetleg akarnak tartani valamilyen rendezvényt... :cool:

Oda már csak öt oltással, ivartalanítva lehet bemenni. :D
 
Lynx-re a NEMO-n kívül másnak semmi értelme. Piszok drága alváz ahhoz, hogy nyitott tetejű félmegoldás legyen belőle, akkor már vontassák Gidránnal, NMS-sel, Toyotával vagy nyissanak fel BTR-eket (ha idővel szétveri maga alatt akkor sem kár érte).
Bár amondó vagyok, hogy a Hirtenbergerrel a zsebünkben két irányba kellene elindulni: az orosz Nona-K löveg szégyentelen lemásolása, digitalizálása toronyfegyvernek, és NATO lőszeres Vasziljok aknavető gyártása szintén toronyfegyvernek. Mindkettő csővégen programozott gyújtókkal (AHEAD technológiája). Kis befektetéssel köröket vernénk a világra. Az MWS 120 zsákutca.

Teljesen logikus amit írsz. Ez is egy ilyen vissza-visszatérő motívum.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány